Scudo Sports

Bu bisiklet fiziğime ve yapacaklarıma uygun mu?

@Abdullah.R
abdullah abi ben salcano kötü demedim NG550 29 HD den için biz kilolulara uygun değil ve
NG550 29 HD bir tane kaliteli parça yoktur.
ve ayrıca 2000 lira altı 29 inch bisikleti kilolu birisine tavsiye etmem
 
Scudo
@Abdullah.R
Teker çapı kadansı etkilemiyor mu gerçekten?

Yani 26" ve 29" bisikletlerle 10ar tur pedal çeviren iki kişi aynı mesafede mi ilerler?
 
@Onur O.Hocam tekrarlayayım: "Her bisikletin vites transmisyon oranları o bisikletin teker çapı ve kullanım amacına göredir."

Önce bunun üzerinde biraz düşünün bence. Daha sonra tekrar sorarsanız cevaplarım. :)
 
@Abdullah.R
* Transmisyon teriminin Türkçesi yok mu?

Siz yanıtlamasanız da olur. Daha alçak gönüllü üyeler gerekli bilgiyi istersem verecektir.

Teşekkürler.
 
@Onur O.

teker çapı kadansı neden etkilesin
misal 100 metrede aynı dişli oranında 29" ile daha az pedalda 100 metreyi tamamlarsınız
 
@Onur O.Estağfurullah, bunun alçak gönüllülükle ilgisi yok. Sadece sorunuzun cevabını zaten vermiş olduğumu söylemiştim.
 
@Eray Tunçer

Merhaba, sağlam bir bisiklet arıyorsanız mutlaka trek ve rockrider'lara bakın derim :)
 
@Cem Bayıll
Evet. En başta ben de onu anlatmak istemiştim.

10km'lik mesafeyi 26" bisikletle 2000 pedalda geçiyorsanız,

Yine 10km'lik mesafeyi 29" bisikletle 1500 pedalda geçersiniz.

* Benim düşüncem buydu. Doğrudur, yanlıştır diye iddia etmiyorum. Fikrimi dile getiriyorum. Düz mantıkla bu çıkıyor ortaya. Tabii her zaman düz mantık doğruya ulaştırmaz. Daha iyi bilenler konuya açıklık getirecektir.
 
Konuyla ilgili bir yazımı buldum. :)

@Abdullah.R
 
@Abdullah.R
http://img.tapatalk.com/d/14/07/15/3ugenyva.jpg
 
@Onur O.Eğer ayna ve ruble dişlileri aynı kalsaydı dediğiniz gibi olurdu, ama teker çapı büyüdükçe bisikletin vites aralığı farklı tutularak, yine aynı kadansta aynı hız yapılması sağlanır. Vites oranlarının kaça kaç olacağını belirlemek tamamen imalatçının tercihine/tasarımına kalmıştır.

Daha basit ifadeyle, büyük tekerli bisikletin vitesleri daha küçük tasarlanacağından, küçük tekerli bisiklet ile aynı kapıya çıkar. Yanılıyor muyum?
 
@Onur O.

transmisyon
isim, fizik Fransızca transmission
isim, fizik Elektrikli taşıtlarda dingilin motora göre gerek dikey gerek yatay düzende hareket etmesini sağlayan organ
 
@Abdullah.R
Haklı olabilirsiniz. Peki bu durumda 29" bir bisiklet almanın artısı ne olacak? Ben hep bu bahsettiğim konuda avantaj sağlar sanıyordum.
 
@Onur O.Riskli soru. Teker çapı savaşları başlamaz umarım. :)

Herkesin kendine göre bir tercihi var. Kimi yakışmasına, kimi sağlamlığına, kimi kullanım avantajlarına göre seçim yapıyor. Her biri kendi içinde bir konu. Yakışıp yakışmama konusunu es geçiyorum - zevkler tartışılmaz.

Genel olarak teker çapı küçüldükçe sağlamlığı, yuvarlanma direnci ve sarsıntısı artar. Büyük teker daha çürük olsa da daha konforlu ve daha akıcı olur. O yüzden sehir-tur bisikletleri genelde büyük teker, dağ bisikletleri küçük teker, cambazlık bisikletleri iyice küçük tekerli yapılıyor. Ama artık jant teknolojisi gelişti. İmalatçılar 29er dağ bisikleti ile, büyük tekerle de sağlam jant yapabildiklerini iddia ediyorlar. Kimi yapıyor, kimi yapamıyor.

Bir de işin felsefe boyutu var. Rahatlık ve akıcılık için 29er dağ bisikleti istiyorsam, o zaman benim dağ bisikletiyle işim ne? Yani dağ bisikletiyle büyük teker arasında bir çelişki var. Buna karşın şunu da diyorlar: Büyük teker ile arazide bisiklet hakimiyeti daha iyi oluyor, o bakımdan yani.. diyorlar. Olabilir, denemedim, bilmiyorum.
 
@Abdullah.R

Demin den beri tartışmanızı şaşkınlıkla izliyorum :) fakat kendimce bir karara erişemedim sizin şu bisiklet hakkında görüşünüz nedir benim için ?
(link)
 
@Eray TunçerBisikleti tanımıyorum, ama ben olsam ya 700mm jantlı şehir-tur bisikleti alırdım (çürük değildir, kırılmaz :)), veya oyumu ekstra sağlamlıktan yana kullanmak istiyorsam 26" jant dağ bisikleti alırdım.

Bir de, genel strateji olarak, ekonomik bisikletlerde abur-cuburdan (amortisör, disk fren) kaçınmanızı tavsiye ederim. Sade olsun, ama temel bisiklet düzgün olsun. Fiyatı düşürüp aksesuarı arttırınca, o zaman ne temel bisiklet düzgün olur ne de aksesuarlar. Amortisör ve disk frene esasen başka sebeplerle karşıyımdır ama, ekonomik bisikletlerde bir de bu durum var.
 
Çünkü baktığı modeldeki 29 luk cant özel örüm aralarda zaten boşluklar var tellerde uzun olunca daha çabuk akordu bozulur 8 çizer, 26 daha sağlam olur diye düşünüyorum.
 
Kilomuz aynı tek kesin konu bence 26 inç dağ bisikleti almamanız. 28inç şehir bisikleti alın bence. Şehirde bu kiloyla mtb kullanmak zulm. Benim en amatörce şahsi görüşümdür,


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
29er bisikletlerde 26'' modele göre teker büyüklüğünden dolayı daha fazla yol gidilebiliyor(muş)
Sürtünmenin 0 olduğu yerlerde evet.:)
 
Hocam bisikletten ziyade 36 telli göbekleri olan bir modele öncelik vermenizi tavsiye ederim,maşa da yaylı olursa sorun çıkartmaz zaten.
 
Geri