Herkese selamlar. Bugün itibarı ile bu bisiklete sahip olan forumdaşlar arasına katılmış bulunmaktayım. Bu arada bu başlık altında çift ayaklı standı tavsiye eden arkadaşa da teşekkür ediyorum (ismini hatırlamıyorum). Bisikleti satın alırken direkt olarak o çift açılan ayaktan taktırdım, ayna kolun bisiklet katlanmış haldeyken yere değmesini önlemiş olduk bu sayede, hatta bu şekilde bisikleti katlamak ve sabit durmasını sağlamak çok daha kolay oldu. Fotoğraflar önceki sayfalarda vardı, ben vaktim olduğunda koyacağım buraya bir kaç fotoğraf.
İlk izlenimlerimi yazayım:
Öncelikle ilk kez 20 inçlik bir bisiklet kullanıyorum. En son orta okuldayken 26 inç bir dağ bisikletim vardı (sanırım Bisan, Beldesan filandı), o tarihten bugüne kadar (yaş 35 şu anda) hiç bisiklete binmedim desem yalan olmaz sanırım. Neden derseniz inanın ben de bilmiyorum. Neyse konuya geleyim. Katlanır bisiklet almak istemem tamamen yerden tasarruf etmek ve toplu taşıma araçlarında bisikletle seyahat edebilmek (şehir merkezine uzaktayım). Bisiklet şu hali ile son derece portatif. Özellikle ikili ayak süper bir fikir, kesinlikle tavsiye ediyorum.
Lafı çok uzatıyorum sanırım, sadede geleyim
Bisikletin artıları herkesçe malum. 21 vitesli başka bir katlanır model yok piyasada. Aslında tabi 21 vites dememek lazım, nitekim zincire zarar vermemek için çarkların hepsini eşleyemiyorsunuz (bu bisiklet vites sayıları tıpkı bilgisayar veri depolama ürünlerinin kapasiteleri gibi, mesela 320gb diyor ama aslında o kadar veri almıyor hiç biri). Fakat tabi 21 vitesin 21'ini de teoride kullanmak mümkün. Ancak açık söylemek gerekirse, bir kaç saatlik sürüşün ardından, 20 inçlik bir bisiklet için belki de 6 vitesin bile fazlası ile yeterli olacağını düşünmeye başladım. Bu sadece bir kaç saatlik kullanımdan sonra aklımda beliren bir düşünce. Belki zamanla değişir (yokuşa denk gelirsem

). Eğer düzenli spor yapan ya da pedal çeviren biriyseniz bu boyuttaki bir bisiklette bu kadar vitese kesinlikle ihtiyacınız yok, bunu rahatlıkla söyleyebilirim.
Bunun haricinde çamurlukları göbeğe sabitleyen çubuklar biraz daha "düşük profil" olabilirmiş. Bisiklet bence donanımına göre hafif. Tabi orijinal hali bagajsız malum. Belki o yüzden bana hafif geldi.
Benim için en büyük sıkıntı bisikletin zemindeki tüm pürüzleri size aynen iletmesi. Tekerlekler ufaldıkça her tümseği, çukuru hissediyorsunuz. Tabi Avrupalı bisiklet sever arkadaşlarımız nispeten pürüzsüz yollara/kaldırımlara sahip olduğu için bu tip aletlere amortisör koymak kimsenin aklına gelmemiş olabilir

Fakat Türkiye şartlarında bir şehir bisikletinde bile kesinlikle amortisör olması şartmış, bunu anladım. Keşke o tip bir model olsaymış da onu alsaymışım dedim içimden. Katlanır amortisörlü bir iki modele denk geldim ancak hepsi 26 inçti. 26 inç bir bisikletin katlanır olmasının arabanın bagajına atabilmek dışında bir avantajı olmaz diye düşünüyorum.
Kısaca bu alışveriş benim için iyi bir tecrübe oldu. Pişman değilim, en azından nispeten "farklı" bir katlanır bisiklete sahip oldum. Ancak kesinlikle piyasada daha fazla katlanır model olmalı. Markaların tüm modelleri birbirinin neredeyse tıpatıp aynısı, sadece aksesuarlar fark ediyor bir çok modelde. Oysa ki başka farkların da olması gerekli. Daha fazla cant boyutu şart. Mesela benim şu an idealimdeki bisiklet 22 / 24 inçlik, amortisörlü ve 12 vitesli (önde iki çark yeter) katlanır bir model. Bu tip bir ürün sanırım henüz yok piyasada, varsa da ben denk gelmedim.
Umarım başınızı ağrıtmadım
