Scudo Sports

Bisiklete binerken yapmamamız gerekenler.

duran arabaların yanından geçerken aynadan içerde biri var mıdır yok mudur diye kontrol etmek gerekir...çünkü her an küt die kapıyı açanlara rastlamak mümkün,ben rastladım pek de iyi olmadı:(
 
Scudo
Geç saatlerde biniliyorsa ışıklandırmalar açık olmalı; uzaklardan görüşebilmeli. Trafikteki araçlarla inatlaşılmamalı; damarlarına basılmamalı; aksi taktirde üstünüze kırabiliyorlar korkutmak için. Taksicilere ve minibüsçülere de aman dikkat; adamlar soldan sağa zıplıveriyor. Ayrıca araçların kurallara uymasını beklemeyin; sinyal filan çoğu adam için gereksiz; tıpkı ki çoğu bisikletçinin kask takmaması gibi.
 
@baymineral

VE BUNLARI ELLERİMİZİ BIRAKARAK HİÇ YAPMAMALIYIZ ÖZELLİKLE
 
@baymineral

Özellikle geceleri asfalt yollarda giderken açık olabilecek kanalizasyon çukur kapaklarına(rögar kapaklarına) dikkat etmemek bizlere çok pahalıya mal olabilir. Bana birkaç ay önce ucuza mal olmuştu.
 
keskin ve zemini bozuk virajlarda arkadan gelen körüklü otobüs,araba,kamyon vb. aldırmaksızın 45 dereceden fazla bisikleti yatırmak:D
 
@LorD Of DrinkS

ama böle olmazki.lütfen mesajlarını küçük harflerle yazmalısın .eğer uyarı yapmak istiyorsan renk fontları hizmetinde ;)
 
ön kaldırmak arkadaşımın öle az daha kafa göz dağılıyodu
 
toprak bir tepeden 40 km hızla inerken 5 dakika önce yağmur yağdığını unutmak

bir duvara son sürat giderken arka frenin tutmadığını görüp ön frene asılmak (duvara vesikalığım çıkmıştı.)
 
düşünün ki bir caddede 60 km/h ile gidiyorsunuz.ve önünüzde bir motor var(yaklaşık 10 metre ötenizde) gaza gelip de onu geçeyim deyip motorun da sağdaki sokağa yavaşca girdiğini görünce siz de haaa yavaşladı ben bunu geçerim deyip siz de sağa giriyosunuz o hızla ve daha direksiyonu kırdığınızda bir yere vurmuyorsunuz denedim.....
sadece ön jant yamuluyor veo andan geriye daha birşey hatırlayamıyorsunuz herşeyi dirsek diz ve sağ kolunuzun yanına baktığınızda anlamışsınızdır çünkü...allah tan kafanızda birşey yoktur yani bende olmadı çok şükür:)
 
Toprak yoldan iniş yaparken arkadaşınızın çektiği videoya artistik poz vermeye çalışmak, bu esnada çekilen video ile sağa sola hava atarım diye düşünmek.
Yok yok benim başıma gelmedi:D .. Kolum hala acıyo:(
 
yüksek seste müzik dinlemek kulaklıkların ikisini birden takmak
 
bisikletinizi 3. kat olsa da balkona zincirlemeden bırakmaynz, hayranları olabilir:( ve aynı sekilde kalabalık bir sokakta, bikac dakika da olsa kilitlemeden yalnız bırakmayın onu, sonra cok uzulebilirsnz:( bir de km. olcer baslıklarını bisikletiniz park halindeykn yaniniza almayı unutmayın derim;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Speedy Cycler
bide hızla bayır aşagı giderken sakın geçtiğiniz arkadaşınıza kafanızı çeviripde bakmaya çalışmayın
(valla siz mi pert yoksa karşıdan gelen arabamı pert bilmem)
 
inişte matara eldeyken logar kapaklarıne dikkat etmek.
düşüp patlayan matara önemli değil bunny hop tarzı tek el havalanmak çok kötü
 
ıslak zeminde, inişte caddelerdeki geniş aralıklı su oluklarının üzerinden geçmemeye çalışın :)

yağmur yeni atıştırdığında zemin çok kaygan olur, frenleri nazikçe kullanın..

taksicilere, dolmuşlara dikkat edin.. her an her yerde sağa, sola kırabilir ya da durabilirler...

özel halk otobüslerine dikkat...

görüşünüz hep açık olsun, büyük araçların arkasında kalmayın..

istanbuldaki yeni model geniş yeşil otobüslerin sağında kalmamaya çalışın, özellikle virajlarda ve dar yollarda..

arabaları, otobüsleri, motorları gereksiz yere bunaltmayın.. sonuçta o dünyada güçlü olan onlar... kimsenin geçmediği orman yolundaymış gibi saçma sapan hareketler yapmayın... kendinizi şoför olarak hayal edin.. onların öngörebileceği şekilde davranın..

ramazan'da iftardan hemen önce, tatil başlarında ve sonlarında, hafta başında ve cuma iş sonunda, kötü havalarda kısacası trafiğin yoğun ve şöförlerin yorgun ve stresli olduğu, bir an önce evlerine vs ulaşmak istediği durumlarda ekstra dikkatli ve özenli olun... sizi görmeyeceklerdir bile, görseler de umursayacak halleri olmayabilir..

park halindeki arabaların dibinden geçmeyin, kapılarının açılmayacağının ya da yola dalmayacaklarının hiç bir garantisi yok.. çok zorunlu kalırsanız mutlaka aynayı kontrol edin (içerde şoför var mı, aynaya bakıyor mu, eli direksiyonda mı vs)

arabaların aynalarına dikkat edin..

etrafı radar gibi tarayın tek bir noktada takılı kalmayın..

gerektiği zaman elinizle arabalara döneceğinizi, yan yola geçeceğinizi vs işaret verin, sonra da selam verin ki bisikletlileri sevsinler :)

araçlara-insanlara olumlu yaklaşın.. olumsuz önyargı yapmayın.. böylece daha güçlü olur, daha kısa sürede, daha mantıklı kararlar verirsiniz.. insanlar da size daha olumlu yaklaşır.. yani yolda duygusal takılmayın :D ama herşeye hazırlıklı olun, sonuçta dünya toz-pembe değil..

seri pedal çevirmek reflekslerinizi, hareketlerinizi, tepkilerinizi ve karar almanızı+uygulamanızı serileştirir... seri pedal çevirin, pedal çevirmeyi bırakmayın, vitesinizi hafifletin..

spd kullanın.. bisiklete daha da hakim olursunuz...

boyunuza posunuza uygun bisiklet edinin...

kaskınızı hiç çıkarmayın..

hiç dalıp gitmeyin :D kafanız dik olmalı ki önünüzü göresiniz, tamam yeri de taramalısınız ama etrafınızı görmeniz de gerekiyor.. gözlerinizi yere, yerdeki engellere kitlemeyin.. NEREYE BAKARSANIZ ORAYA GİDERSİNİZ :D bu arada tabi ki sadece 5 m önünüze bakmayın :D.. kafayı indirmek görüş mesafesini ve açısını da daraltır..

seslere dikkat edin.. tecrübeyle arkanızdan gelenin size ne kadar yakın geçeceğini sezmeye başlarsınız...

kısacası gözünüzü, kulağınızı, bacaklarınızı ve beyninizi ve de ellerinizi koordineli olarak kullanın.. seri olmak akıcılık demektir.. gereksiz ani hareketlerden kaçının...

pompasız, yedek iç lastiksiz çıkmayın... iç lastiği sele altına bantlayabilirsiniz..

suluğunuz mutlaka dolu olsun ve mutlaka arada yudumlayın..

cebinizde mutlaka ufak da olsa enerji veren bişiler bulundurun..

baya da uzun olmuş.. aklıma gelenler bunlar :) yolunuz açık olsun..
 
Virajda fren yapılmaması gerekliliğini dün zor yoldan öğrendim. İzmit' te vilayetin ordaki viraja akşam bir kaç "ayı" yaya yüzünden dar bir açıyla, biraz hızlı girdim. Tam hatırlamıyorum ama ön frene dokunmuş olabilirim. Tam o sırada ön teker (dar açının etkisiyle de olabilir) kilitlendi, asfaltta lastik izi çıktı ve arka teker kalktı. Bende Scotty' nin sol ön tarafından hafifçe düştüm. Sol dizim hafifçe sürttü ve elim yere deydi ama çok şükür bir şey olmadı. Hiç bir şey olmamış gibi yoluma devam ettim.
 
@baymineral

Karayolları trafik kanunlarının bisikletçiler için uyulması gerekli kanunları vardır. Bunlardan birisi de dönerken ön frene basılmamasıdır.
 
abı orada bır mesaj gordum olu kırpının uzerınden gecmek olu kırpıyı nasıl bulacaz ya :)
 
Geri