Scudo Sports

Bisikleti A'sından Z'sine kendi tamir edenler

@ÇAMKOMLU o alet zincir baklası na girince mı değişme zamanı geldiğini anlayacağız.
 
Scudo
Evet. Birinci adım olan ucu baklaya takılıp ikinci adım olan ucunun girip girmediğine göre ölçülüyor.
 
@MİRZAS
Bence akort işi abartıldığı kadar zor değil, özellikle akordun tamamen bozulmasını beklemeden müdahale ediyorsanız ve tel başını çeyrek ya da en fazla yarım tur çevirdikten sonra elinizle tüm telleri sıkıyorsanız.
Dikey zıplama birazcık daha komplike ama bir çemberi neresinden çekerseniz daha yuvarlak hale geleceğini kafanızda canlandırırsanız onuda yapabilirsiniz. Deneyimle zamanla oturuyo. Akorddan sonraki ilk bi kaç kilometrede gelen çatırdama sesleri de baya keyifli geliyo :)
Bu arada kesinlikle kaliteli bi akord anahtarı almanızı öneririm, tercihen tel başına alttan geçen 3 ya da 4 tarafı kapatan anahtarlardan, kötü anahtarlar tel başından kolayca kayarak bozabiliyor.
a.jpeg a1.jpeg a2.jpeg
 
  • Beğen
Tepkiler: enzo ve Yetkin
Ben de kendi başına çözmeye çalışanlardanım. Geçen hafta ikinci el bisikletimi test sürüşünden sonra temizlemek ve ayar çekmek için parçaladım, ki daha önce pek yapmadığım bir şeydi. Bisikletten ayarlarından, parçalarından geçen aya kadar pek anlamazdım ki hâlen de temel sayılabilecek konularda bilgi eksiğim var, söküp taktıktan sonra bir çok şeyi kavradığımı anladım.

Bana kalırsa bu mesele, okumak veya izlemekle pek çözülebilecek bir şey değil. Tüm parçalarını sökersin, sonra birleştirmeye çalışırsın ve birşeyler yerine oturmaz, eksik parçaların olduğunu görürsün ve o zaman girip araştırmaya başlarsın. Bu esnada teorik bilgiler edinirsin ve uygulamada daha fazla bilgiye sahip olursun... Daha ötesi, son vidayı sıkıp üstüne bindiğinde, bisikleti evlâdın gibi hissedersin.

Foruma katıldıktan sonra çanta ve aksesuar meselesine kafayı taktım. Bakalım neler olacak.
 
En önemlisi acele etmeden, planlı, programlı ve tertipli iş yapmak.

Gecenlerde Teker göbekleri bakimini usta yardımı alarak hallettim. Iki uc denemeye acemilik gider sanırım.

Kisaca akort ayari ve vites ayarı ( cok ugrastim :acpsnr:bir türlü olmadi ama olacak insAllah) hariç kendim yapıyorum diyebilirim. Bazen sinir bozucu olabiliyor ama uzun suren tamir bakimlarda kahve veya cay alıp öylece dağılmış bisikleti seyretmek cok hosuma gidiyor.

Canim sıkıldıkça bazi yerlerini söküp topluyorum.:D
 
biraz cesaret ve birazda merakla bisikletin herbir parcasinin tamirini yada degisimini yapabilirsiniz , ben sahsen parca almak disinda bisikletciye en son ne zaman gittigimi unuttum . bakim onarim gibi her türlü islemi kendim yapabiliyorum, boyasida dahil .

akorttan korkmayin heleki zamaniniz varsa hic korkmayin , vuruk haricinde vuruga da cemberi degistirerek cozum bulunur hevesliyseniz benim gibi. kirik cemberim vardi uzerinde de 240 s gobekler gobeklerin bosa gitmemesi icin bi cember aldim bir hafta ugrastim hatta eski telleri kullandim son 8 tel uymadi usendim tekrar sokmeye uymayan tellerin olcusunu aldim ona gore yeni tel aldim taktim akortuda yavas yavas iki saatte sifira yakin bir sekilde hallettim sehbam olmamasina ragmen ,iki yildir biniyorum hic bir sikinti yok dag tas bayir hoplama ziplama , baktikca bana verdigi hazda cabasi :D hatta jantlarda sekil oldu tellerin 24 tanesi siyah 8 tanesi nikelaj, uzaktan bakinca 24 tel gibi gorunuyor :D
 
Jant akordu ile ilgili çok yararlı bir video. Yalnız baya sabır istiyor bu iş.

 
Bisikletimin tamir işlerini kendim yapmayı seviyorum. Yama, iç lastiği değiştirmek, zırh takmak, pedal değiştirmek vs gibi çok basit müdahaleler ile başladım, şimdi akort ayarı ve vites ayarını belli ölçüde yapıyorum ama iyi bilen bir arkadaşım kontrol ediyor ve daha hassas hale getiriyor. Sorum şu, yavaş yavaş kendimi geliştirmek istediğim tamir konsunda makul önceliklerim sizce ne olmalı? Öncelikle ne türden tamirleri kendim yapmayı denemeliyim? Ve dolayısıyla hangi tamir bakım aletlerini öncelikli olarak almamı önerirsiniz?
 
Bisikletimin tamir işlerini kendim yapmayı seviyorum. Yama, iç lastiği değiştirmek, zırh takmak, pedal değiştirmek vs gibi çok basit müdahaleler ile başladım, şimdi akort ayarı ve vites ayarını belli ölçüde yapıyorum ama iyi bilen bir arkadaşım kontrol ediyor ve daha hassas hale getiriyor. Sorum şu, yavaş yavaş kendimi geliştirmek istediğim tamir konsunda makul önceliklerim sizce ne olmalı? Öncelikle ne türden tamirleri kendim yapmayı denemeliyim? Ve dolayısıyla hangi tamir bakım aletlerini öncelikli olarak almamı önerirsiniz?
Bence bu kendi kendine gelișen ya da gelișmesi gereken bir olgu, sorunlar ortaya çıktıkça onları çözerek gelișmek daha ağır basıyor gibi geliyor bana.

Senede 5000-6000 kilometre gibi rakamlar yapmıyorsanız ihtiyaç haline gelene kadar göbek anahtarı, furç takma aletleri, mașa bakım ekipmanları vs. gibi șeyler alınmamalı bence.

Nereden biliyorum? Daha önce yașadım çünkü. 🙃 Hatta ișini düzgün yapan tanıdık bir mahalle bisikletçisi varsa çoğu anahtar için masraf yapmak gereksiz diye düșünenlerdenim.

Senede veya iki senede belki bir defa ancak kullandığım dub, hollowtech 2, kare mil göbek anahtarları var bende; zamanında neden edinmișim sadece bir defa kullanacağım anahtarları inanın anlamakta zorluk çekiyorum.

Bunda ișini düzgün yapmayan bisikletçilerden dolayı olușan ön yargımın da etkisi olmalı, neyse asıl konumuza gelelim. Bence zincir açma anahtarı, eğer bisiklet çok kullanılıyorsa zincir boyu uzunluğu ölçme aleti vesaire gibi her daim lazım olabilme ihtimali olan malzemelerden bașlanabilir.
 
Bence bu kendi kendine gelișen ya da gelișmesi gereken bir olgu, sorunlar ortaya çıktıkça onları çözerek gelișmek daha ağır basıyor gibi geliyor bana.

Senede 5000-6000 kilometre gibi rakamlar yapmıyorsanız ihtiyaç haline gelene kadar göbek anahtarı, furç takma aletleri, mașa bakım ekipmanları vs. gibi șeyler alınmamalı bence.

Nereden biliyorum? Daha önce yașadım çünkü. 🙃 Hatta ișini düzgün yapan tanıdık bir mahalle bisikletçisi varsa çoğu anahtar için masraf yapmak gereksiz diye düșünenlerdenim.

Senede veya iki senede belki bir defa ancak kullandığım dub, hollowtech 2, kare mil göbek anahtarları var bende; zamanında neden edinmișim sadece bir defa kullanacağım anahtarları inanın anlamakta zorluk çekiyorum.

Bunda ișini düzgün yapmayan bisikletçilerden dolayı olușan ön yargımın da etkisi olmalı, neyse asıl konumuza gelelim. Bence zincir açma anahtarı, eğer bisiklet çok kullanılıyorsa zincir boyu uzunluğu ölçme aleti vesaire gibi her daim lazım olabilme ihtimali olan malzemelerden bașlanabilir.
Katılıyorum. Bende benzer şekilde malzemeler edindim. Ilk başta zamanla hepsını alayım diye düşündüm ama bısıklette bir sürü gerekli aksesuar giyim vb. Şeyler ve bunların pahalılığı... Devamımı yazmama gerek yok galiba. Zaten işten gücten yılda 1000-2000 civarında kalıyorum
 
Bisikletimin tamir işlerini kendim yapmayı seviyorum. Yama, iç lastiği değiştirmek, zırh takmak, pedal değiştirmek vs gibi çok basit müdahaleler ile başladım, şimdi akort ayarı ve vites ayarını belli ölçüde yapıyorum ama iyi bilen bir arkadaşım kontrol ediyor ve daha hassas hale getiriyor. Sorum şu, yavaş yavaş kendimi geliştirmek istediğim tamir konsunda makul önceliklerim sizce ne olmalı? Öncelikle ne türden tamirleri kendim yapmayı denemeliyim? Ve dolayısıyla hangi tamir bakım aletlerini öncelikli olarak almamı önerirsiniz?

Bence amortisör olmayan bir bisiklette öncelikler olarak sıralamak gerekirse;

Birinci seviye bisikleti çalışır durumda tutmak:
- Temizlik ve yağlama (zincir, sele borusu, eski tip gidon boğazı)
- Lastik değiştirme ve tamiri
- fren, vites ve sele (ve eski tip sele borusu) ayarları, fren pabuç ve balata değişimi
- zincir söküp takmak (temizlik amaçlı)

İkinci seviye basit parça değişimleri:
- Zincir, fren ve vites teli değişimi (uzunluk ölçümü, hortumlarıyla birlikte döşeme),
- vites ve fren aksamı montajı
- gidon, gidon boğazı, sele, ruble, aynakol değişimi (ruble ve aynakol için özel alet gerekebilir)
- göbek bakımı ve yağlama
- teker akord ayarı (bu aslında birinci seviye ama zorluğu nedeniyle ikinci seviyeye yazdım)
- hidrolik diskler için yağ değişimi

Üçüncü seviye kompleks parçalar (özel aletler gerekebilir)
- Göbek değişimleri (ön, arka, orta, furş) ölçümleriyle birlikte yapılmalı
- furş takımı değişimi
- Jant örme (ölçüm önemli)
- Boyama

Siz birinci seviyeyi zaten halletmişsiniz, ikiye geçmişsiniz. Diğerlerini de halledersiniz.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Katılıyorum. Bende benzer şekilde malzemeler edindim. Ilk başta zamanla hepsını alayım diye düşündüm ama bısıklette bir sürü gerekli aksesuar giyim vb. Şeyler ve bunların pahalılığı... Devamımı yazmama gerek yok galiba. Zaten işten gücten yılda 1000-2000 civarında kalıyorum
Bir de ucuz ekipmanlar değiller, gerçi ne ucuz ki bu devirde? Bundan sonra sadece gerekli ekipmanları almaya özen göstereceğim. 🙃
 
arkadaşlar o kadar video izledim. vites ayarını anlayamadım malesef. Akort ayarını bile anladım ama vites ayarı zor gibi ya yapamadım kendim.
 
Forumdaki en güzel başlıklardan birisi bence. Hazır yaz dönemi gelmişken yıllık bakımları yapmak lazım yapmadıysanız. :)
 
tamir setleri pahalı diyecektim zaten demişim geçenlerde. olsun bidaha deyim. A'dan Z'ye yapılacak tamir için herşey çok pahalı :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Eren
Arkadaşlar merhaba, yıllık bakımımı geçen hafta kendim yaptım. Mosso Legarda 2024 MSM V kullanıyorum. Ön tekerlekle ilgili sorunum var ancak nereye yazacağımı bilemedim.

Virajlarda ön tekerlek sağa ve sola yatıyor 1 cm kadar. Bunu çok net fark edebiliyorum. Bakımdan önce de bu durum vardı. Bu sapma normal mi yoksa tekerlekte bir sorun mu var acaba? Göbeği kontrol ettim, sağlam ve boşluk yok. Akordu tam, kusursuz. Tekerleği de düzgün ve sıkı bir şekilde maşaya takıyorum, onda da bir sorun yok. Bu bir sorun mu değil mi çözemedim.
 
@Köl Tigin Maşanın amortisöründe boşluk olmasın?
 
  • Beğen
Tepkiler: Köl Tigin
@can_celik Maşada da sorun yok hocam. Problem maşada olsa zaten sağa sola yatmaz.
 
Lastiği ne zamandır kullanıyorsunuz? Lastik ömrünü doldurmuş olabilir mi?
 
aleti olmadığı için yapamadıklarım; press fit orta göbek takma, furç seti takma, hidrolik fren yağı doldurma.
aleti olduğu halde beceremediklerim; jant akort ayarı (herkesin harcı değil, tecrübe gerektiriyor)
bunların dışındaki her tamiri yaparım
 
Geri