Scudo Sports

Bisiklette Aero Devrimi

umutcelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Haziran 2016
Mesaj
1.525
Tepki
7.846
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
Merhaba,
Aero konusunda govde, durus, hatta bisiklet uzerindeki hemen hemen her parca icin ayri ayri baslik var ama bu videoyu nereye koyacagimi kestiremedigim icin yeni baslik actim.
Simdiye kadar izledigim en kapsamli/aciklayici videolardan birisi. Aero konusunda bisikletin govdesi, parcalari, surucunun durusu, kiyafetleri ne kadar etki ediyor gucten ve sureden kazanc nedir oturup hesaplamis abiler. Gayet guzel veriler ve sonuclar ortaya koymuslar.

 
Scudo
Drafting esnasında arkaya tüküren var mı acaba ?
 
images (5).jpeg
images (13).jpeg

Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️, bu iki bisiklet de aero olarak geçiyor ama aklıma takılan bir konuyu sizlere sormak istedim... Seveniniz var sevmeyeniniz var ama aero gerçekliği de var. Bu iki bisikletin kadrolarını karşılaştırdığımızda, arka lastiğe yakın bölgeler hemen hemen aynı iken, cervelo bana daha fazla aero olarak geliyor. Bir kere ön maşası, arkaya daha fazla yelken gibi uzanıyor ve orta göbeği, fursa bağlayan kadro borusu, on lastikle hemen hemen boşluksuz gibi kavuşurken , Canyon'da bu çok fazla acik.. Sanki ön maşa , canyon un endurance ya da tırmanış kadrosunun masası da, buna takmışlar, tam oturmamış gibi duruyor. Ama anlamadığım şey de, pek çok incelemede, cervélo dan daha hızlı olduğu .. Bu arada jantlar , göbekler , kıyafet vs gibi parametreleri hesaba katmadan, sadece kadro olarak kiyasladigimda, hala ikna olamıyorum. Bu iki kadrodan birini almak var niyetimde ancak , cervélo teknik olarak daha yetenekli duruyor olsa da canyon daha çekici geliyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: TeamO2.cc
329603 dosyayı görüntüle
329604 dosyayı görüntüle

Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️, bu iki bisiklet de aero olarak geçiyor ama aklıma takılan bir konuyu sizlere sormak istedim... Seveniniz var sevmeyeniniz var ama aero gerçekliği de var. Bu iki bisikletin kadrolarını karşılaştırdığımızda, arka lastiğe yakın bölgeler hemen hemen aynı iken, cervelo bana daha fazla aero olarak geliyor. Bir kere ön maşası, arkaya daha fazla yelken gibi uzanıyor ve orta göbeği, fursa bağlayan kadro borusu, on lastikle hemen hemen boşluksuz gibi kavuşurken , Canyon'da bu çok fazla acik.. Sanki ön maşa , canyon un endurance ya da tırmanış kadrosunun masası da, buna takmışlar, tam oturmamış gibi duruyor. Ama anlamadığım şey de, pek çok incelemede, cervélo dan daha hızlı olduğu .. Bu arada jantlar , göbekler , kıyafet vs gibi parametreleri hesaba katmadan, sadece kadro olarak kiyasladigimda, hala ikna olamıyorum. Bu iki kadrodan birini almak var niyetimde ancak , cervélo teknik olarak daha yetenekli duruyor olsa da canyon daha çekici geliyor :)
Canyonu pro takımlar da kullanılıyor ve yarış kazanıyor olması dahi, gözümde çok iyi bir bisiklet imajı oluşturmuyor, minimal farklar zaten bizi etkileyicini sanmıyorum ve testlerin tamamen doğru olduğunu inanmıyorum, marka fanatikligi diyebilirsiniz ama colnago ve cervelo varken canyon'un yüzüne bakmam.
 
329603 dosyayı görüntüle
329604 dosyayı görüntüle

Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️, bu iki bisiklet de aero olarak geçiyor ama aklıma takılan bir konuyu sizlere sormak istedim... Seveniniz var sevmeyeniniz var ama aero gerçekliği de var. Bu iki bisikletin kadrolarını karşılaştırdığımızda, arka lastiğe yakın bölgeler hemen hemen aynı iken, cervelo bana daha fazla aero olarak geliyor. Bir kere ön maşası, arkaya daha fazla yelken gibi uzanıyor ve orta göbeği, fursa bağlayan kadro borusu, on lastikle hemen hemen boşluksuz gibi kavuşurken , Canyon'da bu çok fazla acik.. Sanki ön maşa , canyon un endurance ya da tırmanış kadrosunun masası da, buna takmışlar, tam oturmamış gibi duruyor. Ama anlamadığım şey de, pek çok incelemede, cervélo dan daha hızlı olduğu .. Bu arada jantlar , göbekler , kıyafet vs gibi parametreleri hesaba katmadan, sadece kadro olarak kiyasladigimda, hala ikna olamıyorum. Bu iki kadrodan birini almak var niyetimde ancak , cervélo teknik olarak daha yetenekli duruyor olsa da canyon daha çekici geliyor :)

Hocam sen göz var nizam var tekniği ile yaklaşıyorsun gibi anladım. Teknik verilere bakmak lazım.
Bu arada DuraAce c60 seni bulacağım :komik:
 
329603 dosyayı görüntüle
329604 dosyayı görüntüle

Herkese keyifli forumlar 🙋🏻‍♂️, bu iki bisiklet de aero olarak geçiyor ama aklıma takılan bir konuyu sizlere sormak istedim... Seveniniz var sevmeyeniniz var ama aero gerçekliği de var. Bu iki bisikletin kadrolarını karşılaştırdığımızda, arka lastiğe yakın bölgeler hemen hemen aynı iken, cervelo bana daha fazla aero olarak geliyor. Bir kere ön maşası, arkaya daha fazla yelken gibi uzanıyor ve orta göbeği, fursa bağlayan kadro borusu, on lastikle hemen hemen boşluksuz gibi kavuşurken , Canyon'da bu çok fazla acik.. Sanki ön maşa , canyon un endurance ya da tırmanış kadrosunun masası da, buna takmışlar, tam oturmamış gibi duruyor. Ama anlamadığım şey de, pek çok incelemede, cervélo dan daha hızlı olduğu .. Bu arada jantlar , göbekler , kıyafet vs gibi parametreleri hesaba katmadan, sadece kadro olarak kiyasladigimda, hala ikna olamıyorum. Bu iki kadrodan birini almak var niyetimde ancak , cervélo teknik olarak daha yetenekli duruyor olsa da canyon daha çekici geliyor :)
hocam kadroda aero hikayeleri yalan. iki son model aero bisiklet arasında 50 km de %1 bile fark olucağına inanmıyorum. yapılan testler hep çok yüksek hızlarda sonuç veriyor. bisiklet kadrosunun aero testinden ne olur. sanki f16
 
hocam kadroda aero hikayeleri yalan. iki son model aero bisiklet arasında 50 km de %1 bile fark olucağına inanmıyorum. yapılan testler hep çok yüksek hızlarda sonuç veriyor. bisiklet kadrosunun aero testinden ne olur. sanki f16
Kadroda aero hikayeleri sadece kadronun kendi aerodinamisinden ibaret değil.

Aero kadrolarda daha fazla eğiliyorsunuz. 30+ hızlarda çok farkediyor bu eğilme.

Kadronun kendi aerodinamiği konusunda hak veriyorum asıl rüzgar tutan üstündeki sürücü, kadro değil
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Kadroda aero hikayeleri sadece kadronun kendi aerodinamisinden ibaret değil.

Aero kadrolarda daha fazla eğiliyorsunuz. 30+ hızlarda çok farkediyor bu eğilme.

Kadronun kendi aerodinamiği konusunda hak veriyorum asıl rüzgar tutan üstündeki sürücü, kadro değil
Yes, zaten kiyafet vs hesaba katmadan demis.
Forumun akli olsa zaten(ben de dahil) %95 in metal kadro kullanmasi lazim. Forum buyuk bi iluzyon.
 
Son düzenleme:
Yes, zaten kiyafet vs hesaba katmadan demis.
Forumun akli olsa zaten %95 in metal kadro kullanmasi lazim. Forum buyuk bi iluzyon.
daha fazla tüket baskısını bir kenara bırakırsak kesinlikle bazı konularda yanlış düşünüyorsunuz.

her malzemenin olumlu ya da olumsuz yönleri var. ben giriş seviyesi ya da orta seviye karbon ürünler yerine iyi ve hafif lüminyum parçalar tercih ediyorum.

sebebi çok açık, dikkatsiz kullanıyorum. bisikletimi çok defa bir yerlere vurduğum oldu ki arka çatal bölümünden de bol bol darbe geliyor.

dikkatsiz bir kullanıcı olmasam kesinlikle daha fazla karbon parça kullanırdım.

hafif, bazı özel durumlar hariç dayanıklı da bir malzeme. eskiden fiyatları çok fazlaydı, zamanla düştü. şu anda iyi bir bisiklet istiyorsanız istisnalar dışında karbondan daha iyi bir seri üretim bisiklet bulmak çok zor.

hal böyle olunca insanlar neden karbon kullanmasın ki?

bilmiyorum, genelleme yapmanız doğru değil. güncel dağ bisikletimin lüminyum kadrosu aynakol göbeği bölümünden deli gibi esniyor.

eskiden de tur bisikletinde çelik bisiklet modası vardı, diğeri kırılır denirdi. uzun vadede insanlar aslında lüminyum kadroların o kadar da kırılmadığını anladı. bazı şeyler ilgili endişeler belirli bir miktardan sonra gereksiz hale gelebiliyor.

bence zamana ayak uydurmak gerek, bir şeyleri direnmeye gerek yok. başlangıçta sorunlu olan sistemler bir süre sonra çok daha sorunsuz olabiliyor ki olası sorunların çözümü de çok daha kolay bir duruma dönüşebiliyor.

teknolojiye direnmenin bir anlamı yok, verimli bir şekilde kullanılan her yeni teknoloji bir gelişimdir bisiklet adına.

çok değil, daha 10 sene önce burada deli gibi yol bisikletinde disk frene ne gerek var tartışması dönüyordu.

şimdi nasıl peki durum? disk frensiz yol bisikleti mi olur durumuna geçti forumun büyük bir bölümü.

liste böyle uzar gider, herkesin değişik ihtiyaçlar için değişik seçimleri var. bunu karbon parçalar kullanmayı her zaman ikinci plana atan bir insan olarak söylüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
daha fazla tüket baskısını bir kenara bırakırsak kesinlikle bazı konularda yanlış düşünüyorsunuz.

her malzemenin olumlu ya da olumsuz yönleri var. ben giriş seviyesi ya da orta seviye karbon ürünler yerine iyi ve hafif lüminyum parçalar tercih ediyorum.

sebebi çok açık, dikkatsiz kullanıyorum. bisikletimi çok defa bir yerlere vurduğum oldu ki arka çatal bölümünden de bol bol darbe geliyor.

dikkatsiz bir kullanıcı olmasam kesinlikle daha fazla karbon parça kullanırdım.

hafif, bazı özel durumlar hariç dayanıklı da bir malzeme. eskiden fiyatları çok fazlaydı, zamanla düştü. şu anda iyi bir bisiklet istiyorsanız istisnalar dışında karbondan daha iyi bir seri üretim bisiklet bulmak çok zor.

hal böyle olunca insanlar neden karbon kullanmasın ki?

bilmiyorum, genelleme yapmanız doğru değil. güncel dağ bisikletimin lüminyum kadrosu aynakol göbeği bölümünden deli gibi esniyor.

eskiden de tur bisikletinde çelik bisiklet modası vardı, diğeri kırılır denirdi. uzun vadede insanlar aslında lüminyum kadroların o kadar da kırılmadığını anladı. bazı şeyler ilgili endişeler belirli bir miktardan sonra gereksiz hale gelebiliyor.

bence zamana ayak uydurmak gerek, bir şeyleri direnmeye gerek yok. başlangıçta sorunlu olan sistemler bir süre sonra çok daha sorunsuz olabiliyor ki olası sorunların çözümü de çok daha kolay bir duruma dönüşebiliyor.

teknolojiye direnmenin bir anlamı yok, verimli bir şekilde kullanılan her yeni teknoloji bir gelişimdir bisiklet adına.

çok değil, daha 10 sene önce burada deli gibi yol bisikletinde disk frene ne gerek var tartışması dönüyordu.

şimdi nasıl peki durum? disk frensiz yol bisikleti mi olur durumuna geçti forumun büyük bir bölümü.

liste böyle uzar gider, herkesin değişik ihtiyaçlar için değişik seçimleri var. bunu karbon parçalar kullanmayı her zaman ikinci plana atan bir insan olarak söylüyorum.
karbon fiyatına çelik bisiklet yok bu çok doğru. benim vurgulamak istediğim nokta forum hep "üstüne 3 daha koy" şunu al modunda. ben de forumda takıla takıla karboncu oldum. hobi forumlarının genel huyu da bu olabilir heralde bilmiyorum.
yoksa eskiden buralarda karboncular millete selam bile vermezdi.
 
Forumun akli olsa zaten(ben de dahil) %95 in metal kadro kullanmasi lazim. Forum buyuk bi iluzyon.
Karbon bisiklet alan kullanan kişilere akılsız diyen bu saçma sapan kişiye ne yapmak gerekir? @cazci
 
Karbon bisiklet alan kullanan kişilere akılsız diyen bu saçma sapan kişiye ne yapmak gerekir? @cazci
''Aklı olsa'' üzerine daha fazla düşünse ,mantıklarını çalıştırlarsa anlamı var; hakaret değil. Bence @gmfaruk böyle demek istemiş.

Hadi diyelim ki aklı olsayı senin dediğin gibi ''akılsız'' olarak anlasak bile anlamı bir durumu anlayabilecek zihinsel kapasiteye sahip olmadığını anlatır.Burada olumsuz,eleştirel ve zekasal yetenekleriyle ile ilgili değerlendirme bile olsa hiç üşenmeden bırak Cem Abiye mahkemeye bile gitsen hakaret sayılmayacağından ceza bile çıkmaz.
 
''Aklı olsa'' üzerine daha fazla düşünse ,mantıklarını çalıştırlarsa anlamı var; hakaret değil. Bence @gmfaruk böyle demek istemiş.

Hadi diyelim ki aklı olsayı senin dediğin gibi ''akılsız'' olarak anlasak bile anlamı bir durumu anlayabilecek zihinsel kapasiteye sahip olmadığını anlatır.Burada olumsuz,eleştirel ve zekasal yetenekleriyle ile ilgili değerlendirme bile olsa hiç üşenmeden bırak Cem Abiye mahkemeye bile gitsen hakaret sayılmayacağından ceza bile çıkmaz.
Cevap yazdigin kisinin (benim engelli listemde) forumda yazilan her mesaji tek tek kontrol edip nasil laf sokarim diye firsat kolladigina eminim. Abartmiyorum forumun yarisinin engelli listesinde. Adam bu ise saclarini feda etmis
 
hocam kadroda aero hikayeleri yalan. iki son model aero bisiklet arasında 50 km de %1 bile fark olucağına inanmıyorum. yapılan testler hep çok yüksek hızlarda sonuç veriyor. bisiklet kadrosunun aero testinden ne olur. sanki f16

Aslında aerodinami(k); üniversitelerde , mühendislik bölümlerinde özellikle, alanına göre en az 3-4 kredilik, havada, karada ya da denizde seyir eden araçlar dahil, silah mermileri, Uzay teknolojisi, dalgıçlar ya da madencilerin kullandığı pek çok materyalde hem de materyalin sekillendirilmesinde, kendisine geniş yer bulan bir ana başlık.. Haliyle biraz fazla biraz eksik ama kesinlikle bisikletin de içinde yer almak zorunda olduğu bir şey.. biri zamana karşı bir TT bisikleti , diğeri de 2 ya da daha fazla amortisörlü, kum (plaj) bisikleti A noktasından, B noktasına, ön 30 km % 0 eğimle max hizlariyla gidecek olsalar, hatta onu da geçtim, %10 eğimli bir yerden pedal çevirmeden inecek olsalar, sence hangisi kazanırdı? Senin için sürücüleri de kiyafetleri de farklı olmamak şartıyla diyelim..Hatta bunu kendiniz bile deneyebilirsiniz. Eviniz yakinlarindaki bir yokuştan, MTB ile aero sürüşe geçerek pedal çevirmeden inin.. Aynı testi, yol bisikleti olan bir arkadaşınizdan, bisikletini rica ederek deneyin. Pedal çevirmeden inin ve sure alın. Karşılaştırın.. Belki kucumsuyorsunuz ancak , her büyük turun her etabında , takımlar eğim ya da düzlük oranlarina göre bisiklet, jant seçerler. Hatta etaplar içinde, bazen zirve bitişine kalmayı hedefleyen takımların domestikleri, zirveye çıkacak takım arkadaşlarını en önde yokuş başına getirmek için daha yüksek profilli ve aero bisikletlerle domestiklik yaparken, tırmanışa başlayan sürücüler daha düşük profilli jantlar ve kadrolarla yarışı koşar. Hatta bike fitlerini bile dik oturuş ya da öne egilerek yarış şeklinde degistirebilirler..Şimdi bizler de, 150 km'lik suruslerimizde , sırf aero ekipmanların faydasından, 5 saatlik turumuzu, belki 20 dk erken bitireceğiz.. Hatta yılda 50 tur böyle 20 dk erken bitirecek olmak demek, 1000 dk aktiviteyi erken tamamlamak demek, yaklasik 16 saat + boş zaman demek . Siz %1 i kucumsuyorsunuz ancak,

#Lastik- aero Jant-aero Teller den + %1,
#kıyafet ve kasklardan +%1,
#aero sürüş pozisyonundan +%1,
#kadro ve ekipmanlarından +1,
#.....

%4 ya da %5 oranında daha hızlı olmak demektir. Sadece 100 km de , 3 dk kadar erken bitirmek demek ..
 
Cevap yazdigin kisinin (benim engelli listemde) forumda yazilan her mesaji tek tek kontrol edip nasil laf sokarim diye firsat kolladigina eminim.
Beni hem engelleyip hem diğer üyelerle olan etkileşimimin ne şekilde olduğundan nasıl emin olabiliyor acaba bu vatandaş. "Engelledim" yazıp kendince şov yapıp (engellediği üyelerin, "benim yazdıklarımı görmüyor ya, çok sinir bozucu" modlarına girdiğini falan düşünüyor sanırım, bu da ayrı komedi) sonrasında "Engellenmiş içeriği göster" butonuna bol bol basmayı alışkanlık haline getirenler için efsane görselimizi hatırlayalım:

if-you-blocked-me-and-are-reading-thissweetie-you-are-a-fan-9b226.png


Bu arada benzini Shell'den almanı tavsiye ederim kardeşim. Ne de olsa o butona basıp bu yazdığımı da okuyacaksın. Öpüyorum gözlerinden 😚
 
  • Beğen
Tepkiler: Cihan Ali
Aslında aerodinami(k); üniversitelerde , mühendislik bölümlerinde özellikle, alanına göre en az 3-4 kredilik, havada, karada ya da denizde seyir eden araçlar dahil, silah mermileri, Uzay teknolojisi, dalgıçlar ya da madencilerin kullandığı pek çok materyalde hem de materyalin sekillendirilmesinde, kendisine geniş yer bulan bir ana başlık.. Haliyle biraz fazla biraz eksik ama kesinlikle bisikletin de içinde yer almak zorunda olduğu bir şey.. biri zamana karşı bir TT bisikleti , diğeri de 2 ya da daha fazla amortisörlü, kum (plaj) bisikleti A noktasından, B noktasına, ön 30 km % 0 eğimle max hizlariyla gidecek olsalar, hatta onu da geçtim, %10 eğimli bir yerden pedal çevirmeden inecek olsalar, sence hangisi kazanırdı? Senin için sürücüleri de kiyafetleri de farklı olmamak şartıyla diyelim..Hatta bunu kendiniz bile deneyebilirsiniz. Eviniz yakinlarindaki bir yokuştan, MTB ile aero sürüşe geçerek pedal çevirmeden inin.. Aynı testi, yol bisikleti olan bir arkadaşınizdan, bisikletini rica ederek deneyin. Pedal çevirmeden inin ve sure alın. Karşılaştırın.. Belki kucumsuyorsunuz ancak , her büyük turun her etabında , takımlar eğim ya da düzlük oranlarina göre bisiklet, jant seçerler. Hatta etaplar içinde, bazen zirve bitişine kalmayı hedefleyen takımların domestikleri, zirveye çıkacak takım arkadaşlarını en önde yokuş başına getirmek için daha yüksek profilli ve aero bisikletlerle domestiklik yaparken, tırmanışa başlayan sürücüler daha düşük profilli jantlar ve kadrolarla yarışı koşar. Hatta bike fitlerini bile dik oturuş ya da öne egilerek yarış şeklinde degistirebilirler..Şimdi bizler de, 150 km'lik suruslerimizde , sırf aero ekipmanların faydasından, 5 saatlik turumuzu, belki 20 dk erken bitireceğiz.. Hatta yılda 50 tur böyle 20 dk erken bitirecek olmak demek, 1000 dk aktiviteyi erken tamamlamak demek, yaklasik 16 saat + boş zaman demek . Siz %1 i kucumsuyorsunuz ancak,

#Lastik- aero Jant-aero Teller den + %1,
#kıyafet ve kasklardan +%1,
#aero sürüş pozisyonundan +%1,
#kadro ve ekipmanlarından +1,
#.....

%4 ya da %5 oranında daha hızlı olmak demektir. Sadece 100 km de , 3 dk kadar erken bitirmek demek ..
Verdiğiniz örnek biraz saçma olmuş. Lastik kalınlığı ve aerodinamik duruş temel etmenler. %90-95 i burdan geliyor.

Geri kalan kısım da işte kadronun aero olması, kıyafetlerin falan.

Siz ikisinde de aynı duruş diyorsanız iş yüksek ölçüde lastik kalınlığına kalıyor. 45 mm lastik ile 23 mm lastik aynı olmazzz
 
Verdiğiniz örnek biraz saçma olmuş. Lastik kalınlığı ve aerodinamik duruş temel etmenler. %90-95 i burdan geliyor.

Geri kalan kısım da işte kadronun aero olması, kıyafetlerin falan.

Siz ikisinde de aynı duruş diyorsanız iş yüksek ölçüde lastik kalınlığına kalıyor. 45 mm lastik ile 23 mm lastik aynı olmazzz

Aslında verdiğim örnekler saçma değil,siz anlamadiginiz için konuyu , size saçma geliyor :) size söylemeye çalıştığım aslında kadro dışındaki değişkenleri sabit kılıp, MTB ve aero kadro ile bu testleri yapsaydiniz diye sormamdi tek tek buraya lastik kalınlığı/inceliği,rulmanlarin seramiği/çeliği,tellerin aero olması/profilli/peofilsiz jantları ve vs yazmak istemedim...Sizin saçma dediğiniz ama aklınızin muhtemelen almayacağı bir örnek daha vereyim, mesela keskin nisancilarin, bir mermiyi 1.5 km ve üstü hedeflerde , net vurabilmeleri için hesaba katmaları gereken değişkenlere, dünyanın dönüş hızı ve yer çekimi kuvvetleri de dahil,rüzgar şiddeti ve yönü gibi hesaplar eklenir.. Bu şu demek, 1 cm değil, 1 mm değil, 1 milyem sapma olduğunda mermide, hedefe varana kadar, istikametinden 50 metreye kadar çıktığıdir. Siz diyorsunuz ki saçma örnekler ... Makalenin birinde, bisikletler için, 12.7 km/sa hızdan itibaren aero kazanımlar etkinlesmeye başlar diyordu.. bulursam atarım ... Uçakları örnek vereyim, mesela inisleri kısıtlı alanlara sahip , örneğin uçak gemilerine inerlerken, direnç oluşturması için, kat kat fren halatları yanında , belki pilot hacmi kadar paraşüt açılır, yani jet motorunu bile etkili şekilde hızını kesmek için paraşüt çok iş görüyor,.drag araclarinda da mesela kullanılır hatta lastikleri enine boyuna büyüterek sürtünmeyi arttırmak ancak bir yandan da davlumbaz boşluklarındaki turbulansi en aza indirmek için araçta dışarıdan direnç oluşturacak herhangi bir boşluk istenmez..

Neticede; büyük turlarda, bisikletçilerin zaman zaman 100 km/sa hızların üstüne çıktığı anlar olur ya da TT bisiklet veya aero bisikletler ile tercihte bulunan yarışçılar, boşa pedal çeviriyormus, onu ogrettiniz, sağolun.. Bir mail atmanız iyi olur bu firmalara, boşuna uğraşmasinlar, kapasinlar aero departmanlarini..
 
Geri