Scudo Sports

Carraro Flexi 121

Birkaç gün önce İzmir-Gaziemir Optimum Outlet'in içindeki Decathlon'da B'twin Tilt 720 K. Auto model katlanır bisikleti inceleme fırsatı buldum.
Görünüş olarak çok hoş duruyor fakat bisikletin biraz derinine inince 1499 TL fiyatını hak etmedigini görüyorsunuz.
B'twin markasını normalde sever ve kaliteli bulurum ama katlanırı pek cazip gelmedi.

Olumsuz yanları:
Pedal çevirirken arka frenin teli ayagınıza sürtüyor.
Üzerindeki ekipmanı pek kaliteli degil.
Port bagajı yok. (O fiyata rağmen)
Vitessiz olması. Ne kadar otomatikte olsa yokuşlarda nefesinizi keser.

Olumlu yanları:
Katlanması çok basit ve kolay, 5 saniyenizi almaz.

Demem o ki; kendimce test etmeden sadece okuduklarım ve gördüklerimle Carraro Flexi 121'in; katlanınca ön dişlinin yere gelmesi, kadrosunun diğer katlanırlara kıyasla arkaya doğru eğik olması gibi olumsuzluklarına rağmen hala listemde ilk tercihim.
En kısa ve uygun zamanda İzmir'de satan bir yer bulup gidip deneyecegim.
 
Scudo
Arkadaslar Merhaba

Carraro Flexi 121 model bisiklet almak istiyorum. Su an bianchi Uno sahibiyim. arabaya koymada sıkıntı yasadıgım ve işe gidip gelirken Flexi modeli daha uygun olabilecegini düşündüğüm için bu modeli almak istiyorum. Carraro isteme sebebim 21 vites olusu. Dahon'un da 18 ve 24 vitesi var ama fiyat olarak çok yüksek benim için.

Sizden ogrenmek istediğim sey ;

Carraro alsam vitesleri cin malı dediler. Sıkıntı yasar mıyım ?
Bana bu bisikleti tavsiye eder misiniz yoksa etmezmisiniz ?
 
Arkadaşlar merhaba...
Birkaç gündür büyük bir keyif ve dikkatle paylaşımlarınızı okuyor ve öncelikle hepinize teşekkür ediyorum.
Yıllardır bir kenara bıraktığım bisiklet tutkumu katlanır bisikletle son vermeyi planlıyor ve seçimimi Carraro flexi 121 'den
yana kullanmayı düşünüyorum.
Bisiklet konusunda bilgisiz olmama rağmen flexi 121 'i seçme nedenim Carraro'nun Türkiye'de üretiliyor olması, 21 vites, kolay taşınır ve fiyatının uygun olması. Bu seçimimin diğer bir sebebi de benim bisikleti aldıktan sonra bir iki gün kullanıp sonra bir kenara bırakabilme potansiyelinde biri olma ihtimalimden dolayı fazla para harcamak istemememden kaynaklanıyor. Eğer kendimden emin olsam Dahon Mu P8 ile bir başlangıç yapmak isterdim...
Dün gözümü karartıp Flexi 121 'i almak için Haşim İşcan Geçidi'ne gittim ama yeni sezon ürünlerinin henüz gelmemiş olmasından dolayı (satıcıların dediğine göre) balonu elinden alınmış çocuk gibi hevesim kursağımda kalarak geri döndüm...
Alamamanın verdiği bu rahatsızlıkla bu yazıyı yazmaya karar verdim. Etrafımdaki kişilere bisiklet almak istediğimi söylediğimde yüzlerindeki "ne gerek var" edalarından dolayı onlara anlatmadım ve sizlerle paylaşmak istedim...
 
Arkadaslar bu carraro flexi 121 uzun tura dayanir mi sizce? Parca kalitesi kullanimi galan guven veriyor mu size? Uzun tur icin ne diyebilirsiniz?

@enolism hocam senin fikrin nedir ozellikle? Buradan aldgiladigim bisikletin biraz ozensiz sekilde imal edildigi ama yine de binip denemek lazim tabii. Uzun tur icin bir dahon guveni verir mi mesela? 21 vites oldugundan aklim bunda kaliyor ama. Bir avrupa turu dusunuyoruz iki kisi. O yuzden soruyorum.
tesekkurler
 
Vites oranlarına bakınca aslında pek tura uygun olmadığı fikrine kapıldım. Yokuşlarda sıkıntı olmaz ama düz yolda son sürat çok düşük kalır sanki. Bu model bende "21 vites olsun da ne olursa olsun " diye üretilmiş gibi geldi. 14-28 ruble bile bir fikir veriyor.
 
@Ozan k. Duz yolda son surat dusuk mu kalir? 21 vites. Neden ki?
 
Ayna kol, ruble, gibi verilere bakarsınız son süratinin düşük olduğunu görürsünüz. Forumda eminim vites, dışlı, vites aralığı gibi konularda çok yazı vardır onları bir aratın okuyun, arka ruble 14, en büyük ayna dişlisi 40 küsurdu sanırım bu değerlerle benim dajon mup8'in 8. Vitesinin çok daha hızlı olduğu görülüyor ( 52 diş ayna, 11 diş ruble)
 
@Ozan k. dogrudur. Bu disli oranları dogru mu peki? Ona gore karsilastirayim.

Evet sanki bir dahon konusunda da flexi 121'den bir modelin daha hizli olduguni okumustum o zaman bunun tek artisi genis vites araliklari belki.

@Ozan k. Ondeki 52 en buyuk disliyi, arkadaki orn. 12 de en kucuk disliyi ifade ediyor değil mi? Yoksa arkadaki 12 arkanin en buyuk dislisini mi ifade ediyor?
 
Ortadaki dişli ne kadar büyükse az pedal çevirip çok gidersin ama zor çevirirsin.
Aynakol'daki kol boyu ne kadar uzun ise o kadar rahat çevirirsin ama yavaş çevirirsin.
Arkadaki rublenin en küçük dişlisi ne kadar küçükse o kadaraz pedal çevirip çok gidersin ama zor çevirirsin. Rublenin en büyük dişlisi ne kadar büyükse yokuşlarda o kadar rahat edersin.

Carraro121'e bakınca sanki yokuşlarda iyi düzlükte kötü bir Aralık var gibi. Zaten 6'lı ruble yok gibi bir şey. 8'li yapayım desen arka göbek jantı ruble zincir vites kolu değişecek. Zor yani. Tur için uygun gelmedi. 2012 model 6'lı carraroya 3'lü ayna kol takıp oradan yürümüş abiler. En hayvan biraz da ağır. O yüzden sahilde takılmaya şehir içinde gezmeye harika ama uzun tur? Yok abi sıkıntı olur :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Kazuya
(flexi 121 )Bu bisiklete aksesuar alan arkadaşlar varsa fotoğraf paylaşabilirmi acaba?
 
bende salcano izmir 2015 var güzel bisikelt ama bi sorunum var 6 .vitese attığımda 5.vites dişlisiyle gidip geliyo ses çıkarıyo ne yapmam lazım bilen varmı konu açamadıgım için buraya yazdım kusura bakmayın
 
eşime aldık şimdilik gayet memnun, viteslerde bir sıkıntı şimdilik yaşamadık, başka sorularınız olursa yardımcı olabilirim
@acu0077
 
@serdar k
Varmı aksesuar takan ve foto paylaşabilecek arkadaşlar ? suluk , çanta vs..
 
Arkadaşlar merhaba bugün nihayet bisikletime kavuştum. Sizlere kafamda olan soru işaretleri ve takıldığım yerler hakkında sorular sormak istiyorum. Mesaj kalabalığında yoruldum oku oku anlamadım da bir şey.
1. Gövdesini ve direksiyonunu katladığımda tekrar açılabiliyor. Decathlondaki bisikletler katlandığında bir mekanizma bunları bir arada tutuyor ve tek elle taşınır oluyordu. Aynısını bu bisiklette de sağlayabilir miyiz?
2. Tam ortadaki büyük dişliler ve etrafındaki plastik koruma katlandığında yere değiyor. Buna nasıl bir çözüm getirebiliriz?
3. Çamurlukları olmadığı için yağmurlu havada sırtımıza su atmaz dedi satıcı tekeri küçük diye ama deneyimli arkadaşlar bilirler acaba çamurluk almalı mıyım?
4. Çok küçük de olsa bir yük taşımak için nasıl bir çözümünüz olabilir?

Arkadaşlar sorularım çok amatörce olabilir. 35 yaşındayım ve en son bisikletim lisedeki dağ bisikletim. Şimdi işim ile evimin arası 7km ve bunu bisiklet ile yapmak için satın aldım. Sabreder yanıtlarsanız çok sevinirim. Görüşmek dileği ile...
 
Tekrar açılır ona ancak esnek bantla bağlarsınız bir miktar tutar o kadar.

Seleyi en aşağı indirip sele kelepçesini sıkarsanız sele borusu yere değer ayna kol yere değmekten kurtulur.

Çamurluk şart :)

Arkaya bagaj alabilir ya da gıdon çantası kullanabilirsiniz.
 
Teşekkür ederim Ozan Bey..
 
@This-is-me
1. Dahon ve tern de mıknatıs vardı ön tekerde yanlış bilmiyor isem. Bence Çengelli bagaj lastiği kullanarak bisikleti kTladıktan sonra birarada tutabilirsiniz.
2.malesef flexi 121 de sele borusu tam inmiyor. Aynakol yere değiyor. Bunun için orta göbeğin altına bir Parça takabiliriz. Görmek gerekir. Kontrol edieceğim bende.
3. Camurluk gerekecektir.
4 . Biz ön tarafa bir Çanta aldık. Ufak tefek eşyaları koyabiliyorsunuz. Fotoları çekince gönderebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Robert Knepper
@serdar k Merakla fotoğraflarınızı bekliyorum. Cevap için teşekkür ederim.
 
Bende de carraro flexi olduğundan sele borusu alttan çıkıyordur dedim ama çıkmıyor sanırım, bu da ciddi bir eksik bence.

Katladığınızda Şasiye alttan takılan bir plastik boru ile en azından ayna kolu korumanız mümkün olabilir.

Ben katladığımda daha rahat sürüklemek için bunu yapmıştım mesela.

Ben katladığımda daha rahat sürüklemek için bunu yapmıştım mesela.
 

Dosyalar

  • CAM00355.jpg
    CAM00355.jpg
    48,6 KB · Okunma: 216
  • Beğen
Tepkiler: serdar k
Geri