Scudo Sports

Bisikletinizle ulaştığınız en yüksek hız

Scudo
@atahualpa

Ben bu hızlarda iken, yağ birikintisine denk gelip düştüm parmağımdaki deri yarıldı. Bileklerim incindi, aylarca geçmedi. AYrıca sürtünme nedeniyle yaralar oluştu.
 
Pazar günkü Urla turumuzda 58-60 ı gördük. Ben ise sanırım 50-55 arası bir hıza ulaşmışımdır zira o hızların biraz daha üzerine çıkınca hakimiyet çok zor ben korktum açıkçası ve yavaşladım. Ama şunu söylemem gerekir 55 bile bisiklet için inanılmaz bir hız. Eğer ki bu hızın da üzerinde hızları gören arkadaşlarımız varsa ki vardır, o hızlara ulaşabildikleri için değil, hala sapasağlam oldukları için bir aferini hakediyorlar. Dediğim gibi bu hızların üzerinde hakimiyet kaybı saliselik bir durum ne olduğunu anlamaya bile vakit yok o hızlarda yapılacak bir kazada hadi birşeye çarpmayı bırakın asfaltta veya düz toprak da kayarak alınacak darbeleri ve yaraları düşünmek bile istemiyorum. Lütfen herkes dikkatli olsun. Zevkle uğraştığımız bir hobimiz hayatımızı karartan bir sebep olmasın.
 
@suzunkopru

70 den sonraki hızlar fazla diyosunuz ama YARIŞ parkuru dönerken 55 gibi hızlara rahat çıkılıyo örnek isterseniz de polonezköy parkurunu deneyin.eğer yarış esnasında bu hızlara ulaşılabiliyosa ki asfaltta uygun bi yokuşda 70 üstü görmek neden bu kadar zor olsunki.
 
Ben insan gücü ile, bir MTB'nin bu hızlara ulaşmasının zor olduğunu söylüyorum, asla olmaz demiyorum.

Ancak doğru bir km ile, MTB, tam amortisörlü bir bisiklet ve ince lastikler (1,15) kullanarak yokuş aşağı, rüzgar yüzümden eserken 73'e ulaştım. Henüz rüzgarsız bir havada rekor deneyemedim.

Yine yokuş aşağı MTB 1,95 Maxix lastikler ile 82'yi gördüm. Ama halen km'nin arızalı olduğunu düşünüyorum.
 
Kullandığımız km.
http://images.gittigidiyor.com/1216/12163468_0.jpg

Bundan sonra ise, Sigma 506 kullanarak hız deneyeceğiz.
 
pazar günü ayder'den çamlıhemşine inerken olan; 61.6..
 
Kilometre sayaçlarına güvenmek gerçekten zor.Bir arkadaşımla rampa aşağı hız denemesi yapmıştık.Onun bisikletinin lastikleri daha inceydi ve pedal çevirmeyi bırakmadığı için yanımdan yaklaşık 10-15 km hızla geçerken ben ibremde 65 km yi görmüştüm.O maksimum 94 görmüş.Yokuş çok dik ve uzun değildi uygun bir yolda 80 km yi rahat görürüm diye düşünüyorum.Benim düz yol rekorum rüzgarsız havada 55 km, dediğim gibi lastikler daha ince olsa daha yüksek hız yapılır.
Şimdi km saati konusunda gelince, ben blackburn delphi 3 kullanıyorum arkadaşım isimsiz bir tanesini.Yukarıda verdiğim rakamlara güvenemesemde kullandığım saatin mesafe ölçümleri hep doğru çıkıyor.Ama yüksek hızlarda ne kadar doğru çalışır bu referans olamaz heralde.
Heralde bir daha o hızda rampa aşağı bisiklet kullanmam.Gerçekten çok güvensiz, yinede bisikletim beklediğimden stabil gitmişti.
 
(bisikletim salcano ıstanbul m şehir ve gezi bisikleti )
düz yolda normal şartlar altında hafif rüzgar arkada eğim %0 çok az yükle 50-55 km ortalama tempo
yokuş aşağı yer: konya altınapa baraj yolu, son baktığımdaki hızım 83 km.(not: yolun müsait olmaması nedeniyle km ye daha bakmadım)
dikkat!!! bu hızlarda iken bisiklete yapışmak lazım:D yoksa :Skull-175 Allah korusun. kask mask olur:eek:
 
blackburn,polar,sigma gibi markalar güvenilir markalardır. eğer bisiklet özelliklerini doğru girdiyseniz sorun çok nadir çıkar ama yukarda resmi olan km saatine pek güvenmem açıkçası. kötülemek istediğimeden değil ama bilmediğim bi markaya güvenmem bu konuda.
 
  • Beğen
Tepkiler: suzunkopru
bostancıdan lunaparka inen yokuşda 61 km yi gördüm bisiklet amoeba scud düz maşa ve km saati sigma 1606 L
 
Bu yaz Ayvalık Şeytan sofrası inişinde 65,6 km'yi gördüm.
 
@jankat


Ben kullanan gördüm, gönül rahatlığı ile güvenmeyebilirsin, pek doğru göstermiyor,
 
  • Beğen
Tepkiler: £rk!n
@atahualpa

ben 55 km hız ile düşmüştüm bi kere, ama sonrasında kaskta deliğe benzer bir oyuk açıldı, bir kısmıda kırıldı, akşama kadar mide bulantısı ve baş dönmesi yaşadım, muhtemelen o delik yanımdaki sporcunun jant mandalına çarptığım için oluştu, emin değilim ama öyle olması lazım.
 
ya arkadaşlar nedir bu hız tutkusu anlamadım 70 i gördüm 80 i zorladım 110 bastım Allah korusun tekere bi taş takılsa araç çıksa biyerden veya anlık bir hakimiyet kaybı olsa kötü bi düşüş olsa değil 70 20 bile basamayacak durum olsa çokmu iyi


geçen yanıma 2 çocuk geldi bisiklet muhabbeti oldu 15 16 yaşlarındalar abi 65 i gördüm dedi kaskın varmıydı dedim güldü çocuk yok be abi dedi
bence buraya bunları yazıp gençleri özendirmeyelim yapıyosak yapalım kendimize bu başlık ii olmamış bana göre


bisiklet kazası otomobil kazalarından daha kötü daha güvenliksizdir
14 15 yaşındaydım o zamanlar motor kiralamak modaydı kiralamıştım motor mobilet arası bişe ayaklarım yere basmıyodu bir arkadaşta arka selesine oturmuştu 80 görmüştüm ibrede mahalle arası cahillikde var 35 40 metre ilerde bi pazar kamyonu gördüm geliyo bana doğru arkamdaki arkadaşta ayağa kalkmış artislik yapıyor frene asıldım tutukluk yaptı kamyonun altına girmiyim diye park eden otomobilin altına girdim arkadaki çocuğa baktım uçmuş 1 2 metre ileri şükür hafif atlatmıştık o yuzden gençleri özendirmeyelim benden söylemesi bizde abilerimizden görmüştük
 
@oktay tiryakioğlu

Tırların veya o kamyonların 16 ton olduğunu nereden bildiğinizi bilmiyorum (oldu ki zaten boş halini düşündüm 2.5ton civarıdır dedim) ama 16ton yüke sahip bir kamyonun yokuş aşağı 90la inmesi intihar demektir, ve suç işliyor demektir o kamyonun öyle yapması. Tabi yaptırım gücü çok çok az olan ülke sınırları içinde kafasına göre basar millet. Bunu söylerek de beni destekliyorsunuz biraz da, değil şimdiki tırlar, yıllar önce de yapabiliyordu 120, hatta ibrede görünen rakam değil mesele, 16ton yükü 10derece eğimle bile 10-15km uzunluğunda dümdüz bir yolda boş bıraksanız çok rahat varır, 120km ibresinde yazmasa da ulaşabilir zaten her türlü. Ben buna bir şey demiyorum.

8yıl boyunca, 30 sene içmiş kadar çok sigara içtim ben, 8ay evvel bıraktım, resmen hayatım değişti desem yeridir, yıllar önce futbol maçlarımda karşı takımın defansını delip geçebilecek kadar çok hızlıyken, ciğerlerim izin vermiyor hızlı koşabilmeme. Değil birkaç sene, 10 sene sonra da olsa eskisi gibi olamayacağımı biliyorum.Birlikte pedal işi hayal olur o yüzden. Katıldığım bir turu da bu yüzden yarım bıraktım. Ciğerlerim 10da birine kadar küçülmüşcesine şuur kayıpları geçiriyorum kimi zaman pedala fazla abanınca, sanki ciğerlerime yüzlerce iğne saplanıyor nefes alırken.Kısaca kendime yaptığım yanlışların acısını çekiyorum, ama mutluyum bu halimle de.BU bahsettiğiniz pedal dostluğuna burada yeni katıldım, fakat insanlarla burada samimiyetim ne olursa olsun düşüncemi değiştirmiyor inanıp inanmamam konusunda.

Kimseye inandırmak zorunda olmadığınız gibi bana da bu şekilde cevap verme zorunluluğunuz yok o zaman, yani inanmıyorum kısaca, bu besbelli ortada, kimse de inandıramaz. Alay etmiyorum, rencide etmek maksadıyla da yazmadım o yorumumu o zamanlar. Yazları özellikle şehirdışı yolculuklarına çıkıyorum ben de sürekli, arabayla gittiğim 90ın bile o yollarda çok riskli olduğunun farkındayım. Kısaca 4 tarafı kapalı olan bir araçla giderek gördüğüm o 90 ile 120km hızın hiçbir engelini yaşamıyorum arabayla, fakat bir camın açılması bile etkiliyor beni oldukça, o hızla elimi dışarı çıkardığımda bile geriye o rüzgar atıyor ellerimi arkaya, öyle ki zaten bunun yarısı hızla bisikletimle yokuş aşağı inerken o aldığım rüzgar endişelendiriyor.

Siz diyorsunuz ki rüzgar yok tamamen o tır sayesinde, tamam yok rüzgar falan ama motordan da iyi biliyorum, 2 teker üstünde, özellikle motorla giderken gittiğiniz o yol ip gibi incelir, hatta gidonla yapabileceğiniz manevralar mm ile sayılı gibidir, lastiğin teması sıfırdır adeta yolla, incecik çizgi gibidir. Yurdumuzun yollarını herkes biliyor malum, mıcırdan, taştan çukurdan geçilmiyor, takla atma riskiniz oldukça yüksek.

Ben yaptığınızı gene de doğru bulmuyorum, yani yanlış örnek oluyorsunuz biraz da çoluk çocuğa tamerbasaga'nın dediği gibi. Hatta bu yazdıklarınızdaki anatemanız "Bir kamyon bulup arkasına takılırsanız rahat hız yaparsınız" olmuşcasına bir mesaj niteliğinde. Öndeki kamyonların veya tırların arkaya taş fırlattığını da hesaba katmak gerek kimi yollarda, o taşın ne kadar hızla gelip de bir insana isabet ettiğini de düşünürseniz o 90km hızla giden bir bisikletlinin aldığı bir darbeyle ani manevra yapması sonucu taklalar atması, hatta ölümcül kazaları da meydana getirebilmesine sebebiyet verecek özentilikleri de getirebilir.

Oldu ki 90a varsanız da, öndeki kamyon aniden dursa siz duramazsınız, altına da girebilirsiniz.Madem rüzgar kesilince hızınız kesilmiyor, durmanız da imkansızlaşır. Öndeki kamyon oldu da kaza yapsa siz de kamyona arkadan girersiniz o zaman.

Bisiklet denilen bu güzel araçla bu kadar hız yapabilmek mümkün olsaydı, insanlar motora benzin yetiştirmenin derdine düşmezdi. Hatta çoğu işletmeciler motor yerine bisiklet alıp, A2 ehliyetli motorcu yerine bisikletçi arardı. Oldu ki zaten insan gücü ile bir yere kadar.

Ayrıca benim incindiğim falan yok, ben de incitmeye odaklı bir şey yazmadım size karşı burada. Yazınızı yeni fark ettim, baya olmuş yazılalı, hatta tatilimi yaptım geldim aradan bir sürü yeni başlıklar açıldı derken şaşırdım baya bu yazıyı görünce.Kimseyle alay etmiyorum ayrıca, bu cümlelerimi okumak yerine kendi ağzımdan işitmiz olsanız anlarsınız çok iyi, yazdıklarımda eksik olan tek şey vurgu.Asıl siz kırıldıysanız ben özür dilerim sadece sizden sn. oktay bey.Arkadaşınızın önceki yazısı samimi gelmedi hoştur ki.

Hatta yazdığınıza teşekkür eden de olmuş helal olsun destekliyorum havasında sanki, merak ettim neyin teşekkürü bunlar? benim kimseyle bir sorunum olmaz normalde ki burada bile yok yani, hatta atışmaya veya lüzumsuzca tartışmaya girmek gibi alışkanlıklarım da yok ayrıca ama, isterseniz yetinmeyip ilerde 220km hıza ulaştığınızı söyleyin, benim için yine burada hava aynı benim için. Şu an bu yorumumu yazarken inanın en ufak bir sıkıntı veya gerginlik yaşamıyorum.

Ortalama 200kg ağırlığında bir motosiklete göre, kendisinden en az 100kg daha hafif (85siz olsanız, + 15kg yükleriyle beraber bisiklet olsa yani en fazla) ve daha ince tekerler üzerinde (bu da dengenin sağlanmasının daha da zorlaştığı ve daha hassas olduğu anlamına gelir, hatta denge kaybı olasılığının artık milyonlara ualştığı anlar...) giden bir vasıtanın o hızlara daha varmadan, yolda çıkabilecek olası kasisten, taştan veya benzer yolla alakasız cismin üstünden geçmek demek bariz uçmaktır yani.Hoş ki bu güzel yurdumun dört tarafına jilet gibi asfalt yollar döşenmedi.

Hoş ki siz bırakın 90ı, 60la bile gitseniz; bir kasis çıksa önünüze sizi o bile uçurur. Altınızda araba olsa o 1 ton ağırlığın etkisinde bir sorun olmaz ama 100kg ağırlığında bir vasıta için sorun olur.

Geçen yaz altımdaki fiat siena marka ve model otomobille edirne/keşan yolu 60la bile giderken yol üzerindeki kasisten çukurdan tırsıyordum yani, onu bunu bırakın hızı azalttım köy yolunda kocaman, futbol topu büyüklüğünde buzlanmadan oluşmuş çukura girdim ben 40la, jant kapağı kırılıp uçtu karşıdan gelen araçın şoförüne isabet ediyordu az kalsın, Allah korusun birine isabet etse frizbi gibi dönüyordu suratını parçalardı.Üstüne yetmedi jantı yamulttum o 40km hızla. 40 değil 90 olsa hızım lastik patlardı kesin, onu bunu geçtim ani sarsılmayla silkelenip yoldan fırlardım, girerdim bir yere mutlaka, düşünün ki arabalarda hızlanma oldukça direksiyon sertleşir, yoksa o hassaslıkla vurursunuz mutlaka bir yere. Bir bisikletten bahsediliyor burada.

Bisikletleriniz oldu ki birer dağ bisikleti, yol bisikleti olsa hepten inanmazdım asla, dağ bisikleti biraz da olsa inanabilme ihtimali azcık verebilir belki, ama 90la gitmesine asla.
 
buda son yapmış oldugum hız mtb 26



http://img142.imageshack.us/img142/9189/pict0001gd1.jpg
 
az önce ankara / incek dönüsü, fazla zorlamadim, yeni rekorum 73 km/h
ama biraz daha zorlasaydim kontrolden cikabilirdim belki...
 
dostlar sakın abartı olduğunu sanmayın ama yazıyorum mtb ile kamyı-on arkasında tam olarak 113 km gördüm
arkadaşım km yi sıfırlamasa fotoyu ekleyecektim
inanılmaz bir şey diyebilirim
 
Geri