Victor Osimhen
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 8 Şubat 2025
- Mesaj
- 732
- Tepki
- 407
- Şehir
- ㅤ
- İsim
- isimsiz
- Başlangıç
- 2009—10
- Bisiklet
- Carraro
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Sacma dediğim MTB ve yok bisikleti ile yokuş aşağı inince yok bisikletinin daha hızlı olma örneği.Aslında verdiğim örnekler saçma değil,siz anlamadiginiz için konuyu , size saçma geliyorsize söylemeye çalıştığım aslında kadro dışındaki değişkenleri sabit kılıp, MTB ve aero kadro ile bu testleri yapsaydiniz diye sormamdi tek tek buraya lastik kalınlığı/inceliği,rulmanlarin seramiği/çeliği,tellerin aero olması/profilli/peofilsiz jantları ve vs yazmak istemedim...Sizin saçma dediğiniz ama aklınızin muhtemelen almayacağı bir örnek daha vereyim, mesela keskin nisancilarin, bir mermiyi 1.5 km ve üstü hedeflerde , net vurabilmeleri için hesaba katmaları gereken değişkenlere, dünyanın dönüş hızı ve yer çekimi kuvvetleri de dahil,rüzgar şiddeti ve yönü gibi hesaplar eklenir.. Bu şu demek, 1 cm değil, 1 mm değil, 1 milyem sapma olduğunda mermide, hedefe varana kadar, istikametinden 50 metreye kadar çıktığıdir. Siz diyorsunuz ki saçma örnekler ... Makalenin birinde, bisikletler için, 12.7 km/sa hızdan itibaren aero kazanımlar etkinlesmeye başlar diyordu.. bulursam atarım ... Uçakları örnek vereyim, mesela inisleri kısıtlı alanlara sahip , örneğin uçak gemilerine inerlerken, direnç oluşturması için, kat kat fren halatları yanında , belki pilot hacmi kadar paraşüt açılır, yani jet motorunu bile etkili şekilde hızını kesmek için paraşüt çok iş görüyor,.drag araclarinda da mesela kullanılır hatta lastikleri enine boyuna büyüterek sürtünmeyi arttırmak ancak bir yandan da davlumbaz boşluklarındaki turbulansi en aza indirmek için araçta dışarıdan direnç oluşturacak herhangi bir boşluk istenmez..
Neticede; büyük turlarda, bisikletçilerin zaman zaman 100 km/sa hızların üstüne çıktığı anlar olur ya da TT bisiklet veya aero bisikletler ile tercihte bulunan yarışçılar, boşa pedal çeviriyormus, onu ogrettiniz, sağolun.. Bir mail atmanız iyi olur bu firmalara, boşuna uğraşmasinlar, kapasinlar aero departmanlarini..
MTB de lastik en büyük faktör bu hızda. Aero olmaması 2. Planda. Demek istediğim buydu. Aynı şeyi savunuyoruz geri kalan şeylerde






