Scudo Sports

Bisikletinizle ulaştığınız en yüksek hız

Scudo
Son hız diye bahsedilebilecek birşeyi bundan 15 sene önce İzmir'de ikiçeşmelik alt geçit tüneli girişindeki kısa yokuşta yaptım. Bisiklet Bianchi Thomisus'tu (26 jant bir bisiklet, max dişli oranını ise bilmiyorum ama standartların üstü olmadığına eminim). Arkadaşlarımla birlikte birbirimize yakın hzılarda gidiyorduk ve max 60 km/s.'lik bir hız söz konusu olabildi.

Çıktığım bu hızla gurur duymuyorum ama bu forumdakileri de okuduktan sonra anlıyorum ki benim hız algım başkalarinkinden farklı. Çünkü o hızda giderken kendimi aşırı güvensiz hissettim. Koruma kullanıp kullanmamakla alakalı bir husus değil bu. O dönem vücudumun bir parçası gibi olan o bisikletin bu hızlarda yapılan hataları ya da oluşacak aksilikleri tolore edemeyeceğini hissettim kısacası. Lastiklerin yol tutuşu çok zayıflamış. Yoldaki engebeler mtb tarzı bir bisikleti -mevcut hızla da alakalı olarak- bana bisikletten hiç almadığım tepkileri verdiriyordu. Pedalları daha hızlı da çevirebilirdim belki ama o hızdaki kontrol eksikliği handikapı + hızlı pedal çevirmeyle oluşan denge kaybı bir araya geldiğinde kafamın pekmezinin akma olasılığı da artıyor du. Bende korktum yavaşladım.

Şimdi forumdaki max hızlara baktığımda ortalama 70 - 75 civarında şeyler görüyorum. Bu durumda da bu hızları yapan arkadaşlara saygı duyuyorum. O hızlara ulaşmadım ulaşmak ta istemedim. Bu hızlara bu kadar çok kişinin de ulaşmasına şaşırdım aslında. Takdir etsem de söylemeden geçmek istemedim: Siz daha iyi biliyorsunuzdur gerçi ama bu hızlar bisiklet adını verdiğimiz araçlar için biraz fazla ve korumalarımızda bu hızlarda oluşacak aksilikleri kaldırabilecek kadar iyi olmayabilir. Saygının hüküm sürdüğü bu forum diyaloglarında bana katılmayanların da görüşlerini duymayı isterim :)
 
@Onur Onursal

Bu konuda katılıyorum size. Bursa Uludağ inişinde 63 Km hıza çıktığımda bir an tereddüt ettim ve 40 km lerde seyire geçtim. Frenlerin büyük bir kısmını yedi ama bir araçla kafa kafaya girmek yada yol dışına fırlama riskini minimize etmiş oldum. Bir defasında hız sevdasından dolayı ciddi bir kazadan dönmüştüm. Süratin normalin üstünde olduğu bir sırada geniş kasa bir araç nedeni ile yolun dışına doğru kaydım tam bu sırada yol kenarındaki çalı ve sarmaşıklar bileğime dolandı ve bir anlık geri çekim ve ani frenleyol kenarında çalılıklara ve ardındaki uçuruma yuvarlanmaktan kurtulmuştum ama nasıl oldu hala hatırlamıyorum. Bir anlık tepki ile durabilmiştim. Eğer o an frenlerimden biri patlasaydı yada lastiklerim dişli olmasaydı uçmuştuk bursa semalarına.
Kazasız sürüşler dilerim.
 
Adrenalini sevmekle alakalı galiba. :D

Ayrıca yol da çok önemli. Dar ve kısa bir yol kısa süreli yüksek hızda zevk vermiyor. Ama yeterince geniş, mümkünse trafiği hiç olmayan ve arabadan daha önemlisi; yayanın hiç olmadığı bir yol lazım (önünüze nerede atlayacağı belli olmuyor çünkü). Bisikletinize güveneceksiniz; yani lastiğiniz, freniniz, akord ayarınız falan her bir şeyiniz tas tamam olacak.

Sonra şu da var. Birisi beni arabayla yokuşun tepesine çıkartıp bıraksa herhalde bisikletle aşağı inmekten daha az zevk alırdım. Yokuşu kendiniz çıkacaksınız, ter dökeceksiniz ve acısını çıkartır gibi sallanacaksınız aşağı. :)

Gözü karartmak ve adrenalinden alınan haz işte...

Peki önerilir mi? HAYIR. :)
 
:) bostancı sahil yolun Bianchi Miles ile ilk binişimde 35 km :) Bu yorumu espri olsun diye yaptım. Bu başlığı en başından beri okudum bahsedilen hızlar inanılmaz. Ufacık bir tümsek taş parçası vs.. o hızlarla çok kötü sonuçlar verecektir. Profosyonel kullanıcılar heralde bu hızların getirdiği riskleri dahada iyi bilir. Ben amatörüm :) Bence önemli olan otomobil olsun ,motorsiklet olsun ,bisiklet olsun gitmek istediğimiz yere sağ salim ulaşmak olmalı. Hepimiz dikkatli olmalıyız. Saygı ve sevgiler.
 
Yokuş aşağı, 3-4 kere yaptım bunu maks. 76 km/h.:10: Düz yolda kamyon arkası 44/11 sistemle 62 km/h.:box2: Çok hafif eğimli yolda 46/14 sistemle 55 km/h yani dakkada 135 devir çevirdim, bende inanamadım... :winkenlux Sırada önce 80 sonrada 90 km rekor kırmak var... :sigaraici :dua:
 
Yokuş aşağı önümde araba olamdan 64 km hız yaptım mtb ile. Ama lastikleri değiştirip daha hızlı gitmeyi düşünüyorum. Hedef 80km :))
 
Bence De Gereksiz Yere Kendini Hiz Yapmam Ihtiyaci Hissediyorsun We Bazen Cok Tehlike Hale Gelebiliyor.motorcu Emin Ustaya (kebabci) Selamlar Karagumruk Merkez:)
 
Bu bahsedilen hızlar bana korkutucu geliyor; ki en yüksek hızım -ki bir daha o hıza çıkmam- 59 Km. dir.
O hıza çıktığım turdan dönerken (bir hafta önce) sadece 25 km hızla giderken, otobüs şoförünün durak olmayan yerde yolcu indirmesi sonucu yolcuya çarpmamak için frenlere abandım ve yarı bir takla attım; kaskım ve eldivenlerim (ki kaliteli malzemelerdi) olmasına rağmen sol elimi bir hafta bandajta tuttum, göğüs kafesimin sağına aldığım gidon darbesi ise hala canımı yakmaya devam ediyor. İşin güzeli başımın yere çarpması sonucu kaskın alnıma uyguladığı baskı ile oluşan şişlik de iki gün ağrı yaptı.
Biliyorum, kask ve eldiven olmasaydı durumum daha kötü olacaktı ancak tekrar belirtiyorum, hızım sadece 25 km idi. Bu hızda alınan darbelerde bile gayet hayati darbeler almak mümkünken, 70 km, 80 km'lerin konuşulması, canınızı hiçe saymaktır, ki emin olun, bisiklet korumalıkları o hızlara karşı dirençli olmayacaktır (ortalama motor kaskları bile 60 km üzeri hızlarda tam koruma vaadedemiyor).

Bu konuda kimseye karışamam ama bu konunun da kimseye örnek olmaması ve kimseye 'gaz' vermemesi dileğimi de belirtmek isterim...hele hele 30 km üzeri hızlarda kask ve eldiven olmadan çıkmak tamamıyla intihardır...

yüksek hızlara çıkma konusunun bir yarış (sidik yarışı) konusu olması yerine 'sıradışı' (extreme) durumlar olarak uzman arkadaşlarca gerçekleştirildiğini, en azından tecrübesiz arkadaşlara, 40 km üzeri hızlara çıktıklarında düşmeleri durumunda ölümün ve hayati sakatlıkların onları beklediğini belirtmek isterim...
 
mtb ile 65km/s yapmış birisi olarak şehir içindeki yokuşlarda hız denemesi yapanın aklından şüphe ederim. arabalardan daha büyük tehlike yayalar, ne zaman yola çıkacakları belli değil.
illa hız yapacaksanız şehir dışına çıkın kardeşim.
bir de kamyon arkası delileri var ki hiç bahsetmeyelim şimdi, o kamyon aniden fren yapsa... Allah korusun.
 
@buğra kuddaş

Geçmiş olsun:(
Genel olarak her canlı, aletsiz kendi ulaşabildiği süratin üzerinde risk taşır:) yani zannettiğiniz kadar dayanıklı değiliz, olduğu yerde düşüp kafasını kaldırıma çarpan biri dahada büyük risk taşır, bu durumda sürate bile gerek yok.
 
Bende EskİŞehİr Eczacilikta 105 İ GÖrdÜm Ancak İkİ GÜn Yorgunlutan ÖldÜm
 
@Burak KURKCU

Yol, bisiklet ağırlığı, rüzgar durumu ve çeşitli etkenleri göz önünde bulundurmak gerek sanırım.
 
Hayretle belirtilen hızları ve uyarıları okudum :) şaka gibi hızlardan bahsediliyor. birçoğunun da samimi ve gerçek olduğunu düşünüyorum (abartı sallamalar hariç). Fakat bisiklet ile özel pistler dışında bu hızlara çıkmak gerçekten çılgınlık. Tamam birçoğumuz adrenalin olsun diye bazı hareketler yapar belirli hızlara çıkarız ama mantığım bana bisiklet için 40-50 km/s üstünün gereksiz ve ölümcül olduğunu söylüyor.
birgün özel bir yolda veya özel bir durumda ben de denermiyim bilmiyorum ama :) normal sürüşlerde bu hızları görmek isteyeceğimi sanmıyorum...
Allah hepimizi kazadan beladan korusun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan ERKAN
@oceanist

Aspid sf'de önde 4 dişli aynakol olduğu için, arkayı 7'li ruble yapınca 28 ediyor. Bendeki de en son halinde öyleydi. :) (Orjinali 4 aynakol x 6 rubleydi).
 
  • Beğen
Tepkiler: Tufan Yuzseven
@Burak KURKCU

Ben 85 üstü hızlara inanmıyorum. Çok dik uygun yokuşlarda profesyonel bisikletçiler yapabilir belki ama gerisi safsata bana göre. Ya saatleri bozuktur, ya saat ayarları yanlıştır ya da atıyordur. Benim km saati de 99.9 u gösteriyor maks hızda ama yalan yani:)
 
@uğur yılmaz
inanmıyorum diyemezsiniz çünkü gerçekten olan şeyler bunlar. mtb yle tabiki yapamazsınız.. ben bisikletçi değil triathlon cu olmama rağmen kamyon arkası olmamakla beraber 89 km/h gördüm.. kimsenin atmaya ihtiyacı yok diye düşünüyorum..
 
  • Beğen
Tepkiler: nükleer kedi
Geri