proxyminee
Aktif Üye
- Kayıt
- 9 Mart 2020
- Mesaj
- 154
- Tepki
- 119
- Şehir
- istanbul
- Başlangıç
- 2016—17
- Bisiklet
- Giant
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Bende de Legarda 2021 var hocam megarenge tz500 14 34 siparişi verdim.Çok dik rampalarda bakalım ne kadar farkedecek.Fren papuçlarını baradine ile değiştiriyorum bir de jel sele aldım.Eğer frenlerden yine memnun kalmazsam fren ayaklarını da değiştireceğim.Merhaba arkadaşlar konu açamadığım için benzer bir konu olarak buraya yazmayı uygun gördüm, bisikletim Mosso legarda 1821 MDM , hobi amaçlı kullanıyorum zaman zaman 50 -80 km arası turlara da çıkmaya başladım az eğim ve yokuşlarda sorun yaşamıyorum. fakat ciddi yokuşlarda çok yoruluyorum yarısında kesiliyorum, yaşımında etkisi olabilir gibi geliyorama araştırmama göre 21 vites yetersiz kalıyor shimano megarange 14-34 MF-TZ31 ruble değişiminin yokuşlarda rahatlatacağı bilgisine ulaştım, mevcut donanım üzerinde başka makul başka ne gibi yükseltmeler yapabilirim, arka aktarıcım bu ruble için yeterli olur mu ? ilginiz ve yardımınız için teşekkür ederim. Saygılarımla
Bisikletin Teknik donanımı!
Kadro : 6061 Alloy Frame Maşa : Rigit Aynakol : Shimano FC-TY501 Ruble : Shimano MF-TZ21 Vites Kolu : Shimano Altus ST-EF500 7X3 Arka Arttırıcı : Shimano Altus RD-M310-L Ön Arttırıcı : Shimano Altus FD-TY510 Zincir : KMC-Z51 Fren : V-Brake Alloy Orta Göbek : Kaset KL-08A Pedal : HF893 Alloy Hazne : SF-A223A Alloy Rulmanlı Jant : Starrims J19SZ
Selam, ayni bisikletten bende de var ve 34 rubleden taktırdım. Arka aktarici ve zincir kurtardi, zaman zaman ses yapsa da yokuşlarda farkedilir bir etkisi olduğundan umursamıyorum. Sadece arka 1. ve 2. dişli arası geçişlerde ara bir dişli ihtiyacı hissediliyor. Alakası olmayabilir ama arka vites ayarlarım çabuk bozuluyor ve aktaricidaki vidadan ince ayar yapmam gerekiyor zaman zaman. Tavsiye eder miyim ederim ama ilave bir müdahale olduğunu hissettiriyor.Merhaba arkadaşlar konu açamadığım için benzer bir konu olarak buraya yazmayı uygun gördüm, bisikletim Mosso legarda 1821 MDM , hobi amaçlı kullanıyorum zaman zaman 50 -80 km arası turlara da çıkmaya başladım az eğim ve yokuşlarda sorun yaşamıyorum. fakat ciddi yokuşlarda çok yoruluyorum yarısında kesiliyorum, yaşımında etkisi olabilir gibi geliyorama araştırmama göre 21 vites yetersiz kalıyor shimano megarange 14-34 MF-TZ31 ruble değişiminin yokuşlarda rahatlatacağı bilgisine ulaştım, mevcut donanım üzerinde başka makul başka ne gibi yükseltmeler yapabilirim, arka aktarıcım bu ruble için yeterli olur mu ? ilginiz ve yardımınız için teşekkür ederim. Saygılarımla
Bisikletin Teknik donanımı!
Kadro : 6061 Alloy Frame Maşa : Rigit Aynakol : Shimano FC-TY501 Ruble : Shimano MF-TZ21 Vites Kolu : Shimano Altus ST-EF500 7X3 Arka Arttırıcı : Shimano Altus RD-M310-L Ön Arttırıcı : Shimano Altus FD-TY510 Zincir : KMC-Z51 Fren : V-Brake Alloy Orta Göbek : Kaset KL-08A Pedal : HF893 Alloy Hazne : SF-A223A Alloy Rulmanlı Jant : Starrims J19SZ
Güzel bir güncelleme yapmışsınız. İnişlerde eminim daha agresif olmuştur. Bir de hidrolik sele borusu ile küçük bir iniş canavarınız olabilirStok gelen deore göbekli jant setini crank brothers cobalt 2 ile, stok gelen rockshox recon maşayı rockshox reba rl 120mm ile değiştirmiştim 2018 yılında. Stok gelen M8000 grup setimle kullanmaya devam ediyorum cağnım bisikletimi.
235920 dosyayı görüntüle
Linkini atıyim abi bu dediğim bisiklet (link)@Nevfell carraroda yeni seri tiagra varsa edebilirsin mantıklı olur. Bisiklet de sana uyuyorsa tabi.
Yalnız tiagra da 12 28 ruble var , sende 11 32 , 32 yokuşlarda işini kolaylaştırır. Yokuş performansın kötü ise gerek yok. Ama zaten 32 kullanmıyorum diyorsan . Hem tiagra sete geçersin. Hemde cavalierdeki 2.5 kg jantlardan kurtulursunLinkini atıyim abi bu dediğim bisiklet (link)
Benim mosso daha 3 4 aylık o biraz eski sanırım resimlere bakınca öyle gördüm yinede tavsiyelerinizi bekliyorum.
Benim ilanımda bu : (link)
Özellikle jantların ve lastiklerin ağırlığı diğer parçalara göre çok daha önemli çünkü ağır bir tekerlek sadece doğrusal ivmelenmeye karşı değil aynı zamanda tekerin dönüş hareketi nedeniyle açısal ivmelenmeye karşı da daha yüksek bir (link) oluşturuyor.Yalnız tiagra da 12 28 ruble var , sende 11 32 , 32 yokuşlarda işini kolaylaştırır. Yokuş performansın kötü ise gerek yok. Ama zaten 32 kullanmıyorum diyorsan . Hem tiagra sete geçersin. Hemde cavalierdeki 2.5 kg jantlardan kurtulursun
Yok sayılacak kadar az olan bir etkiyi çok önemliymiş gibi sunmuşsunuz:Özellikle jantların ve lastiklerin ağırlığı diğer parçalara göre çok daha önemli çünkü ağır bir tekerlek sadece doğrusal ivmelenmeye karşı değil aynı zamanda tekerin dönüş hareketi nedeniyle açısal ivmelenmeye karşı da daha yüksek bir (link) oluşturuyor.
Konu o değil. Ağırlığın dönüyor olmasının etkisi abartıldığı kadar değil. Ayrıca evet, çok rakımlı sürüşler yapmıyorsanız aero etkilerin yanında ağırlık çok önemli değil.Aynı mantıkla 1-2 kilo daha hafif bisiklet almanın da etkisi yok denecek kadar az![]()
Bana söz verdiydi şimdi sahibinde yayindan kaldirildi diyor o bisiklet bende merida reacto 105 setli bisikletlere bakiyorum inanilmaz hoşuma gidiyo bu bisikletler ama 10bine koyanlar var.. Bu sora setli yeni bisikletimi ilana koydum onuda satip 5binde bende var 2de kredi çekip alsammi diyorum sizce iyimi bu bisiklet ?@Nevfell Bisikletler arasında çok fark yok. Kullanılmış Tiagra'yı sıfır Sora'ya tercih etmek çok mantıksız. Tiagra sette sadece bir fazla vites var, 105 olsaydı belki. Ayrıca Tiagra Sora'dan daha ağır. Boyları da aynı bisikletlerin. Tam olarak neden takas yapmak istiyorsunuz? Buradaki ilanda karbon bisiklet bulduğum için satıyorum yazmışsınız, o bisikleti almayacak mısınız?
Abi işte belli bir yağ oranına eriştikten sonra verdiğin kilolar kaslarından da gitmeye başlıyor o yüzden bisikleti hafifletmek daha iyi oluyor ama toplamda 100 kilo olunuyorsa bence arada fark yok.Şunu hep merak ediyorum; 2 kg verip aynı bisikletle yapılanla, aynı kiloda olup bisikleti 2 kg hafifleterek yapılan performans arasında fark var mıdır? Toplam kilo da 100 olsa mesela...

