Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 6.006
- Tepki
- 24.945
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Birazdan okuyacaklarınız yüksek hız içerir ve tek başınıza denememeniz önerilir.
Talimatlar:

1- Strava kaydını incelerken lütfen monitörünüzü yalamamaya çalışın, her ihtimale karşı monitörünüz kirliyse okumadan önce monitörünüzü güzelce temizlemeniz önerilir.
2- Tansiyon, çarpıntı gibi rahatsızlığı olanların konuyu okumamaları önerilir.

3- Harakiri yapma ihtimalinize karşı, konuyu okuduğunuz esnada yakınınızda kesici-delici alet olmadığına emin olun.
4- Haberi okuduktan sonra lütfen bisikletinizi satmaya kalkmayın, bisiklet mutluluktur. (Ben bile inanmadım
) Zaten fiyatlar uçtu, pişman olup yenisini almaya kalksanız alamazsınız , bunu düşünün.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Haber 2018 Ocak ayına ait ama ben yeni rastladım ve göz yaşlarıma hakim olmaya çalışarak paylaşıyorum arkadaşlar

Froome'un sabah 6:30'da başlayan bu solo antrenmanı toplamda 7 saat sürmüş ve bir adet mola içeriyor.
19.000'den fazla Kudos, 1000'den fazla yorum alan sürüşün Flaglanmış Strava kaydı aşağıda
(link)
Detaylı incelediğimizde 166. kilometrede 40 dakikalık bir mola verdiğini görüyoruz. Muhtemelen kahve molası
ve belki de yanında bir kek, donut tarzı yiyecek. Tamamen tahmin ediyorum. Biz olsak lahmacun yerdik tabiki 
Maks nabız 137, averaj 104
Antrenmanından kitap bile yazılabilir aslında. Pek çoğumuz bu tarz inişli-çıkışlı rotalarda sürüyoruz. En güzel örneği Edirne yarışı. Kısa çıkışlar ve inişler mevcut.
Detaylı bakalım:

Özellikle 120-140 km.ler arasındaki inişli çıkışlı parkurdaki sürüş karakteri biz çaylaklar için çok güzel bir örnek olabilir. Yokuşta sağlam basıp, eğer eğim çok ciddi değilse 25-30 km/h arası yokuşu tamamlıyor. İnişte ise nabız düşürüyor, dinleniyor. Ve bu sayede bir diğer yokuşa geldiğinde hem bacakları, hem nabzı 1-2 dakika dinlenmiş oluyor ve tekrar yüksek güç uygulayabiliyor. Bu yüksek güçten kastım tabiki all-out (Allah ne verdiyse) değil, gücünüzün %80'i olarak düşünün bunu. Froome bu yokuşlarda çok ciddi basmamış, en fazla 550 watt vermiş. Genelde 250-300 watt civarı görünüyor. Yani bizim düz yolda birkaç dakika boyunca basabildiğimiz en yüksek güç gibi düşünün bunu.
Bir diğer detay: Sürüşün hemen başına nabzını yükseltmiyor, önce bacaklarını açıyor. Geçtiği ilk 2 segmentteki hız ortalamasından da bunu anlayabiliyoruz.

Nabzını ilk kez 14. dakikada yükseltiyor (123 bpm) tabi bizim için düşük bir değer ama Froome için 270 watt demek bu. (Biz 270 watt basarken 160 bpmlerde oluyoruz
)

Ve 25. dakikadaki tırmanışta tempo vermeye başlamış. Yani sürüşün ilk 15-20 dakikası sadece spin yaptığını (düşük viteste pedal çevirdiğini) rahatlıkla söyleyebiliriz
Sıradaki detay: Kadansı asla 80 RPM'in altına düşmüyor, düştüğü an vitesle müdahale edip kadansı tekrar 90 küsüre çıkarıyor. Tempo sırasında veya hızlı, pedal çevirdiği inişlerde kadansı 110 RPM'i görmüş, birkaç kez de 120 RPM'i ve nadiren de 140 RPM'i görmüş
Yorgunluğa ait detay:

Froome'un sürüş boyunca nabız grafiği. Sürüşün 225. kilometresinde, 235. kilometresinde ve 270. kilometresinde dahi istediği an nabzını yükseltebilmiş. Yani bacakları hala tam anlamıyla yorgun değil

Bu grafik de 200 kilometrelik, herhangi bir amatör pedaldaştan aldığım nabız grafiği. Sürüşün özellikle son %10'luk kısmında nabızda bir yükselememe var
Yani bacaklar artık dönmüyor ve nabız da yükselemiyor. Sürüşün başında ve ortalarında kolaylıkla 170'e çıkan, sık sık da çıkmış nabız, sürüşün son %10'luk kısmında 140-150'leri bile zor görmüş. Bu da ilginç bir fark, Froome ile aramızdaki 
Froome'un sürüşü bitirme tarzına ait bir detay:

380-400 watt basarak son bir güç uygulamış, nabzını yine her zamanki değere, 120'lere yükseltmiş. Ardından pedal kesip 2 dakikalık bir dinlenme var. Ve sürüşü sonlandırmış
Kadansa ait başka bir detay:

Froome'un düzde tercih ettiği kadans ile yokuşta tercih ettiği kadans arasında belirgin bir fark bulunmuyor
Tüm sürüş boyunca 80-100 arası çeviriyor. Yokuşta kadansını 60-70'e düşürmüyor yani.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sürüş çok uzun olduğu için ve bu grafikler çok sıkıştırıldığı için detayları okumakta biraz zorlanıyorum, daha kısa bir sürüş olsaydı yokuşlara ait daha fazla detaydan bahsetmeye çalışabilirdim ama çok net anlaşılamıyor neyin ne olduğu
Bu yüzden spesifik yokuş yokuş değerlendirme yapamadım, yapmak isterdim 
Sürüşten haberdar olduğum kaynak:
(link)
Talimatlar:

1- Strava kaydını incelerken lütfen monitörünüzü yalamamaya çalışın, her ihtimale karşı monitörünüz kirliyse okumadan önce monitörünüzü güzelce temizlemeniz önerilir.
2- Tansiyon, çarpıntı gibi rahatsızlığı olanların konuyu okumamaları önerilir.

3- Harakiri yapma ihtimalinize karşı, konuyu okuduğunuz esnada yakınınızda kesici-delici alet olmadığına emin olun.
4- Haberi okuduktan sonra lütfen bisikletinizi satmaya kalkmayın, bisiklet mutluluktur. (Ben bile inanmadım
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Haber 2018 Ocak ayına ait ama ben yeni rastladım ve göz yaşlarıma hakim olmaya çalışarak paylaşıyorum arkadaşlar

Froome'un sabah 6:30'da başlayan bu solo antrenmanı toplamda 7 saat sürmüş ve bir adet mola içeriyor.
19.000'den fazla Kudos, 1000'den fazla yorum alan sürüşün Flaglanmış Strava kaydı aşağıda
(link)
Detaylı incelediğimizde 166. kilometrede 40 dakikalık bir mola verdiğini görüyoruz. Muhtemelen kahve molası
Maks nabız 137, averaj 104
Antrenmanından kitap bile yazılabilir aslında. Pek çoğumuz bu tarz inişli-çıkışlı rotalarda sürüyoruz. En güzel örneği Edirne yarışı. Kısa çıkışlar ve inişler mevcut.
Detaylı bakalım:

Özellikle 120-140 km.ler arasındaki inişli çıkışlı parkurdaki sürüş karakteri biz çaylaklar için çok güzel bir örnek olabilir. Yokuşta sağlam basıp, eğer eğim çok ciddi değilse 25-30 km/h arası yokuşu tamamlıyor. İnişte ise nabız düşürüyor, dinleniyor. Ve bu sayede bir diğer yokuşa geldiğinde hem bacakları, hem nabzı 1-2 dakika dinlenmiş oluyor ve tekrar yüksek güç uygulayabiliyor. Bu yüksek güçten kastım tabiki all-out (Allah ne verdiyse) değil, gücünüzün %80'i olarak düşünün bunu. Froome bu yokuşlarda çok ciddi basmamış, en fazla 550 watt vermiş. Genelde 250-300 watt civarı görünüyor. Yani bizim düz yolda birkaç dakika boyunca basabildiğimiz en yüksek güç gibi düşünün bunu.
Bir diğer detay: Sürüşün hemen başına nabzını yükseltmiyor, önce bacaklarını açıyor. Geçtiği ilk 2 segmentteki hız ortalamasından da bunu anlayabiliyoruz.

Nabzını ilk kez 14. dakikada yükseltiyor (123 bpm) tabi bizim için düşük bir değer ama Froome için 270 watt demek bu. (Biz 270 watt basarken 160 bpmlerde oluyoruz

Ve 25. dakikadaki tırmanışta tempo vermeye başlamış. Yani sürüşün ilk 15-20 dakikası sadece spin yaptığını (düşük viteste pedal çevirdiğini) rahatlıkla söyleyebiliriz
Sıradaki detay: Kadansı asla 80 RPM'in altına düşmüyor, düştüğü an vitesle müdahale edip kadansı tekrar 90 küsüre çıkarıyor. Tempo sırasında veya hızlı, pedal çevirdiği inişlerde kadansı 110 RPM'i görmüş, birkaç kez de 120 RPM'i ve nadiren de 140 RPM'i görmüş
Yorgunluğa ait detay:

Froome'un sürüş boyunca nabız grafiği. Sürüşün 225. kilometresinde, 235. kilometresinde ve 270. kilometresinde dahi istediği an nabzını yükseltebilmiş. Yani bacakları hala tam anlamıyla yorgun değil

Bu grafik de 200 kilometrelik, herhangi bir amatör pedaldaştan aldığım nabız grafiği. Sürüşün özellikle son %10'luk kısmında nabızda bir yükselememe var
Froome'un sürüşü bitirme tarzına ait bir detay:

380-400 watt basarak son bir güç uygulamış, nabzını yine her zamanki değere, 120'lere yükseltmiş. Ardından pedal kesip 2 dakikalık bir dinlenme var. Ve sürüşü sonlandırmış
Kadansa ait başka bir detay:

Froome'un düzde tercih ettiği kadans ile yokuşta tercih ettiği kadans arasında belirgin bir fark bulunmuyor
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sürüş çok uzun olduğu için ve bu grafikler çok sıkıştırıldığı için detayları okumakta biraz zorlanıyorum, daha kısa bir sürüş olsaydı yokuşlara ait daha fazla detaydan bahsetmeye çalışabilirdim ama çok net anlaşılamıyor neyin ne olduğu
Sürüşten haberdar olduğum kaynak:
(link)






