Scudo Sports

Bisiklette hafiflik...

OsmanBayraktutan

Aktif Üye
Kayıt
13 Eylül 2012
Mesaj
123
Tepki
12
Şehir
Erzurum
Arkadaşlar çevremde çoğu kişi mtb sinin kilosunu hafifletiyor mesela park ayağını , matarayı vs çıkartıyor hafif olsun diye ama adam 80 kilo , acaba sürerken sürücünün kilosu önemsiz mi oluyor? Herhalde sadece bisikletin kilosu önemli çünkü 1 kilo için donanımları eksiltiyorlar ama kendi kilosuna hiç önem vermiyor
 
Scudo
Kişinin kendi kilosuna dikkat etmesi çok çok daha önemlidir tabi ki :) Hafifliği geçtim en başta sağlık için dikkat etmesi gerekir. Bisiklet ağırlığı ise yokuşlarda kendini farkettiriyor bence. Tabi bazı arkadaşlar gram hesabı bile yapıyor ki bu bence gereksiz. Ama kişisel tercih tabi bunlar. İster 10 kilo olsun ister 15 en önemlisi insanın bisikletini sevmesidir. Çünkü sevince daha bir tutkuyla binersin :)
 
Çok haklısınız. 13 kilo bisiklet, 100 gr. hafifletmeye çalışıyor adam. Kendinde 10 kilo fazlası var :) Bu ikisi birlikte olmazsa performansta çok bir değişim beklememek gerek zaten.
 
Herkes kendi kilosuna göre güç uyguluyor pedala, boyuna göre ciddi şişman olanlar tabikide zorlanıyor, çok kilo verilirsede güçten düşüyor insan, en güzeli optimum seviyede kalmak yada normal kilonun 2-3 kg altında seyretmek.

Bisiklet hafifliğide farkettiriyor tabi daha sonra hastalık haline dönüşüyor. Yolum kısaysa matarama yarım su koyuyorum mesela :), yada bayır çıkarken kalan bütün suyu içiyorum bisikleti hafifletmek amacıyla. Şu anda 9 yada 9.5 kiloluk bir yol bisikletim var bayır yukarı bile çok hızlı çıkabiliyorum, bu bisiklet 1-2 kg daha hafif olsa çok daha hızlı çıkarım, yer çekiminden daha az etkilenicek :).
 
  • Beğen
Tepkiler: OsmanBayraktutan
Geçen sene ve bu sene Cumhurbaşkalığı bisiklet turlarının istanbul ayağında bisikleçilerin geçişlerini beşiktaş balmumcu yokuşundan seyrettim. Adamlar çoğumuzun aynı yolda indiği hızla yokuş yukarı çıkıyor.

Bu forumdan bir üyemizden satın aldığım karbon ön maşa ve kadrolu bisikletimi kullanmaya başlayınca, neden böyle olduğu hakkında fikir sahibi olabildim. Sürüş alışklanlıkları ile aynı güzergahta yaptınız tempo ile çok daha hafif bisiklete geçilince sürüş inanılmaz farkediyor.

Bende sizin gibi düşünürken bizzat yaşayınca anladım. 13 kiloluk bir yol bisikletinden 7.5 kiloluk bir bisiklete geçince ,sürüş o kadar rahatlıyor ki ,düz yolda aynakolun büyük dişlisine geçmeye ihtiyaç duymuyorum. Beşiktaş valide çeşme yokuşunu ıkına kıkına, bazen inerek ve yürüyerek çıkarken şimdi ıslık çala çala çıkıyorum. ( kilom aynı bu arada )

Elbette sürücü kendi kilosunuda kontrol etmeli.ancak daha ağır bisiklette kendinize has alışkın olduğunuz sürüş tarzı ve kadans ile daha hafif bir bisiklette özellikle yokuşlarda ciddi farkı hissediyorsunuz. İmkanınız varsa ve denk düşerseniz bir tanıdığınızın sizden daha hafifi olan bisikletini uzun vadeli deneyin. Kendinizde bu etkiyi göreceksiniz.
 
amator kullanıcı için ağırlık önemli olamamalı....
zira çelik kadro bisiklet ile tura gelen arkadaşım var.. bende alu kadro olmasına rağmen ben bir performans kaybı göremedim...
bizimle birlikte gayet güzel şekilde bir tur çıkarıyor....

dediğim gibi.. hafiflik profesyonel işi... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: OsmanBayraktutan
@OsmanBayraktutan

Ağırlığın nerede olduğu pek farketmiyor; bisikletteki ağırlık = vücuttaki ağırlık = taşıdığınız ek ağırlık. Eğer bir hafiflik planınız varsa en önemli ayrıcalığı önce hareket eden parçalara vermek (aynakol, ruble, jant, jant telleri, lastikler, vs.), daha sonra da toplam ağırlığı azaltmaya çalışmak en akıllıca olanı sanırım. Nedeni ise çok basit: devamlı sabit hızda gidemiyoruz, aksine devamlı hızımız değişiyor (sürekli ivmelenme için ek güç harcıyoruz, bizi yoran da asıl bu ivmelenme çabamız). Bu ek güce direnen şey ise hareket ettirmek istediğimiz bileşenler, sonra da toplam ağırlık.

Şöyle düşünmekte fayda var:

1) Hareket eden bileşenleri hafifletin (öncelik sırası aynakolda olmalı).

2) Toplam ağırlığı azaltın (duran bir arabayı mı kolay hareket ettirirsiniz yoksa duran bir otobüsü mü?)

Benim şu an kullandığım bisiklette aynakol 710 gr ((link)).

Eski tarihli bir tablo olsa da bu adreste çeşitli markaların aynakol ağırlıkları yazıyor: (link)

(link)
 
14,4 kg lik bisikleti 12,8'e düşürdüm. Arka vitesi ve ön aktarıcıyı söktüm, park ayağını söktüm, pedalı plastikleştirdim, vitesi sökmek mantıksız oldu biraz gideceğim yere 5 dakka geç gidiyorum ama rahatım elimden gelse tekeri de sökecem, tamamen psikolojik. Sırf bu takıntı yüzünden sıfır bisiklet alamıyorum
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Bu konuda çok titiz davranılıyor. Ama gram hesapları yapılırken kendi kilosuna çoğu insan dikkat etmiyor. Bu konuda kafama takılan bir şey var. Ben biraz garantici bir insanım. Bisiklette pompa, alyan, yedek lastik, levye, yama seti, bant, tornavida vs ihtiyaç olacak her şeyi bisiklet çantasında taşıyorum. Sonra bakıyorum gramların hesabı yapılıyor. Bunlardan kurtulmam mı gerek? En basitinden ufak şişe su alsak o bile yarım kilo :)
 
Bu konuda çok titiz davranılıyor. Ama gram hesapları yapılırken kendi kilosuna çoğu insan dikkat etmiyor. Bu konuda kafama takılan bir şey var. Ben biraz garantici bir insanım. Bisiklette pompa, alyan, yedek lastik, levye, yama seti, bant, tornavida vs ihtiyaç olacak her şeyi bisiklet çantasında taşıyorum. Sonra bakıyorum gramların hesabı yapılıyor. Bunlardan kurtulmam mı gerek? En basitinden ufak şişe su alsak o bile yarım kilo :)
Bisikletin hafif olması ile sürücünün hafif olması farklı şeyler.
 
Bu konuda çok titiz davranılıyor. Ama gram hesapları yapılırken kendi kilosuna çoğu insan dikkat etmiyor. Bu konuda kafama takılan bir şey var. Ben biraz garantici bir insanım. Bisiklette pompa, alyan, yedek lastik, levye, yama seti, bant, tornavida vs ihtiyaç olacak her şeyi bisiklet çantasında taşıyorum. Sonra bakıyorum gramların hesabı yapılıyor. Bunlardan kurtulmam mı gerek? En basitinden ufak şişe su alsak o bile yarım kilo :)
En önemli bileşen aerodinami komşu, 450 wattla gittiğiniz efor, triatlon bisikletinde bisikletçi formasıyla, bisikletçi çorabıyla 300 watta düşüyor. Tur çantası varsa kötü, sele çantası da kötü ama ağırlık o kadar kötü değil, önemli olan bisiklete yapışan pozisyonunuz.
 
Bisikletin hafif olması ile sürücünün hafif olması farklı şeyler.
Tam olarak nasıl bi fark oluyor mesala acsan toplamları 90+10 yerine 92+8 gibi aynıysa ne gibi farklar olur merak ettiğim için soruyorum
 
Tam olarak nasıl bi fark oluyor mesala acsan toplamları 90+10 yerine 92+8 gibi aynıysa ne gibi farklar olur merak ettiğim için soruyorum
Bisikletin tekerleri zemberek gibi güç biriktirip, hızlanmayı ve yavaşlamayı belirliyor komşu, yani ağırlığından daha yüksek etkisi var.
 
Bisikletin hafif olması ile sürücünün hafif olması farklı şeyler.
Doğru. Bir sürücü 5 kilo alsın ama eskiye göre 5 kilo hafif bir bisiklet sürsün mesela. Tırmanışta eskiye kıyasla daha fazla yorulur.
 
Belirli bir yokuşu, süre tutarak çıkın sonra daha hafif bir bisiklet ile aynı yokuşu çıkın ve aldığınız süre yanında yorgunluk farkını hissettiğinizde bisiklette kilonun ne kadar önemli olduğunu anlarsınız. Kilo konusunda da örneğin 95 kg sunuz ve fazlanız olduğunu düşündüğünüz 10 kg ınız var. Siz yatağa, okula, eve, pazara giderken de bu kiloyu yanınızda, dizlerinizde, omuzlarınızda 10 kg taşıyorsunuz. Kemik, kas, eklem bölgeleriniz de olumsuz etkilenecektir. Prof bisiklet çilere bakıyorum, adamlar standart 1,75 cm ve 65 kg genelde.. Bu adamlar ne yapacak? Bisikletteki ağırlıkta kazanacaklar, ağırlık farkı için tercihleri olacak. Adamlar 28 yerine 24 jant teli tercih ederken bile bir bildikleri vardır 😁
 
ne kadar hafif o kadar para demek. yani bizim gibi alım gücü yerlerde olan ülkeler için pek olacak iş değil hafif bisiklet.
 
Geri