Scudo Sports

Carraro Flexi 121

enolism

Üye
Kayıt
9 Mart 2015
Mesaj
16
Tepki
50
Yaş
40
Şehir
istanbul
İsim
enes
Bisiklet
Carraro
Merhabalar, uzun süredir katlanabilir bisiklet araştırması yapmaktayım. Malum nedenlerden dolayı bu türü seçtim. Carraro markasına ait yeni bir model muadillerine göre oldukça iyi özellikler sunuyor. Fiyat konusu da ayrı bir avantaj (760-800). 21 vites olması bu modeli seçmemdeki en önemli etken. Ancak forumda bu bisikleti kullanan ya da yorumlayana rastlamadım. Siparişi verdim. Elime geçince ayrıntılı inceleme ve fotoğrafları buraya koyacağım. Bu model hakkında bilgisi olan var mı?






Genel Özellikler
TipKatlanabilir Bisiklet
KadroKatlanır alüminyum 1.1/8"
Kadro TipiAlüminyum
Süspansiyon20 Yol Çelik 1.1/8"
Süspansiyon TipiYok
Jant20 Freeway Çift Kat Alüminyum 36H
Jant Ebat20
LastikCarraro 20x1.75 47-406 Siyah
VitesShimano RS36 3X6
Vites Sayısı21 Vites
FrenAlhonga HJ-811AD7 V-Fren
Fren TipiV-Break
SeleSelle Royal Rio Plus
 

Dosyalar

  • 10986673_910862228945778_2584489750991403959_n.jpg
    10986673_910862228945778_2584489750991403959_n.jpg
    78,6 KB · Okunma: 1.081
  • 0548566320288056840.jpg
    0548566320288056840.jpg
    36,4 KB · Okunma: 1.042
  • Capture.PNG
    Capture.PNG
    87,8 KB · Okunma: 1.030
Scudo
Bisiklet geldi. Aldığım site hakkında olumsuz yorumlar okumama rağmen bisiklet sapa sağlam ve bir kaç parçası demonte şeklinde elime ulaştı. Vites ayarları yapılmış ve lastikler şişik. Yarım saatlik bir işlemden sonra yanında gelen ziliyle beraber bisiklet pedallamaya hazır. Sitede ve katalogda ağırlık bilgisi verilmemiş ama benim hesabıma göre pedallarla birlikte 13.6 kilo. Bagaj ve çamurluğu olmayan katlanır bir bisliklete göre ağır. Ama ön arttırıcının 3 kademe olması ve toplam 21 vites olması bu ağırlığa bir nebze olsun teselli oluyor.
 
Hayırlı uğurlu olsun, bu bisiklet hakkında pek bişi bilen yok, sizden yorumları ve fotoğrafları bekliyoruz. 21 vites olması harika bence, zira ben bazen daha alt ve üst viteslere ihtiyaç duyuyorum.
 
Paket içeriğinde bisikletle birlikte bir adet basit bir zil, garanti belgesi ve içerisinde bu modele has bir bilgi bulunmayan genel bir kullanım klavuzu çıktı. Genel olarak parçalara gelirsek Bianchi foldingle çok benzer parçalar mevcut. Kilitleme sistemi, gidon, katlanır pedallar, sele ve lastikler aynı marka ve modelde

Teşekkür ederim. Uzun bir araştırma sonucu istanbul gibi tepelerden oluşan bir şehir için 6-7 vitesin yeterli olmadığını anladım. Çevremde dahon ve benzeri bu vites sayısına ait bisiklet sahibi insanların bundan yakındıklarını ve 500-600 lira masraf yaparak 18-21 vitese geçeiş yaptıklarını gördüm. 1500 liraya aldığım bir bisiklete orjinalini bozacak şekilde 500 lira masraf yapmak beni fazlasıyla aşacağı için bu modeli seçtim

Bisiklet olayında yeni sayılırım ama elimden geldiğince her ayrıntısını fotoğraflarıyla burada paylaşacağım.

Bisikletin tam boyutu bu şekilde
 

Dosyalar

  • 2015-03-12 15.39.02.jpg
    2015-03-12 15.39.02.jpg
    302 KB · Okunma: 1.035
Sizden katlama fotoğraflarını da bekliyoruz. Ayrıntılı birkaç fotoğraf harika olur. Netteki tek inceleme sizinki olacak sanırım.

Ayrıca sürüş pozisyonu hakkında değelendimeniz ne olur? Sele pozisyonu sebebiyle sanki biraz eğik durmak zorunda kalıyormuşsunuz gibi düşünüyorum.
 
Hayırlı olsun. İyi günlerde kullanın.Bende de Dahon vybe var. Vitesleri yetersiz olsa da kullanmayı seviyorum. Yükseltmek için de çareler arıyorum tabii ki ama katlanırda bu işler biraz daha zor galiba. Siz iyisini yapmışsınız bence. 21 vites gayet iyi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
katlanır boyutu 33*83*69. Dahon vybe c7a 30 × 80 x 66 bfold 3 34*82*64. Çok göze batan bir fark yok. Özellikle yükseklik diğerlerine göre 3-5 santim fazla. Bunun nedeni Koltuğun tamamen içeri giremiyor olması. Diğer modellerde koltuk demiri yere kadar uzanırken carraro da aşağı uzanacak bir yol yok. Bunun en büyük dezavantajı ön dişlinin yer ile direkt temas etmesi.

Katlanır haldeki fotoğrafları bunlar. Kalite için kusura bakmayın. :)

Tüm ayrıntılı resimler burada. Sorunuz varsa çekinmeden sorun.
 

Dosyalar

  • 2015-03-12 16.03.13.jpg
    2015-03-12 16.03.13.jpg
    330,8 KB · Okunma: 1.300
  • 2015-03-12 15.57.05.jpg
    2015-03-12 15.57.05.jpg
    324,1 KB · Okunma: 1.381
  • 2015-03-12 15.58.27.jpg
    2015-03-12 15.58.27.jpg
    141,8 KB · Okunma: 1.250
  • 2015-03-12 15.58.53.jpg
    2015-03-12 15.58.53.jpg
    125 KB · Okunma: 1.155
  • 2015-03-12 15.39.20.jpg
    2015-03-12 15.39.20.jpg
    172,9 KB · Okunma: 1.146
  • 2015-03-12 15.39.33.jpg
    2015-03-12 15.39.33.jpg
    184,1 KB · Okunma: 1.113
  • 2015-03-12 15.39.50.jpg
    2015-03-12 15.39.50.jpg
    202 KB · Okunma: 1.109
  • 2015-03-12 15.40.02.jpg
    2015-03-12 15.40.02.jpg
    285,7 KB · Okunma: 1.071
  • 2015-03-12 15.40.12.jpg
    2015-03-12 15.40.12.jpg
    210,2 KB · Okunma: 1.066
  • 2015-03-12 15.40.28.jpg
    2015-03-12 15.40.28.jpg
    267,1 KB · Okunma: 1.078
  • 2015-03-12 15.40.40.jpg
    2015-03-12 15.40.40.jpg
    280 KB · Okunma: 1.078
  • 2015-03-12 15.40.53.jpg
    2015-03-12 15.40.53.jpg
    101,5 KB · Okunma: 1.058
  • 2015-03-12 15.41.06.jpg
    2015-03-12 15.41.06.jpg
    305,7 KB · Okunma: 1.068
  • 2015-03-12 15.42.01.jpg
    2015-03-12 15.42.01.jpg
    69 KB · Okunma: 1.049
  • 2015-03-12 15.42.13.jpg
    2015-03-12 15.42.13.jpg
    272,6 KB · Okunma: 1.024
  • 2015-03-12 15.42.45.jpg
    2015-03-12 15.42.45.jpg
    220,7 KB · Okunma: 1.021
  • 2015-03-12 15.43.01.jpg
    2015-03-12 15.43.01.jpg
    320,7 KB · Okunma: 1.033
  • 2015-03-12 15.43.50.jpg
    2015-03-12 15.43.50.jpg
    296,3 KB · Okunma: 1.058
  • 2015-03-12 15.49.48.jpg
    2015-03-12 15.49.48.jpg
    285,6 KB · Okunma: 1.032
  • 2015-03-12 15.50.07.jpg
    2015-03-12 15.50.07.jpg
    301,2 KB · Okunma: 1.029
  • 2015-03-12 15.50.21.jpg
    2015-03-12 15.50.21.jpg
    236,8 KB · Okunma: 992
  • 2015-03-12 16.02.13.jpg
    2015-03-12 16.02.13.jpg
    92,3 KB · Okunma: 1.000
  • 2015-03-12 16.02.27.jpg
    2015-03-12 16.02.27.jpg
    248,3 KB · Okunma: 997
  • 2015-03-12 18.34.45.jpg
    2015-03-12 18.34.45.jpg
    258,4 KB · Okunma: 1.137
Katlı ölçülerde abartılı fark yok. Ağırlık ta da çok fark yok sayılır vites aralığı fazla olduğundan. Ancak katlayınca ön dişlinin yere teması hoş bir durum değil. Sele borusu daha uzun olsa halledilebilirmi acaba? Ben katlarken sele borusunu indirdiğimda ayak oluyor. Sele borusunu indirmek istemiyorum genellikle. O zaman da ön dişli yere temas ediyor. Bunun çözümünü kendim buldum. Siz de böyle bişey yapabilirsiniz belki. Linkten inceleyebilirsiniz.
Katlanır Bisikletlerimizin fotoğrafları | Sayfa 5 - BisikletForum
 
Anladığım kadarıyla sele borusunun alttan çıkıcak yerini açmamışlar. Tasarım hatası diye düşünüyorum çünkü son dönemdeki tüm katlanırlarda sele borusu alttan çıkıyor ve ayak görevi görüyor. Yusuf beyin çözümü gayet mantıklı ve kullanışlı.
 
Evet altta herhangi bir delik yok. Zaten sele borusu orta göbeğe denk geliyor. Yusuf Beyin çözümünü uygulayacağım ben de.

Bir saatlik bir sürüşten sonra yorumlarım şöyle,

*Boyum 1.70 olduğu için belki sürüşte herhangibi bir sıkıntı yaşamadım. Uzun boyluda olsanız dik pozisyonda rahat sürebilirsiniz. Gidon sütunu yükseltilebiliyor.
*Sele geniş tabanlı, yarış bisikletlerindeki gibi ince uzun değil. Rahat sayılır
*Birinci vites inanılmaz hafif. Oturduğum yerde irili, ufaklı, uzun kısa bir sürü rampa var. Hepsinde denedim. Bir tanesi hariç hiç birinde bisikletten inmek zorunda kalmadım. O da zaten rampa değil dimdik bir yokuştu.
*21 vites olması ve tekerlek çapının küçük olması birinci viteste bazen bisiklet duracak mı acaba hissini veriyor. Pedal boşa dönüyor sanabilirsiniz.
*vites ayarlarını kendim youtube da bir video izleyerek yaptım. Yolculuk boyunca hiç bir sıkıntı yaşatmadı. Vites geçişleri seri ve sessiz.
*Ön arttırıcı da olması kablo yoğunluğuna neden oluyor. Katlarken ya da açarken kablolar sağa sola takılabiliyor.
*Katlanma bölgelerinde herhangi bir gevşeme, esneme görmedim. Sadece gidon kısmında hafif oynama var. BU bölgeyi sıkmak istedim ancak takılan vida sıkılabilecek cinsten bişey değil. İlerde sorun olur mu bilmiyorum
*Elcikler çok güzel, rahat bir tutuşu var. Bisiklet ilk geldiğinde üzerinde "antibakteriyel elcik" ibaresi vardı.
*Ön dişlinin etrafı plastik bir korumayla kaplanmış. Daha kaliteli bir şey takılabilir
*Arka vites arttırıcı korumasız. Acilen koruma demiri almak lazım.
*Katlandığında açılmasını engelleyecek herhangi bir mekanizma yok. Aliexpress ten çakma magnetix alınabilir. Çok da problem değil aslında.

Sonuca gelirsek fiyat/performans açısından üründen gayet memnunum. TAbi uzun kullanımda neler olur bilemiyorum. Bir sorun olduğunda yine buradan paylaşmaya çalışacağım.

100-200 tl lik bir masrafla süper bir katlanabilir bisiklete dönüştürülebilir.
*Arka arttırıcı koruması
*Ön göbeğe katlandığında arttırıcı yerle temas etmesin diye aparat (Yusuf Bey'e teşekkürler)
*En hafifinden çamurluk ve sele borusuna takılabilen portbagaj
*suluk, pompa, ön arka pilli lamba
 
@enolism
Yazdıklarınız güzel. Ben en çok bu kısma takıldım. Mutlaka bir püf noktası vardır. Benim bisiklette aynakol göbeğinin altında metrik 6 ölçüsünde 2 delik var. Ayaklık için yapılmış. Bu nedenle kolay oldu. Sizinkinde de vardır belki benzer bir nokta.
 
Güle güle kullanın.
Hazır çok vitesli modeli uygun fiyata bulmanız ne güzel.

Kadro yapısı sahibi bulunduğum Giant Expressway'le oldukça benzer.
Benim bisikletimde de sele borusu alttan çıkmıyor.

Ancak Giant yan ayağa bir mafsal daha koymuş. Yan ayak açıldıktan sonra içe doğru da bir miktar katlanabiliyor.
Bu şekilde dişli yerine ayak yere basıyor. Belki araştırılsa yedekparça olarak bulunabilir.

Şuradaki açık kapalı resimlerde ayağın iki işlevi de görülüyor
Giant Expressway 2 - BisikletForum
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
merhaba, öncelikle hayirli olsun, bisikletiniz cok guzel gorunuyor. ancak dediginiz gibi 13,5 kilo biraz agir. ama olsun, cok da sorun degil :D 21 vites olmasi guzel bi durum. Benim bisikletim de 18 vites. 2 li aynakolu var ama ben de 3 lü aynakol takıp vites sayisini artirmayi düşünüyorum. bir de bişey soracağım; acaba sizin bisikletteki arka bacak uzun olandan mı yoksa kısa olandan mı? bir de arka ruble kaçlı acaba? 11-32 mi?
 
Öncelikle teşekkürler. Homer bey bahsettiğiniz ayaklık mantıklı bir çözüm. BUgün şöyle bir şey keşfettim. Katlanır durumda park ayağını açtığımda diğer taraftaki pedalla desteklenince bisiklet dengeli bir duruşa sahip oluyor. Bu şimdilik işimi görür.
Gökhan bey İlk sorunuzda arka bacak derken arka değiştiriciyi kastediyorsanız baya uzun bendeki. Birinci viteste neredeyse yere değiyor.
Arka ruble Shimano MF TZ21 modeli 14-28 dişli
 
@enolism
Ön dişliler kaç acaba? Zahmet olmazsa yazabilirmisiniz.
 
48-38-28 dişli var. Katalogda bu şekildeydi
 
@enolism
Teşekkür ederim. Dahon vybe yetersiz kalıyor 7 vites olduğundan.
 
Hayırlı olsun , iyi pedallamalar :)
 
Hayirli olsn gule gule kullanin. Gecenlerde bende bu bisikleti bir ncelemek istemistim fakat ne hic yorum vardi ne tek kelimw yazi. Konunuz harika olmus. Herseyi rahatlikla isteyenler bulabilir. Turkiyede 100milyon kisi arasinda bu model ile ilgili yazi yazan sadece sizsiniz. Keyfini cikarin;)
 
@enolism

enes bey tesekkur ederim cevabiniz icin. evet arka değiştirici demek istemistim. sanirsam uzun olmasi gerekiyor. bende yere degmesinden endise ediyorum ama sürüşte herhangibir sorun yasatmiyorsa problem yok ozaman :)
 
Geri