Scudo Sports

Carraro Flexi 121

Merhabalar, seyir halinde arka lastiğim yarıldı, kaza yapmaktan son anda kurtuldum. Ön arka set olarak dış lastik almak istiyorum ancak fiyatlar çok pahalı. 20x1.95 lastik buldum iyi gibi. Bu ölçü janta uyar mı? Ayrıca 1.75 ile arasında performans olarak çok fark olur mu? Artısı eksisi ne olur? Yoksa bütçeyi zorlayıp 1.75 mi almalıyım? Ayrıca gidonda ileri geri oynama tespit ettim boşluk var. Katlama mekanizmasının ortasında ki vidayı alyanla sıkmayı denedim ancak çok sıkıydı. Gevşetip tekrar sıktım bu kez boşluk daha çok arttı. Sorun ne olabilir? Darbe kaza vs olmadı.

1.75 ile 1.95 arasında yarım (0.508) cm kalınlık farkı var. O janta uyar, lastiklerle maşa arasında her iki taraftan çeyrek cm'den daha fazla boşluk varsa kullanılabilir. Havası iyi ayarlandığı sürece kalınlık nedeniyle çok fazla performans kaybı olmaz, çok az daha konforlu olur. Tabii temas yüzeyi yapısı önemli. Yeni lastik dişli çocuk dağ bisikleti lastiğiyse şehir içi kullanımda zorlayabilir, yine şehir lastiğiyse sorun olmaz.
 
Scudo
Merhabalar, seyir halinde arka lastiğim yarıldı, kaza yapmaktan son anda kurtuldum. Ön arka set olarak dış lastik almak istiyorum ancak fiyatlar çok pahalı. 20x1.95 lastik buldum iyi gibi. Bu ölçü janta uyar mı? Ayrıca 1.75 ile arasında performans olarak çok fark olur mu? Artısı eksisi ne olur? Yoksa bütçeyi zorlayıp 1.75 mi almalıyım? Ayrıca gidonda ileri geri oynama tespit ettim boşluk var. Katlama mekanizmasının ortasında ki vidayı alyanla sıkmayı denedim ancak çok sıkıydı. Gevşetip tekrar sıktım bu kez boşluk daha çok arttı. Sorun ne olabilir? Darbe kaza vs olmadı.
20220301_004202.jpg
Gidon boşluğu için fotoğraftaki somunu sıkarak ayarlamıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: The Working Dead
283556 dosyayı görüntüle
Gidon boşluğu için fotoğraftaki somunu sıkarak ayarlamıştım.
Öncelikle geçmiş olsun bence 1.75 ve ya daha ince almanız daha iyi olur 1.95 maşanıza sığar mı onu kontrol edilmesi gerekir ayrıca 1.95 daha kalın olduğu için süratlenmenizi düşürür Gidon boşluğu meselesi içinde maşayı gövdeye sabitleyen kalın civata gevşemiş olabilir onu da kontrol etmenizi öneririm benim bisikletimde de o boşluk vardı ve o civatayı sıkınca düzelmişti.
 
  • Beğen
Tepkiler: The Working Dead
Sağolun, arkadaşın attığı görselde ki ve onun yanındaki iki vida da sıkı olmasına rağmen gidon ileri geri ciddi biçimde oynuyor.
 
Sağolun, arkadaşın attığı görselde ki ve onun yanındaki iki vida da sıkı olmasına rağmen gidon ileri geri ciddi biçimde oynuyor.
Furç takımın miadını doldurmuş olabilir, bir bisikletçiye göster istersen.
 
  • Beğen
Tepkiler: The Working Dead
Sağolun, arkadaşın attığı görselde ki ve onun yanındaki iki vida da sıkı olmasına rağmen gidon ileri geri ciddi biçimde oynuyor.

Gidon kat yerinden mi oynuyor, gidondan maşaya kadar tüm ön grup alın borusunun içinde mi oynuyor?
Ön freni sıkıp ileri geri yapınca daha rahat anlaşılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: The Working Dead
Öyle yapacağım hocam. Bisikletçi yolu göründü artık. Evet, ön arka freni sıkıp ileri geri oynattığım zaman katlama mandalinin oradan itibaren komple oynuyor gidon. Masada herhangi bir oynama yok.
Video eklemeye çalıştım hocam, tam olarak buradan belli olmuyor gibi ama epey oynuyor. Sesten de anlayabilirsiniz belki. Vidayı gevşetip sıktıktan sonra daha da oynamaya başladı böyle.
Video eklemeyemiyorum hata veriyor.
 
Son düzenleme:
Sorunumu çözdüm arkadaşlar. Gidon katlama ayar mekanizmasınin mandalinin somunu bozulmuş. Uğraşırken diş kaptirmisim yalama olmuş. Nalbur dan aynı ebat somun alıp taktım düzeldi. O kadar göz önünde olmasına rağmen görememek tuhafıma gitti açıkçası :) Basiretim bağlanmış gibi farkedemedim hiç. Neyse ki büyük bir sorun yokmuş. Lastik olarak da aynı marka cst 1.75 çift lastik alıp taktım. Şimdilik sorun görünmüyor :) Yardımcı olan herkese teşekkür ederim 🤗
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Tekrardan merhabalar, elciklerimi değiştirmek istiyorum. Yeni modellerde avuç içi destekli elcikler var kısa model. Onlardan istiyorum ama bulamadım. Üzerindeki elcik 9 cm civarı, birkaç tane buldum ama uzun. Vitesler çevirmeli, koldan attırmalı olduğu için uyum sağlamaz diye düşünüyorum.
 

Dosyalar

  • 16463822565582127292557.jpg
    16463822565582127292557.jpg
    45 KB · Okunma: 33
Son düzenleme:
Tekrardan merhabalar, elciklerimi değiştirmek istiyorum. Yeni modellerde avuç içi destekli elcikler var kısa model. Onlardan istiyorum ama bulamadım. Üzerindeki elcik 9 cm civarı, birkaç tane buldum ama uzun. Vitesler çevirmeli, koldan attırmalı olduğu için uyum sağlamaz diye düşünüyorum.

Avuç içi destekli elcikler genelde 130-135 mm. Gidonda pay varsa vites kolunu gevşetip biraz içe alıp bu elciklerden kullanabilirsiniz. Ben eski bir Bisan'da sonradan vites kollarını değiştirinceye kadar (link) o şekilde kullanmıştım.
(link) gözüme biraz kısa göründü, fiyatı da uygun. Özceylan sorulara cevap veren bir satıcı olduğundan uzunluğu sorulabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: The Working Dead
Teşekkür ederim bakıyorum.
 
Ersoy bey merhaba bisiklet ile ilgili bir şey sormak istiyorum bende de aynı bisiklet den var ikinci el olarak aldım ortadan katlama yerinde menteşe olan yerde zorlanma oluyor katlanırken ve açarken acaba sizde de aynı sorun var mı yoksa bende ki bu sorunu nasıl çözerim bir bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim
İkinci el 121 D aldım ama alan arkadaş 300 metre anca kullanmış. Almadan önce epey bir video seyrettim, yazılanları okudum. Carraro bu 2021 modeline gelene kadar anladığım kadarıyla (çok da anlamam ama) epey bir değişiklik yapmış.

1. No name frenler yerine Tektro kullanmışlar, aldığım model mekanik diskli.
2. Suluk delikleri açılmış.
3. Göbek katlama mekanizması değişik bir sistem yapılmış, ne olur ne olmaz diye ufak bir bakıma götürdüm. İstanbul'da benim için teslim alan arkadaş katlamayı beceremeyince sökmüş o vidayı. Ben bir şekilde doğrusunu buldum :) Bakımda önce bu yanlış dediler, araştırınca sistemin değiştiğini anladılar.
4. Aynakolun kolu, yani pedal kolu Shimano olmuş, daha önce bu da no name bir şeymiş.
5. Yine şikayet edilen arka bagaj yükseltilmiş, böylece çanta asılınca ayaklara çarpma önlenmiş. 25 kilo taşıma kapasitesi var yazıyor.
6. Lastikler Schwalbe Green zırhlı olmuş ki süper olmuş.
7. İlk modellerde olmayan katlandığında yere destek ayağı var, böylece aynakol yere sürtmüyor. Bu epey önce değişmiş ama gene de yazayım, bilgi olsun.
8. Ortasında demir bir çıkıntı olduğu için yine herkesin kaydığından şikayet ettiği katlanan pedallar değiştirilmiş.
9. Galiba ilk modellerde çamurluk da yokmuş, o da epeydir var.
10. Arka tekerlekte de Quick Release var, yani ön ve arka QR.

Gelelim bugün biraz yağmurlu olduğu için çok kısa kullanım deneyine
1. Boyum 1.70 en kısa ayarda çuk oturdu. Daha kısa boyluların sele demirini kestirmesi şart gibi. Ben de kızkardeşim için falan düşünüyorum ama iyi mi olur kötü mü, daha karar veremedim.
2. Düz yolda son viteste anca eski bisikletin ortaları gibi oldu, anladığım kadarıyla yokuş için hızdan fedakarlık yapmışlar, iyi mi kötü mü bilemedim. Yokuş ile pek işim olmaz, iterim geçer.
3. Tekerlek küçük olduğundan gidon çok kıvrak, açıkçası biraz korktum ama alışırım diye düşünüyorum. Alışınca hızlı manevra için iyi olabilir.
4. Selesini kimse beğenmiyor ama daha fikir edinecek kadar kullanmadım.
5. Yolda pedal da kıvrıldığından iterek götürmesi, merdivenlerden eve çıkarması çok rahat.
6. Katlanınca o kadar da küçülmüyor, küçük otomobillerin bagajına sığmaz sanırım, ben de Ducato karavan olduğu için dert değil, bunu bilerek aldım.
7. RevoShift dönerek kullanılan vitesler pek rahat değil gibi ama biraz kullanayım, olmadı değiştiririm.

Şimdilik ilk izlenimler bu kadar.

280106 dosyayı görüntüle280107 dosyayı görüntüle280108 dosyayı görüntüle280109 dosyayı görüntüle280110 dosyayı görüntüle280111 dosyayı görüntüle
Ersoy bey merhaba bisiklet ile ilgili bir şey sormak istiyorum bende de aynı bisiklet den var ikinci el olarak aldım ortadan katlama yerinde menteşe olan yerde zorlanma oluyor katlanırken ve açarken acaba sizde de aynı sorun var mı yoksa bende ki bu sorunu nasıl çözerim bir bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim
İkinci el 121 D aldım ama alan arkadaş 300 metre anca kullanmış. Almadan önce epey bir video seyrettim, yazılanları okudum. Carraro bu 2021 modeline gelene kadar anladığım kadarıyla (çok da anlamam ama) epey bir değişiklik yapmış.

1. No name frenler yerine Tektro kullanmışlar, aldığım model mekanik diskli.
2. Suluk delikleri açılmış.
3. Göbek katlama mekanizması değişik bir sistem yapılmış, ne olur ne olmaz diye ufak bir bakıma götürdüm. İstanbul'da benim için teslim alan arkadaş katlamayı beceremeyince sökmüş o vidayı. Ben bir şekilde doğrusunu buldum :) Bakımda önce bu yanlış dediler, araştırınca sistemin değiştiğini anladılar.
4. Aynakolun kolu, yani pedal kolu Shimano olmuş, daha önce bu da no name bir şeymiş.
5. Yine şikayet edilen arka bagaj yükseltilmiş, böylece çanta asılınca ayaklara çarpma önlenmiş. 25 kilo taşıma kapasitesi var yazıyor.
6. Lastikler Schwalbe Green zırhlı olmuş ki süper olmuş.
7. İlk modellerde olmayan katlandığında yere destek ayağı var, böylece aynakol yere sürtmüyor. Bu epey önce değişmiş ama gene de yazayım, bilgi olsun.
8. Ortasında demir bir çıkıntı olduğu için yine herkesin kaydığından şikayet ettiği katlanan pedallar değiştirilmiş.
9. Galiba ilk modellerde çamurluk da yokmuş, o da epeydir var.
10. Arka tekerlekte de Quick Release var, yani ön ve arka QR.

Gelelim bugün biraz yağmurlu olduğu için çok kısa kullanım deneyine
1. Boyum 1.70 en kısa ayarda çuk oturdu. Daha kısa boyluların sele demirini kestirmesi şart gibi. Ben de kızkardeşim için falan düşünüyorum ama iyi mi olur kötü mü, daha karar veremedim.
2. Düz yolda son viteste anca eski bisikletin ortaları gibi oldu, anladığım kadarıyla yokuş için hızdan fedakarlık yapmışlar, iyi mi kötü mü bilemedim. Yokuş ile pek işim olmaz, iterim geçer.
3. Tekerlek küçük olduğundan gidon çok kıvrak, açıkçası biraz korktum ama alışırım diye düşünüyorum. Alışınca hızlı manevra için iyi olabilir.
4. Selesini kimse beğenmiyor ama daha fikir edinecek kadar kullanmadım.
5. Yolda pedal da kıvrıldığından iterek götürmesi, merdivenlerden eve çıkarması çok rahat.
6. Katlanınca o kadar da küçülmüyor, küçük otomobillerin bagajına sığmaz sanırım, ben de Ducato karavan olduğu için dert değil, bunu bilerek aldım.
7. RevoShift dönerek kullanılan vitesler pek rahat değil gibi ama biraz kullanayım, olmadı değiştiririm.

Şimdilik ilk izlenimler bu kadar.

280106 dosyayı görüntüle280107 dosyayı görüntüle280108 dosyayı görüntüle280109 dosyayı görüntüle280110 dosyayı görüntüle280111 dosyayı görüntüle
Ersoy bey merhaba bisiklet ile ilgili bir şey sormak istiyorum bende de aynı bisiklet den var ikinci el olarak aldım ortadan katlama yerinde menteşe olan yerde zorlanma oluyor katlanırken ve açarken acaba sizde de aynı sorun var mı yoksa bende ki bu sorunu nasıl çözerim bir bilginiz varsa paylaşırsanız sevinirim
 
Son düzenleme:
merhaba, bende carraro filexi 121D var orta katlama mekanizmasın da sıkışma var katlarken zor katlanıyor ve açılıyor bu konu hakkında bilgisi olan var mı acaba
 

Dosyalar

  • IMG_20220305_171538.jpg
    IMG_20220305_171538.jpg
    86,4 KB · Okunma: 38
merhaba, bende carraro filexi 121D var orta katlama mekanizmasın da sıkışma var katlarken zor katlanıyor ve açılıyor bu konu hakkında bilgisi olan var mı acaba
Merhaba, katlama mandalinin içinde ayar yeri var alyanlı. Onu gevşetince düzelir. Mandal çok gevşek olursa da biraz ters yöne sıkın. Deneme yanılma yaparsınız, çok basit aslında. Ne çok sıkı, ne de çok gevşek olmalı.
 

Dosyalar

  • 1646571421657187957434.jpg
    1646571421657187957434.jpg
    49,6 KB · Okunma: 34
Merhaba, katlama mandalinin içinde ayar yeri var alyanlı. Onu gevşetince düzelir. Mandal çok gevşek olursa da biraz ters yöne sıkın. Deneme yanılma yaparsınız, çok basit aslında. Ne çok sıkı, ne de çok gevşek olmalı.
merhaba, oradan bahsetmiyorum menteşeden bahsediyorum mandalı açıp katlamaya çalışırken çok zorlanıyorum çok sıkı neden olabilir aldığım arkadaş yeni almış alırken biliyordum öğle olduğunu ona da yeni olduğu için boyadan dolayı sıkışma olabileceğini söylemişler yağladım ama hala düzelmedi
 
Oradaki ayar vidası mandal ve menteşe sertliğini ayarlıyor zaten.
 
Oradaki ayar vidası mandal ve menteşe sertliğini ayarlıyor zaten.
çok ilginç gerçekten gevşettim ama işe yaramadı bende ki katlama olayı bira farklı diyerlerinden bendeki model 2019 olan size foto atacam en kısa zaman da belki birde öğle bakma şansınız olablir
 
Merhabalar, seyir halinde arka lastiğim yarıldı, kaza yapmaktan son anda kurtuldum. Ön arka set olarak dış lastik almak istiyorum ancak fiyatlar çok pahalı. 20x1.95 lastik buldum iyi gibi. Bu ölçü janta uyar mı? Ayrıca 1.75 ile arasında performans olarak çok fark olur mu? Artısı eksisi ne olur? Yoksa bütçeyi zorlayıp 1.75 mi almalıyım? Ayrıca gidonda ileri geri oynama tespit ettim boşluk var. Katlama mekanizmasının ortasında ki vidayı alyanla sıkmayı denedim ancak çok sıkıydı. Gevşetip tekrar sıktım bu kez boşluk daha çok arttı. Sorun ne olabilir? Darbe kaza vs olmadı.


merhaba benim bisikletin de arka lastiği yarılmış sonradan farkettim. iç lastik sağlam bu arada. foruma girip bi bakayım dedim sizin bu paylaşımı gördüm. bisikleti de çok az kullanmıştım 2020de aldım ve öylece duruyordu birkaç aydır kullanıyorum kısacası. bir lastiğin bu kadar çabuk yarılması normal mi? üzerinde gelen lastikler aşırı kalitesiz mi oluyor acaba? ön lastik sağlam. sadece arka lastik değişsem bir sorun olur mu acaba? aynı lastiği bulabilir miyim orasını da bilmiyorum açıkçası. teşekkür ederim
 
merhaba benim bisikletin de arka lastiği yarılmış sonradan farkettim. iç lastik sağlam bu arada. foruma girip bi bakayım dedim sizin bu paylaşımı gördüm. bisikleti de çok az kullanmıştım 2020de aldım ve öylece duruyordu birkaç aydır kullanıyorum kısacası. bir lastiğin bu kadar çabuk yarılması normal mi? üzerinde gelen lastikler aşırı kalitesiz mi oluyor acaba? ön lastik sağlam. sadece arka lastik değişsem bir sorun olur mu acaba? aynı lastiği bulabilir miyim orasını da bilmiyorum açıkçası. teşekkür ederim

Bisiklet uzun süre kullanılmadan bekletilecekse asılmasında ya da ters çevirip korunmasında fayda var. Tekerlekleri üzerinde beklemesi gerekiyorsa lastik basınçları lastik yanağında verilen minimum basıncın altına düşmemeli. Ortam koşullarının da lastik ömrüne epey etkisi var.
Tek lastik değiştirebilirsiniz. Aynı marka olması şart değil, aynı ölçüde olması iyi olur. Lastiğin hepsi lastik yanağında yazan marka, model ve ölçüsünü paylaşırsanız doğrudan o lastiği temin edebileceğiniz yerleri ya da alternatif önerileri paylaşanlar olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: HaLiL_27
Geri