Scudo Sports

Bütün şartları aynı olan karbon ve alü bisikletin birbirinden farkı nedir?

Karbon alır mısınız?

  • Karbon alırım

    Katılım: 53 51,0%
  • Karbon almam 30 saniye lazım değil.

    Katılım: 51 49,0%

  • Toplam katılım
    104
@ahmetcan05
Celik bisikletler de zaman karsisinda caresizdir, zamana karsi konulamaz.
 
Scudo
Bizim bi arkadaşın karbon kadrosunun üstüne sigara külü düştü, bisiklet yandı, çocuğu yanmaktan zar zor kurtardık. Bisikletin sadece fren kabloları kaldı. Karbondan bisiklet mi olurmuş?

Almayın, aldırmayın. Hem kırılıyomuş da.

____________

Mangal kömürü de karbon, bisiklet de. Olur mu allasen?
 
@ahmetcan05

Zamana karsi bisikletlerinin celik oldugunu nerden cikardiniz?

Hepsi karbon. Butun ust seviye yol yaris bisikletlerinin kadrosu standart olarak karbondan uretiliyor.
 
@ahmetcan05
Çelik zamana karşı bisikleti nerede gördünüz acaba? Zamana karşı bisikletlerinin kadrolarının şekillerinin bile çelik ile yapılabileceğini düşünmüyorum.
Aynı bisikletten bahsediyoruz değil mi?

Şundan yani
http://www.cervelo.com/media/images/15-P5-profile-beauty-960x480-b0a718f4-3148-489d-82ea-5d82191bf336-0-960x480.jpg
 
Carbonun özelliği sağlamlığı ve hafifliği. gösterilen kazalara dayanacak bir kadro yok maalesef. mesela işim olan fotoğraftan bir örnek vereyim bende. tripodları bilirsiniz , makinayı bazı şartlarda sabit tutmamız gerekir bunun için tripodlara ihtiyaç duyarız.makine çok hassas olduğu için tripodun çok sağlam ve stabil durması gerekir.

alüminyum tripodlar var en iyileri 400-500 dolar.

ama en sağlam ve en iyi tripodlar 1000 dolardan başlıyor. aynı zamanda otomobil üreticileri (özellikle lüks araçlar ve sporcarlar) mümnkün oldu
 
(link) bu linkteki kitapta gormustum. Bu kitaptan elinde olan varsa bakabilir. Benim yanimda degil su an kitap.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rayko
Caad10 yabancı forumlarda konforlu diye övülüyor aslında.Burada neden bu kadar gömüldü ki? :eek:
 
İzlemişsinizdir muhtemelen 30 km menzilde iki modelin farkı 30 saniye. Titreşim konfor vb çok fark olmadığı söylenmiş.

40 sn de jantlardan kazanabiliyorsunuz.
45dk lık yol 44 dk ya iniyor.
 
Yarışıyor ve kürsü kovalıyorsam önemli fark ya da param var en iyisi olsun diyorsam yine tamam ama onun dışında tercih sebebi değil.
Ayrıca farktan bağımsız olarak metal gövdeler benim için daha alınır. Maşa tamam da gidon, gövde ve jant(diskler hariç) metal olsun isterim.
 
Önemli olan sadece hız değil. metallerdeki kaynak izlerini sevemedim bi türlü. en üst seviye aluminyumlarda bile kaynak izi var. sadece görüntüsü için bile karbon alınır :D
 
  • Beğen
Tepkiler: emir yakup bulut
birazdan biri çıkıp çelik kadro hepsinden iyiymiş der, aha buraya yazdım :koptum::koptum::koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: Adı Bende Saklı
Aman hocam ya bizim sektör farklı biraz konu hakkında yorum yapmıyorum biliyorsunuz. Kimin neye parası yetiyorsa onu alsın. Alü seven ona, karbon seven ona binsin.

Bu tartışmalar nesiller boyu sürecek. Sonuçta her zaman kapitalizm kazanacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Saburié ve Smh
Alü kadro esnektir aman basmaya gelmez
Kardon kadro rijittir aman darbeye gelmez

Karbon maşa gidon boğazı ve gidon resmen konfor sihirbazı gibi bizzat yaşadım biliyorum. Titreşimi dehşet emiyor.
Bu pazar anladım. Kayseri'de komando tırmanışı segmenti var alidağ eteğinden seyir istikametine giden yol alttan girişten önce arnavut kaldırımı falan değil taş döşenmiş 15 metrelik bir alan. Maşa karbon bisikletimle daha önce geçtiğimdeki titreşimi net hatırlıyorum kıyasladığımda karbon maşaya ek karbon gidon ve gidon boğazı amortisör var gibi sanki.
Ama bütçeyi çok abartmamak lazım. Sonu yok çünkü.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Geri