Çift kat jant ile tek kat jant arasındaki fark?

MAERKEK

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2015
Mesaj
1.600
Tepki
2.025
Şehir
Konya
İsim
Mehmet Ali ERKEK
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Diğer
@ibaspinar arka jant göbeğinde sıkıntı olabililir veya tellerin vidasında sıyırma olabilir yani vida yatağı düzleşmiş olabilir
 
Scudo
Kayıt
5 Kasım 2018
Mesaj
162
Tepki
97
Yaş
52
Şehir
İstanbul
İsim
Adnan Aydınoğlu
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Cyclocross
@Cömert
Hocam yarış 28 jant ta tek jantta (tek kat çift kat) ağırlık farkı ne kadar olur ? bilginiz varmı?
Google ses çıkartmadı :)
Aslında gösterdiği yol bu adres oldu.
 

alelade

Üye
Kayıt
6 Mart 2021
Mesaj
7
Tepki
1
Şehir
istanbul
İsim
aleyna
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
konu güncel değil ama düzenli bisiklet binmeye yeni başlayan/başlayacak biri olarak soruyorum, sahilde düz yolda günlük en fazla 1-2 saatlik binişler için tek kat jant yeterli midir? dağ taş olmadıgından çift kata ihtiyacım olmaz gibi geldi ama diğer yandan çiftler çok sağlam ve güvenli duruyorlar.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.839
Tepki
794
@alelade
Çift katlarda jant başı jantın içinde kaldığı için patlak riskini azaltmak için yüksek basınç gerektiren ince lastiklerde çift kat jant kullanmanızı öneririm.
 

Can Çelik

🛠 🛠 🛠
Kayıt
20 Eylül 2019
Mesaj
3.373
Tepki
6.934
Yaş
39
Şehir
İstanbul
İsim
Can Çelik
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Fixed Gear
@alelade Öncelikle foruma hoşgeldin. Bilmeni isterizki bu forumda "güncel olan/olmayan konu" gibi, "başlık hortlatmak" gibi kavramlar yok. Her başlık kıyamet kopana dek aktifliğini koruyor. Böylece her ihtiyacı olanın kafasına göre açtığı 1-2 cevaplı başlıklar çöplüğüne dönmüyor forum.

Çift kat jantlar deformasyona daha dirençli (yani rijit) olduğundan tek katlara kıyasla akort bozulmaları yavaştır. Sadece kaymak asfaltta bile sürsen tek katların akortu çift katlara göre daha hızlı bozulur. Ben vitesli çelik bisikletimde hafif olsun diye tek kat alüminyum çember kullanıyorum ve akortu çok hızlı bozuluyor. Sadece düz yolda süreceksen direkt tek kat kromaj çelik çember kullan bence. Akort bakımından daha dayanıklı oluyolar alu'ya göre. Pırıl pırıl çelik jantın karizması zaten ayrı bir olay :harika:
 

MAERKEK

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Eylül 2015
Mesaj
1.600
Tepki
2.025
Şehir
Konya
İsim
Mehmet Ali ERKEK
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Diğer
konu güncel değil ama düzenli bisiklet binmeye yeni başlayan/başlayacak biri olarak soruyorum, sahilde düz yolda günlük en fazla 1-2 saatlik binişler için tek kat jant yeterli midir? dağ taş olmadıgından çift kata ihtiyacım olmaz gibi geldi ama diğer yandan çiftler çok sağlam ve güvenli duruyorlar.
Yeterli daha fazlasına da yeter. Akort ayarını daha çabuk ister oda sana bağlı kardeşim. Hoplatma zıplatma çukurlara sert girme .

MTB'm de shunfeng göbekli tek kat aliminyum jant var. Gayet yeterli .
 
  • Beğen
Tepkiler: alelade

alelade

Üye
Kayıt
6 Mart 2021
Mesaj
7
Tepki
1
Şehir
istanbul
İsim
aleyna
Başlangıç
2020—21
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Diğer
@can_celik hoşbulduk, çok iyi bi uygulama başlıkların ölmemesi, ben de sormadan önce aratıyorum biçok şeyi sormama gerek kalmadan buldum böylece çünkü derli toplu konuşulup tartışılmış biçok şey. foruma verdiğiniz emeklerden dolayı teşekkür ederim kendi adıma.
ve diğer cevaplar için çok teşekkür ederim, şimdi gidip akort ayarı neymiş ona bi bakayım, bu bisiklet jargonunu ve teknolojisini anlamam zaman alacak sanırım.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin