Scudo Sports

Bisiklete binerken yapmamamız gerekenler.

Scudo
Trafikte biniyorsanız ;
Ani hareketlerden kaçınmak gerekiyor.Hızlı bir şekilde yolun emniyet şeridini terk edip sol tarafa çıkmamak gerekiyor.
Sarı ,kırmızı, (gece beyazda olabilir) gibi kolaylıkla fark edilebileceğiniz göze çarpan türden renkli giysileri tercih etmekte fayda var.
Grup halinde gidiyorsanız ani frenlerden kacınmalısınız(özellikle uzun gezlerde), arkanızdakinin sizin fren yaptığınızı algılamayıp tepki göstermesi çok geç olabiliyor.
Ellerinizi bırakmamanızı tavsiye ediyorum, her araba her an herşeyi yapabiliyor.
Kavşaklarda dönüş yapacak araçlar sizi fark edemeyebiliyorlar, sinyal vermeyebiliyorlar.Kendinizi farkettirmelisiniz(kimi zaman araçlara yol vermemek daha güvenli olabiliyor), dikkatli olmayıda unutmayın
Köprü yada viyadükten geçerken büyük araçlarla karşılaşmama özen gösterebilirsiniz,çok fazla tehlike yaratabiliyorlar(yaratabiliyoruz),hele bir de karşıdan araç geliyorsa.
Yağmurda saatlerce gidecekseniz eğer bir şekilde ayakkabınız içine su girmesini önleye bilirsiniz(ayakkabı kılıfları&poşet&koli bandı üçü bir arada etkili oluyor, görüntüyü önemsemiyorsanız)
Yüksek hızlarda araçlara çok yakın gitmemekte fayda var, araçlar durabilirken sert bi şekilde biz duramıyoruz.
Bizi fark etmeyen yada göremeyen bir yayanın yanından(yaya ile aynı yönde giderken bu sık sık oluyor) geçerken hızmızı düşürmekte ve kendimizi bir şekilde fark ettirmekte oldukça mantıklı,allah korusun.
 
@i.golge

Ben aksine fren yaparken hep ayağa kalkanlardanım. Çünkü bisiklete sadece el ve ayaklarınızda değiyorsanız onu kontrol altında tutmanız daha kolay oluyor. Sağa sola savurma ihtiyacınız olursa da bunu yapabiliyorsunuz.
Bir başka tavsiye de bozuk zeminde oturmamak. Alttan gelecek darbeler dengeniz ile ilgili ciddi sorunlar yaratabilir.
Sürüş sırasında fren kollarına 4 parmakla uzanmak veya hiç uzanmamak da bir hata bence.
 
Yağışın veya suyu seven halkımızın asfaltı yeni ıslattığı zamanlar, asfalt neredeyse sabun gibi buz gibi kaygan oluyor. Bu ve buz gibi kaygan zeminlerde giderken kesinlikle ani hareketlerden kaçınmak gerekiyor. Bisikleti çok yumuşak kullanmak şart. Ani fren tehlike yaratıyor. Kaygan zeminlerde iken ayakta kullanmamak faydalı olabilir. Yokuş çıkarken dayanabildiğimiz en ağır vitesi kullanmamız patinajı engeller.
 
8 km boyunca ellerinizi bırakarak (iki elinizi birden) bisiklet sürmek...Çok riskli özellikle şehirler arası yoldaysanız.
Bugün yaptım oradan biliyorum. :D
 
bi tanede ben ekliyim adrenalin olsun diye hızla giden bir aracın dibinden gitmemek denedim araba yavaslayınca yanından gecım dedım ruzgar fırlattı
 
bide arabaların yanından gecerken heycan olsun dıye onunla aynı hızda seyir yapmamak cunku herkes ınsanca davranmaya bılıyo yenı kronumla denedım bacagımı kırdım ALLAHTAN bısıklete bıse olmadı olan ban bıde arabaya oldu oh oldu aynası kırıldı
 
yaklaşık 10 sene önce bi arkadaşımla yarışıyodum. yakın temas yapıp birbirimizi korkutmaya çalışırken gidonlar birbirine kilitlendi, sonra beraber kardeş kardeş yerlerde süründük. yaralar bereler bi yana, olan benim lx vitesfren kollarıma olmuştu. gidonların kilitlenmesi sırasında vites bölümü kırılmıştı :(
o eski siyah, üstten göstergeli lx lerdi. çok beğenirdim onları, ne zorluklarla satın almıştım.
anneannemin bi sözü vardır: çok gülen çok ağlar. o keyifli yarış gerçekten kötü bitmişti. hız yapmaktan hala korkarım. hem severim hem korkarım...
 
trafik kurallarına uymayan araclara(bayanlarda dahil ama daha yumusak:D) bagarmak çagırmak gerçi bu zamana kadar kötü bi sonuç dogurmadı ama yapmamaya özen gösteriyorum
 
yokuş aşağı hızla giderken tek eli bırakmak düşebiliriz 'bir kere başıma gelmişti:D'
 
Sisli havada çok hızlı gitmek. (Kartepe' de bulut içinde turlarken Allah' a emanet sürüyordum. 40-50 km/h ile giderken 10 metreden ilerisini görmediğinizi düşünün. Önünüze bir şey çıksa yandınız)
 
güvenlik önlemelri tam olmadan bisikleti sürmek bırak sürmeyi oturmak.:D bi kere otururken 2 metre aşağı düşmüştüm bisikletlen:D
 
Bisikletle Giderken arkama Bakarım..

1 kere bir bayan ve kızına çarpıyordum
1 kere Takla Attım (Öne doğru)
Birde Dükkanın Camından Kendime Bakıyım Derken :D Tak Bi arkadaşla çarpıştık
 
Ben de 30 km/sa ile giderken arkama bakayım dedim ve duran minübüse arkadan bindirdim. Çok şanslıydım ne bana ne de bisiklete bir şey olmadı. Sadece minibüsün farı kırıldı.
 
toprak yolda aşağı doğru 40 km/h hızla inerken ön frene basmamalıyoz.toparlaması zor oluyo :D
 
sağ elimizde uzun bir karton kutu tutarken gidonu sağ tarafa kırmak. SONUÇ: karton torba dizimiz ile gidon arasında kalır ve pedalı çeviremeyerek bisiklet ile aramızda 5 metrelik bir mesafe oluştururuz. kendimden biliyorum :D :D :D ...
 
mucurlu veya çakıllı yollarda hızlı dönüş yapmak...( çakıllı yolda bi arkadaş hızlı gelirken dönmek istedi ama düz gitti tabi, yerle bir toz toprak...) kötü bi görüntüydü, her tarafı çizilmişti felan.
 
sağ elde telefon sol el gidonda giderken(telefonla konuşmalısınız bu arada, hatta kız arkadaşınızla konuşmanız gerekli) yokuş çıkmaya çalışmanız, vitesinizin ağır gelmesi, sol elinizle sağdaki vites kolundan vitesi değiştirmeye çalışmanız yapmamanız gereken bir harekettir. eğer bu hareketi yapıyorsanız düşmeyi bilmelisiniz. kırılan gidon sonucu bisikletin olduğu yerde durması, seleden fırlamanız ve gidonun üstünden uçarak yere koşar biçimde inmeniz, ancak düşmemeniz, ve bu durumda telefonla konuşmanız zor bir hareket. (yaptım diye demiyorum gerçekten zor:D)
istemdışı bir biçimde yapılamayacak şey değil ama:D
 
Geri