Scudo Sports

Bisikleti A'sından Z'sine kendi tamir edenler

Merhaba arkadaşlar,

İstanbul buluşması gerçekleşti mi? Yeni bir buluşmayı düşünüyor musunuz?
 
Scudo
Bir adet dağ bisikleti, bir adet yol bisikleti hurdaya çıkdılar.her hafta söker takarım kendilerini amaç el alışkanlığı kaybetmeyeyim.mekanik ve hidrolik yada amortisörle işim olmadığı için o konu bilgim dışında ben v-frenciyim ,akord yapar, göbek söker, fren ayarlar, vb....mesut mutlu yaşar giderim.en gıcık olduğum'da zincir söküp takmakdır.
 
Yaz tatilinde bisikletçide çalıştım bisikletimin her yerindeki her türlü sorunu yapabiliyorum ama şu nalet olmasına frenler bir türlü istediğim kıvama gelmedi. Her yolu denedim son çare fren bacaklarını değiştirmek kaldı.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Akort ve jant örmek hic denemedinmi gerisi oke
 
Decathlon'da atölye teknisyeni olarak calismam ve decathlon'un uluslararasi fransiz atolye egitmeninden aldigim egitimle geleneksel bisikletlerin tum tamirlerini yapabiliyorum.Buna kadro vida yeri acma ve traşlama işlemleri de dahil(rohloff ve shimano nexus, özel örüm jantlar, arka süspansiyon gibi donanimlar hariç).
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
İnsanın bulunduğu yerde yeterli bilgide bisikletçi olmayınca olan da insanı kazıklayınca ister istemez ne zaman bir sorunum olsa kendim yapmaya uğraştım. Öğrenene kadar çok malzeme çizdim belki ama şuan mtb hakkındaki birçok sorunumu çözebiliyorum. Hem kafam rahat hem cebim :)
 
@çağatay kall iyi günler acaba vida deliği nasıl acıyorsunuz? Bende acmayı planlıyorum ama korkuyorum :)
 
@Yusufclp hocam bende bisikletimi paslardan ve kadroda ki ağar çiziklerden temiz bir şekilde kurtarmak için tamamen Parçaladım herşey çıktı, boyayı komple söktüm ancak orta göbek konudan bir haber şekilde kadronun üzerinde. Göbege Uyğun anahtar çizdim lazer kesimden kestirdim sol yan açıldı sağ taraf hiç kımıldamıyor. anahtar yamuldu (sol yan ve sağ yan birbirine ters yönde dönüyor biliyorum ama orta göbek bunu bilmiyor bence) 2 mm lik lazer kesimleri üst üste kaynattım artık başka çare yok tam güç... dönecek derken anahtarı kırdım. Velasıl kelam orta göbek adamı pes ettirir böyle boyaya gidecek artık.20160509_195849.jpg IMG_20160511_205704.jpg 20160514_114426.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: AliÇimen
@Tuguj öncelikle kadroya yeni vida deliği açmaktan bahsetmiyorum sizinde onu kastetmediğinizi umarak anlatayım.açılacak vida deliğinin önceden var olması ve yivlerinin zarar görmesi gerek.buradan sonra deliğe uygun boyuttaki yiv açıcı ve ile yivleri tekrar açıyorsunuz.fakat bireysel bir kullanıcı olduğunuz evinizde bu tür aletlerin bulunmasına gerek yok.bu tarz aletler seçkin servislerde mevcut.kendi evimde de ,çalıştığım yerde ki atölye de mevcuttu.o yüzden 40 yılda 1 lazım olacak birşey için servise gitmek daha mantıklı diye düşünüyorum :)

edit 1: ayrıca vida yeri arka aktarıcının takılı olduğu vida yeriyse(kadro kulağı olmayan kadrolar için) ve tamir edilmiyorsa orayı matkapla delip ek bir parçayla monte etmek için kitler de var.
 

Dosyalar

  • unior-bike-frame-tap-m3-thread_3872890.jpg
    unior-bike-frame-tap-m3-thread_3872890.jpg
    9,8 KB · Okunma: 46
  • F_25_21121_VAR_Schaltaugenreparaturset_CD-13000_M10x1_mm.jpg
    F_25_21121_VAR_Schaltaugenreparaturset_CD-13000_M10x1_mm.jpg
    78 KB · Okunma: 44
@aydin ozturk
Göbek somunlarına müdahaleden önce pas sökücü ya da wd40 falan sıkıp biras bekledikten sonra sökmeyi deneyebilirdiniz. Maskeleme bandı ile göbek izole edilerek boyanır. Ben de güzel bir kadro bulup sizin gibi temizleyip boyayıp toplamak isterim ama bunun için yer ve zamanım yok maalesef. Kolay gelsin.
 
@Yusufclp öncelikle güzel dilekleriniz için teşekkürler. wd40 ilede denedim lakin sorun çözülemedi neyse artık yapacak bir şey yok boyaya bir iki gün içinde girer diye tahmin ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusufclp
herşey tamam da birşey eksik. gerçi o zaman tamam olmuyor ama neyse :) Bu havalı maşa bakımına hiç girmedim. açıp kurcalayasım var mı var ama birinin benim yanımda yapması yeterli aslında
 
  • Beğen
Tepkiler: SerkanH
Ben de sadece hiç maşa bakımı yapmadım. Yeni bisikletimde ki maşa bakım yapılacak duruma gelsin de onu da hallederim. :)
Bunun haricinde akort ayarı(korkmayın, boza boza öğreniyor, yaptıkça daha da milimetrik yapıyorsunuz.:) ) , hidrolik fren yağ dolumu- balata değişimi, montajı, tüm vites sisteminin ve kablolarının kurulup montajı ve ayarı, ön ve arka göbek bakımı-yağlanması ve tekrardan toplanması ve arka göbek mil değişimi, ortagöbek değişimi, içlerine kum giren pedalların sökülüp temizlenip tekrar montajı, furç bakımı gibi bir çok şeyi yaptım. Yapmadığım bir jant örmek ve maşa bakımı yapmak kaldı heralde. :):)
 
  • Beğen
Tepkiler: erdsde
maşa bakımı yapmak aslında sanılan kadar zor bişe değil,neredeyse her model için youtube da videolar var.maşanızın bakıma ihtiyacı olduğunu düşünüyorsanız öncelikle gerekli malzemeleri edinin(kaliteli gres,2 farklı yoğunlukta amortisör yağı (5,10,15 wt gibi) ve değişmesi gerekiyorsa plastik conta ve o-ring'ler).biraz araştırırsanız maşanıza hangi model ve ne kadar miktarda yağ koymanızı gösteren çizelgeler var.
gibi
(link)
 
Ben en fazla zincir atarsa elimle zinciri düzeltip, zincir yağlaması yapıyorum :D bir de kabaca temizliğini yapıyorum. büyük mevzuları murat ustama götürüyorum :D
 
@Yetkin önceden ordunumu hiç jant ? Bende eskımıs jant tellerını ormeyı planlıyomda zormu kac saate ordunuz :)
 
Geri