Bütün şartları aynı olan karbon ve alü bisikletin birbirinden farkı nedir?

Karbon alır mısınız?

  • Karbon alırım

    Katılım: 35 50,0%
  • Karbon almam 30 saniye lazım değil.

    Katılım: 35 50,0%

  • Toplam katılım
    70

mehmetsunu

İKONOKLAST
Kayıt
28 Eylül 2011
Başlık
264
Mesaj
5.425
Tepki
13.000
Şehir
kayseri
Bisiklet
Cube
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #21
@mehmetsarı


Şimdi kafam iyice karıştı doğrusu.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Başlık
128
Mesaj
4.692
Tepki
8.529
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@mehmetsarı

Farketmemiştim ben onu. Demek ki arkadaş karbon fiberin daha sert bir malzeme olduğunu belirtmek için bu şekilde bir grafik verdi.

Neyse, başka bir konu ise, fiberglass ve karbonfiber'in farklı malzemeler olması. Fiberglass çok daha ucuz, daha dayanıksız ve daha ağır bi malzeme.
 
  • Beğen
Tepkiler: Alper Yılmaz

caner ünsal

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2007
Başlık
91
Mesaj
1.140
Tepki
495
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
Yol bisikleti için günlük turlarda karbon kadro kullanmak daha hafif olması , sarsıntıları biniciye daha az yansıtması ve buna rağmen paradoksal olarak daha rijit olması (sert olması) nedeni ile aluminyumdan daha iyi olur diye düşünüyorum.

Bu avantajların yarattığı olumlu farklılık aradaki mal oluş bedelini ödemeye değer mi ? Seçim yapacak olanın yaşamında Bisikletin ne kadar yer kapladığı, ne kadar öncelikli olduğu ile maddi durumun ne kadar müsait olduğu bilinmeden net bir şey söylemek doğru olmaz.

Benim karar vermeye yardımcı olması için subjektif de olsa aktarabileceğim his. İri pütürlü asfalt gibi çok titreşim oluşturan yollarda karbon fiber kadro çok bariz şekilde aluminyum kadroya göre rahat (konforlu), sarsıntısız sürüş sunuyor.

Karbona güvenemem , kırılma riski fazla diye çekincesi olanlara diyebileceğim "karbondan korksak bisiklete binmezdik" :p şaka tabi. herkese sağlıklı keyifli sürüşler.
hatalı yazdığım kısımları düzeltirseniz bu başlık altında tartışılanlar doğru sonuca yaklaşmış olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros

mehmetsunu

İKONOKLAST
Kayıt
28 Eylül 2011
Başlık
264
Mesaj
5.425
Tepki
13.000
Şehir
kayseri
Bisiklet
Cube
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #24
Bütün şartlar aynı olsada karbonun açık ara önde olduğu anlaşılıyor. Alüye göre görece dezavantajı alü kırılmadan önce esniyor ,karbon ise doğrudan kırılıyor. Oysaki karbonun direnci çok çok daha yüksek. Bu görece avantaj bir bisikletçi için ne anlama gelirse artık.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Başlık
128
Mesaj
4.692
Tepki
8.529
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@mehmetsunu

Şöyle bir örnek vereyim, anlaşılır belki.

2 tane bardak var. Farklı malzemelerden yapılmış. Aynı görünümde.
A bardağı, 1 metreden atıldığı zaman kırılıyor. Fakat tamamen parçalanmıyor. Kullanılmayacak duruma gelse de, bütünlüğünü koruyor. Bu alüminyum.
B bardağı ise 1 metreden atıldığı zaman kırılmıyor. Hasar almıyor. 2 metreden atıldığı zaman ise kırılıyor. A bardağı gibi bütünlüğünü korumuyor, fakat parçalanıyor. Bu ise karbon.

Şimdi siz karar verin.
2 bardağı 50cm'den atarsanız 2si de kırılmıyor. 2sini de 1 metreden atarsanız, A kullanılmaz hale geliyor. B sağlam. 2sini de 2 metreden atarsanız, 2si de kullanılmaz hale geliyor.

Bu şartlar altında, A bardağının herhangi bir avantajı var mı sizce? Kullanılmaz hale geldikten sonra, hangi şekilde geldiğinin bir anlamı var mı? Ha dağılmış, ha dağılmamış. İkisi de çöp. Ama biri 2 metrede, biri 1 metrede çöp.
 

Alper Yılmaz

Aktif Üye
Kayıt
15 Ağustos 2012
Başlık
4
Mesaj
163
Tepki
137
Yaş
25
Şehir
Balıkesir
Bisiklet
Fuji
@mehmetsarı

Mehmet Bey, ben Karbon ve Alu malzemenin dayanım ve kırılma noktalarına bir örnek olması açısından bu grafiği koydum.Grafiğin doğrudan bu malzemeler olmadığının bende farkındayım.Fakat davranış ilkesi olarak aynıdır.

Grafik; farklı sınıflardaki çelik malzemenin çekme etkisi altındaki mukavemet durumunu gösteren bir grafiktir.Bu teknik terimleri kullanarak okuyanı yormak istemediğimden atlamıştım.Uyarınız üzerine tamamlamak istedim.Bir miktar daha dikkatli :) olduğumu düşünüyorum.

Saygılar.
 

Turan Babacan

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Aralık 2013
Başlık
117
Mesaj
1.577
Tepki
1.799
Yaş
40
Şehir
İzmir
Bisiklet
Bisan
Karbon, aluminyum ve çelik arasındaki farklar bildiğim kadarıyla yerine göre değişiyor.

Turlarda kimse karbon kadro tercih etmiyor ve tavsiye etmiyor. Geriye kalan Aluminyun ve çelik kadrodan çeliği daha çok tavsiye ediyorlar en baştaki nedeni kadro da çatlama olduğu zaman aluminyuma göre daha rahat tamir ettirme olanağından kaynaklanıyor.

Karbon kadro daha çok profesyonel yarışçıların yarışlarda tercih edilme sebebi. Nedenide sağlamlıktan ziyade hafif olması diye gözlemledim ki alan kişiler bisikletin vidasına kadar tüm parçalarını en hafif parçalarla değiştiriyorlar.

Alan kişiler sağlamlık için mi alıyorlar yoksa hafifliğin getirdiği avantaj için mi?
 

yucel gulesenoglu

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ağustos 2011
Başlık
19
Mesaj
520
Tepki
364
Şehir
karşıyaka
Bisiklet
Pinarello
benim için neden karbon kadro?
uyguladığım her gücü yola aktarıyor ve hafif. ama çokta rahat değil en azından benimkisi :)
sağlamlığa gelince bence en son düşünülecek olan şey, sonuçta durduk yere kadro kırılıp yamulmaz... (sahteler hariç)
 
  • Beğen
Tepkiler: mehmetsarı

Halil EROĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Başlık
20
Mesaj
1.768
Tepki
1.096
Şehir
İzmir/Ankara
Bisiklet
Salcano
Bir de bubinga ağacından üretilen kadroları bu kıyaslamaya dâhil edin isterseniz. Titreme engelleme, çarpma etkisi direnci, sağlamlık, rijidite, ağırlık ve ömür gibi kriterler baz alınırsa fark iyice göz önüne çıkar. Bu tip sağlam ağaçlardan bilindiği üzere yat, sürat teknesi, uçak kanadı vb. zor çevre şartlarında kullanılan araçlar üretiliyor. Diğer konuya gelince yeterli bilgi verilmiş şu ana kadar iki element arasındaki kıyasta. Şahsen tüm geometrik özellikleri aynıysa ucuz ve rahat olanını tercih ederim. Sonuçta kaza var kaza var. Öyle bir kaza olur ki ikisine de birşey olmaz, öyle bir kaza olur ki ikisinden de eser kalmaz. Ama kazadan sonra ucuz kadroyu tekrar elde etmek daha kolay olur...
 

akifberkant

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2010
Başlık
66
Mesaj
1.192
Tepki
1.310
Şehir
-Kırklareli-İstanbul
Bisiklet
Salcano
Konu hakkında basit ve kısa bir örnek vermek istedim.
-Elinizde boş( üzerine hiçbir şey takılmamış) bir alu kadro olduğunu düşünün. İşaret parmağınızı baş parmağınızla gerdirip, işaret parmağınızın tırnağıyla kadronun arka çatalına vurdunuz ya da bir yere çarptınız diyelim. Kadronun ince sesler çıkararak titreştiğini görürsünüz.
-Aynı işlemi karbon kadroda yaptığınızda, kadroda hiçbir titreşim olmayacaktır. Çıkaracağı ses ise çok kısa ve tok bir '' tak'' sesi olacaktır.
-Bu basit örneği kurulmuş bisikletin yolda giderken çukurlardan geçmesine uyarlayınca, karbon kadronun daha darbe emici, daha sert, sarsıntıları daha az hissettiren ve daha çabuk tepki veren bir yapısı olduğu sonucuna varırız.
Benimde karbon kadro kullanırken, alu kadroya göre hissettiğim en belirgin fark buydu.
-Son olarak, avrupada yol olsun dağ olsun; yarış bisikletlerine baktığımızda hemen hepsi karbon kullanıyorlar. Büyük yarışlarda ben hiç alu kadro görmedim.Performans açısından bir bildikleri vardır herhalde.
İş tur bisikletine gelirse, bence en iyisi kaliteli gerçek çelik kadro, yoksa alu kadrodur. Dağ ve yol içinse; amaç performans ise, imkan varsa karbon daha iyidir.
 

meseduzu

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Ağustos 2012
Başlık
33
Mesaj
702
Tepki
398
Şehir
istanbul
Bisiklet
b'Twin
Bardak ornegi hosuma gitti dogru bir ornek ama birde bu ornegin su acisi var benim bardagim dustugunde yamulsun kirilmasin. neden derseniz kirilinca bir yerime batabilir, kesebilir ama yamulursa tamam artik bunun omru bukadar fazlasi kazaya sebeb olur der onu hurdaya ayiririm.
Yamulan bir kadrodan kirilmadan yada yirtilmadan once kurtulabilirsiniz. Ama kirilan bir karbon kadrodan direk kirilir diyorum yamulmak ozelliginde yok eger sansiniz varsa bir yerinizi kesmeden yada bir yerinize girmeden kurtulabilirsiniz hayat bu hangisinin ne yapacagida belli olmaz. Guvenlik olarak bu dedigimden oturu. En alu kadro derim paha bakimindanda alu derim. Gerisi teferruat bence saygilar.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Başlık
128
Mesaj
4.692
Tepki
8.529
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@meseduzu

işin güvenlik kısmı doğru. Fakat normal kullanımda, yoldan alacağınız bir darbe ile kadroyu kırmanız neredeyse imkansız. (bu şekilde alüminyum kadro kıran bi arkadaşım var da, neyse).
Kadro kırılmaları, daha çok kazalardan sonra oluyor. Ciddi kazalardan sonra. Öyle bir kazadan sonra da, kadronun kenarı bacağıma çarptı'dan önce düşünmeniz gereken çok daha hayati konular olur.

http://1.bp.blogspot.com/-FthBN2m42GE/TgyCRi1YzXI/AAAAAAAACkE/0sZzvahDZUI/s400/SwksSL.JPG
35mph hızla bir arabaya çarpmışlar.

http://3.bp.blogspot.com/-uXXH9Rgbt-8/TgyArFMMK3I/AAAAAAAACjk/6lqdtvoMwg8/s400/Unknown.jpg
Tavan taşıyıcısındayken bisiklet alçak garaja "girmiş"

http://1.bp.blogspot.com/-ktpi4haf53k/Tf9nQV-6ZrI/AAAAAAAACi4/4Sxw9qDPCP0/s1600/IMG_20100822_5099.JPG
Yarışta 20 kişilik bir kazaya karışmış...



Kısacası, dediğiniz teoride doğru olsa da, pratikte pek de bir geçerliliği kalmıyor. En azından bana göre.
 

mehmetsunu

İKONOKLAST
Kayıt
28 Eylül 2011
Başlık
264
Mesaj
5.425
Tepki
13.000
Şehir
kayseri
Bisiklet
Cube
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #33
@Gökhan Toros

Gökhan bey nereden şu fotoğrafları gösteriyorsunuz. Karbon bisiklet almaya karar veren biri şu fotoları gördükten sonra ister istemez birden soğur.
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Başlık
128
Mesaj
4.692
Tepki
8.529
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@mehmetsunu

Alüminyum da kırılacak aynı yerde :D
Gerçekler bunlar, saklamaya ne gerek var ki.

Altında yazıyor nasıl ciddi bir kazaya karıştığı. Sürücüsünü hastanelik eden kazadan sonra, bisiklet kırılmış mı kırılmamış mı diye kim takar ki.


öyle bir mesaj attınız ki, sanki bundan önce konuşulan her şey, malzemenin dayanımı vs. boşa gitti.
 

mtmecax

Üye
Kayıt
16 Mart 2015
Başlık
1
Mesaj
88
Tepki
82
Yaş
39
Şehir
istanbul
İsim
mt
@Gökhan Toros

Dediğinde haklılık payı olmakla birlikte, şu unutmamak gerekir. Evet karbon, çok daha dayanıklı bir malzemeye dönüşüyor kaliteli işçilikle birlikte. Ama Alu kadrosu 1.5 kilo tutan bisikleti karbon fiber ile yaptıklarında kadrosu 1 kilo tutuyor. Bir şeyi farketmiyorsunuz, ağırlık ve sağlamlık dengesi gözetir mühendisler. Alu bir kadro sağlamlığın kritik alt limitine kadar malzemeden kısarak hafifletilir ve denge sağlanır. Ne yazık ki kritik eşikten daha aşağı indirmek artık mümkün olmaz belli bir noktadan itibaren. Karbonun daha kuvvetli olduğu doğru aynı birim kütlede. Ama karbon kadro da aynı eşiğe kadar hafifletiliyor. Karbonun farkı o dengeyi daha hafif malzemeyle verebiliyor olması. yani hafif Alu kadro aşağı yukları hafif karbon kadro ile aynı sağlamlıkta. Eğer sizin dediğiniz gibi çok daha sağlam olsaydı karbon malzemeler, bu mühendislere biraz daha hafifletmek için imkan verirdi ve onlar da yine o dengeyi gözeterek hafifletirlerdi ki zaten de öyle oluyor. 2 kiloluk karbon kadro 2 kiloluk alu kadrodan çok daha sağlam olurdu. Ama bisikletler öyle üretilmiyor. malzemem karbon diye güvenmeyin. çünkü denge gözetilerek hafifletilmiştir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rayko

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Başlık
128
Mesaj
4.692
Tepki
8.529
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@mtmecax

Güvenmediğim bisiklete binmem zaten :)
 

Ahmet.S

Aktif Üye
Kayıt
1 Şubat 2015
Başlık
7
Mesaj
124
Tepki
54
Şehir
Amasya
İsim
Ahmet
Bisiklet
Bianchi
Benin bir sorum var zamana karsi bisikletleri neden celik?
 
Yukarı Alt