Scudo Sports

Carraro Sportive Serisi Kullanıcıları Kulübü

Scudo
@Kerim Kaan D.

peşin alacaksanız 20-30 daha zorlayın yada kilit ve matara birlikte yada kadro çantası falan isteyin hediye olarak:)
 
Carraro Sportive 224

Beyler anlamadığım nokta Bu bisiklete ben 750 tl verdim sizlerde o civarlarda para verdiniz hepimiz en az 700 tl muhtemelen. Şimdi bisiklet bir çok parçadan oluşuyor bu konuyu ben baştan sona takip ettim geçenlerdede tekrar okudum şöyle bir özet çıkardım.Çoğu kişi elçikleri beğenmemişi değiştirmiş lastiklerden şikayetçi olup değiştiren var , pedalları değiştiren var vites sitemi altus daha iyi olabilirdi diyeni var bir çok kişi seleyi değiştirdi sele çok kötü bundan bahsettik bunu değiştirdik , Şimdi soruyorum ben size biz herşeyi değiştireceksek eğer bu 700+ tl yi neye verdik ? bisiklet markası kadro ne ise o oluyormuş birtek kadro için mi bu parayı bayıldık biz ? Ben valla pişman oldum bu parayı verdiğime 400 tl ye geçenlerde cbr marka şehir bisikleti gelmişti hepsiburada.com a keşke biraz daha bekleyip onu alabilseydim diyorum.Satmak istiyorum satamam kargo ücreti bir dünya zaten
 
Niyedir bilmiyorum ama ben bisikletimi çok seviyorum ya :) Manyadım mı acaba bu yaştan sonra?
 
ortalama hızınız kaç oluyor genelde? ve ne kadar süre biniyorsunuz
 
@MuhammetÖzdemir

Bunu ev satın almak gibi düşün. Bugün için her şeyi ile dört dörtlük gelir sana. 2 sene sonra bir bakmışsın, mutfak tesisatında bir sorun olur. "Hazır usta gelecek bari bir de mutfağı kırdırayım, kendi düzenime göre yaptırayım" dersin. Aradan bir süre daha geçer, badana-boya-iç cephe kaplaması yaptırırsın. Bir müddet sonra salon ile mutfak arasındaki duvarı yıktırmış olursun ve bu değişim sürekli devam eder. Evi aldığın zamanki ev ile bugünkü ev aslında aynı olmasına rağmen aslında hiçbir benzerliği yoktur değil mi? Peki neden yeni bir ev almıyoruz da sürekli olarak elimizdekini güncelliyoruz? Cevabı oldukça basit aslında; maaliyet. Yeni bir eve taşınmak ile mevcut evi revize etmek arasındaki tutarın farkındasındır sanırım. :)

Bisiklette de aynı mevzu söz konusu. Şu an için 225 benim ihtiyaçlarıma yanıt verebiliyor ama gün gelecek ki bazı parçaları (mesela arka aktarıcı) işlevini yapamamaya başlayacak. Sırf eskiyen parça yüzünden yeni bisiklet mi alayım? :) Mecburen parça değişikliğini tercih edeceğim. Böyle devam ede ede aldığım 225'ten geriye kalan tek orijinal parça sadece kadrosu olacak. Hatta ben sana şunu da söyleyeyim; aklımdaki cyclocross için tek kalemde 4.300 lira masraf yapabilecek bütçem yok (bağışlarınızı seve seve kabul ederim :p) ama yeterli miktarları ödeyebileceğim zamanlarda elimdeki 225'i aklımdaki cyclocross'a benzetmek gibi bir planım var (tabi 225'in kadrosunun izin verdiği imkanlar doğrultusunda). Sonuçta yine hemen hemen o kadar (belki daha fazla) masraf yapmış olacağım ama bunu geniş bir zaman yayarak yapacağım için beni o kadar da zorlamayacak bu. Şimdi şöyle bir şey düşünebilirsin "225'i sat, üstüne para ekle ve istediğin bisikleti al, hiç uğraşma." E iyi de ben zaten parayı temin edene kadar elimdeki 225 eskiyip piyasa değerini yitirmeye başlayacak, bugün 5 liraya satılıyorsa o gün belki 3 belki 2 liraya satılacak ki bu benim açımdan her anlamda büyük bir handikap.

Umarım bu açıklamalar ve kendi üzerimden verdiğim örnek, "biz herşeyi değiştireceksek eğer bu 700+ tl yi neye verdik ?" şeklindeki sorun için aydınlatıcı bir done oluşturmuştur. :)

@Barış.T
Minimum 2 saatlik sürüşlerim oluyor ve genelde bir arkadaş grubu ile takılıyorum. Grup sürüşü olduğu için hız pek sabit olmuyor. Kimi zaman pedallara yüklenirken bazen de kendimizi rölantiye aldığımız için 18 ile 30 km arasında değişen bir grafik çıkartıyoruz. Kendi başıma çıktığımda ise 25'in altına düşmemeye çalışıyorum ama yorgunluk rüzgar gibi etkenler izin verdiği müddetçe tabi.
 
@Barış.T

Km saatine bakarsak; şu ana kadar 674 km yol yapmışım ve ortalama hızım 15,8 km/sa.
Genel de sürüşlerim minimum 1,5-2 saat oluyor ve hızım da normal hava koşullarında 20-30 arasında değişiyor.
 
@MuhammetÖzdemir

ben lastik elcik ve seleyi değiştirdim, lastikleri değiştirmemin sebebi stok lastikler patlamaya elverişliydi kullandığım yollara göre, elcikler beni rahat ettirmedi belki elcik yerine iyi bir eldiven alsam sorun olmazdı tercihimi böyle kullandım, sele bana rahat gelmedi değiştirmeyenlere nazaran değiştiren kişi sayısı az seleyi bu konudaki arkadaşlardan. şimdilik başka birşey değiştirme ihtiyacı hissetmiyorum. Viteslerden oldukça memnunum vites geçişlerinde ne ses var ne bekleme var ayarlarını ince olarak kendimde yapabiliyorum sadece çok nadiren ardışık iki vites arasında geç geçiş yada geçmeme sorunu oluyor onuda germe vidasını hafif sıkarak çözüyorum. CBR de kilitlenebilir amortisörlü maşa yok düz maşa var mesela ben amortisörlü istedim ve aldım, lastikleri onunda iyi değil vitesler 21 vites ve tourney olması lazım farklar var yani
 
İStanbul'da carraro 224 satan bir yer biliyormusunuz ?
 
@MuhammetÖzdemir

ben de seleyi elcikleri ve dış lastikleri değiştirenlerdenim, diğer herşey orjinal duruyor.. değişiklik yapma nedenim de uzun turlar, yani bisikletin üzerinde minimum 6saat geçirince eller ağrımaya başlıyor farklı şekillerde elcikleri tutma zorunluluğu hissediyorsunuz, selenin en rahat ettireni şart oluyor, iç lastiklerin kolaylıkla patlamamasını bekliyorsunuz aksi halde tur eziyete dönüşebiliyor.. bu başlık altında daha önce yazmıştım, bisikletin üzerinde gelen dış lastikler (bana göre) yetersiz olduğundan dolayı ön lastiğim 4 kere patladı, kaliteli dış lastik taktığımdan beri bir kere bile patlamadı.. pedli tayt + jelli sele sayesinde ağrılar minimize edildi, barendli elcikler sayesinde ellerdeki baskı azaldı.. sonuç, artık uzun turlardan büyük keyif alıyorum :)
 
Ben viteslerden hiç memnun değilim, kendimde uğraşmama rağmen birtürlü istediğim ayarı yapamadım. 8 li Alivio arka arttıcı takılabilir mi bizim bisikletlere? Bu konuda bilgisi olan arkadaş yardımcı olursa çok sevinirim. Bu vitesler yüzünden bütün keyfim kaçtı. Çok sesli geçiş yapıyor, bazen gecikiyor bazende 6-7 arsında pat diye bir ses ile atıyor. Çözemedim gitti. Alivio bizim bisikletlere uyuyorsa hemen taktırıcam. Şu linkteki gibi;

(link)
 
@ersin cem emci

Takılabilir fakat en az Deore takmanızı tavsiye ederim belirgin bir konfor artışı için. İkinci el Deore bulabilirsiniz muhtemelen. Alivio da uygundur.

Ayrıca rubleyi de değiştirmenizi tavsiye ederim. Olay sadece aktarıcıda bitmiyor. Ruble de önemlidir konforlu geçişler ve sessizlik için.
 
Açıkçası Deore yede baktım ama 8 li rubleye uyanı bulamadım. Acera Altus Alivio diye sıralanıyormuş 8 li rublelere uyanlar en iyisi Alivio diye biliyorum. Kendim takabilir miyim acaba? Şuan ki arttırıcının bağlantı noktasında kulak gibi bir parça var. Alivio da o yok gibi nasıl o bölgeye uydurabilirim bilmiyorum.
Resim koyacaktım ama ekleyemedim.
 
@ersin cem emci

iyi bir bisikletciye götürüp bir ayar yaptırın bence, ben son derece memnunum viteslerden. Ahmet Beyin dediği gibi değiştireceksenizde en az Deore bakın. Aşırı derecede arazi yada bol çukurlu sürüşler yapmıyorsanız viteslerde sorun olmaması gerekiyor. vites teli gerginliiğiniz iyi değildir vidalar iyi sıkılmamıştır gibi sorunlar geliyor aklıma yoksa ben arka vites geçişlerini nerdeyse hiç hissetmiyorum.
 
Araziye çıkmıyorum, hep sahil yolunda sürüyorum demek ki ciddi ayarsızlık var. İstanbul Anadolu yakasında bu işi iyi yapan bir bisikletçi tavsiye edebilir misiniz?
Tşk.
 
Bugün geldi 224'üm,aranıza hoşgeldim :) tabi alınca hemen atlayıp bi şehir turu yaptım şimdiye kadar herşey güzel benim 20kglık 18vites sütçü beygirine alışınca bu biraz şahinden inip 520 ye binmek gibi felan oldu.24 vites beni zorladı açıkcası tabi bugün hiç buralara özgü olmayan ciddi bir rüzgar vardı işimi zorlaştırdı. Fakat daha hızlı gittiğimi farkettim,yalnız garibime giden vites geçişlerinde bazen hafif bir titreme yapıyor sürtüyor gibi ama değil gibi bende anlamadım,bi sorum olacak ne tür bakımlar yapıyorsunuz ne sürede ne yapıyorsunuz, mesela ben güvenip apartmanın altına koyamadım şu an balkonda duruyor güvenlik için napacağım? Ek olarak lastik basıncı ne kadar olmalı malum ince lastikler hava basmaya korkuyorum

edit: ek olarak seleyi beğenmeyenler olmuş :) cidden sele beni acıtmadı daha kötülerine bindim galiba ondan olabilir,ek olarak elcikler biraz kalitesiz geldi onu da ilerleyen zamanlarda değiştirmeyi düşünüyorum,asıl sorun şu ki termal içlik almak zorunlu gibi malum havalar soğuyor ve rüzgar gibi bir unsurda var,bildiğiniz iyi ve ucuz termal içlik satan bi yer var mı? teşekkürler.
 
@ersin cem emci

Bencede ayar yapmanız lazım boşuna para vermeyin. Bende ilk aldığımda garç gurç sesler çıkıyordu. Vitesi ayarlamak çok kolay gerçekten. Ben şurdan öğrendim. Şimdi arka vitesi duymuyorum bile geçen gün freni yaparken farkettim mesela en küçüğe geçmiyormuş benim vites bir bakayım dedim ayarlayayım derken komple bozdum ayarı sonra hemen düzelttim. Gerçekten kolay bozulacak diye korkmayın hemen ayarlanıyor. Videoları izleyin kesin ayarlarsınız. Birde hangisini alırsanız alın sonuçta ayarı düzgün olmadıktan sonra en iyisi olsada oda ses çıkaracaktır.

(link)

@Kerim Kaan D.

Ben sert lastik sevdiğim için taş gibi hava basıyorum valla. Siz nasıl seviyorsanız öyle hava basın bence. İçlik yerine Termal tayt alın bence ben Sobike The Galaxy tayt aldım gerçekten bisikletten sonra aldığım en güzel şey diyebilirim. Biraz pahalı ama sonuna kadar verdiğim parayı hakkediyor. 90 TL ye aldım. Fikir vermesi açısından Boyum bir 178 kilom 75 L beden aldım. Hem içlik giyeceksiniz hemde üstüne birşeyler bu sürüş kalitenizi düşürür tek bir parça giymek çok daha rahat sürüş gerçekleştirmenizi sağlayacaktır.
 
Merhabalar Betül Hanım, İstanbul'da değil de, Adana'da Gizerler Mağazası'nda 224 ve 225 modelleri vardı. Ben 225 aldım. 224 ise hala satılmamıştı. Zannederim hala satılmadı. Bilginize.

Not: Nette Gizerler Mağ. iletişim telefonlarını bulabilirsiniz.
 
Carraro 224 'ü çok istiyordum fakat bulamayınca Salcano cs 27 vs aldım. İlginiz için teşekkürler
 
Beyler ben hala benim bisikletimin kadrosunun kaç cm olduğunu bilmiyorum öyle biniyorum ve kadroya ayakta durduğumda kadro üstünden benim apış aram arasında 3-4 cm kalıyor fakat merak ediyorum acaba 46 cm mi 51 cm mi kadro Geçmiş mesajlarda okumuştum kullanıcılar 51 cm in at gibi durduğunu söylüyordu ben benim bisikletimi at gibi görmüyorum galiba 46 cm.

Birde iu fotoğrafta kablolar neden çapraz gidiyor böyle daha mı iyi ?

(link)
 
Geri