Scudo Sports

Bisikletin hafif yada ağır olmasını ne gibi yararı yada zararı var?

Scudo
Hafifledikçe özellikle yokuşları çıkmak daha kolay oluyor. Bisiklet daha atik hale geliyor. Hareket (en basitinden ön kaldırmak mesela) yapmak daha kolay oluyor. Ayrıca bir de eve/bodruma taşırken merdivende bisikleti elde taşıma işi daha kolay oluyor.

Ama şehirlerarası trafikte yanımızdan kamyon geçtiğinde ya da aşırı sert rüzgar varsa ağır bisikleti kontrol altında tutmak daha kolay oluyor.

Şimdilik aklıma gelen bunlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gogitoğlu
bisikletin hafif olmasının avantajları küçümsenmeyecek kadar önemli tabiki ancak bence yinede iş sürücüde ve gücünde bitiyor.
 
bisiklette ağırlık ve sağlamlık herşeydir.
ağır bir bisikletten inip hafif bir bisiklete bindiğinizde farkı anlarsınız zaten yorum istemye çok gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: berk öndül
Peki bir soru.Bisikletin 500 gr hafif olması mı yoksa sürücünün 5 kg hafif olması mı daha avantajlıdır ?
 
@ömerr

tabiki sürücünün 5 kg hafif olması..sürücü aynı watt gücünü verebiliyor ise zayıfladıkça performansı gözle görülür şekilde artacaktır.yani bisikleti hafifletmek için 1000 eur verileceğine 3 kilo zayıflayın :)) hemde bedeva :))

hafifletme konusunun % 99 u pazarlamadır.geri kalan % 1 ise profesyonel bisikletçiler içindir.Bizde tabi bu pazarlama hilesini yiyoruz(kendimde dahil).

7 km lik bir yokuşta 1 kg fazla ağırlık toplam yapılan zamanda %1 lik bir artışa neden olur.Yani diyelim 10 kg bisiklet ile 30 dakikada çıkıyorsanız, 11 kg bisiklet ile 30 dakika 18 saniyede çıkarsınız.Düz yolda ise hemen hemen fark olmayacaktır bile.
 
@ömerr

Tabii ki sürücünün 5 kg hafif olması daha avantajlıdır (kas kaybetmiyorsa)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
Sürücünün ağır olması yokuş inerken avantaj, çıkarken dezavantajdır.
Bisiklet sürücünün ayak gücü ile hareket eder. Yani ayak kaslarınızın 10 kiloluk bir bisikleti itmesi ile 15 kiloluk bir bisikleti itmesi arasında kaslara binen güç anlamında ciddi farklar olur. Siz ağırda olsanız, hafif de olsanız bisikletin hafif olması itici güç olarak kullandığınız ayaklarınızın daha az yorulmasını sağlar. Binicinin hafiflemesi ise bisikletin üzerinde taşınan ağırlığın azalması anlamında benzer bir etkiye sebep olur. Ama hafif sürücü yokuş inerken dezavantajlı, yokuş yukarı avantajlıdır. Düz yolda ise rüzgar direnci anlamında ağır sürücü biraz daha avantajlıdır. Yani her halükarda bisiklet hafif olmalı sürücü ise rüzgar gibi dış etkenlere direnecek bir ağırlıkta olup, kas gücü yeterli olmalıdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ayhan YILDIZ
bisikleti nerde ve ne amacla sureceıne baglı tamamen yol bısıkletlerınde agırlık ıstenmez surtunmeyı artırır fakat downhıll tarzı bısıkletlerde yanı hızlı ınıs yapabılmek ıcın kutlenın fazlalıgı coook yararlı cunku m.g.sın alfa ne kadar fazla olursa o kadar hızlı ınılır...
 
@ozzy

Sorunun en dogru cevabi bu aslinda.. Aradaki farki bizzat deneyip tecrube etmeden anlayabilmek mumkun olmuyor malesef.
 
Hafifliğin yarış dünyasında bile önemsenmesinin bir nedeni var sadece:Ağırlık güç oranı.Ağırlığı azaltıp gücü artırırsanız performans artar.Daha az enerjiyle daha çok iş yapmış oluruz.Sadece bisiklet dünyasında değil bütün hareket eden,yüksek performans istenen araçlarda önemlidir.

Ağır ve hafif araçlar arasındaki farklar şöyledir(aklıma gelenler):

Ağır araçlar,hafif araçlara nazaran daha hızlı aşağı inme eğilimindedir ama tırmanmada yavaştır, tırmanmak için çok enerji isterler.Ağırlığı yüzünden hava direncine karşı koyma gücü daha fazladır(Aracın şekli, ağırlığından 8 kat daha önemlidir).Yüksek hızlarda düz gitme eğilimdedir(atalet momenti) doğal olarak viraj dengesi düşüktür.İvmelenmesi yavaş olur; yani zor hızlanır, zor yavaşlar.Kara araçlarında ağır olanlar daha kalın lastik kullanmak zorunluluğu vardır ağırlık artıkça lastikler yere daha iyi sürtünür ama ağırlık artışıyla birlikte eylemsizlik artığından, lastiklerin eylemsizlik yüzünden yolu bırakmaması gereklidir.Yol bisikletinden örnek verirsek 60 kg sürücüde 23 lastik kullanır,80 kg sürücüde.Toplamda hafif olan bisiklet+sürücü tırmanmada,viraj dengesinde, frenlemede,hızlanmada daha yüksek performans gösterir(aynı güçteki sürücüler için).Sanılanın aksine hafif araçlar daha hızlı viraja girerler öyle olmasaydı yol bisikleti diye bir şey olmazdı.Viraja girmek çember çizmektir.Elimize 500 gr gülleyi alalım ve çevirmeye başlayalım,bir de 1 kg gülle alıp çevirelim hangisi bizi daha çok zorlar?İşte araçların viraj dengesi içinde ağırlığın azalması çok çok önemlidir.
 
sizler kadar bilgim olmasada bisikletin hafif olması daha uzun yol almasını sağlar... daha az yorulursun bir bisiklette 500gr. ağırlık fark ediyorsa küçük bir rakam gibi gözüksede işi yola vurduğunuz zaman 500gr. olur size 5kg. lık bir fark benim bisikletim 8,1. kg. ama kendim 1,95 boy ve 120 kg. ım. zorlanıyorum çok yoruluyorum ama bisikletimin hafif olması güzel birşey....
 
Bence Bisikletin Hafif olması PRO olmayan günlük kullanımda çok önemli değildir.PRO kullanımında ise hem vücut ağırlığının hemde Bisiklet ağırlığının çok önemi vardır.5 saat ortalama 35 km ile bisiklete bindikten sonra son bir saat i de dağ çıkışına hazırlanılıyorsa inanın bisikletin üstünden ne atıcağınızı şaşırırsınız.
Hobi kullanımdada hafif olması reflexi,çabukluluğu,dengeyi ve hakimiyeti arttırıyor bu kesin hatta bisikletin gidişi bile değişiyor sanki.

Günümüzde hafif parçalar hem görsel hemde materyel bakımından çok çekici hale gelmiştir , bu iş birazda bizler için oyuncak halini aldığından çok büyük zevk alıyoruz sonuçta hepimizin hobisi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kutay Engin
bisikletin hafifliği ve ağırlığı kısa yolda değil ama bir 5-10 km lik bir yolda belli olur yani 100-200m sürüp hiç fark yok demek olmaz demek istediğim bisiklet hafif ise onu hareket ettirmeniz daha kolay olur çok mantıksal değil mi zaten bisiklet ağır olursa onu hareket ettirmeniz daha zor olur yorulduğunuz zamanda gidonun ağırlığı bile kişinin sürüşünde çok farka yol açıyor
 
@Süleyman Uzunköprü

Kırmızı ile çizdiğim kısmı tek başına almamız olanaksız

Öncelikle bacak kaslarımız 10kg bisiklet'i itmiyor. 10kg bisiklet + sürücü'yü itiyor.
Bu nedenden ötürü, bisiklet 10+65'lik bir bisiklet ile 15+60'lık bir bisiklet-sürücü kombinasyonu her şekilde aynı gücü harcar. Ama atıyorum siz 2X güç harcayıp yorulursunuz da ben X güç harcayıp yorulurum.

Ek olarak;
Bir cismi hareket ettirmek için gereken enerji, onun bütün kütlesiyle orantılıdır
F=m.a (Kuvvet=Kütle * İvme)

İvme sabit alırsak, toplam kütle ne kadar artarsa gereken kuvvet, dolayısı ile güç de o kadar artacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur ŞENCAN
bir markanın 13,5 kglık bir bisikletinden 9,3 kilogramlık bir bisikletine geçtim. Ben aynı ben. Aynı kilo aynı kondisyon.

Eşşekten indim ata bindim derler ya. Şahin'den indim A4'e bindim derler ya.

Ben hafiflik PRO hariç önemsizdir diyen arkadaşların gerçekten hafif bir bisikleti belirli süre kullanmadığına inanmak istiyorum çünkü aradaki farkı hissetmemek gerçekten akla sığmıyor. Eski bisiklet ile Karaköy'den Tünel'e 2 yıl boyunca kanter içinde 175bpm kalp ritmi ile çıkarken şimdi anlamadan tepeye çıkıyorum. Aynı yollarda yokuşlarda kullandığım vitesler bile değişti. Hafiflerken komponent olarak da daha iyi parçalar oluyor genelde onun da bir etkisi vardır (süper hafif çıtkırıldım parçalardan sözetmiyorum).

Tabii ki bu forumda 16kglık bisiklet ile bile yokuşta karada suda etrafımda tur atacak yolu toprağı elime vericek 500 tane adam vardır. Karşılaştırma böyle yapılmaz. Konu aynı adamın 16lık bisiklet ile 9,5 kglık bisiklet ile aynı yokuşu uzun süre çıkması ve fikrini söylemesidir.

%25-30yağ oranın varsa elbette bisiklete 1000lerce euro harcamadan önce kilo vermeli insan mantıken. ama fit veya fite yakın bir bisiklet sürücüsü için her 100 gr PRO hariç kullanımda bile büyük konfor. Tabii ki güvensiz alt limit ağırlıklardan bahsetmiyorum.

Ayrıca param varsa. Ayda 10.000 euro kazanıyorsam tabii ki istersem 5 gr fark için 1000 euro fark öderim kime ne?
 
Bir meselede hafiflik ile ergonomi ve size uygunluğu nasıl meselesi...
Her işteki gibi sirkeci faktörlerine dikkat etmek lazım...

Eğer:
1. hafiflerdikçe kırılganlaşıyorsa,
2. Hafifledikçe ergonomisi bozuluyorsa,
3. Hafiflediği halde sizin sağlığınıza zarar veriyorsa,
4. Hafiflediği halde çeşitli verim kayıplarına neden oluyor ise,
bu malzeme hafiflemesin kardeşim...

Böyle sirkeci faktörlere dikkat etmek gerekir...
 
Öncelikle vücuttan kilo atılmasını tercih ederim . Tabii gücünüz yeterse hafif bisiklet almak her insanın hakkıdır. Ama hafif bisiklet demek , her zaman iyi bisiklet demek değildir . Pro bisikletçiler sezon içinde defalarca bisiklet değiştiriyorlar . Neden acaba diye herkes kendine bir sorsun?

Hiçbir şirket , bisiklet takımı maliyetleri yükseltmek istemez!
 
Geri