Scudo Sports

Canyon maşam oynuyor

Scudo
@:DDD

Bu küçük vida headset’i sıkıştırmak için kullanılıyor. Şaft borusunu üstten tutan bir vida olması gerekiyor. Şaft borusunun üstünde kapak varsa o kapağın altındadır.
 
Ben son resimdeki o küçük alyan civatanın ne iş yaptığını anlayamadım. Alın borusu üstteki alyan ile maşaya sıkıştırılmıyor mu?
Üstte maalesef vida yok. O işi alt taraftaki küçük vida görüyor fakat o yöntem çalışmadı.
 
İçi tamamen boştur.

Ben son resimdeki o küçük alyan civatanın ne iş yaptığını anlayamadım. Alın borusu üstteki alyan ile maşaya sıkıştırılmıyor mu?
İşi o görüyor fakat herhalde Acrosların altında üst rulmanın üstünde headset ile rulman arasında bir plastik parça var ve o arıza yapıp gerginleştiremiyebiliyor. Bence rulmanlar gevşedi ve sıkıştırılması gerekiyor. Canyon bugün cevap yazmadı. Chatleri de kapalıydı. Yarın da cevap gelmezse telefon edeceğim.
 

Dosyalar

  • image.jpg
    image.jpg
    794 KB · Okunma: 70
@:DDD
Canyon yeni kadrolarında niye böyle bir işe kalkışmış anlam veremedim. Ben şu an iptal durumdayım. Bunca yıllık canyon’cuyum daha fazla yorum yapamıyorum. :/
 
  • Beğen
Tepkiler: :DDD
O zaman,

Headsetteki küçük vida ve boğaza ait 2 vida gevşetilecek.
Maşa yukarı ittirildikten sonra önce headset vidası sıkılacak ardından boğaz vidaları ile konum sabitlenip headset vidası gevşetilecek.

@:DDD
Canyon yeni kadrolarında niye böyle bir işe kalkışmış anlam veremedim. Ben şu an iptal durumdayım. Bunca yıllık canyon’cuyum daha fazla yorum yapamıyorum. :/

2013-2014 ultimate larda da böyleydi. Sonrakilerde top cap te vidaya geçildi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
İlk defa kelebeksiz maşa görüyorum, çok garibime gitti.Hayır ne gerek var ki, diyemiyorum.Canyon mühendislerinin vardır bir bildiği.Düz sisteme göre avantajı nedir peki??Bilenler aydınlatabilir mi?
 
Ben üstte alyan olmadan head tube ün maşaya alttan o küçük alyanla nasıl sıkıştırıldığını anlamadım. Üstte alyan yoksa bile bir kilit mekanizması olması gerekir ki o alttaki alyan kalan az bir boşluğu alabilsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Vida takılmamış da olabilir (saçma ama ihtimal dışı değil). Bir servise gidereniz teşhisi koyarlar.
 
Tüm Endurace CF ler böyle .


 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan
@:DDD teşekkür ederim şimdi anlayabildim mantığını. Bu mantıkta asıl taşıyıcı olan gidon boğazı alyanları oluyor. Alttaki küçük alyan sadece boşluğu almaya yarıyor.
Umarım en kısa sürede çözüm bulursunuz. Bizleri de bilgilendirmeyi ihmal etmeyin lütfen.
 
Merak etmeyin sizleri bilgilendireceğim. Hem ileride Canyon alacakları ve bu sorunlar karşılaşabilecekler için forumda yer alması gerekir. Bu sistemi bir ara Specialized da kullandı fakat 3 ay sonra vazgeçti. Canyon neden böyle bir şey yapıyor acaba?
 
  • Beğen
Tepkiler: karanbatu
aynen benimki de boş , kapağı kaldırınca bir boşluk gözüküyor , her ilk gören şaşırıyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: :DDD
Nasıl bir mantık güderek yaptılar acaba yükün belli bir yere değil daha geniş bir alana yayılması için mi yapıldı. Bu durumda hayatımız küçücük bir setskur civatanın gevşeyip gevşemeyeceğine mi bağlı ?
 
Merak edip araştırdım. Karbon maşa olduğu için "star fangled nut" kullanılamıyor. Ancak "compression plug" denilen sistemler var. Maşanın sıkılık ayarı bu şekilde tıpkı alüminyum/çelik maşalarda olduğu gibi maşanın üstünden bir alyan anahtar yardımı ile yapılabiliyor. Ayrıca gidon boğazının vidalarının gevşemesi halinde en azından ekstra bir güvenlik sağlıyor bu sistem, tıpkı tüm üstten kapaklı sistemlerde olduğu gibi.

Maşa borusunun içi boş olduğuna göre ve iç çapı standart ise siz kendiniz üçüncü parti bir "compression plug" alıp takabilirsiniz bence. Bu şekilde daha emniyetli bir gidon bağlantınız da olmuş olur. Rampa çıkarken gidon elimde kalır mı acaba diye düşünmenize gerek kalmaz.



Buna alternatif bir başka yöntem de "headlock" denilen zımbırtı. Bu maşayı boydan boya geçip maşa borusunun alt tarafındaki deliğe sabitleniyor (uygun ölçüdeki bir pul yardımı ile).

X9SQngL.jpg

1127146d1489791535-headlock-tapered-fork-headlock.jpg
 
Son düzenleme:
@fandango ben de bunu merak etmiştim bilgi ayağıma geldi teşekkürler. Bu sistemin sorunsuz çalışması için gidon boğazının veya spacerın maşa borusunu bir miktar geçmesi gerekiyor. Mevcutda buna engel bir durum var mı emin olamadım. Bu şekilde değişiklik yapan olmuş mu ve sorunsuz çalııyor mu merak ettim doğrusu.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Kanaldaki diğer videoları da izlemenizi tavsiye ederim.

 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Bu compression plug'ı ben de düşünmüştüm de Canyonun çapına göre ne alacağımı bilemiyorum. Çapı sayfasında 1/2"-1/4" diyor. Ne demek istediğini anlamadım.
 
Saniyorum headset Acros ai-70. Eger bu model yada Acros’un diger farkli bir modeli ise cok sıkıntı yaratıyor. Bizzat yaşadım. Ingiltere’den yeni Acros almak zorunda kalmistim.
Bu konuda bircok sorunumu Emirhan (Atolye 25.4) cozmustu.
 
  • Beğen
Tepkiler: karanbatu ve :DDD
Geri