Hafifliğin yarış dünyasında bile önemsenmesinin bir nedeni var sadece:Ağırlık güç oranı.Ağırlığı azaltıp gücü artırırsanız performans artar.Daha az enerjiyle daha çok iş yapmış oluruz.Sadece bisiklet dünyasında değil bütün hareket eden,yüksek performans istenen araçlarda önemlidir.
Ağır ve hafif araçlar arasındaki farklar şöyledir(aklıma gelenler):
Ağır araçlar,hafif araçlara nazaran daha hızlı aşağı inme eğilimindedir ama tırmanmada yavaştır, tırmanmak için çok enerji isterler.Ağırlığı yüzünden hava direncine karşı koyma gücü daha fazladır(Aracın şekli, ağırlığından 8 kat daha önemlidir).Yüksek hızlarda düz gitme eğilimdedir(atalet momenti) doğal olarak viraj dengesi düşüktür.İvmelenmesi yavaş olur; yani zor hızlanır, zor yavaşlar.Kara araçlarında ağır olanlar daha kalın lastik kullanmak zorunluluğu vardır ağırlık artıkça lastikler yere daha iyi sürtünür ama ağırlık artışıyla birlikte eylemsizlik artığından, lastiklerin eylemsizlik yüzünden yolu bırakmaması gereklidir.Yol bisikletinden örnek verirsek 60 kg sürücüde 23 lastik kullanır,80 kg sürücüde.Toplamda hafif olan bisiklet+sürücü tırmanmada,viraj dengesinde, frenlemede,hızlanmada daha yüksek performans gösterir(aynı güçteki sürücüler için).Sanılanın aksine hafif araçlar daha hızlı viraja girerler öyle olmasaydı yol bisikleti diye bir şey olmazdı.Viraja girmek çember çizmektir.Elimize 500 gr gülleyi alalım ve çevirmeye başlayalım,bir de 1 kg gülle alıp çevirelim hangisi bizi daha çok zorlar?İşte araçların viraj dengesi içinde ağırlığın azalması çok çok önemlidir.