Coolman_27
Üye
- Kayıt
- 6 Temmuz 2017
- Mesaj
- 54
- Tepki
- 64
- Yaş
- 46
- Şehir
- Ankara
Çok geçmiş olsun, özellikle ikinci kazada çok şanslıymışsınız.
Ben sadece sağ çizgi civarı asfalt kalitesi düşüyorsa, zifte yapışmış çakıllar iyice tepe yapıyorsa şeridin ortasında gidiyorum. Onda da hem sollama için çıkan olur mu diye önü, hem de arkadan gelen var mı diye aynayla arkayı kontrol ederek (epey yorucu oluyor). Mümkün oldukça şerit içine girmemek lazım. Biliyorum şeride girmeye hakkımız var ama ayının teki gelip bizi ezdikten sonra hakkımız var mı yok mu pek bi anlamı kalmıyor....önüme birden Fiat Fiorino sollama yapmak için şeridine girdi. Yaptığı resmen cana kast etmek yani. Yaklaşık bağıl hızımız (benimki 45-50 falan araba da 80 olsa) 130 falandı. Düşünsenize 130la giderken bir anda düz duvara çarpıyorsunuz. En iyisinden 3-4 yerinizi kırarsınız. Neyse olayı anlatmaya devam edeyim. Araba daracık şeritte beni gördüğü halde (en azından öyle düşünüyorum) sollamaya çıkınca baktım frenlemek ise yaramayacak çok ani bir kararla yolun en sağına kaydım...
Hocam selamlar. İlkinin nedeni aniden panik olmam denebilir. Normalde sağ teker izinden viraja girip (viraj sola doğru) bakışımı ayarlasam kurtarırdım çok rahat. Ancak anlık bir şey yani bir anda bakış kaçtı korkuyla beraber fren mren derken ortalık karıştı.Geçmiş olsun hocam ben de ekleme yapmak istiyorum:
Eğer dişsiz lastik alacaksanız çok dikkat edin 25lik işinizi görür
Açı kestiremiyorsanız olabildiğince ortalamaya çalışın ama yolu okuma, öngörü ile sürüş özellikle çok önemli.
Kontrollü sürüşlerde, takip mesafesi kadar arada sağa sola, boşluk bulduğunuz yerlerde kalın.
Lastiğin basıncı ne sert ne az olsun (max 130 limitiyse 125 basarım ama bunun bana dönüşlerde sıkıntı yaratacağını biliyorum).
Eğer kaza riski yaşayacak kadar sürüyorsanız fren ayarınız sert olsun.
Hocam kesinlikle bu işler şakaya gelecek şeyler değil biliyorum. Ölmek bayılmak gibi olmaz. Bir daha böyle olay yaşamamak için gerekli antrenmanlarımı yapacağım. (Trafiğe kapalı yerde frenleme çalışması vs. Viraj çalışamam çünkü trafiğe kapalı yer yok 😁) Aslında motorsiklet akademileri gibi bisiklet akademileri olsa çok güzel olur da işte.Çok geçmiş olsun. Yalnız şunu göz önünde bulundurun; bırakın 130 km/h hızı, 60 km/h ile düz duvara çarparsanız ölme ihtimaliniz var. Hem de epey yüksek.
Lütfen canımızla deneme yanılma yapmayalım. Öncesinde kaydedip, kaldığımız yerden yeniden başlayamıyoruz.
Hocam şeridin ortasında gidince de arkadan gelen sabırsızlar rahat vermiyor. Bu sefer de gördüğü her boşluğa girip beni sollamaya çalışıyor. Ama bir daha yolun bozulduğu her yerde olabildiğince kendimi ortaya alacağımBen sadece sağ çizgi civarı asfalt kalitesi düşüyorsa, zifte yapışmış çakıllar iyice tepe yapıyorsa şeridin ortasında gidiyorum. Onda da hem sollama için çıkan olur mu diye önü, hem de arkadan gelen var mı diye aynayla arkayı kontrol ederek (epey yorucu oluyor). Mümkün oldukça şerit içine girmemek lazım. Biliyorum şeride girmeye hakkımız var ama ayının teki gelip bizi ezdikten sonra hakkımız var mı yok mu pek bi anlamı kalmıyor.
"Şeridi ortalamak"tan aynı şeyi mi kastediyoruz? 2 şeritli yolda, sağ şeridin ortasından gitmek. Yani sağ şeritteki otomobillerin tekerlerinin bastığı iki çizginin ortasında gitmek? Demek istediğin buysa, zaten böyle yaptığın için kaza yaşadın?...Ama bir daha yolun bozulduğu her yerde olabildiğince kendimi ortaya alacağım.
Alkollüyken değil ama akşamdan kalmayken neredeyse kaza yapıyordum hem de daha evin garajından çıkmadan. Okulun geçen dönemi, bizim bölümde hoca kalmamış neredeyse, derslerin adı "seçmeli" ama adamakıllı ders yok bahtına ne çıkarsa onu alıyorsun bana da en kazık dersler geldi. Bir yandan dersler bir yandan projeler popom yırtılıyor. İstemeyerek aldığım Dijital Sinyal İşleme dersinin vizesine çalıştığım halde 100 üzerinden 4 alınca o gün sinirden daha derste ice tea kutusuna masa altından evde yaptığım şaraptan doldurup doldurup içtim. Eve dönerken otobüste, marmaraydan eve yürürken içmeye devam ettim. Akşam evde yine bir güzel kafayı çektim böyle pamuk gibiyim. Sabah yine sınırlı uyandım hem de akşamdan kalma bir halde başım da dönüyor. Evden o baş dönmesi ve sinirle çıktım kapalı garaja indim, okula gitmek için de bisiklete bindim. Daha garajdan çıkamadan komşunun siyah BMW F30 kasa aracının tamponuyla benim ön teker burun buruna geldi 3 cm kala ani frenle durdum. Okula varmaya yakın narcity yokuşunu çıktığımda sinir falan kalmamıştı, yolun yarısında baş dönmem de geçmişti, bisiklet sürmek beni rahatlatıyor gerçekten. Mucizevi bir şekilde o dönemi alttan ders olmadan hem de 3 üstü bir ortalamayla geçtim 🤪alkollü bisiklet kullanmayın.)
Geçmiş olsun. Ben biraz da bu yüzden aldım 2. El bir kamera. Video çekip paylaşmak bahane amaç araç kamerası niyetine başımıza bir şey gelirse kaydetmekBugün bisiklet yolunda giderken zabıta arabası tarafından çiğnenip eziliyordum. Sinirlenip el hareketi yaptım zabıta durdu ve dedim ki neden üstüme sürüyorsun burası bisiklet yolu... adamın bana yol vermesini bekledim yol vermeyince yayaların olduğu kısıma kırdım bisikleti oda benimle aynı yere kırdı ve bana çarpmasına cm kaldı diyebilirim. Kendisini haklı çıkarmaya kalktı sesimi yükseltip argo konuşmaya başlayınca beyfendi ne gerek var böyle şeyler söylemeye bana LAN diyemezsiniz gibilerinden uyarı vermeye kalkıştı... sonra işler iyice kızışınca arabadan insene bi' konuşcaz dedim inmedi sonra özür dileyip gitti.
Eğer dikkatli davranmasaydım şuanda zabıta aracı tarafından ezilmiş olacaktım hem de trafiğe tamamen kapalı bir alanda.
Keşke bir GoPro olsaydı da görüntüleri paylaşabilseydim.
Çok geçmiş olsun.Umarım hasarlarınızı karşılarlar.
Teşekkürler,servis eğer beklenilen performansı veremezse Samsuna getireyim diyorum abi?Geçmiş olsun hocam. Allah beterinden korusun.
Tabi getir bekleriz.Teşekkürler,servis eğer beklenilen performansı veremezse Samsuna getireyim diyorum abi?