Scudo Sports

Bisikletliler inisiyatifi

Cengiz Yargıç

Forum Demirbaşı
Kayıt
27 Mart 2011
Mesaj
575
Tepki
956
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Dünya Şehircilik Günü BİSİKLET ETKİNLİĞİ

Bisikletliler olarak özelde İstanbul ve Genel olarak ülkemizde yaşadığımız sorunlarımızı komuyonu duyurmak, Basını bilgilendirmek ve Yetkililere taleplerimizi iletmek üzere;

TARİH: 13 KASIM 2011 PAZAR DÜNYA ŞEHİRCİLİK GÜNÜ
SAAT: 10:30
YER: İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ÖNÜ / Saraçhane / Fatih
ETKİNLİK:

10:30 Bisikletçiler, STK’lar ve Halkın İstanbul Belediyesi Önünde Buluşması
11:00 Basın Açıklaması
11:30 Saraçhane’den Fatih yönüne bisikletlerimizle hareket ederek, Edirnekapı’dan Vatan Caddesine İniş. Vatan Caddesi Yan Yolu üzerinden Aksaray Yenikapı İDO önünde toplanma.
12:30 İDO önü Basın açıklaması ardından Kumkapı iç yolundan Sultanahmet Meydanı ve Cağaloğlu Valilik önünden bisikletlerimizle geçiş.
13:00 Eminönü istikametinden Taksim Meydanına varış.
14:00 Taksim Meydanında Etkinliğin son bulması.

BİSİKLETLİLER İNİSİYATİFİ olarak biraraya gelerek gerçek anlamda Dünya Şehirlerine yakışan düzenlemeleri Bisiklet kullanıcıları olarak taleplerimizi ileteceğimiz bu etkinliğe tüm bisiklet kullanıcıları, bisiklet klüpleri, bisiklet dernekleri, Çevre örgütleri ve STK’lar ve halkımızı bekliyoruz.
 
Scudo
BASIN BİLDİRİSİ ve KAMUOYUNA DUYURU
“2012 İstanbul Spor Başkenti” iddiasında bulunan İstanbul Büyük Şehir Belediyesi ve ilgili tüm kurumlara 6 Kasım Dünya Şehircilik Gününde şehircilik projemizi sunuyoruz!
BİSİKLETLİLER İNİSİYATİFİ
BİSİKLET, MEDENİYETTİR
Bisiklet bir kültürdür, bir medeniyettir. Dünyanın bütün medeni şehirlerinde, bisiklet çok önemli bir ulaşım aracıdır. İnsanlar evlerinden işlerine bisikletleriyle gider. Böylece, saatler süren ofis hayatının hareketsizliğini de üzerlerinden atmış olurlar. Bu ülkede yerel yönetimler bir türlü bisiklete hak ettikleri değeri vermedi.
NORVEÇ’DEN BİR ÖRNEK
Molde, Norveç'in 30 bin nüfuslu kasabalarından biri. Molde, İskandinavya'nın büyük bir bölümünde olduğu gibi, bisikletin yoğun olarak kullanıldığı bir kent. 1995 yılında, Norveç'in iç piyasasında, akaryakıt fiyatlarının düşmesi, otomobil kullanımını artırıyor. Birkaç yıl içinde, şehirde hava kirliliği, gözle görünür oranda artıyor.
Belediye, bisiklet kullanımını yeniden teşvik etmek için bir proje başlatıyor. Bisiklet yolları yenileniyor, bisiklet kullananlara yıllık destek veriliyor ve şehrin cazibe noktaları bisikletle ulaşılabilir hâle getiriliyor. 10 yıl süren projeye, toplamda 20 milyon Euro harcanıyor.
2010 yılında, proje ilk meyvelerini vermeye başlıyor. Ölçülen hava kirliliği, 10 sene öncesindeki rakamların bile altına iniyor. Bu hepimizin beklediği bir durum. Ama asıl şaşırtıcı gelişme, devletin sağlık harcamalarında yaşanıyor. Molde şehrinde, sağlık harcamalarında yüzde 18 düşüş gözleniyor. Yani pedallar çevrildikçe; ilaca, doktora, hastaneye harcanan para azalıyor.
Haklısınız, bisiklet popülerleştikçe, milyarlarca dolar harcadığımız o motorlu taşıt taşımacılığına rağbet azalacak. Belki yatırımlar daha zor amorti edecek kendini.
Kentlerimizi emanet ettiğimiz yöneticilerimize sesleniyoruz!
Bir bisiklet yolunun yapım maliyeti, normal bir karayolu maliyetinin yüzde 10'una, otoyol maliyetinin ise yüzde 2'sine eşit. Yakıt ve motor yağı gibi hava kirliliğine yol açan maddelere ihtiyaç duymayan bisiklet, doğaya saygılı bir ulaşım aracı olmasının yanısıra, günlük yaşamda ve koşturmacada, işe gidip gelirken, yeterince kımıldatamadığımız hareketsiz bedenlerimizin sağlığına kavuşmasını da sağlıyor.
Bisiklet, otomobilin ulaşımda kapladığı alanın 1/4'üne,otomobilin kapladığı park alanının 1/8'ine,otomobilin satın alma fiyatının 1/80'ine, otomobil bakım masraflarının 1/100'üne denk geliyor.
Bisiklet, altın yıllarını 1930 ve 1950 yılları arasında yaşadı. Fransa'da iş tatilleri başlar başlamaz, yüz binlerce insan sahil kasabalarına ve kırlara kaçışı bisikletle yapıyordu. Bisiklet yıllarının bu yoğunluğunu daha sonra otomobil izledi ve dünyanın her yerinde otoyol yapımlarına başlandı. Otomobilin ön sıralara geçtiği zamanlarda bisiklet, sadece bir çocuk oyuncağı ya da nostaljik bir gezi aracı oldu fakat enerji krizi ile birlikte, bir taşıtın kullanışlı olmasının yanısıra ekonomik olmasının da önemi anlaşıldı.
Ancak bisikletin yeniden atağa geçmesi için, 70'li yılları beklemek gerekti. 1974 enerji krizinden sonra, zamanın ABD başkanı Jimmy Carter, ulaşım ekonomilerinin araştırılması amacıyla bir komisyon kurdu. Araştırmaların hedeflerinden biri de, bisikletin kentlerde daha yaygın bir biçimde kullanılmasının sağlanmasıydı.
Bu araştırmaların sonucunda ortaya çıkan sonuçlar çarpıcıydı:
Büyük kentlerde iş, ticaret, okul gibi günlük ulaşımların, aktif kentli başına oluşturduğu mesafe ortalama 6,4 km. idi ve bu kent içi ulaşım, tüm ulaşımın yüzde 40'ını oluşturuyordu. Bu durumda, aynı mesafe otomobil yerine bisikletle alınsaydı ne kadarlık bir benzin tasarrufu olurdu diye merak edildi ve yapılan hesaplara göre:
Toplam ulaşımın sadece üçte biri dahi bisikletle yapılmış olsaydı, bir yılda 9,5 milyar litre benzin tasarrufu sağlanacaktı. Ve yine aynı araştırmalar sonucunda anlaşıldı ki enerji kullanımı açısından bisikletle boy ölçüşebilecek yegane ulaşım aracı, trenler ve büyük gemilerdi. Elde edilen bu verilere yol maliyetleri de eklenirse sonuç daha da çarpıcı hale geliyor:
Bir bisiklet yolunun yapım maliyeti, normal bir karayolu maliyetinin yüzde 10'una, otoyol maliyetinin ise yüzde 2'sine denk geliyor. Bu olumsuzluklara ayrıca, hava kirliliği ve taşıtların her yıl doğaya attıkları, 60 milyon ton kullanılmış motor yağı gibi başka olumsuzlukları da eklemek mümkün. Bu insanoğlu için gerçek bir karabataklık durumu.
Bugün bisiklet, sadece rekreatif amaçlı kullanılmıyor. Bisiklet, günlük yaşamda ve koşturmacada, işe gidip gelirken, yeterince kımıldatamadığımız hareketsiz bedenlerimizin -bütün bu bahanelerle- sağlığına kavuşmasını sağlıyor.
Yeryüzünde bisikletiyle yolculuk yapan insanların sayısı da gün geçtikçe artıyor ve bisiklet, çağımızın vazgeçilmez ekolojik ulaşım aracı olarak hak ettiği yeri almaya başlıyor.
Bisikletin yaygınlaşması için ne yapılabilir?
Kentlerde bisiklet ulaşımını desteklemek üzere ilgili birimlerce, bisiklet yollarının analizi, teknik alt yapı ve yapım işlemleri uygulamasına hız verilebilir. Mevcut bisiklet yollarının tanıtımı yapılabilir ve bu yolların periyodik olarak bakımı sağlanabilir.
Bir karayolu yapılırken, yanına sadece 1,50 m. lik bir genişlik ilavesiyle ekolojik ulaşım desteklenebilir.
Mümkün mesafedeki yerlere bisikletle gidilebilir.
Otopark düzenlemelerinde, bisikletler için de özel park yerleri yapılabilir. Aynı uygulama kamu kuruluşları, okullar ve özel şirketlerin park yerleri içinde de oluşturulabilir.
Bisikletin avantajları otomobille karşılaştırılarak bisiklet ulaşımı özendirilebilir.

Bisiklet kullanarak önleyebileceklerimiz;
Motorlu taşıtların sayısı arttıkça karayolu yapımı da artıyor ve bu yollar, verimli toprakların da içinden geçerek, tarım ürünlerine, peyzaja ve faunaya zarar veriyor.
Fosil ve diğer yakıtların kullanımı atmosferi asitlendirerek, ağaçların yok olmasına neden olan asit yağmurlarının oluşumuna katkıda bulunuyor.
Motorlu taşıtların üretimi için, geriye dönüşümü çok zor ya da masraflı olan çelik, alüminyum ve sert plastik gibi malzemeler kullanılıyor ve fabrikalarda taşıt üretimi için çok fazla miktarda enerji tüketiliyor.
Otomobil üreticileri bilinen nedenlerden dolayı uzun ömürlü araç üretmiyorlar, yıpranmış araçlar çevreyi tehdit ediyor ve büyük otomobil çöplükleri oluşturuyor.
Elektrikli, bilyeli ve katlanabilen bisikletler;
Elektrikli bisiklet, 12 voltluk bir batarya, iki küçük jeneratör motoru ve tekerleklere takılan bir makaranın sağladığı enerjiyle çalışan, yarı elektrikli yarı pedallı bir bisiklet modeli, saatte 35 km. hızın üzerine çıkabiliyor. Ağırlığı 8 kg.
Bilyeli bisiklet, akssız ve ispitsiz tekerlekleri, iki çelik jantın arasına yerleştirilen bilyalarla dor ve tekerlek rayonlarının olmaması sayesinde aero-dinamik yapısıyla hızlı sürüşü kolaylaştırıyor.
Katlanabilen ve taşınabilen bisikletin katlandığı zaman ölçüleri, 1m/1.25 m/0.48 m oluyor ve bu bisiklet modelinin ağırlığı 10 kg'a kadar inebiliyor.
Sporu günlük yaşamınızın bir parçası haline getirmek, işe gidip gelmek, park sorununuzu kökünden çözmek, doğada sesleri, kokuları, görüntü ve ayrıntıları daha iyi farkederek gezintiler yapmak ya da hepsini birden yapmak için bisiklet kullanmak ve bisiklet kullanımını arttırmak gerekiyor.
İstanbul BüyükŞehir Belediyesi ve Tüm Yerel Yönetimlere;
Yönetici olduğunuz şehirleri insanların yaşaması için düzenlenmesi gerektiğini gözden kaçırmayın.
Yolları, Kaldırımları otomobillere teslim ederek yayaların, bisikletlilerin ve bedensel engellilerin ulaşım hakları önündeki engelleri kaldırın.
Bisikletli yaşamı şehirlerde yaygınlaştırın, Bisiklete önem gösterin.
Bisiklet Yolları Şehir içi Ulaşımı içindir;
Bisiklet yolları adı altında yapılan birçok uygulama sahil kenarlarında yaya yürüme yolları ile birlikte yapılarak çok büyük yanlışlıklar yapılmıştır.
Bisiklet hafta sonları sahil kenarında gezi aracı değil tam aksine şehir içi ulaşımı sağlayacak, işe gidip gelmek, alış veriş yapmak için kullanılmalı ve bisiklet yolları bu amaçlara hizmet etmelidir.
Bisiklet yollarını şehir içi ana arterlere yönelik oluşturulsun.
Belediyelerin Spor Müdürlükleri ve Spor A.Ş. hangi amaçla kurulmuştur?
Belediyelerin varoluş sebepleri o şehirde yaşayan halkın ihtiyaçlarını karşılamak olarak bilmekteyiz.
Bu sebeple konularına göre ayrılan müdürlüklerin ve A.Ş’lerin yerel halkın ihtiyaçlarını karşılamak doğrultusunda kar amacı gütmeyen kurumlar olması gerekmektedir.
Spor sadece futbol değildir. Bisiklet her yaş gurubundan ve herkesin yapabildiği en yaygın spor türü olmasına rağmen İstanbul Belediyesi bünyesinde Bisiklet Sporu branşı bulunmaması çok ilginçtir.
İstanbul Belediyesi Spor Müdürlüğü ve Spor A.Ş. nin kendi spor takımlarını veya kendi spor anlayışlarını yürütmek yerine her yaştan herkesin spor yapması yönünde çalışmalar yürütmesini beklemekteyiz.
Olimpiyatlar gündeme geldiği her dönemde Olimpiyatların İstanbul’da yapılmasını talep edebilmek için önce çok düşük maliyete yapılabilecek Velodrom (bisiklet pisti) gerçekleştirmeli.
Gençlik ve Spor Bakanlığı Ne İş Yapar?
Avrupanın en genç nüfüsuna sahip olmamıza rağmen adı ile var olup kendisini göremediğimiz Gençlik ve Spor Bakanlığı ve İl Müdürlüklerini görevlerine çağırıyoruz.
Spor herkes içindir. Ülkemizin hangi bölgesine giderseniz gidin; Konya, Adana, Iğdır, Muğla, vs... bisikletin ne kadar yaygın kullanıldığını göreceksiniz. Buna rağmen ülkemizde bisiklet sporuna önem verilmemesi düşündürücüdür!
Bisiklet Federasyonu Nerede?
Evet ülkemizde Bisiklet Federasyonu var. Ama bisiklet adını almış bu federasyonun “Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Yarışları” organizasyonu dışında bisikletin gelişmesi yönünde çalışma yapmadığı ve bisikletçilerin sorunlaroyla ilgilenmediği aşikardır.
Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü’ne;
Otomobil üretici ülkelerden ister Avrupa ülkelerini ister Uzakdoğu ülkelerine baktığınız zaman bile bisikletin ne kadar gelişmiş olduğunu göreceksiniz.
Bisikleti ulaşım aracı olarak kabul edilmesi ve yolların düzenlenmesi gerekmektedir.
Özellikle İstanbul’da yaşayanlar için Avrupa ve Asya yakasını birbirine bağlayan Boğaz Köprülerinde gerekli düzenlemelerin yapılarak bisiklet geçişine açılması bir zorunluluk haline gelmiştir.
Çevre ve Orman Bakanlığına;
Hava, Su, Toprak ve Ateş tarih boyunca insanlığın temel varlıkları olmuş ve öylede kalmak zorundadır.
Özellikle İstanbul’da nefes alacak az yerlerden biri olan Belgrad Ormanı ve diğer orman arazilerinin özel şirketlere tahsis edilerek girişlerde yüklü bedeller alınmasını kaldırın.
Sahil şeritlerini özel işletmeler ve hatta Sosyal Tesisler adı altında işgal edilerek halka kapatılmasına dur deyin.
Şehir Planlamacıları, Mimarlar ve Müteahhitlere;
Şehir planlarını, Toplumsal ve Kamusal alanları, Toplu Konut yerleşim yerleri, Mahalle ve Sokakları, Binalar ve Otoparkları bisiklet kullanımına yönelik düzenlenmeli.
Emniyet Müdürlüklerine;
Bisikletçiler Çevrecidir, İnsana ve Doğaya Saygılıdır.
Trafikte gördüğünüz tek veya toplu bisikletçilere yardımcı olun.
Otomobil, Toplu Taşıma ve Taksi Şöförlerine;
Bisikletçilerin kaportası insan vucüdudur. Sizlerin ufak kazalarınızda araçlarınızın çizilmesine bile tahammül edemezken bisikletçinin yapacağı ufak bir kazada nasıl hasarlar alabileceğini ve bu hasarların kolay telafi edilemeyeceğini düşünün.
Bisikletler Trafik sıkışıklığına sebep olmaz, Trafik sıkışıklığını oluşturan otomobillerdir. Bu sebeple bisikletçilere daha tahammüllü olun.
Sağlık Bakanlığı’na;
Sağlık harcamalarını düşürmek, Halkın sağlını korumak, Halk Sağlığını İlaç sektörü ve Özel Hastanelere teslim etmemek adına bisikletli yaşamı destekleyin.

YEREL YÖNETİMLER VE DEVLET KURUMLARINDAN TALEPLERİMİZ
• Ülke ekonomisinin gelişmesi ve dışa bağımlılığı en aza indirmek için Bisiklet kullanımını arttırmak yolunda çalışmalar yapılsın.
• Modern Şehirler yapmak, şehiriçi trafiğini azaltmak, gürültü ve çevre kirliğine son vermek için şehir planlarında bisiklete önemli yer ayırılsın.
• Bisiklet yollarını tecrit edilmiş yerlere değil şehir içi ulaşımının sağlanabileceği, halkın rahatlıkla işe gidip gelebileceği ana bölgelerde icra edilsin.
• 2012 yılını İstanbul Spor Başkenti diye ilan etmeden önce İstanbul Büyük Şehir Belediyesi bünyesinde Bisiklet Branşı açılsın. Spor A.Ş bünyesinde bisiklet sporuyla alakalı çalışma başlatılsın.
• Avrupada olduğu gibi Toplu taşıma araçlarında bisiklet taşınması konusunda çalışmalar yapılsın.
• İDO ve Trenlerde bisiklet için para alınmasını kaldırarak bisikletin yaygınlaşmasını desteklensin.
• ABD ve Avrupada olduğu gibi Boğaz Köprüsünün yan bölümünü bisiklet geçişine açılsın.
• Trafikte bisikletlilere öncelik tanınsın. Trafik polisleri ve sürücüler bu konuda bilgilendirilsin.
• Şehiriçi ana arterler araba trafiği ve park yerleri işgalinden kurtarılarak bisikletli ulaşım için gerekli adımlar atılsın.
• Bisiklet park yerleri yapılsın.
BİSİKLETLİLER İNİSİYATİFİ
 
Bir şehir plancısı olarak ben de katılmak isterim..
 
  • Beğen
Tepkiler: Cengiz Yargıç
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/317074_274422982578312_100000318383781_999744_1495372360_n.jpg http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/299123_274422992578311_100000318383781_999745_1009428325_n.jpg http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/315576_274423002578310_100000318383781_999746_1647201036_n.jpg http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/296751_274423019244975_100000318383781_999747_614420618_n.jpg http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/301231_274423032578307_100000318383781_999748_1405538592_n.jpg http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/300237_274423045911639_100000318383781_999749_846044112_n.jpg http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/308165_274423059244971_100000318383781_999750_154432093_n.jpg http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/313362_274423065911637_100000318383781_999751_835476414_n.jpg http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/301531_274423099244967_100000318383781_999752_1373730434_n.jpg http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/316317_274423109244966_100000318383781_999753_1075994036_n.jpg http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/297104_274423122578298_100000318383781_999754_1640322378_n.jpg http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/310216_274423132578297_100000318383781_999755_992399386_n.jpg http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/299453_274423139244963_100000318383781_999756_2123029343_n.jpg http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/315020_274423152578295_100000318383781_999757_391970405_n.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: semih59
Açılan bu sayfa üzerinde şehir içinde yaşadığınız olayları, sorunları paylaşın ve
Önerilerinizi sunun.
Bu sayfada toplanacak veriler ışığında 6 Kasım Dünya Şehircilik gününde sunacağımız bir rapor hazırlanacaktır.
Bu raporun geniş kapsamlı olması için yaşadığınız olayları net ve kısa ifadelerle toparlayın ve net taleplerinizi bildirin.
Toplanan rapor basına ve yetkililere iletmek için gerekli çalışmalar yürütülecektir.
Bu etkinliğin ses getirmesi ve kalıcı çözümlere ulaşması için ulaşabildiğimiz kadar radyo yayınları, tv programları, gazete ve dergiler, internet siteleri hatta yerel ve üniversite gazeteleri dahi ayırt etmeden taleplerimizi iletme yoluna gideceğiz.
Bunun için herkes birer görev üstlenebilir.
Örneğin Emir Tetiklitop arkadaşımız "Protestonun videosunu ve konuşma metnini fox tv den yayınlatabilirim sanırsam .." mesajıyla dahil olduğu gibi herkes ulaşabildiği noktalar için görev üstlenebilir.
 
Cengiz usta ben de orada olacağım. Hazırlamış olduğun yazıyı da okudum ama çok hızlıca oldu işyerinde vakit darlığından, daha sakin bir zamanda iyice değerlendireyim görüşlerimi yazarım. Ancak ilk gördüğüm kadarıyla duyuru çok güzel, tam şeklini alınca face ve diğer kanallardan tanıdıklarıma duyuracağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cengiz Yargıç
celdum bende celdum ,,,,,

aşağıdaki yazı hoşuma gitti,,,,

Bisiklet Federasyonu Nerede?
Evet ülkemizde Bisiklet Federasyonu var. Ama bisiklet adını almış bu federasyonun “Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Yarışları” organizasyonu dışında bisikletin gelişmesi yönünde çalışma yapmadığı ve bisikletçilerin sorunlarıyla ilgilenmediği aşikardır.
 
@Cengiz Yargıç

6 yıldır istanbulda yaşadığım sorunların raporunu buraya sunarsam yetmez topik taşar ...evet istanbul büyük şehir biliyorsun fenerbahçeden tuzlaya kadar sahil yollarında bisiklet yolu çalışması yaptı ,bi kere bisiklet yolu araba yolu ile kesilmez sahile park etmek isteyen araç bisiklet yolundan geçerek park yapmakta sahilde mangal yapanlar var ve top oynayanlar orası tam curcuna olmakta özellikle yaz ayları belediye büyük şehir oraya karışır çünki ora onların yerel belediyelerin değil bi iş yapıyorlar arkası gelmiyor göstermelik işler bunlar
ayrıca kadıköy belediyesinin tek bi olayı yok bisiklet adına ,,,farklı partilere sahip belediyelerin bisiklete bakış tarzlarıda farklı bi kere belediye başkanlarının bizati kendileri bakalım ne kadar bisikletten yana onlara sormak lazım adamların aklına bisiklet bile gelmiyor tüm yerel belediyeler çalışma yapmalı bisiklet yolları üzerine ....

önerim dernek kanalıyla yada inisiyatif alacak insanlar yerel belediyeler ile görüşmeli ve büyük şehir ilede görüşmeli tabi arkada bi dernek olayı başka olur cengiz dost ama biliyorsun dernekleri çağırdın inşallah senin sesini duyacaklar 6 kasımda, temennim tüm stk ların 6 kasımda orda olması ,,
 
@Kudret Kurtcebe

6 Kasım etkinliği için sadece forum üzerinde yazıp oturup beklemiyecez elbette. Dolaşabildiğimiz kadar STK lar, belediyeler, siyasi partiler, dernekler ziyaret edilecek.
Bunun için ayrı bir çalışma daha yürütüyoruz. Bu çalışmayı açıklamak tam gelişmesini bekliyordum ama dün yaptığım bi görüşme ile biraz daha netlik kazandığı için şimdi açıklayabilirim.
Bilindiği gibi daha önce Hayat Tv'de "Seyir Defteri" adlı bi tv programı yapıyordum ve uzun süredir ara vermiştim. Şimdi yeni bir Tv Programı daha hazırlıyoruz ve önümüzdeki haftadan itibaren ön çekimlerine başlayacam. Bisiklet üzerine yapılacak programın ilk konusu bu 6 ekim etkinliği olacak. Önümüzdeki haftadan itibaren kamerayla belirlenen yerlerle röportajlara ve istanbul içi bisiklet konulu çekimler yapacağız.
 
Etkinlikleriniz çok güzel cengiz abi daha geniş kitlelere ulaşabilmek için bisiklet kullanan her birey bisikleti sevdirmeye mahallesindeki belediyelerin açmış olduğu mahalle evlerinden başlayabilir bence brifing verebilir bilgilendirerek başlayabilir diye düşünüyorum ve siz bu konuda öncü olabilirsiniz kudret abinin deneyimleri , bisiklet derneği yetkilileri yapabilir ve biz bisiklet kullanıcıları üzerimize bisiklet kullanımını arttırma eylemlerinde bulunarak başarılı olabilirmiyiz sizce ?Zamanla bu katılımın artacağını böylece istek ve taleplerimizin daha kolay ve daha büyük kitlelere ulaşabiliriz gibime geliyor ne dersiniz?
 
İşte Cengiz Yargıç farkı.... Harika bir basın bülteni; biz daha ne ekleyebiliriz ki... Siz ve sizin gibi PEDALŞÖRLERLE bisiklet iyi bir yere gelecek. Biz göremeyebiliriz ama çocuklarımız, torunlarımız şanslı olacak.

Sevgili bisiklet severler dikkat ederseniz; Cengiz bey, Kudret bey ve ismini hatırlamadıklarım hep bir gayret içindeler. Bisiklet daha iyiye nasıl gidebilir diye uğraş veriyorlar. Bizlere düşen vazife de konuyu elimizden geldiğince etrafa yaymak, diğer forumlara konu etmek. Bürokratların kulağına kar suyu kaçırmak...vs.... GENÇLER; Yönetici, Devlet adamı olan akraba, eş, dost tanıdığınız kim varsa onlara Basın Bültenindekileri Cengiz bey'in yazdıklarını anlatın, sohbet konusu yapın, sesinizi duyurun. Gerekirse Pankart açalım.... Hadi bakalım her şeyi Cengiz bey'den beklemeyelim....

Sevgili Cengiz bey 6 Kasım'da ben de ordayım. Teşekkür ediyorum...
 
cengiz dost,,,,,kafamda ampül yandı......şimdi bu belgrad işi için orman bakanlığına bi ziyaret sivil olarak senle konuşmaca yapmaca ......belgrada araç alınmaması ayrıca kemerburgaz tarafına oto araç park yeri ve kemerden sonra belgradın sahil yolundan gelenler için gene belgrad dışında araç park yeri tabi onlardan ücret alırlar isteyen bisikletini aracın arkasına yükler ve belgrada gelir,,,bu 4 arkadaş kira veriyor orman bakanlığına senede 800 milyon ..bisikletten para alınmayacak yayadanda ama araçlardan para alınacak ....evet işler çokta yapacak yok gibi,,,,,,
 
@Kudret Kurtcebe

Kudret Baba, ziyaret etmek en etkili yoldur. Bunun için herzaman hazırım. önümüzdeki haftadan itibaren ziyaret edilecek yerlerin randevularını alalım bisikletli olarak elimizde yazılı dökümanlar ve dilekçelerimizle gidelim.
Orman Bakanlığı, İstanbul Belediyesi, Spor AŞ, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü başta olarak diğer yerleride tespit ederek dolaşalım. Ben pazartesiden itibaren hazırım.
Bu arada üzülerek belirtmek istiyorum;
Bisikletliler Derneği Forum sitesine aynı konuyu belirten bi bölüm açtım ve oraya ilk yazı Dernek Başkanı Murat Suyabatmaz şu cevabı yazmış;
" Cengiz bey kendi başınıza bisiklet insiyatifi mi oldunuz ? yada bu insiyatif kimlerden oluşuyor ? önce bunu bir açıklar mısınız ?"
__________________
Murat Suyabatmaz
Bisikletliler Derneği
Yönetim Kurulu Başkanı

Bende cevaben şunu yazdım;
"İnisiyatif ne demektir bilmiyorsunuz anlaşılan!
Kimlerden oluşuyo diye bi soru soracağınıza Bisikletliler derneği olarak bu işleri üstlenseydinizde bize gerek kalmasaydı.
Buyrun bu organizeyi siz yapın bizler katılımcı olalım? "

Elbette bu tür polemiklere girmek istemiyorum, butür polemiklerle işim olmazdı ama yazılan böyle bir konuya verilecek cevap bu olmamalıydı.
Bu görevleri Bisikletliler Derneği yapması gerekiyo zaten ve en başında da bu konuşulmuştu!
Kudret abi bu işin bize kaldığını belirttiği için biz İNİSİYATİF altında bu organizeyi üstlendik.
Evet bu işler için bi dernek gerekiyo bende kabul ediyorum ve gerekirse dernek kurmak çok basit bi iş 3 günde kurarız bi dernek. Ve bu dernek işini de ciddi olarak gündeme aldım artık...
Bu sezon 2012 başına kadar bisikletle ilgili çok yoğun faaliyetler yapacağız, bir Tv programımız olacak, bir dernek ve daha güzel bi gelişme Bisikletliler için bir lokal açacağız. Bu lokal için Caddebostan bisiklet yolu çevresinde yer arıyoruz. Bu lokal yeri bulmak konusunda sizlerden yardım bekliyorum. Kısa süre içinde lokali faaliyete geçirelim.
 
@Cengiz Yargıç

suçlu muamelesi gibi durum olmuş soru biraz sert olmuş...evet bu biraz incitici olmuş, cengiz dost ben sadece bisikletimle katkıda bulunurum bunun dışında dernek kurarsan derneğe üye olurum ......bisiklet lokali çok iyi ben orda bedava konser veririm hehehehheehhehe,,,gitar bul bana cengiz dost ...
bi ara bakarız senle caddebostan tarafına ama kiralar pahalı lüks semt bura biliyorsun ...neyse bunlar güzel hoşuma gitti,özellikle dernek artı lokal ....bu kış güzel şeyler olacak gibi.......
irtibat burdan olsun cengiz dost bu hafta sonu antreman ağır olacak zati pazartesine hal kalmaz bende bisiklete binemem bu topikten haberleşelim derim önümüzdeki hafta ne yapacağız randevu alma olayı nere olacak....
 
Geri