Scudo Sports

Bursa Akçalar Köyü - Kaza Anı

Ya jant eğildi ve frene sıkışıp kilitledi ya da farkında olmadan ön frene asıldı. Yoksa takla mümkün değil.
 
Scudo
Videodaki kazayı görünce bisikletçi adına korktum, geçmiş olsun. Ancak anlayamadığım şey neden arka teker çukuru geçtikten sonra havalanıyor? Ön teker çukura girdiğinden dolayı arka teker havalansa bu tamam, ama durum böyle görünmüyor. Bisiklet çukuru geçtikten sonra havalanıyor ve devamında takla atıyor. Bir şekilde ön teker kilitlenmiş.

Ben benzer bir durumu birkaç yıl önce Sabiha'dan aşağı inerken 45-50 km hızla yaşadım. Çok ciddi bir çukur vardı (o dönemde sürenler iyi bilir). Her iki teker de çukurdan geçti. Lasitk patlamadı ama arka jant yamuldu (o sırada oturuyordum). Devamında jantın kadroya sürtmesi nedeniyle bisiklet kısa sürede yavaşladı, eğer arka jant değil de ön jant yamulsaydı benzer bir kaza başıma gelebilirdi. Burada hatam hem o hızla çukurdan geçmem hem de bu sırada oturuyor olmamdı.
 
@EK-73

Benim yazdığım da olamaz yani bu dediklerin dışında olması mümkün değil öyle mi ?
 
sürücü çukuru son anda fark edip ~10 m kala önlü arkalı kontrollü fren yapıyor. ama frenleri çukura geldiğinde serbest bırakmadığı ve kendisini geriye atmadığı için zaten öne kaymış olan ağırlık bir de zemin altından kaybolunca bisikletin önünü aşağı çekiyor. aslında sürücü çukura girerken zaten düşmeyi garantilemiş gibi. sonuca varması biraz gecikmiş o kadar. dik oturarak rüzgar sürtünmesini arttırıp az frenle hız kontrolü yapmak istemiş olabilir. ama birden fren uygulaması gerekince vücudunu geriye atamamış. benim eyyorlamam böyle.
çok moral bozucu bir kaza olmuş. duyuyorsa acil şifalar dilerim.
 
Konunun sabit maşayla hiç bir ilgisi yok.Öncelikle bisiklet, sürücüsünün kontrolünde değil,sürücü bisikletin kontrolüne girmiş.yolu gözleriyle taramıyor,hatta 30-40m öncesine kadar bir elini de gidondan ayırmış,dikkat dağınık.Oturma pozisyonu yanlış,ağırlık merkezi çok yukarıda.En can alıcı hatatyı ise çukurdan geçme anında kendisini geriye doğru almak yerine,pedalda doğrularak ileriye doğru hamle yapması.Ön teker çukura girince heyecanlanıp doğrulmuş,ağırlığı da öne verince,çukura giren arka teker zıplamış.Bu arada çukura girince ince bir ön frenleme yapmış.Düşme öncesinde sürücünün bir ara sağ elini gidondan ayırdığını görüyoruz.Bisikletteki büyük hatalardan biridir.Sağ elini kullanmak hatadır.Sağ elinle burnunu kaşırken sol elinle frene basmak zorunda kalırsan-ki bu su içmek için sağ elini kullananlar için de geçerli-takla atarsın.Geçmiş olsun diyelim,ancak konunun amortisörle ya da bozuk yolla ilgisi olmadığını da bilelim.
 
Çok geçmiş olsun, güzel bir seyirde moral bozucu bir kaza olmuş. Acil şifalar ve tez vakitte pedallamalar dilerim.
 
Özeti @Derya Keçeci Bey yapmış.

Bisikletin hafifliği söz konusu değil, Btwin hoprider 16kg civarında bir bisiklet. Maşa kalitesi, bisiklet kalitesine dem vurulmuş ki o da söz konusu değil. Zira bu bisikletlerin optimum bi kaliteye sahip olduğunu herkes biliyor.

Bir acemi olarak yazayım; Yokuş inerken ciddi hızlara ulaştığımda pek de kolay yavaşlayamıyorum. Hele ilk zamanlarımda freni ayarlayamadığım için bisikletin dengesinin hafif bozulduğunu ve tehlikeli durumlar yaşadığımı da hatırlıyorum. Yavaş yavaş çukur-set-kasis öncesi ne yapılması gerektiğini çözüyorum.

ABS'siz ve hiçbir sürüş desteği olmayan bir otomobil kullanan biri olarak da yazayım; Ani duruş esnasında freni pompalamak esastır. Bu kolay öğrenilebilen birşey değil kesinlikle. Ben halen zorlanıyorum. Bisiklette de bu böyledir. Kendi tecrübelerimle şunu çözdüm, frenlerken ön ve arka fren kolları aynı ölçüde sıkılmamalı kesinlikle. Ayrıca set-çukur öncesi frenleme sete-çukura girildiği an bırakılmadı. Zira giriş anında ağırlık dağılımından ötürü aracın-bisikletin dengesi bozulabilir. Araçta fren patlamasına kadar gidebilir. Çünkü fren hidroliği basınç yaparken aniden boşa çıkacaktır. O yüzden set-çukur öncesi mümkün olduğunda frenlemeli, sonrasında bisiklet üzerinde duruş ve ağırlık dağılımı ayarlanmalı. Bunların hepsi zamanla olacak şeyler.

Herşeye rağmen çok üzüldüm kazaya. Bir daha yaşanmaması dileğiyle geçmiş olsun..
 
Abimiz kaza anının heyecanı ile farkında olmadan bir ön fren dokunuşu yapmış olmalı, geçmiş olsun tekrardan.
 
çukurdan sonra bisikletin zıplamasından ötürü ayakları pedaldan boşa çıkıyor, seleden darbeyi almamak için de öncesinde ayağa kalkmış zaten, e geriye o hızda yere basması kalıyor... kilitli pedal kullanılsa imiş ucuz atlatılabilirmiş diye düşünüyorum. (ön tekerin jantının frene sürtmediğini varsayarak)
 
Bende de aynı bisikletten var. Çukurun fotoğrafına bakınca bu bisikletle o hızla o çukurdan başarıılı geçmek gerçekten full kontrol ve profesyonellik gerektirir. Derya bey inde belirttiği gibi bisikletin kontrolüne girdiğiniz zaman azgın bir atın sizi kaçırması gibi bişeyle karşilaşıyorsunuz. Kontrolü elden bırakmamak lazım. Özellikle bu bisiklet de.
Büyük geçmiş olsun...
 
normal şartlarda bisikletr o çukura girdiği gibi çıkıp yoluna devam etmesı gerekirdi.kaldiki arka birden değil yavaş yavaş kalkıp takla atıyor.ters giden birşey oldugu kesin.ben ön maortısor sayesınde çok takladan kurtulmuşumdur.önumdekı aracı takıp ederken tam ortada çukura denk geldim ki eğer esneme payı olmayan amortsır olsaydı taklayı çoktan atmıştım.
 
Geri