Scudo Sports

Bisiklette marka olayının fazla abartılması

Ben dahil çoğu kullanıcı somut örnekler görmek, öğrenmek istiyor. Şu ana kadar hep ucuz, giriş seviyesi bisikletler kullandım, kullanıyorum. Mesela şu an kullandığım yol bisikletinin esnediğini hissedemiyorum. Karbon yol bisikleti kullanan biri çok fazla esnediğini hissedebilir veya söyleyebilir. Bu kriterler nasıl belirleniyor? Bence sizin gibi giriş, orta, üst sınıf bisikletleri kullanmış, test etmiş kişilerin tecrübelerini aktaracağı ayrı bir başlık olması, bir bilgi bankası yaratılması lazım. Buradaki bilgilere istinaden ortak bir dil oluşturulabilir diye düşünüyorum. Yoksa üst seviyeye kullananlar üst seviye kullan(a)mayacaklara durumu izah edemeyecek, alt seviye kullananlar da üst seviyenin ne farklılıkları olduğunu bilemeyecek.
İzmir deyiz şu yasaklar bitsin denemek isterseniz seve seve bisikletimi yokuşta deneyebilirsiniz. Bir de daha alt seviye bir karbon denetebilirim. Farkı deneyimleyebilirsiniz. Ben buradayım her zaman özelden ulaşabilirsiniz. :harika:
 
Scudo
Hiçbirşey değil de şu "beyaz yakalıların aristokrasi oluşturup yerli markaları yermeyi marifet sayması" kısmı beni rahatsız etti.

Bir makine mühendisi olarak beyaz, mavi, gri, sarı, yeşil her renk yakayı giymek durumunda olan bir çalışanım. Okul yıllarımdan beri çalışıp hasbelkader bir Cannondale yol bisikletine sahip oldum. Bunun beni fazlaca aristokrat yaptığını farkettiğim için satıp, yerli bir gravel alma peşindeyim. Yani son beş yılda alım gücüm en az %50 eridiği için değil, tercih etmediğim için yabancı marka almıyorum. Ne öyle bir elde viski, robdöşambır ile bisiklet sürmeler falan.
 
İzmir deyiz şu yasaklar bitsin denemek isterseniz seve seve bisikletimi yokuşta deneyebilirsiniz. Bir de daha alt seviye bir karbon denetebilirim. Farkı deneyimleyebilirsiniz. Ben buradayım her zaman özelden ulaşabilirsiniz. :harika:
Teklifiniz için teşekkürler. Aslında aklımdaki fikir edinme kısmı bu kadar somut değildi. :) Ben bizzat test etsem de test edemeden bisiklet alacak çoğu insan için nasıl bir açıklama yapılabilir üst düzey bisikletler için, onu bilemiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Taha_ ve necmeddin


karbon alüminyum konusundaydı herhalde, üretim bandından bir insan gelip direkt açıklama yapmıştı da ona bile zart zurt edilmişti. 2-3 tane isim var forumda, benim söylememe de gerek yok herkes fark ediyordur zaten her söylenilene karşılar ve hep kendi dedikleri doğru. bunun bilimini yapan insan gelse ona da illa karşı çıkarlar yani, hiç umudum yok :koptum:
 
Teklifiniz için teşekkürler. Aslında aklımdaki fikir edinme kısmı bu kadar somut değildi. :) Ben bizzat test etsem de test edemeden bisiklet alacak çoğu insan için nasıl bir açıklama yapılabilir üst düzey bisikletler için, onu bilemiyorum.
Ben teklifimi yaptım buyrun Karşıyakanın en düz yokuşunda Sancaklı da deneyelim bisikletleri. :)

Benim deneyimim pro olmadıım için çok kısıtlı fakat en büyük fark pedalda oldu. Pedal hissiyatı verdiğim gücün yere iyi aktarılmasından kaynaklı bas ben gidicem şeklinde bisikletin cevap vermesi olarak deneyimimi aktarabilirim. Hani derler ya gevredi diye biraz daha alt seviyeler gevreyebiliyor. Daha dayanıklı duran alu ler ise ağırlıktan dezavantaj sağlıyor.

Mesela RCX426 var Bianchi dağ bisikleti oğlanın bisikleti gerçi ama bu pandemide trainer a takmak için kendime göre sele borusu alıp kilitli pedalları taktım biniyorum. Bu alet mesela oldukça rijit ama gel gelelim ki 15 kg :( işte farklar bunlar. Hafif alu hafif tamam ama bu sefer sertlikten ödün veriyorsun. Ağır alu rijit ama ağır. Kaliteli karbon da aynı şekilde ama kalitesiz karbona da bindim kaliteli alu den kötü idi. Böyle bir deneyimim var diyeyim. Dediğim gibi 90 kiloyum bastım mı kadro jant hepsi altımda dans ediyor. :)

Edit : Focus Culebro ile Batus Zoncolan ı karşılaştırabilirim. Focus alu kadro oldukça rijit gayet iyi tepkiler veriyor ama ağır. Batus karbon kadro oldukça hafif ama karbon kalitesi bana iyi gelmedi Mosso TCA735 havası veriyordu. Yani ikisinden hangisi derseniz Alu olan Focus u seçerim. Bir şeyler aklıma geldikçe buraya eklerim.

Profil fotomdaki altımdaki bisiklet Focus bu arada :)

@trainspotting35 edit de yazdım. :)
 
Son düzenleme:
Şahsen salcano mosso ve hala bianchi nin alt seviye dağ bisikletini kullanan biri olarak; üst seviye bisikletlere binmemiş deneyimlememiş farkı görmemiş ama beyaz yaka işe dahil oldu diye laf çarparak ortaya laf atanları anlamıyorum. Yahu arkadaş tamam o zaman almayın kullanmayın. Ben hepsine bindim bisan dahil. Bizim buranın malı batus a da bindim. En son trek aldım. Bu aletlerin farkları bizim gibi amatör sporculara fazla bence. Pro sporcular zaten bu farkları çok çok anlamayacaklardır.

Amatör olarak ilgilendiğimiz bu sporun ekipmanları pahalı herkes erişemiyor (bakmayın 8 sene sonra eriştim bende). O yüzden kötülemek kolay olabiliyor. Ben size şunu diyim altımda eriyen mosso mu (735TCA) batus mu (reparto corse) yoksa trek (emonda sl) mi diye sorarsanın e tabi trek ohara şeklinde ne oluyo olm gidiyo bu dedirtti bana şahsen. Yokuştaki sertliği benim gibi ağır (90kg) bir adama fark yarattı.

Neden bu kadar tartışılır anlamam. Amacına göre alacaksın bineceksin ister 100 binlik alacaksın ister 1000 TL lik bu senin bileceğin iş. Fazla abartılmıyor yani onu diyim...
Ben marka bisikletleri kötülemedim marka taraftarlığıyla marka olmayan bisikletlerin kötülenmesini kötüledim. Öyle bir fark var.
 
Ben marka bisikletleri kötülemedim marka taraftarlığıyla marka olmayan bisikletlerin kötülenmesini kötüledim. Öyle bir fark var.
Evet bakınız ben de orada marka kötülediğinizi belirtmemişim. Konu ucuz bisiklet, pahalı bisiklet, neden pahalı alayım, neden ucuz alayım, hangisi performanslı yada değil bunları tartışıyorduk. Yoksa baktığınız zaman Bisan ın da 30 bin TL üzeri bisikleti var. Ama tercih kaç kişi eder. Marka açısından bakmıyoruz yani olaya...
 
Hiçbirşey değil de şu "beyaz yakalıların aristokrasi oluşturup yerli markaları yermeyi marifet sayması" kısmı beni rahatsız etti.

Bir makine mühendisi olarak beyaz, mavi, gri, sarı, yeşil her renk yakayı giymek durumunda olan bir çalışanım. Okul yıllarımdan beri çalışıp hasbelkader bir Cannondale yol bisikletine sahip oldum. Bunun beni fazlaca aristokrat yaptığını farkettiğim için satıp, yerli bir gravel alma peşindeyim. Yani son beş yılda alım gücüm en az %50 eridiği için değil, tercih etmediğim için yabancı marka almıyorum. Ne öyle bir elde viski, robdöşambır ile bisiklet sürmeler falan.
Alınmayın, sizin mesajlarınızı takip ediyorum. Kastettiğim sizin gibiler değil. Gösteriş merakı peşinde olanlar. Taraftar gibi fanboyluk yapanlar. Para harcayarak tatmin arayanlar.
Hepimizin içinde var zaten biraz, bazılarımızda biraz daha fazla var. Kendimi de hariç tutamam, ben de yapmışımdır zaman zaman. Sahip olduklarıyla gururlanıp kibirlenenlerden olmak çok kolay oluyor.
 
Alınmayın, sizin mesajlarınızı takip ediyorum. Kastettiğim sizin gibiler değil. Gösteriş merakı peşinde olanlar. Taraftar gibi fanboyluk yapanlar. Para harcayarak tatmin arayanlar.
Hepimizin içinde var zaten biraz, bazılarımızda biraz daha fazla var. Kendimi de hariç tutamam, ben de yapmışımdır zaman zaman. Sahip olduklarıyla gururlanıp kibirlenenlerden olmak çok kolay oluyor.
Hayat kısa sevgi saygı huzur sağlık herşey :) Bilgi de paylaşınca güzel. Boşverin fanboyları güzel insanlara denk gelirsiniz hep umarım. :)
 
Öğrenciyim, sabit bir gelirim yok. Arada sirada seyyar sekilde satiş yapip harçlık çıkarıyorum. Bu yüzden ülkemizde paramın karşılığını hangi marka en iyi şekilde veriyorsa onu alırım.
 
25 den fazla vermeyin insanlar perişan.
 
Antrenman bisikletim ktm strada 4000. Ultegra donanımlı gayet iyi bir bisiklet. Yarışlarda kullandığım bisiklet colnago duraace donanım ve karbon jantlar. Ktm ile yaptığım antrenmanlardaki yollardan colnago ile antrenman yapsam 2 km civarı hız kazanımım oluyor. Yarışan ve iyi bir derece isteyen bisikletçi iseniz bu 2 km bence önemli. Bana neden colnagoya o kadar para verdin derseniz o iki km fazladan hıza ihtiyacım olduğu için derim. İnsanları sahip oldukları pahalı ürünler için yargılamak ne kadar yanlışsa pahalı ürün sahiplerinin tavırları da rencide edici olmamalıdır.
 
Bi tane Trek Madone u alın benzer segmentte ki bir bisiklet ile karşılaştırın, peş peşe test sürüşü yapın. Kadroyu, maşayı bi esnetin, ivmelenme ataklığına bakın, ayakta bi dans ettirin bisikleti. Sonucu gözlemlediğinizde Trek sizinse "koskoca Trek vardır bir bildiği" diyeceksiniz, değilse koşarak uzaklaşacaksınız :koptum:
Ziya bu konuyu biraz açar mısın Bro😬
 
@Muhammet Ağrı Çok yakın bir arkadaşımın Trek Madone SLR 7 si var. Eskişehir'de olunca tüm bakımlarını da ben yapıyorum, bakımlardan sonra da test sürüşlerim oluyor. İlk ön rotarın ayakta dans ettirirken sürtmesiyle başladı. Aklımızda hiç kadronun esnediği ile ilgili bir şey gelmiyor tabi, habire kaliperi ayarlamaya çalışıyoruz. Fakat rotar tek bir tarafa sürtmüyor iki tarafa da sürtüyor. Rotarı bile değiştirdik acaba yamukluk varda göremiyoruz diye. Sonra bisiklet yere 45 derece açı ile dururken maşaya çanak hizasından yük bindirip bisikleti ileri geri yaptığımızda her iki taraftan da rotarın sürttüğünü fark ettik. Yani maşa esneyerek rotarın sürtmesine neden oluyor. Sonrasında internetten aratınca aynı sorundan şikâyetçi olanların oldukça fazla olduğunu da öğrendik.

Arka maşa desen öyle. Bu olaydan sonra arka maşa da dikkatimi çekti. Benim çok fazla çeşit yol bisikleti deneyimim olmadı, gravelimden sonra şu an kullandığım bisiklete geçtim. Şu an kullandığım bisiklette güç aktarımını en iyi sevide tutmak için özellikle çeki borusu kalın tutulmuş ki kadro zaten çok sert ve agresif bir kadro. Madone nin jant takılı değilken arka maşasını içeri doğru esnettiğinde lastik gibi esniyor. Kendiminkiyle kıyasladığımda fark çok büyük diye diğer arkadaşlarınkiyle de kıyasladık. Diğerlerine göre de oldukça esnek. Arka sokma mili yerleştirirken bile esneklik hissediliyor, söyle bi elle esneterek karşılığını denk getirmek gerekiyor.

Sonrasında isospeed mekanizması. Mekanizmada boşluk oluşmuş. Mekanizmanın çalışma prensibi, öne arkaya doğru. Ama vidasında boşluk oluştuğundan sağ sola boşluklu bir salınımı vardı. Vidayı sıktık boşluğu aldık. Kontrol ederken sele boruna uygulanan gücün isospeed e kadar yanal esneme oluşturduğunu da fark ettik.

Gelelim benim sürüş deneyimime. Kendi bisikletimde DT Swiss PRC 48 jant seti Trek'de Bontrager Aeolus xxx4 jant seti var. İkisi de DT Swiss 240 hub kullanıyor. Bir birine yakın jant setleri. Madone'un ivmelenmesinde, ataklığında bariz bir durum var, gücü bariz bir şekilde emdiğini hissettiriyor. Tırmanırken de bu fark ediliyor ki zaten Madone için iyi tırmanmıyor deniyor. Ama hızlanınca, hızını alınca akıyor. Ona bir şey diyemem. Benim gibi fiyatla performansı ilişkilendiren birisi için hayal kırıcı. Artısı yok bu var tabi gerçekten konforlu bir bisiklet. Sadece isospeed değil maşada iyi sönümleme yapıyor. Trek, bakıldığında büyük rakibi Specialized'a göre daha çok hobi kullanıcılarını hedef alan, reklam harcamalarını magazin dergilerine sosyal medya sponsorluklarına daha çok yapan bir firma. Konforu ön planda tutması da bu yönde normaldir. Ama onca para verip de alü kadro gibi esnemesi hiç hoş değil.
 
@Muhammet Ağrı Çok yakın bir arkadaşımın Trek Madone SLR 7 si var. Eskişehir'de olunca tüm bakımlarını da ben yapıyorum, bakımlardan sonra da test sürüşlerim oluyor. İlk ön rotarın ayakta dans ettirirken sürtmesiyle başladı. Aklımızda hiç kadronun esnediği ile ilgili bir şey gelmiyor tabi, habire kaliperi ayarlamaya çalışıyoruz. Fakat rotar tek bir tarafa sürtmüyor iki tarafa da sürtüyor. Rotarı bile değiştirdik acaba yamukluk varda göremiyoruz diye. Sonra bisiklet yere 45 derece açı ile dururken maşaya çanak hizasından yük bindirip bisikleti ileri geri yaptığımızda her iki taraftan da rotarın sürttüğünü fark ettik. Yani maşa esneyerek rotarın sürtmesine neden oluyor. Sonrasında internetten aratınca aynı sorundan şikâyetçi olanların oldukça fazla olduğunu da öğrendik.

Arka maşa desen öyle. Bu olaydan sonra arka maşa da dikkatimi çekti. Benim çok fazla çeşit yol bisikleti deneyimim olmadı, gravelimden sonra şu an kullandığım bisiklete geçtim. Şu an kullandığım bisiklette güç aktarımını en iyi sevide tutmak için özellikle çeki borusu kalın tutulmuş ki kadro zaten çok sert ve agresif bir kadro. Madone nin jant takılı değilken arka maşasını içeri doğru esnettiğinde lastik gibi esniyor. Kendiminkiyle kıyasladığımda fark çok büyük diye diğer arkadaşlarınkiyle de kıyasladık. Diğerlerine göre de oldukça esnek. Arka sokma mili yerleştirirken bile esneklik hissediliyor, söyle bi elle esneterek karşılığını denk getirmek gerekiyor.

Sonrasında isospeed mekanizması. Mekanizmada boşluk oluşmuş. Mekanizmanın çalışma prensibi, öne arkaya doğru. Ama vidasında boşluk oluştuğundan sağ sola boşluklu bir salınımı vardı. Vidayı sıktık boşluğu aldık. Kontrol ederken sele boruna uygulanan gücün isospeed e kadar yanal esneme oluşturduğunu da fark ettik.

Gelelim benim sürüş deneyimime. Kendi bisikletimde DT Swiss PRC 48 jant seti Trek'de Bontrager Aeolus xxx4 jant seti var. İkisi de DT Swiss 240 hub kullanıyor. Bir birine yakın jant setleri. Madone'un ivmelenmesinde, ataklığında bariz bir durum var, gücü bariz bir şekilde emdiğini hissettiriyor. Tırmanırken de bu fark ediliyor ki zaten Madone için iyi tırmanmıyor deniyor. Ama hızlanınca, hızını alınca akıyor. Ona bir şey diyemem. Benim gibi fiyatla performansı ilişkilendiren birisi için hayal kırıcı. Artısı yok bu var tabi gerçekten konforlu bir bisiklet. Sadece isospeed değil maşada iyi sönümleme yapıyor. Trek, bakıldığında büyük rakibi Specialized'a göre daha çok hobi kullanıcılarını hedef alan, reklam harcamalarını magazin dergilerine sosyal medya sponsorluklarına daha çok yapan bir firma. Konforu ön planda tutması da bu yönde normaldir. Ama onca para verip de alü kadro gibi esnemesi hiç hoş değil.
Bu deneyiminiz çok enteresan geldi. Bende emonda var kaldıki tam bir endurance alet. Yakından tanıdığım yıllardır sürdüğüm bir arkadaşımda madone var. Bu arkadaş benden de ziyadesi ile kilolu fazla kaslı diyeyim. Hiç esnediği ile ilgili şikayet duymadım. Rotor jant göbeklerine bağlı olduğu için bir miktar çember esnemesi ile kesinlikle etkileneceğini sanmıyorum. Esneme göbek ve ön maşa ile orantılı olacağı için sürtme problemizin başka bir şey olduğunu düşünüyorum. Madone un esnediğini ilk defa duydum. Örnek bir rotor sürtmesi ve esneme ile ilgili şikayet yazısı gösterebilir misiniz çok merak ettim.
Şahsen kilom fazla olduğu için kendi bisikletimde tırmanışta esnemeye daha mukavemetli çok telli jant kulamıyorum. Düzde de trimax 35 kullanıyorum ki bunlar ayaklandığım zaman pabuçları sıkı tutmuşsam sürtme yapıyır. Ama rotor sürtmeai esneklikten değildir diye düşünüyorum. O bölgeyi esnetmek neredeyse imkansız.
 
Geri