Scudo Sports

Bisikletle yokuş nasıl çıkılır?

paylaşım için teşekkürler. ne kadar çok yokuş çıkarsam, sonraki yokuşlar o kadar kolaylaşıyor. :) ah birde göbeği eritsem... o zaman ucarak giderim heralde :D
 
Scudo
@İRŞAD ÇETİN
Hadi hadi şimdi sende :D fındık çikolata ağırlık mı yapar mış :D
 
Yokuş çıkarken yol durumu müsaitse S çizerek yokuşu tırmanmak da bir nebze işimizi kolaylaştırmaz mı? Bu şekilde toplam aldığınız yolu bir miktar uzatmış olursunuz belki ama rapma eğimi de düşeceğinden yerçekiminin size geriye doğru uyguladığı kuvvet azalacaktır.
 
Faydalı bilgiler. Paylaşımınız için teşekkürler.
 
yokuşları çıktıkça kiloları vereceğiz. özenli çalışmanız için teşekkürler.
 
1200 km dir bisiklet sürüyorum ayrıca bisikletimde ağır Ve oturduğum yer bariz dik yokuş İzmirli olan arkadaşlar bilirler Zeytinlik yokuşu Levent Gültepe güzergahını.İlk başlarda eve dönerken özellikle Zeytinlik yokuşunun çoğunu bisikleti itekleyerek geri kalan yolu da yarı bisikletle yarı yürüyerek gidiyordum.Ama inadım güzergahımdaki yokuşları yendi Artık nefes nefesede kalsam bu güzergahı 15-20 kmlik bir yoldan sonra bisikletten inmeden tırmanabiliyorum.Yani yokuş sizi yukarı çıkartmamak için direndikçe sizde yukarı çıkmak için direnin Sonunda başaracağız.
 
Yararli oneriler icin tesekkurler. Diger taraftan, eger soz konusu olan yol/yaris bisikleti ise ve ozellikle yol kaymak asfalt degilse, zor olan cikis degil inis bana gore. Dedigim sartlarda surekli cikisi bile inisli cikisli veya sadece inisli bir parkura tercih ederim. Tabii bu mesele baska bir basligin konusu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Kadans olayını unutmamak lazım. Yüksek kadansta çıkmam her zaman için iyidir. Kadansınıza göre yeri geldikçe zaten vitesi küçükteceksiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Bilgiler için teşekkürler.

Bu arada sanırım orda olmayan bir bilgi daha var bunu da Fransa Turunda duymuştum:

-Bisikletle yokuş çıkarken selenin ucuna oturmaya gayret gösterin böylece bacaklara gücü daha iyi iletebiliyorsunuz.Ben denedim bunu birkaç defa gayet güzel iletiliyor ama bacaklarda güç falan bırakmıyor :D Bunu ancak enerjisi fazla olan profesyonel sporcular yapabilir sanırım.Bizim gibi amatörler yaparsa biraz yorucu olabiliyor üst bacak kaslarını fena halde ısıtıyor sonra da ağrı başlıyor :D
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Ayakta çıkamıyorum, sadece oturarak kendimi iyi hissediyorum. Ayağa kalkınca bacaklarım ağrıyor, yetersiz antrenman mı yoksa doğuştan mı ?
 
Zamanında 26 jantlı dağ bisikletim ile dik değil ama uzuuuunca ve meğilli bir sokaktan yukarı doğru çıkarken, o sırada da turdan geldiğim için yorgun olduğumdan, vitesi en sona alıp yavaş yavaş gidiyordum. Hızlanmak istediğimde de pek hızlanamıyor, yine en son vitese alıp yavaş yavaş çıkmak zorunda kalıyordum.

Sonra fitness'a geçtim. O sırada artık kondisyonla mı alakalı, yoksa dişli oranlarının farklılığından mı (bunun daha etken olduğunu düşünüyorum) neyse, baktım ki 10km/h ile çıktığım sokağı 18-20 ile çıkıyordum.

Burada yanılgı şu olabilir; yokuş çok dik olmadığı sürece en son vitese gitmek gereksiz ama bacakların yükünü hafifletmek adına insan ister istemez son viteslere doğru gidiyor. Aslında şunu yapmak lazım, araba gibi, pedala devamlı güç vermek yerine, sabit güç vererek daha uzun süre o şekilde gitmeye çalışmak. Yani arabada nasıl gaza bir yerde ayağınızın ucuyla basar, hem az yakar, hem de hızınızı korursunuz, ne hızlanır ne yavaşlarsınız, bisiklette de o optimum noktayı bulmak lazım. Tabi dediğim gibi, dişli oranları da bu işte baya etken sanıyorum.

Son viteslere gittikçe bu sefer bacaklar hafifliyor evet ama harcadığınız enerjiyle gittiğiniz yolun oranı da açılmaya başlıyor. Hafif ama çok pedal çevirip, az mesafe gitmeye başlıyorsunuz. Bu da çok yoruyor bi süre sonra. Bu aşamalarda biraz da deneme yanılma yoluyla 3-4 vites değiştirilebiliyor, o imkanımız oluyor yani. Kondisyon da varsa biraz, bakıyorsunuz ki aslında son viteste gitmek yerine biraz daha üst viteslerde gidebiliyormuşuz...

Diğer türlü çok rahat viteslere gidersek bu sefer bisiklet de bizden devamlı olarak güç uygulayarak hızı korumamızı istiyor. Halbuki hızımızı alabilirsek, yani az bişey "kaptırabilirsek" daha az enerjiyle hem de biraz daha hızlı çıkabiliyoruz.

Tabi yokuşlar dikleştikçe bu bahsettiğimi uygulamak baya zorlaşıyor, mecbur en düşük viteslere gidip yavaşlamak zorunda kalıyoruz. 1.vites kamyonla tırmanır gibi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
alışmak lazım daha çok tırmanacağınız yerlerde dolanın 1ay kadar bişeyciğiniz kalmaz. tabi çok zorlamayın vücudunuzu, kadanslı birşekilde oturarak tırmanın en faydalısı odur.
 
Yokuslar icin genelde ruble aynakol oranlarini konusuyorlar. Carraro CRT World Tour a baktim, onda 11-36 ruble 26-36-46 aynakol var. Gurkan Genc in bisikletine baktim onda 22-31-44 aynakol, 11-36 Ruble var. Uzerinde direkt 22-31-44 aynakol, 11-36 ruble gelen bir bisiklet bulamadim. Ama bi Carraro CRT World Tour alip uzerindeki aynakol u modifiye edersek, yokus cikmak icin guzel bir bisiklet elde etmis olur muyuz ? :)
 
@DayKnight
carraro ctr world tour tur bisikletidir. güzel bir bisikletten kastı daha açık anlatmalısınız . şehir içinde gezecekseniz ya da dağ bayır gezecekseniz carraro size uygun değil.genelde mtbler 3 lü aynakola sahip oluyor gerçi son zaman tekli aynakol da mevcut . bisikletin kullanım amacı netleşirse tavsiyeler de netleşir.
 
@ippon

Amac sehirler arasi/ Ulkeler Arasi turlara cikmak abi, ama ciktigimiz turlarda mumkun mertebe yokuslari kesilmeden tirmanmak. 3 bisiklet var surekli bakip duruyorum.

Salcano City Wings 30 HD
Carraro CRT World Tour
Cube Touring Pro
 
Geri