@Onur O.Riskli soru. Teker çapı savaşları başlamaz umarım.
Herkesin kendine göre bir tercihi var. Kimi yakışmasına, kimi sağlamlığına, kimi kullanım avantajlarına göre seçim yapıyor. Her biri kendi içinde bir konu. Yakışıp yakışmama konusunu es geçiyorum - zevkler tartışılmaz.
Genel olarak teker çapı küçüldükçe sağlamlığı, yuvarlanma direnci ve sarsıntısı artar. Büyük teker daha çürük olsa da daha konforlu ve daha akıcı olur. O yüzden sehir-tur bisikletleri genelde büyük teker, dağ bisikletleri küçük teker, cambazlık bisikletleri iyice küçük tekerli yapılıyor. Ama artık jant teknolojisi gelişti. İmalatçılar 29er dağ bisikleti ile, büyük tekerle de sağlam jant yapabildiklerini iddia ediyorlar. Kimi yapıyor, kimi yapamıyor.
Bir de işin felsefe boyutu var. Rahatlık ve akıcılık için 29er dağ bisikleti istiyorsam, o zaman benim dağ bisikletiyle işim ne? Yani dağ bisikletiyle büyük teker arasında bir çelişki var. Buna karşın şunu da diyorlar: Büyük teker ile arazide bisiklet hakimiyeti daha iyi oluyor, o bakımdan yani.. diyorlar. Olabilir, denemedim, bilmiyorum.