İnceleme Carraro CR Race 052

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Öncelikle kadro ve maşa ile başlayalım. 6061 Hydroformed kadro kullanılmış. Ben bu bisiklete Trek kadrodan geçtim aralarında en ufak bir fark hissetmedim kadro bakımından. Her iki bisikleti de asfaltta kullandım ne esneme ne de başka bir problemle karşılaştım ikisini de oldukça dayanıklı buldum yani demek istediğim şey, bisiklete yeni başlayanlar çok ikilemde kalıyor kadrosu mu iyi olsun yoksa donanımı mı iyi olsun ben donanımı seçtim ve pişman değilim. İllaki teknik açıdan veya geometri açısından Specialized, Trek gibi yol bisikleti kadrolarının avantajı vardır ancak günlük veya spor amaçlı kullanımlarda Carraro veya Salcano gibi markaların kadrolarını küçümsememek lazım oldukça yeterliler. Maşa karbon avantajı biraz hafiflik ve az bir şey titreşim emişi. Bozuk yolda alüminyum da karbon da illa ki hissettiriyor o sarsıntıyı. Rijitlik bakımından ise maşayı da kadroyu da iyi buldum ayakta pedal basarken gücü tam olarak ilettiğimi net bir şekilde anlayabiliyorum rijitlik bakımından gayet iyi.

DSC_0045.jpg

Üst kablolar kadronun içinden geçiyor 5 kat yukarı merdiven çıkartırken omzuma alıyorum avantaj sağlıyor. :D

DSC_0044.jpg

Frenlerden bahsedelim biraz, arkadaşımın bisikletinde bulunan Shimano M395 hidrolik disk frenler ile kıyasladım pek fark hissetmedim hatta Tiagra fren sistemi daha sağlam gibi bir his veriyor, bisikletin üzerinde standart gelen fren papuçları oldukça yeterli kontrollü bir frenleme yapılıyor.

DSC_0047.jpg

DSC_0049.jpg

Tiagra arka aktarıcı, oldukça hassas ve seri ruble ise 11-28 oranında. Düz yolda ön vitesi 2 de arka vitesi 4-5 de kullanıyorum.

DSC_0050.jpg

DSC_0051.jpg

Ön vites de Tiagra. Acera ön vitesten sonra Tiagra yağ gibi geldi gerçekten sarsıntısız ve sessiz bir geçiş var bana göre küçük bir dezavantajı ise, kolu biraz fazla ittirmek gerekiyor geçmesi için.

DSC_0053.jpg

Aynakol ikili Tiagra. Oranlar 50x34 düz yollarda ve %8-10 eğime kadar ideal ancak dik yokuşlarda zorluyor pek uygun değil kondisyonu olmayanlar için.

DSC_0054.jpg

Sele ise Selle Royal marka çok yumuşak olduğu söylenemez fakat çok sertte değil ortalama bir sele diyebiliriz sabah 1.5 saatlik bir sürüş yaptım sorun yaşamadım tayt ve sele kılıfı kullanmadan.

DSC_0055.jpg

Tiagra vites kolları, malzeme kalitesi iyi, vitesi düşürmek ve büyütmek için iki ayrı kol var ayrıca frene basarken arka vitesi küçültme imkanı da veriyor.

DSC_0056.jpg DSC_0057.jpg

Bisikletin üzerindeki jant seti sanırım Carraro'nun kendi üretimi üzerinde herhangi bir marka yazmıyor. Ön ve arka 24 telli ben dayanıklı buldum jantları bisikleti alırken de aklımdaki tek soru işareti jantlardı ancak problem yaşamadım çukurlara, bozuk asfalta oldukça fazla giriyorum kırılma çatlama herhangi bir problem yok. İleride sadece daha sportif bir görüntü elde etmek için Shimano jant seti taktırabilirim. Göbeklerin markası da yazmıyor ancak oldukça akıcı buldum uzun süre dönüyor ve güzel bir sesi var.

DSC_0058.jpg DSC_0059.jpg

Gidon, gidon boğazı furç takımın ve sele borusunun da markası yazmıyor üzerinde Carraro logoları var. Gidon 40 cm uzunluğunda trafikte araç aralarından geçerken pratik.

DSC_0061.jpg DSC_0062.jpg

Pedallar ise rahat ayaktan kaymıyor ve ağrı yaratmıyor.

DSC_0064.jpg

BeFunky_null_1.jpg.jpg BeFunky_null_1.png.png ozkLGR.jpg DSC_0043.jpg

Sonuç olarak yol bisikletine geçiş yapmak isteyenler, f/p bakımından iyi olan bir bisiklet arayanlar gönül rahatlığıyla alabilir.
 
Scudo
D

Domestik

Misafir
Güzel bir inceleme olmuş. Eminim forumda bu bisiklete dair ayrıntıları merak eden birçok kişi vardır, ben de dahil :) Bunların haricinde merak ettiğim bir husus daha var. Bu bisikletle hiç 50 km üzeri orta mesafeli sürüşler yaptın mı ve yaptıysan ne kadar ortalama hızın vardı? Önceki bisikletine göre ne kadar bir ortalama hız farkı oluştu?
 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
50 km üzeri sürüş henüz yapmadım bugün 30 kilometrelik sürüş yaptım İstanbul'un pazar trafiğinde ortalama hızım 25 maksimum hızım ise 45 km olarak çıktı.
Dağ bisikletine göre ortalama hız 2 katına çıkıyor rahatlıkla.
 

emrah sökmenberk

Daimi Üye
Kayıt
6 Nisan 2014
Mesaj
278
Tepki
191
Şehir
sakarya
İsim
emrah
Bisiklet
Mosso
çok faydalı bir paylaşım olmuş bende yol bisikletine geçiş yapmak istiyorum ve benim için çok bilgili paylaşım oldu benim için :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke

Cem Bayıll

Daimi Üye
Kayıt
1 Ağustos 2013
Mesaj
244
Tepki
62
Şehir
Mersin
bisiklet çok güzel hayırlı olsun bende 030 tiagra ve bunu düşünüyordum ağırlığı ne kadar tarttınız mı
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke

Hâkî.

Hâkî
Kayıt
23 Mart 2013
Mesaj
779
Tepki
374
Şehir
Bu dünya benim memleket
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Paylaşım için teşekkürler. Emeğinize sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke

sspl

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Aralık 2011
Mesaj
2.042
Tepki
2.774
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Carraro
Maaşallah, kazasız belasız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Cem Bayıll

Tartmadım ancak Tiagra setli bisikletler 9-9.5 kg arası oluyor.
 

Gürkan Ç.

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2014
Mesaj
621
Tepki
195
Şehir
İstanbul
Elinize sağlık, güzel bir inceleme olmuş, alacak arkadaşlara kaynak olur. İyi günlerde pedallayın ihşallah.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke

yiğt

Aktif Üye
Kayıt
19 Haziran 2013
Mesaj
173
Tepki
20
Şehir
mersin
Bisiklet
Beldeyama
Salcanonun XRS030 Tiagra modeli ile bu bisiklet arasında kalmış mıydınız? İkisi arasında karar veremiyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke

Salih Eroğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Haziran 2012
Mesaj
765
Tepki
290
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
Eyvallah, güzel inceleme olmuş bana göre.. Ama elimde olmayan sebeplerden dolayı, maalesef almaktan vazgeçtim.. İnşallah bir gün alırız.. Ben de bugün decathlona gittim arkadaşlarla oradaki 1500 liralık yol bisikletini denedim (link) o da hoşuma gitti zaten en baba bisiklet modelleri bu.. Aslında alınabilir gibi ancak aynakol üçlü avantaj mı dez avantaj mı bilemedim yol bisikletlerinden pek anlamıyorum bendeki sirrus'da yokuş üçlü olduğu için çok zor olmuyor rahat çıkıyorum.. Ama bahsettiğimiz bisiklette nasıl olur bilemedim.. Her neyse inceleme için teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke

Tolga_Cr32

Aktif Üye
Kayıt
27 Ocak 2013
Mesaj
137
Tepki
69
Şehir
Sakarya
Bisiklet
Carraro
Elinize sağlık çok güzel bir inceleme olmus,

Bende de 032 var sanırım Tiagra set haricinde herşey aynı bende çok memnunum incelemenizi okuduktan sonra Carraro kararımdan ötürü daha bi memnum oldum

teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Mert Çelilk

Evet kaldım görüntüsünü daha iyi bulduğum için Carraro'yu seçtim.

@Salih Eroğlu

Üçlü aynakol yokuş için avantaj. Yokuş çıkacaksanız ikili aynakollu bir bisiklet almayın.
 

Ömer KARAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Aralık 2012
Mesaj
1.674
Tepki
1.688
Şehir
DENİZLİ
İsim
Ömer KARAN
Bisiklet
Bisan
Üst borudaki kablonun içten geçtiğini bilmiyordum. Gerçekten iyiymiş. İnceleme içinde teşekkürler.
 

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Mesaj
1.502
Tepki
3.598
Yaş
43
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
@Berke Kazankaya

Buna cok katilmiyorum Berke. Onemli olan aynakol sayisindan cok disli orani. Benim Defy'da arka 11-32, on 34/50 oldugu icin (32-34) oraninda cok rahat ediyorum, simdiye kadar Moda yokusu dahil zorlandigim bir yokus olmadi.

Yol bisikletinde yokus icin illa uclu aynakol olmasi gerekir diye dusunmuyorum.
 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Mert E.

Dişli sayısı tabi ki önemli dediğin gibi Salcano XRS 030'da ki Apex aynakol 53/39 Tiagra'nın 50/34'ünden daha zor ama üçlü aynakol belki tamamen avantaj olmasa da + yönleri var.
 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Tolga Atasagun

Rica ederim sizin de Carraro'nuz hayırlı olsun.
 

mehmet.ali

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.602
Tepki
2.933
Yaş
39
Şehir
Kayseri
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Güzel inceleme olmuş. Gidon boyunu ölçtünmü 40cm yazmışın kadro boyu ne bisikletin.
Benimkinde 54 kadro 46cm gidon var.
 

ihsangencer

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Şubat 2011
Mesaj
509
Tepki
729
Şehir
alanya
Bisiklet
Carraro
@Berke Kazankaya

berke çok güzel yazmışsın, hayırlı olsun güle güle kullan
bence tek eksik ağırlını ölçüp yazmamışsın, bide boy-kilo ve kadro boyu

biran önce bisiklete alışman ve maşa spacer'dan kurtulman dileğiyle

son eklenti; ileride spd pedal için de uygun bi çözüm harika olur
 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@mehmet.ali

Gidonun düz kısmı 40 cm geliyor vites kollarının başından ölçünce 46 geliyor.

@ihsangencer

Teşekkürler abi el kantarı olmadığı için ölçemedim birinden bulursam ölçerim.
Duruşa ve bozuk yoldaki titreşimlere alıştım ağrılar kayboldu tek eksik biraz kondisyon. SPD pedal takmayı düşünmüyorum abi sonuçta yarışa girmediğim için ve İstanbul trafiğinde her an önüne araba çıkabileceği için veya sık sık dur kalk olacağı için SPD düşünmüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: ihsangencer