Scudo Sports

Bütün şartları aynı olan karbon ve alü bisikletin birbirinden farkı nedir?

Karbon alır mısınız?

  • Karbon alırım

    Katılım: 53 51,0%
  • Karbon almam 30 saniye lazım değil.

    Katılım: 51 49,0%

  • Toplam katılım
    104
Karbon ile alü arasındaki fark 30 saniye. eeee tamamda haberi nerede. Benmi bir şey kaçırdım. Yoksa öyle olacak denilince olunuyormu. Yani bu başlığı olumlayacak, kanıtlayacak, ispatlayacak, destekleyecek haber nerede. Şu meşhur tıp doktoru adamcağızın kendince yapmış olduğu gözlemlere dayalı olarak böyle bir kanaatte bulunuyorsak o haberin linkini koyun değilmi. Artık ispata bile gerek yok, bir tez ortaya atarız isteyen inanır postmodernliği, akıldışılığı içerisindeysek o zaman iş başka.
 
Scudo
Video var abi en başta. Pek bilimsel değil bana kalırsa ama video var neticede.
 
karbon güneşte kalınca mukavemeti bozuluyo, zamanla malzeme yoruluyo, yedi senede bir değiştirmek gerekiyo :)

bu forum bunların ciddi ciddi söylendiğini de gördü.
 
Specialized'ın Allez Sprint'i gibi kadrolar alaşımların hala yol alabileceğine dair güzel bir örnek.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
  • yarışlar dışında performans farkının bizim gibi faniler için önemi yok.
  • uzun ömür konusunda çelik ve titantum en iyisi
  • en konforlusu karbon
  • en güzel görüntü karbonda :D
 
Uzun yol için 200-300 km civarlarında yapılacak günlük turda hangi tür kadroyu tavsiye edersiniz. ?
 
bu karbon alü muhabbeti pi sayısı gibi yani tartışma uzar gider netice olarak ucu açık biraz relativite ve subjektivite ile kararı kullanıcı verip alıcak... ha profosyonel bisiklet sporcuları için ufak detaylar önemli onlar istisna... bizler gibi amatör keyifçi mantığı ile sürüş yapan insanlar için ne farkeder işe 3 dk erken gitsem ne geç gitsem ne... önemli olan keyif almak boşverin gitsin....
 
  • Beğen
Tepkiler: İstanb_lue
@İstanb_lue
Sadece tur amaçlı kullanacaksan Gravel bisiklet modellerine de bakabilirsin
 
  • Beğen
Tepkiler: İstanb_lue
Karbon kadroya uzay bilimi edasıyla yaklaşanlar yokmu :acpsnr:

Karbon alüye göre darbelere karşı daha dayanıksızdır çünkü SERTTİR o yüzden karbon kadro çatlar alü kadro ise çok daha zor çatlar kısmen daha yumuşak bir materyal olduğu için esner darbeleri daha çok absörbe eder.

Gelde bunu ülkemin bilinçli karbon kullanıcılarına anlat.
 
  • Beğen
Tepkiler: İstanb_lue
İkiside değil. Titanyum diye bir gerçek var.
 
@İstanb_lue
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: İstanb_lue
@Murat B.
Üstad, bir metaryelin darbe emmesi ile yoldan gelen titreşimi emmesi aynı değil,değil mi?

İkinci sorum;

İyi çelik kadrolu bir bisiklet ,karbon kadrolu bisiklete göre daha iyi darbe emer; ancak çeliğin vibrasyon emiciliği karbonunki kadar iyi değildir ,değil mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: frknltngl
Çok güzel bir fikrim var; karbon teknolojisi piyasada ALU kadroları geçene veya karbondan daha iyi bir alaşım prolar tarafından kullanılana kadar bekleyelim sonra fiyatı da düşer yaygınlığı da artar :koptum:ı
 
Peter Sagan; bu sene Tour Down Under'da aluminyum kadrolu Specialized Allez Sprint Disc kullanmış ve bir etapta birinci,birinde ikinci,birinde de üçüncü olmuştu.
peter-sagan-allez1.jpg
 
@OmerKa

Her iki materyallerinde avantajları ve dezavantajları var.
Sadece bir açıdan bakıp karbon çatlar, alüminyum esner darbeleri daha çok absörbe eder dersek olmaz. Fanatiklikten kaçmak lazım :)
Bütçesi neye yetiyorsa, hangisini daha fazla severek kullanacaksa onu tercih etmeli kişi
Bir tabir var ''sidik yarıştırmak'' diye bence bu konu biraz ona benzemiş affınıza sığınarak
 
Fanatiklik işte benimde aslında vurgulamak istediğim buydu nedense yol ve karbon kullanıcıları aşırı fanatik.Karbon işin son raddesi diye düşünenleri anlamıyor onlara sitem ediyorum
 
@hamlet2006

Evet, dedikleriniz doğru. Aslında titreşim dediğimiz şey de çok küçük ve çok sık darbe. Ancak malzemenin özelliklerinden dolayı bisikletin asfaltın pürüzü ile yoldaki çukura verdiği tepki aynı değil.

Çelik, karbondan da alüminyumdan da daha esnektir. Yoldaki her türlü bozukluğa karşı esner ve sürücüsünü rahat ettirir. Karbon fiber ise daha az esner, fakat titreşimi absorbe etmede (soğurmada) daha başarılı olduğu için esnemediğinin hepsini sürücüye iletmez.
 
Geri