Scudo Sports

Carraro Flexi 121

@murty1985

Kullandım o bagaj türünden ama sele yüksekliği ayarlarken çok sıkıntı yapıyordu bana, tamamen aşağı inen selede, carraroda bir kere sabitleyince bir daha açmaya gerek kalmaz sanırım. Ben bagajı sökmeyi düşünüyorum, arkaya çok ağırlık veriyor.:(
 
Scudo
@sonyaz

Sele ayarı sabit benim o sorun olmaz. Ağırlık olarak, benim almak istediğim set yaklaşık 1300 gr geliyor. Ama sırtımda çanta taşımak istemiyorum. O yüzden razıyım.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonyaz
dahon'un landing gear/park ayağı, carraro flexi 121'ya monte edilebilir mi bir şekilde, katlayınca ayna kolun yere çarpmasını engellemek ve katlı iken rahat bir şekilde sürebilmek için, dahondaki gibi?
 
@guyulmaz Aynakol göbeğinin yare bakan tarafında yani altında cıvata dişli delik varsa olur. Yoksa takılmaz.
@murat85 Göbeğin altının resmini çekerseniz belli olacaktır.
 
Göbek altında delik vb birşey yok. Sanırım uygun değil.
 
@murat85
O halde takılamaz. Dahonda tam göbeğin altında landing gear montaj deliği var. Terne bakmıştım onda da yok.
 
3m scotch weld yapıştırıcı PR100
bunun ile dahon lang gear'ı alta yapıştırsak nasıl olur?
http://s11.postimg.org/992l0htsz/Capture.jpg
kırmızı işaretli kısım bisikletin altına geliyor. bu kısmı çok güçlü bir metal yapıştırıcı ile sağlam yapıştırsak belki uzun süre sağlıklı işlev görür.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Shateiel


Merhabalar,
Aldığınız parçaların linklerini paylaşmanız mümkün mü acaba ?
Teşekkürler.
 
Herkese selamlar. Bugün itibarı ile bu bisiklete sahip olan forumdaşlar arasına katılmış bulunmaktayım. Bu arada bu başlık altında çift ayaklı standı tavsiye eden arkadaşa da teşekkür ediyorum (ismini hatırlamıyorum). Bisikleti satın alırken direkt olarak o çift açılan ayaktan taktırdım, ayna kolun bisiklet katlanmış haldeyken yere değmesini önlemiş olduk bu sayede, hatta bu şekilde bisikleti katlamak ve sabit durmasını sağlamak çok daha kolay oldu. Fotoğraflar önceki sayfalarda vardı, ben vaktim olduğunda koyacağım buraya bir kaç fotoğraf.

İlk izlenimlerimi yazayım:

Öncelikle ilk kez 20 inçlik bir bisiklet kullanıyorum. En son orta okuldayken 26 inç bir dağ bisikletim vardı (sanırım Bisan, Beldesan filandı), o tarihten bugüne kadar (yaş 35 şu anda) hiç bisiklete binmedim desem yalan olmaz sanırım. Neden derseniz inanın ben de bilmiyorum. Neyse konuya geleyim. Katlanır bisiklet almak istemem tamamen yerden tasarruf etmek ve toplu taşıma araçlarında bisikletle seyahat edebilmek (şehir merkezine uzaktayım). Bisiklet şu hali ile son derece portatif. Özellikle ikili ayak süper bir fikir, kesinlikle tavsiye ediyorum.

Lafı çok uzatıyorum sanırım, sadede geleyim :)

Bisikletin artıları herkesçe malum. 21 vitesli başka bir katlanır model yok piyasada. Aslında tabi 21 vites dememek lazım, nitekim zincire zarar vermemek için çarkların hepsini eşleyemiyorsunuz (bu bisiklet vites sayıları tıpkı bilgisayar veri depolama ürünlerinin kapasiteleri gibi, mesela 320gb diyor ama aslında o kadar veri almıyor hiç biri). Fakat tabi 21 vitesin 21'ini de teoride kullanmak mümkün. Ancak açık söylemek gerekirse, bir kaç saatlik sürüşün ardından, 20 inçlik bir bisiklet için belki de 6 vitesin bile fazlası ile yeterli olacağını düşünmeye başladım. Bu sadece bir kaç saatlik kullanımdan sonra aklımda beliren bir düşünce. Belki zamanla değişir (yokuşa denk gelirsem :) ). Eğer düzenli spor yapan ya da pedal çeviren biriyseniz bu boyuttaki bir bisiklette bu kadar vitese kesinlikle ihtiyacınız yok, bunu rahatlıkla söyleyebilirim.

Bunun haricinde çamurlukları göbeğe sabitleyen çubuklar biraz daha "düşük profil" olabilirmiş. Bisiklet bence donanımına göre hafif. Tabi orijinal hali bagajsız malum. Belki o yüzden bana hafif geldi.

Benim için en büyük sıkıntı bisikletin zemindeki tüm pürüzleri size aynen iletmesi. Tekerlekler ufaldıkça her tümseği, çukuru hissediyorsunuz. Tabi Avrupalı bisiklet sever arkadaşlarımız nispeten pürüzsüz yollara/kaldırımlara sahip olduğu için bu tip aletlere amortisör koymak kimsenin aklına gelmemiş olabilir :) Fakat Türkiye şartlarında bir şehir bisikletinde bile kesinlikle amortisör olması şartmış, bunu anladım. Keşke o tip bir model olsaymış da onu alsaymışım dedim içimden. Katlanır amortisörlü bir iki modele denk geldim ancak hepsi 26 inçti. 26 inç bir bisikletin katlanır olmasının arabanın bagajına atabilmek dışında bir avantajı olmaz diye düşünüyorum.

Kısaca bu alışveriş benim için iyi bir tecrübe oldu. Pişman değilim, en azından nispeten "farklı" bir katlanır bisiklete sahip oldum. Ancak kesinlikle piyasada daha fazla katlanır model olmalı. Markaların tüm modelleri birbirinin neredeyse tıpatıp aynısı, sadece aksesuarlar fark ediyor bir çok modelde. Oysa ki başka farkların da olması gerekli. Daha fazla cant boyutu şart. Mesela benim şu an idealimdeki bisiklet 22 / 24 inçlik, amortisörlü ve 12 vitesli (önde iki çark yeter) katlanır bir model. Bu tip bir ürün sanırım henüz yok piyasada, varsa da ben denk gelmedim.

Umarım başınızı ağrıtmadım :)
 
@Trekkie hayırlı olsun, iyi günlerde kullan.
Vites konusunda şöyle bir ekleme yapayım. Sadece düz yolda kullanıyorsan 21 vitese ihtiyacın olmaz. Fakat ben günlük ulaşım için; Bjk M.köy arası güzergahta kullanıyorum ve benim için olmazsa olmaz. Eğimli yollar, yokuşlar aşıyorum. Çok dik rampalar haricinde çok verimli oldu. 7 vitesmiş gibi de kullanmayı denedim, çok yordu.
Çamurlukla ilgili yorumuna katılıyorum. Bir de kadronun ve tekerlerin küçük olması sebebiyle dönüşlerde pedalı ayarlaman gerekebiliyor. Aksi halde yerle temas ediyor.
Güvenli sürüşler.
 
@murat85 Bugün yokuş çıkmayı denedim ancak bisiklet yokuşta sizi "gereksiz" yoruyor. Sorun güçsüzlük değil (spor yapıyorum). Sorun bence bisikletin sizin verdiğiniz gücü alabilecek ağırlıkta olmaması. Bir benzetmeyle anlatmam gerekirse "devekuşu" fıkrası aklınıza gelsin :) Yani siz devesiniz altınızdaki kuş. Tüm gücünüzü alması mümkün değil. Acaba tekerlek çapını büyüterek bir yere varılabilir mi? Arka maşalardaki köprüleri keserek bu mümkün olabilir gibi gözüküyor. Ön maşa komple değişse. Frenler disk fren olsa. Acaba o zaman yokuşta daha yüksek bir performans sağlar mı? 21 vites sanki daha büyük tekerlekler istiyor gibi geldi bana.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat85
@guyulmaz

Tern bisikletimde kullanıyorum bu ayağı normalde sadece dahonların göbek kısmının altında montajını yapabilmek için bir bölüm var Tern'de doğal olarak yok.

https://s15.postimg.org/e6ok8uyq3/image.jpg

https://s15.postimg.org/lp7phhq2z/image_2.jpg

https://s15.postimg.org/870t57dxn/image_1.jpg

Bu iş için doğru ölçüde akıllı vida diye tabir edilen matkap uçlu vidalardan lazım. Vidanın uzunluğu burada çok önemli uzun olursa göbeğe kadar erişir ve pedal dönmez sıkıntı olur. Ben vida satan yerden 1.5 / 2 / 2.5 cm lik vidalar aldım deneme yaparak vidaları akülü vidalama ile yer açarak gönderdim. Vidanın uzunluğu dengelemek için vfren kartuşlarındaki oval pullarıda kullandım yoksa vida göbeğe temas ediyordu. 4 aydan beri sıkıntısız kullanıyorum.

Gerekli malzemeler
http://www.pvcaksesuar.com/images/products/00/19/86/1986_buyuk.jpg
https://s22.postimg.org/g3k86817l/pul.png

+
Akülü vidalama yada matkap ve el becerisi.

Her işte bir risk vardır vidayı açılı göndermek vs. çokta kolay bir iş değil onuda yazmam lazım kadroya zarar vermeyin.
 
@Furkan TK Çok akıllıca bir müdahale. Kadroyu delmeye kimse cesaret edemez. Ben dahona landing gear almak yerine kendi yaptığım ayağı monte ettim. Montaj deliklerinden göbek mili görünüyordu. Epey mesafe var mile. Bence flexiye de uygulanabilir. Elinize sağlık.
 
@Trekkie Yokuş bisikleti değil malesef, teker çapından dolayı çok çevirmeniz gerekiyor. Bu da çok yoruyor. Otim'den Gayrettepe'ye çıkmayı denedim bir kere pişman oldum. Şimdi sadece belirlediğim rota da yaklaşık 100 mt'lik dik yokuşlar da elimde götürüyorum. Yokuşun başına gelince de yol daha az eğimli olduğu için sürerek devam ediyorum. M.köy'e çıkışlarda muhakkak dik yokuşlar karışınıza çıkıyor. O yüzden zor olsa da nispeten daha kısa ve dik yokuşları aşarak çıkmayı tercih ediyorum. Tabi akşam dönüşlerde yokuş aşağı avantaj oluyor. O yüzden memnunum halimden.
 
@murat85

Evet üstad, bu bisikletler yokuş çıkmak için değilmiş. Ki ben bunu daha önceden bilseydim 6 vitesli bir model alıp daha mutlu olabilirdim aslında. Ama böyle böyle öğrenicez, yapacak bişey yok. Fakat kaldırımda insanların arasından slalom yapmanın keyfi başka :) Büyük bisikletlerle asla giremeyeceğiniz yerlere girebiliyorsunuz. Otoyola çıkıp arabalarla uğraşma derdi yok, kelle koltukta ölüm korkusuyla gezmek yok, kaldırımda yayaların arasından kedi gibi süzülüyorsun. Muhteşem.

Carraro Flexi121'in bana göre bir başka sorunu da ayna koldaki en büyük dişlisinin, diğer 6 vitesli katlanır modellerin tek ön dişlisi kadar büyük olmaması. Yani onlar kadar hızlı da kaçamıyor bizimkisi malesef. Aldığım yere sordum, ayna kola daha büyük bir dişli takabilir miyiz diye, fakat ön vites takımını da yenilemek gerekir filan dediler. En son Bornova'da bir ustanın adını verdiler ona gidip soracağım. Aklımda ön tarafı sadece iki dişli yapıp 14 vitese düşürmek var. Tabi büyük dişli şimdikinden daha büyük olacak. Muhtemelen astarı yüzünden pahalıya gelecek eğer mümkünse bile. Bilmiyorum belki de bisikletin orijinal halini hiç bozmamak en iyisi :)

Bu arada İzmir'de bisikletli çok var ancak benim gibi katlanırla gezen hiç kimseyi görmedim henüz. Metroya sokunca dönüp bakıyor herkes :) Garip.
 
  • Beğen
Tepkiler: murat85
bende de flexi 121 var.ne zman çıksam illa biri yanıma gelip soruyor.fiyatı nedir?memnunmusun bende alıcam?ya ne güzel bişeymiş bagaja sığıyormu?bu arada yokuş konusunda gayet rahat çıkıyorum.yada bana öyle geliyor çünkü dağ bisikletim de bu kadar rahat çıktığımı hatırlamıyorum.40 50 km kadar kullandığımda oluyor ve çok aşırı yorgunluk hissetmiyorum.
 
@Trekkie aynakol değiştirmek masraflı olabilir. İhtiyaç duyuyorsan dişlisi büyük 6 vitesli başka bir katlanır almak daha mantıklı. Ya da 26 inç katlanır alacaksın. Onla daha randımanlı sürersin. Ama toplu taşımada sıkıntı yaratabilir.
Dediğin gibi kaldırımdan git, arabaların arasında kıvrıl, trafik durdu al eline kaldırıma çık vs. Hiç durmuyorsun katlanır bisikletle. Pratik, vites opsiyonu ve uygun fiyatlı olduğu için tercih ettim ben Flexi 121'i. Benim ihtiyaçlarımı karşılıyor.
Güvenli sürüşler.
 
@murat85 Teşekkür ederim, size de. Açıkçası yeni aldığım ve garantisi devam eden bisikletimi satmak istemiyorum. Kendisini sevmeye başladım. Modifikasyonlar garantiyi etkilemez dedi satın aldığım yer, o bakımdan sıkıntı yok.

@gorkembgm Siz bana göre oldukça tecrübelisiniz. Belki ben de o seviyelere gelirsem fikirlerim değişir tabi. Ama açıkçası rahatıma düşkün biri olduğum için uzun mesafelere amortisörsüz ve küçük çaplı tekerlerle asla çıkmazdım sanırım. 20 inçlik katlanır bir bisiklete taktığım seleye bakınca anlayacaksınız :)

http://www.rowerek.pro24.pl/selleroyal22.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: murat85
Geri