Aslında aerodinami(k); üniversitelerde , mühendislik bölümlerinde özellikle, alanına göre en az 3-4 kredilik, havada, karada ya da denizde seyir eden araçlar dahil, silah mermileri, Uzay teknolojisi, dalgıçlar ya da madencilerin kullandığı pek çok materyalde hem de materyalin sekillendirilmesinde, kendisine geniş yer bulan bir ana başlık.. Haliyle biraz fazla biraz eksik ama kesinlikle bisikletin de içinde yer almak zorunda olduğu bir şey.. biri zamana karşı bir TT bisikleti , diğeri de 2 ya da daha fazla amortisörlü, kum (plaj) bisikleti A noktasından, B noktasına, ön 30 km % 0 eğimle max hizlariyla gidecek olsalar, hatta onu da geçtim, %10 eğimli bir yerden pedal çevirmeden inecek olsalar, sence hangisi kazanırdı? Senin için sürücüleri de kiyafetleri de farklı olmamak şartıyla diyelim..Hatta bunu kendiniz bile deneyebilirsiniz. Eviniz yakinlarindaki bir yokuştan, MTB ile aero sürüşe geçerek pedal çevirmeden inin.. Aynı testi, yol bisikleti olan bir arkadaşınizdan, bisikletini rica ederek deneyin. Pedal çevirmeden inin ve sure alın. Karşılaştırın.. Belki kucumsuyorsunuz ancak , her büyük turun her etabında , takımlar eğim ya da düzlük oranlarina göre bisiklet, jant seçerler. Hatta etaplar içinde, bazen zirve bitişine kalmayı hedefleyen takımların domestikleri, zirveye çıkacak takım arkadaşlarını en önde yokuş başına getirmek için daha yüksek profilli ve aero bisikletlerle domestiklik yaparken, tırmanışa başlayan sürücüler daha düşük profilli jantlar ve kadrolarla yarışı koşar. Hatta bike fitlerini bile dik oturuş ya da öne egilerek yarış şeklinde degistirebilirler..Şimdi bizler de, 150 km'lik suruslerimizde , sırf aero ekipmanların faydasından, 5 saatlik turumuzu, belki 20 dk erken bitireceğiz.. Hatta yılda 50 tur böyle 20 dk erken bitirecek olmak demek, 1000 dk aktiviteyi erken tamamlamak demek, yaklasik 16 saat + boş zaman demek . Siz %1 i kucumsuyorsunuz ancak,
#Lastik- aero Jant-aero Teller den + %1,
#kıyafet ve kasklardan +%1,
#aero sürüş pozisyonundan +%1,
#kadro ve ekipmanlarından +1,
#.....
%4 ya da %5 oranında daha hızlı olmak demektir. Sadece 100 km de , 3 dk kadar erken bitirmek demek ..