Scudo Sports

Bisikletli Kuryeler...

Bisikletli Gezgin

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mart 2011
Mesaj
3.874
Tepki
4.603
Şehir
Altındağ, Ankara
İsim
Mustafa
Bisiklet
Sedona
Pedallı kuryenin ‘tayt’la imtihanı. Özellikle Avrupa’nın trafik yoğunluğu ile boğuşan büyük şehirlerinde çokça kullanılan ‘bisiklet kurye’, Türkiye’de de resmiyet kazandı. Kurucuların şimdilik tek derdi ‘anlaşılamamak’. Bostancı’da Bisiklet Evim isimli bir kafede çeşit çeşit bisiklet ve aksesuarları izlerken Bisiklet Kurye kurucularının gelmesini bekliyoruz. ‘Çözüm ortağımız’ olarak adlandırdıkları kafenin camında göründüklerinde, yağmurlu hatta karlı havada bisikletleriyle yaklaşıyorlar. Bu karda nasıl geldiklerini düşünürken bir de Avcılar’dan Bostancı’ya bu şekilde geldiklerini öğrenince tekrar hayrete düşüyoruz. Avrupa’da oldukça etkili olan bisiklet kurye servisleri özellikle acil evrak, iş yoğun bölgelerde zaman kaybını önlemek ve çevreci anlayışla daha çok tercih ediliyor. Tüm dünyada 7-8 bin çalışanı olan bisiklet kuryelerinin bir de uluslararası federasyonu var.

https://i.hizliresim.com/763ojl.jpg

Mesele taytla dolaşmakta
Konuşurken anlıyoruz ki tek sorunları ‘anlaşılamamak’ ve ‘bisiklet kültürünün’ eksikliğinden doğan algılar. Kuruculardan Serkan Ercan’ın sorunu daha evden çıkmadan başlamış. Annesinin “Bu yaşta adam tayt mı giyer?” sorusuyla başlayan, muhafazakar semtlerde kıyafetleri aykırı kaçan süreci ve başlarına gelen olayları eğlenerek dinliyoruz. Ercan, “En çok annemden çekiyorum. Tayt giyip sokağa mı çıkılır diyor. En uygun kıyafet bu. Hep kırdılar hevesimizi” diyor. Kuruculardan olan Hasan Tahsin Yılmaz ise, “Yolda yokuş çıkarken ayağa kalkıp bisikleti sallayarak hareket edersin, arabadan çıkıp ‘ne kırıtıyorsun’ deyip laf atan var, bu soruyu soran adama ne cevap vereceğiz. Profesyonel yarışçılık yaptım. Artık algı değişiyor” diye ekliyor.

Sağ şerit bisikletin de hakkı
‘Bisiklet karne hediyesi olarak kalmasın’ diye başladık diyen Ercan, diğer önemli sorunlarının trafikte bisikleti tanımayan şoförlerin olduğunu söylüyor. Yılmaz ise karayolları trafik kanuna göre en sağ şeritte diğer araçlarla aynı sorumlulukta sağ şeridi kullanabileceklerini hatırlatarak “Bizi araçlar tanımıyor ama biz onları tanıyoruz. Makinelerimiz çok iyi, bazıları motosiklet kadar güçlü, hızları saatte 90-100 kilometreye kadar çıkıyor, günlük ortalaması saatte 35 kilometre. Yasalar bizi koruyor, sağ şeritteyiz ama bunu bilen yok. Araç gelip ne işin var burada diyor. Ama biz aslında yakın zamanda tüm araçların başında geleceğiz” diyor.

Katlanan bisiklet, dereceli giysi
Bisiklet Kurye, köprüler başta olmak üzere bir kısım seyahatlerini de toplu taşımaya entegre yapıyor. Bunun için katlanabilir bisiklet kullanıyorlar çünkü klasik bisikletlerle bazı saatlerde toplu taşıma araçlarına kabul edilmiyorlar. Yılmaz, giysileriyle ilgili de bilgi veriyor, buna göre her mevsim için hem kendilerinin hem de bisiklet lastiğinin giysileri farklı. Yılmaz, “Ayağımızdan başımıza kadar vücudun her kısım için su geçirmeyen kıyafetler var. Dereceli ve ayarları olan, hava alan giysiler var. Lastiklerimiz de kuru hava, toprak zemin, yağışlı, karlı hava hepsi ayrı özellikte. Piyasa bunlar için çok yeterli durumda” diye konuşuyor.

Ne yapıyorlar ne istiyorlar?
- Hedefleri günde 2 bin teslimat, şimdi 3’te 1’indeler.
- Toplam 15 kişiler, birkaç yıl içinde içerde ve dışarıda 100 kişi olacak.
- Levent-Maslak-Kozyatağı gibi hatlarda yoğun ilgi bekliyorlar.
- Yakıt yakmıyorlar, maliyetleri düşük, bu nedenle fiyatları moto-kuryeden daha uygun.
- Kısa mefafede 5-6 lira, uzun mesafede 20-30 liraya kadar ücret alınıyor.
- Yine yakıt olmadığı için çevreci bir sistem, tek ihtiyaçları bol karbonhidrat.
- Müşterilerin bisikleti tanımasını istiyorlar, toplantılara da bisikletle gidiyorlar.
- İstanbul’u iyi biliyorlar, GPS’li telefonları var, harita okuyabiliyorlar.
- Devletten, kurallar, ehliyet ve dolayısıyla köprüden geçiş istiyorlar, bazen Kaçak geçiyorlar.
- Son bilgi merak edenlere; Bostancı’dan Avcılar, araçlarla 1 saat 15 dakika sürerken bisikletle 50 dakika sürüyor.

2 bin TL kazanıyorlar
‘Sayımız artıkça para kaygımız da oluyor’ diyen Ercan, “Bizde herkes ortak, gönderi başına şirketle ne anlaşıldıysa yüzde 50’si onların. 2 bin lira kazanan da var bin 500 lira da. Öğrenci olup gönderi başına kazanan da var. Zengin olmak için yapılmıyor bu iş. Ama bu işte çok daha iyi olacağız ve çok iyi kazanıp hem de sağlıklı olacağız” diyor. Gelecek birkaç yıl içinde altyapısı hazır olan İzmir başta olmak üzere başka şehirlerde de olmak istediklerini vurgulayan Ercan, ayrıca turizm anlamında da çalışmaları olduğunu söylüyor.

DUYGU ERDOĞAN
16 Şubat 2015
Milliyet
 
Scudo
Çok güzel bir uygulama Türkiye de Böyle bir şeyin olmasi beni sevindirdi..Bisiklet ile ilgili bir filmde görmüştüm ilk defa bu uygulamayı
 
Taytla binip de tepki toplayan, sataşmaya maruz kalan arkadaşlar, bu sorunun üstesinden tayt üzeri şort giyerek mi geliyorlar?

Bisikletli kuryeleri ben de gönülden destekleyenler arasındayım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Reyhan Çınar
İzmir'de olduğu vakit kesinlikle katılmayı düşündüğüm mükemmel bir uygulama :)
 
Bisikletlı Kurye , gercekten guzel bır uygulama :) Hem saglıklı olma hem antrenman yapma hem de sevdıgın ısı yapma gıbı bır durum soz konusu. Facebooktan Sayfa ıle ıletısıme gecmıstım.Bu uygulamanın ne zaman Bursa'da baslayacagını sormustum.Onlar da mesajıma dönus yaptılar.Ben de sızlerle mesajı duzenleyerek paylasayım.''Öncelikli olarak İzmir, Antalya ve Ankara için altyapımızı kurduk .Bursa için en geç yazın 7.aydan sonra aktif oluruz. '' Mesajdan da anlasıldıgı uzere Istanbulun dısında da yaygınlasıcak bır uygulama.
 
@Özgür Türker

Antreman dışında günlük bisiklet kullanan kişililerin tayt üzerine şort ya da eşofman giymeleri performanslarını etkilemez... Böyle bu tür sataşmaların çoğunluğundan da kurtulurlar...
 
Kendilerine mail atmıştım, dönüş yapacağız dediler fakat dönmediler. Yaklaşık 2 ay oldu sanırım. Dargınım biraz
 
@EmreYILMAZ
Eger dogru siteye mail attiysam ki tek buldugum o site idi donus yapmadilar :) sevmediler sanirim beni.
 
Gece çalıştığım için gündüzlerim hep boş,2 haftada bir 4 gün iznim var.Oluşum olsa yaz kış çalışırım.
 
Ben de kendilerinden merak ve sabırla dönüş beklemekteyim. Olacak inşallah.

Ben de kendilerinden merak ve sabırla dönüş beklemekteyim. Olacak inşallah.
 
Ben 1-2 tane görüştüm kurye. Ama ücret konusu yeterli değil diyorlardı.
 
Kaba tabiri ile patronları mesafeye göre mi fiyat veriyor acaba ve bu oran kuryeye yasıyor mu?Merak ettim doğrusu.
 
Ne kadar güzel oldu bu. Canımı sıkan şey ise; Başkalarının sözlü yada fiziksel sataşmasına maruz kalmamak için, normalde özgürce beni rahat ettiren kıyafeti giymek yerine, sırf gerikafalı embesil insanlar yüzünden "Taytın üstüne şort giyersem hem iğrenç bakışlardan hemde sataşılmasından kaçınırım". Diye düşünmem düşünmemiz. Hala düşünmemize ve bizi bu düşünceye iten insanların belkide 2 mahalle ötemde olduğunu bilmek sinirlerimi bozuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: phoenix48
Tayt konusu hakkinda ; kuzenim bisiklet aldigimi ogrenince dalga gecip taytislarin benden demişti , bunu soyleyen kuzenim 4 yillik işletme mezunu ve cocuklugundan beri profosonel sporcu. Soz mu dedim :) , soz dedi , tabi sonra 90 liralik tayti gorunce bi geri vites yapti.

Her gordugumde dalga geciyorum , sen sozunu boyle mi tutuyorsun diye :)))
 
@A.Aşkar
Insanlarin dusundukleri ve soyledikleri gram umrumda olmadigindan benim icin hic bir sorun olmayacaktir bu durum :)
 
Arkadaşlar merhaba,

Bir çoğunuz biliyordur, bisiklet kurye işini..

Zaten ticaretle ilgilendiğim için iyi kötü bir çevrem var, bisikleti ise gerçekten çok seviyorum..

Bu ikisini birleştirince bisiklet kurye işi aklıma yatmıyor değil..

Sizden istediğim ise bu konuda ne gibi sıkıntılar çıkar, veya bu işin yapılabileti artıları ve eksilerini oturup tartışıp biraz fikir edinmek istiyorum..
 
Geri