mehmetsunu
Kaldato ile sohbeti kestim.
- Kayıt
- 28 Eylül 2011
- Mesaj
- 5.684
- Tepki
- 13.214
- Şehir
- kayseri
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Cube
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Uzun süredir forumla paylaşmayı düşündüğüm ve SPSS ile analizini yapacağım bir anket çalışmam var. Bisikletin ne denli verimli bir araç olabileceğini sorgulayacağım. Ama öncesinde şöyle bir soru yöneltmek istiyorum. Pek çoğunuzun kullanmakta olduğu bir aracıda vardır. Bu aracın yol bilgisayarında gördüğünüz ortalama hızı ile bisikletinizin uzun süreli ortalaması nedir. Gerçi her iki araç km saati/ yol bilgisayarının hesaplaması faklı kriterler baz alınarak yapılıyor olsada en azından bize bir fikirde sunabilir. Ben bu ortalamaların birbirine yakın değerler olduğunu düşünüyorum. Örneğin 3 ay önce aldığım bisiklet km saatinde 2097 km yol yapmış olduğum görülüyor. Ortalamam ise 21.12 km. Ağırlıklı şehiriçinde kullanıyorum. Yine aynı dönemde alınan arabada 2590 km de ve ağırlıklı şehiriçi kullanımda ortalama hız 26 km. Yani günümüzde velespit teknolojisi ve ona bağlı ürünler o kadar geliştiki çoğu toplu taşıma aracından daha verimli oluyor. Hatta otomobile bile nerdeyse yaklaşıyor. Bisiklet ile otomobil arasında öyle atla deve arasındaki kadar bir fark yok. Topu topu 5 km lik bir farkki nerdeyse bisiklet üzerinde geçirilen zamanla araç içerisinde geçirilen zaman aynı. Yapılan bir araştırmada araç içerisinde egzoz gazlarına daha fazla maruz kalınıyor. Yani hangi yönden bakarsak bakalım bisiklet kullanımının verimi oldukça fazla.
Not: Bu karşılaştırma otomobilin şehiriçinde sakin kullanımında yapılan bir mukayesedir. Kullanılan bisiklet şehir bisikletidir. Gidilen yol yüksek eğimler barınmayıp, bisiklet ile 2097 km de çıkılan toplam irtifa 11100 metredir.
Not: Bu karşılaştırma otomobilin şehiriçinde sakin kullanımında yapılan bir mukayesedir. Kullanılan bisiklet şehir bisikletidir. Gidilen yol yüksek eğimler barınmayıp, bisiklet ile 2097 km de çıkılan toplam irtifa 11100 metredir.


