Scudo Sports

Bisikletle yokuş nasıl çıkılır?

kendi görüşümü yazıyorum salcanoyu baştan eliyorum. cube ve carraro arasında kalırsam kesinlikle carraro derim çünkü üzerindeki kompenentler teker teker bakıldığında cube' den iyi . ama ikisi de amaca uygun tercih tabiki paşa gönlünün. kolay gelsin
 
Scudo
Vitesi en yükseğin 1 tık altına alarak ve düzenli nefes alışverişi son olarak düzenli idman :) haftanın 2 günü 1860 rakımlı yaylaya tırmanıyorum bu arada artık bu yokuşlar kesmiyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
cube 8 li sistem hocam. arka rubleyi megarange ile değiştirmeniz gerekir. onun dışında gayet güzel bisiklet. crt de güzel bisiklet, incelemiştim burda bayide. 10 lu sistem ve xt. sadece üzerindeki ışıklar yeterli değil. hangisi dersen crt'yi alırdım
 
  • Beğen
Tepkiler: aktasg
yol boş ise çapraz çıkıyorum zig zak yaparak baya bi faydası oluyor.
 
Cok dusuk devirde pedal cevirmeyin kalca agrisi yasayabilirsiniz ayrica da dize fazla yuk bindirirsiniz unutulmamalidir ki iki tekerlekli tasitlarin makbulu gucunu devirden alandir gucunu torktan alan dizini de eline alir
 
@Ruhullah.Grbz
''Düz yolda zamana karşı nasıl yapılır?'' diye sorulmamış ki:ssrtcbya:
Sanırım şöyle yazacaktınız..Vitesi en düşüğün bir tık üstüne alarak..
 
@ahlaksız
Başlığımız '' Bisikletle yokuş nasıl çıkılır ? '' Ben çıktığım yöntemi yazdım,herkez anlamak istediği gibi anlar ;)
 
@Ruhullah.Grbz
Biraz detaylı anlatır mısınız?
-Bisikletiniz kaç vites?
-Çıktığınız yokuşun eğimi ne kadar ve ne kadar uzun?
-Kaçıncı viteste bu yokuşu çıkıyorsunuz?
-Kadansınız nedir?
gibi..
 
@Ruhullah.Grbz

herkes anlamak istediği anlar gibi demek nedir birader? kim barındırıyor la sizi bu forumda, yönetim neredesiniz? yokuş çıkma konusunda bile ;)'li, atarlı gönderiler falan ne alaka? söylediğin baya sıkma bir olay ki bu salla ziyacılıktan da ne kazandığınızı kimse bilmiyor çünkü kimse kimseye tutup da "AAAAA ABİ SEN 89 KM/H İLE %31 EĞİMLİ YOKUŞ ÇIKIYORMUŞSUN. MÜKEMMEL BİRİSİN AMAN TANRIM TAPIYORUM SANA!" diye bir mesaj atıldığı falan da yok. anca "he sallamaya başlamışlar gene" diye bir insanın beyninde 4 saniye boyunca yer edinemeden düşünülüp geride kalıyorsunuz.

yokuş nasıl çıkılır?
  • babalar gibi yokuşsa bir kere aerodinami bir kenara bırakılır tamamıyla, düz durarak ve droplardan değil de gidondan tutarak göğüs kafesi hacmi potansiyel olarak maksimum oksijeni alabileceği seviyeye getirilir.
  • kadans çok önemlidir, kadansınızı kaybettiğiniz anda eğimde azalma yoksa geçmiş olsun. 85-95 arası kalabileceğiniz kadansta yapılmalı vites seçimleri.
  • arka ruble çok önemlidir. 11-28, 11-26 olarak belirtilenler arka rublelerdeki en az -en büyük vites- ve en çok -en küçük vites- dişli olan dişlilerdeki sayıları temsil eder. sürekli tırmanış olan bir rotada antrenman yapıyorsanız 25, 28'lik rublelerle kendinize ve dizlerine yazık etmeyin. fizik mantığıyla dişli sayısı daha yüksek olan ruble (11-36), yoldan kayıp-kuvvetten kazanç.
  • sele uzunluğunuza bağlı olarak değişir ama; ayağınız pedalın en alt noktasındayken kalçanızla aynı hizada olacağı şekilde selenizde oturursanız uygulayabileceğiniz güç artar. neden yarışlarda bu kullanılmıyor derseniz de hem aerodinamik hem de sürekli yapılabilecek kadar ergonomik değil.
  • zigzag çizerek çıkmak işin mental savaşına aykırıdır, yapamayacağınızı kabul etmişlik içerir. gerçekten baba yokuşlar çıkmak fiziksel olduğu kadar mental de bir savaştır.
 
@dukehayda
Argo yada küfür kullanmadım öncelikle üstüne neden alındın anlamışta değilim kardeş yönetim ne yapıcak onuda anlamadım küfür ve argomu var :)
 
@DayKnight
Carraro CRT World Tour uygun fiyata bulursan gözün kapalı al! Üzerindeki donanımları genel anlamda çok iyi. Sırf tubus bagajlar ve park ayakları 1500-2000 TL ayrıca almaya kalksan. En sevdiğim yanıda magura frenleri. Yakında youtube kanalımda crt worl videosu çekip yayınlayacağım henüz almadıysan izleyip fikir sahibi olabilirsiniz.
 
arkadaşlar hangi yokuşta 85-95 kadans yapabiliyorsunuz merak ediyorum? yokuş çıkmanın birinci şartı düşük kiloda olmak , ikincisi zayıf olmayan bir bacak. diğer teknikler zamanla geliştirelebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve MakRo
neredeyse monte zoncolan 'a 30 km ort ile çıkacak forumdaşları görmek bizleri gururlandırıyor
 
@Ruhullah.Grbz

@ahlaksız

Johan Museeuw'a kompakt (50/34) aynakol hakkında ne düşündüğünü sormuşlar; "Ben beğenmiyorum, 50T yokuş çıkmak için yeterince büyük değil" demiş.

Böyle bir yorum Museeuw'dan gelince gülümseyerek "saygılar abi" diyoruz. Sıradan birinden gelince sadece gülüyoruz...
 
%10 eğimli akyokuşu 15 kg üstünde dağ bisikletiyle aynakol 24-32-42 rublede ise 14-28 oranlarının aynakol 24 ruble 28 kullanarak yüksek kadansla 8 km/h ortalama ile zor çıkıyorum . Kendim 50 kilodayım. Daha çok çıkmam lazım herhalde
 
  • Beğen
Tepkiler: Ruhullah.Grbz
@srdrmrs

Ben şahsen devebağırtanı o kadans aralığında tırmanıyorum (50-34 11-28). Nabzım tavanda geziyor ama bacaklarım zorlanmıyor.
Şimdi farklı bir bisiklet kullanıyorum 53-39 26rubleli, kadansım 75e kadar düşüyor. Kadans 80 in altına indiğinde bacaklarım zorlanmaya başlıyor. Birkaç sürüş sonrası bacaklarım güçlenir umarım.
 
@evrimvolkan

Yayinla abi ben izlerim. Ben simdilik elimdeki Giant Escape 2 ile idare ediyorum, ilerisi icinde donanimi yuksek bisiklet bakiyorum.
 
@DayKnight
carraro cr/t nin küçük aynakolu 26 ,rublesi ise 11/36 . tısıl tısıl yüklü halde istediğin yokuşu çıkarsın .
 
@Murat B.
Bende sana gülüyorum mizah sever kardeşim..
 
Geri