Scudo Sports

Bisikletim: 2012 Salcano XRS 030 Apex

@M. Yılmaz

Öncelikle güzel dilekleriniz için teşekkür ederim. Soruularınıza gelice:

Ben gayet memnunum, sadece yol için değil mtb için de tercihim sramdan yana olurdu. Ben geçişlerdeki netliği daha çok seviyorum. Ayar meselesine gelince; her bisiklet ayarlar oturuncaya kadar ufak tefek sıkıntılar çıkarır. 500 km yi geçti bir iki ufak ayarlama dışında hiç birşey yapmadım. Başka bir setle veya shimano ile kıyaslayamam çünkü kullanmadım. Ama sırf kolların ergonomisi ve estetiği için bile Ultigra'dan aşağısı ile değişmem. Ultigra ile Apex arasında ne kadar performans farkı vardır ve ben bu farkı ne kadar hissederim bilemeyeceğim ama fiyat olarak çok hissedilir fark olduğu ortada. Özellikle büyük ruble kullanacaksanız (32T) Apex buna imkan veriyor. Hem set ağırlığı olarak 270 gr civarında daha hafir Shimano 105'ten. Fiyat, Estetik, Performans ve Hafiflik bunların hepsi bence bi arada. Sram da zaten WiFLi diyor bu teknolojiye. Wider, daha geniş vites seçeneği;Faster, hızlı vites geçişi; Lighter, Shimeno 105'ten bile 270 gr daha hafif.
 
Scudo
@Furkan Yaldızkaya

Dostum İnşallah sen de gönlündeki bisikleti bir an önce alır, keyifle turlarsın...
 
Cevabınız için teşekkür ederim. Sram'dan emin olamamıstm ama cevabınız (ürünü kullandığınız için) gayet aydınlatıcı oldu benim için.
 
@M. Yılmaz

Rica ederim ne demek. Ben bisikleti almadan önce çok araştırmama rağmen detaylı bilgi bulamadığım için konuyu bu kadar detaylı açaıklamaya çalıştım. Umarım herkese faydalı olur.

Benim donanım ile alakalı tek endişem vardı o da dişli oranlarıydı. Malum bisiklet üzerinde 11-23 ruble 53-39 aynakol var ve biraz büyük oranlar ortaya çıkıyor. Ben genelde düz yolda veya kısa rampalarda kullandığım için pek problem yaşamadım ama 53/11T-53/12T ve 53/13T oranlarını neredeyse hiç kullanmıyorum. Size tavsiyem eğer sadece Apex set alacaksanız ya aynayı 50-34 ya da rubleyi 11-28 veya11-32 almanızı tavsiye ederim.
 
dehşet olmuş hocam güle güle kullanın... cidden süper elinize sağlık bol pedallar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: IbrhmAkgl
Teşekkür ederim. Dilerim daha güzeli senin olur.
 
Çok güzel bisiklet hayırlı olsun,rampa tırmanışlarında kolaylıklar
 
  • Beğen
Tepkiler: IbrhmAkgl
hayırlı olsun yer uçağı derler ya öle bişi anlatım zaten enfes

Dediğiniz gibide bu bisiklte hakkında pek bir bilgi yok sizin sayenizde bir sürü insan bu başlıktan faydalancak tebrik ederim

Keyifli kazasız sürüşler dilerim:)
 
hayırlı olsun yer uçağı derler ya öle bişi anlatım zaten enfes

Dediğiniz gibide bu bisiklte hakkında pek bir bilgi yok sizin sayenizde bir sürü insan bu başlıktan faydalancak tebrik ederim

Keyifli kazasız sürüşler dilerim:)
 
  • Beğen
Tepkiler: IbrhmAkgl
gerçekten çok harika bir bisiklet salcano bu model bisikletleri yurt dısına pazarlıyor siz de güle güle kullanın inşallah :)
 
  • Beğen
Tepkiler: IbrhmAkgl
Bir aydır yol bisikletine geçsem mi diye düşünüyordum.Alttan alttan araştırıyordum.Bu makale beni bitirdi.Şu andan itibaren para biriktirmeye başlıyorum:)

Çok güzel bir bisiklet.Salcano artık önyargıları kırmaya başladı bence.Darısı bizim başımıza.Kazasız belasız bol pedallamalar diliyorum...
 
  • Beğen
Tepkiler: IbrhmAkgl
Ben de 2 aydır yavaş yavaş yol bisikletine yöneliyorum, ilk olarak salcanonun sitesine baktım ama bu modelleri görmemiştim, aklımda ise scott s40 vardı, ama bu konuyu görünce karıştı her şey :) Zor bir karar olacak :)

Ayrıca anlatım için teşekkürler güle güle kullanın :)
 
  • Beğen
Tepkiler: IbrhmAkgl
@sefa.bayrak

Teşekkür ederim, daha güzeli sizlerin olsun. Yurt dışına pazarladığını bilmiyordum. Ama kaynak işçiliği bu modellerde çok temiz. Şimdiye kadar kırılma çatlama falan gibi ciddi şikayetler de yok. Servisler ile alakalı sıkıntılar var, o da bisiklet kültürünün gelişmesi ile aşılacaktır.
 
@HASAN TONBUL


Teşekkür ederim, umarım bir an önce gerekli finansmanı sağlar ve istediğiniz bisikleti alırsınız. Yol bisikletini kesinlikle tavsiye ederim ancak hızlı olduğu kadar da tehlikeli olabiliyor. Özellikle bizim yollarımızdaki şoförlere dikkat etmek gerekiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: H.T
@Musa Sağol

Teşekkür ederim.

Site konusuna değinecek olursak bu bisiklet sitede var olmasına var ama bence kesinlikle sitedeki bisiklet değil! Bu kadar güzel b,r bisiklet ve işçilik ancak bu kadar başarırız anlatılabilir. Bisiklet %90 başarılı bir çalışma ise site %30 bence. Ben çok ince detaylara önem veren birisi olarak kafayı yedim araştırma sürecinde. Değil ayrıntılar ana konularda bile istediğim bilgiler, bulamadım. Sanal alemde bu bisikleti ilk tanıtan ve kendi çapında inceleme yazısı yazan benim. Bunu da sırf benim durumumdaki arkadaşlara fikir verebilmek, düşüncelerini netleştirmelerine yardımcı olabilmek iç,n yaptım. Olabildi isem ne mutlu. Söylencek çok söz var ama şimdilik yeterli.
 
  • Beğen
Tepkiler: erphan ve aze22
@IbrhmAkgl

Doğru söylemişsiniz, kaynak olmadan karar vermek gerçekten zor ama konunuz bir çok kişiyi etkileyecek :)
 
  • Beğen
Tepkiler: IbrhmAkgl
ben de sonunda bu bisikletten aldım. aslında 750 lira diye bir bütçe ile başlamıştım, zira zorunluluktan günde 15 km yol yapmam gerekiyordu ve toplu taşıma gerçekten fazlası ile zaman kaybıydı. bisikleti almak için araştırmalarım henüz sürerken, labaratuvarda atıl beklemekte olan "bisan timber" marka bir dağ bisikleti ile gidip gelmeye başladım. hem bendeki kondisyon düşüklüğü, hem de bisikletin ağır aksak olması sebebiyle yedi buçuk kilometreye yakın bir yokuşu çıkmak, gayet öldürücü olmuştu. iki kere mola vermek zorunda kaldım hatta. yine de gerçekten kendimi zorlaya zorlaya çıktım, zira bisikletin arka lastiği inikti ve arka göbekteki bilyalarla ilgili de bir problemi vardı muhtemelen.
bu çeşitli sebeplerle zorlaşmış yolu, biraz daha direnerek normal hale getirmeyi becerdim elbet. ama o dağ bisikletini kullanırken, yine de içimde tedirginlikle gidiyordum.
neyse efendim, araştırdıkça ben bütçeyi de artırdım. çünkü, geçen yaz tamamı almanya ve finlandiyada olmak üzere yaklaşık on avrupa şehrini gezme fırsatı bulduğum dönemde, bisikletin gayet birincil ulaşım aracı olarak kullanıldığını, bisikletlerin oldukça konforlu olabildiğini vs. fark ettim. -bana kalırsa bizim sürünen toplu taşımacılığımız ve ulaşımımız politika ile ilgili, mutlaka birileri otomobil sektöründen para kazanıyorlar ki, toplu taşımacılık bu kadar rezil durumda ve insanlar bireysel ulaşım amacıyla otomobile dönüyorlar- zaten çocuklukta - yaklaşık 10-15 yıl kadar - sürekli bisiklet kullandığım için de, bütün bu etmenler birleşince , ulaşım amacı ile kullanabileceğim bir bisiklet almaya doğru yöneldim. yani sadece günlük onbeş kilometre değil, daha fazlasını da yapmaya karar verdim.
bu amaçla, -karar verme aşamasını pas geçeceğim- milli takımların da sponsoru olan salcano ya talip oldum. ilk araştırmalarım da her ne kadar servisi ile ilgili olumsuz ifadelere rastlasam ve dolaştığım bisikletçilerden carraro ve bianchi satıcısı olanlar "salcano kötüdür" deseler de, milli takıma bile sponsor olmuş ve olimpiyatlarda yarışmış bir markanın kötü olamayacağına karar verdim. yukarıda zaten özellikleri detaylıca anlatılmış, aslında bisikletin sadece üzerindeki etiketi salcano elbette ki.
nitekim, tahmin ediyorum ki scott ya da connondale üzerinde toplanmış aynı marka aksamlara vereceğim paranın yaklaşık bir milyar altında olduğunu tahmin ettiğim oldukça uygun bir fiyata bu bisikleti alabildim.
servis ile ilgili olarak ise, satıcı beyefendi , bu işin baba mesleği olduğunu, ve başka markalarda ücret alınan bakımları ücretsiz bir şekilde iki yıl sağlayacağını taahhüt etti.
gelgelelim, eve gelir gelmez, bisikletle bir gezintiye çıkayım dedim.
yaptığım kısa süreli yolculuğun sonunda gözlemlerimi aktarıyorum;
1- bir dağ bisikleti kullanıcısı olan bana, artık gidon biçiminden mi bilemiyorum, bisikleti dengede tutmak biraz zor geldi. ama alışılmayacak bir şey değil.
2- daha önce kullandığım hemen her türlü bisiklette- aralarında kaliteli olanlar da vardı, kalitesiz olanlar da-, yokuş yukarı tırmanışlar esnasında, pedalı çevirmeye ara verdiğim süre çok kısa olurdu. bisiklet derhal yavaşlamaya başlardı. bu bisiklet, bana oldukça uzun bir dinlenme süresi bırakıyor, bilemiyorum belki yarış bisikletlerinin genel özelliğidir belki apex in bir esprisidir, fakat o dinlenme süresi, sporu spora çeviren şey bence. bisikletten inmeye gerek kalmıyor, nefes nefese kalıp ölmüyorsunuz.
3- vitesleri değiştirme biçimi, yabancı olduğum ama derhal çok beğendiğim bir biçim. bu sistem çok hoşuma gitti açıkçası.
4- bisikletin üzerinde iken hem konforlu hem güvenli hissediyorsunuz, bunun yanısıra sanırım bisiklet kendisini kullanıcısına çok hızlı tanıtıyor. yani bisikletin üzerindeyken, bir sarsıntıdan , bir titreşimden bir sesten bi yerde problem olduğunu anlarsınız ya, o seviyeye gelmek için bisikleti yıllandırmaya gerek yok gibi geldi. henüz hiç bir sorun yok ve bisikletin üzerinde bunu anlayabiliyorum. bir sorun olunca da anlayabilecekmişim gibi geliyor ama bu sadece bir his.
5- yollar elbette ki en büyük problem, lakin çakıllarla dolu olmadığı müddetçe sıkıntı yaratacağını sanmıyorum. mazgallara dikkat etmek önemli sanırım. diğer taraftan, bizler "hem sporumu yapıp hem de ulaşımımı sağlayacağım" dedikçe, bisikletlerin şehir içinde kullanımı arttıkça, zorunlu olarak yolları arabaların hegemonyasındna çıkartacaklarını ummaktayım.
saygılarımla.
 
Bende Mavisinden aldım çarşamba geliyor en geç.. Sabırsızlıkla bekliyorum.. :)
 
Geri