Scudo Sports

Bisiklet tavsiyeleri

@hamlet2006

Harikasınız!
Aradığım cevap işte bu!

Endurance adından tahmin ediyorum aslında. Bizde de sport touring aletlerin bazılarına enduro deniliyor, maksat belli, git gidebildiğin kadar.

Şimdi 105 donanım konusunda fikrim yok? Ne demek 105?

Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
Scudo
@Levent Gocmen

O zaman ilk önce bike fit yaptırıp kendi bedenin için doğru ölçülere sahip bir bisiklet alman lazım. Sonrasın da ise alacağın bisiklete karar verebilirsin.

Yeni başlayan herkes için bikefit öneriliyor. çünkü vucutlarını tanımıyorlar ve genelde yanlış bisiklet seçimi yapıyorlar. fit yaptırmanın bisiklet seçim sürecini çok daha kolaylaştıracağını düşünüyorum.

İstanbul da fit yapan yerler
-http://(link)

Burada fit'in ne olduğunu anlatıyor
-https://(link)
 
@Pamuk


Önemli bilgiler için teşekkür ederim, Kadroyu boyunuza göre doğru seçin diye bilgiler okudum fakat sizin bahsettiğiniz bu işin doğru yol ise, bilinçli ilerlemek cok daha mantıklı olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Levent Gocmen hosgeldin dostum . Mesajin cok samimi olmus ve gercekten belli yani bi konu acip kacmayacagin. Usta yol bizikletlerinden cok anlamam fakat biliyorum ki once bi baslangic seviyesi alayim ufaktan yukseltirim kafasi pek olmuyor. Baslangic zaten adi ustunde seni başlamaktan sogutacak yani. Sahsi fikrim endurance diye tabir edilen yol bisikletlerinden bi model almaniz.
 
@Levent Gocmen
105 vites sisteminin adı. Yol bisikletinde düştükten yükseğe doğru:
Tourney>claris>sora>tiagra>105>ultegra>dura ace
105 bence de ideal. Ultegra ve dura ace profesyonel yarışçılara yönelik iken, 105 amatör yarışçıların ve hobi bisikletçilerinin tercihi diyebiliriz.
Yalnız şöyle bir durum var; yol bisikletinde hidrolik disk fren çok çok masraflı. O yüzden ihtiyacınız olup olmayacağına karar verip ona göre tercih yapın derim. İhtiyaçtan kastım yağmurlu havalarda sürüp sürmeyeceğiniz.
 
Levent Bey hosgeldiniz,
ben de sizin dusunduklerinizi 40 yasından sonra ve 110 kilo ile dusundum : ) sizin de su an icinde bulundugunuz bilgi selinin icinde kayboldum : ) herseyden once tavsiyem uzun surusler icin endurance kadrodan sasmayın. ben de su an endurance kadro olan cannondale synapse aluminyum uzerinde de shimano 105 grupsetli bir bisikletim var ve arkadaslarımın bisikletlerinden de tecrube ettigim kadarı ile yarıs / stravada segment birinciligi hedefleri olmayan birisi icin sanırım en muhtesem bisiklete sahibim.

umarım sizin de aklınızda endurance kadro uzerine tiagra (10lu sistem) veya 105 (ki 105 11 li sistem oldugu icin sizi istanbulun o guzel yokuslarında daha rahat ettirecektir :p ) olan bir bisikleti tercih etmeniz yonunde birseyler olusmustur. bol pedallamalar...
 
@Levent Gocmen 105 bisiklette kullanılan aktarıcılar(vites sistemi,çekiş sistemi denilebilir),fren sistemi,STİ kollar, göbekler vb den oluşan sistem,set diye düşünülebilir.Yol bisikletleri setleri kendi arasında sırasıyla (kalite sıralaması) tourney,claris,sora,tiagra,105,ultegra,dura ace diye ayrılır.Bunların arasında 105 referans setti diyebiliriz:yani 105 den iyiler veya 105 den kötüler vardır.Vw golfün karşılığı gibi düşünülebilir.105 profesyonelliğe giriştir.herkese gelir yeni başlayana da olur
biraz profesyonele de olur .105 candır.
 
@Levent Gocmen 105 denilen sey vites grup setinin ismi. Bisikletin şasi(kadro) haric genel sistemini olusturuyor. shimano vites grup setleri siralamak gerekirse(kotuden iyiye)Claris-sora-tiagra-105-ultegra-duraace. 105 set genel olarak orta-ust duzey denilebilir. Tiagra sette baslangic olarak yeticektir diye dusunuyorum. Scott-specialized-giant-trek gibi ust duzey markalarin aleminyum kadrolari sizin icin uygun olur diye dusunuyorum. Kimsede boyle markalara neden sunu almadin demez :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Levent G.
Endurance kadroya birkaç örnek:
1)Trek Domane
2)Cannondale synapse
3)Specialized roubaix
4)Scott speedster
5)Lapierre Sensium
6)Merida ride
7)Giant contend sl
8)Canyon endurace
Benim size tavsiyem 105 setli aluminyum endurance kadrolu bisiklet almanız daha sonra bisiklet sporu hoşunuza giderse daha üst donanımlı karbon kadrolu bisiklete geçmeniz.Bilindik bir markanın (yukarıdaki markalar olabilir)modeliyle başlarsanız bisikletten soğuma ihtimaliniz de düşer.Tekrar hayırlı olsun
 
Bisikletle alakası olmayan kişiler,öncelikle trekking tarzı bisikletlere odaklanmalıdır..Sonra yola istenirse geçilebilir..
Mesela şu bisikleti önerebilirim..Fiyatı da 2700 lira..Şehirde her türlü işinizi görür..
 
@Levent Gocmen konuyu dağıtmadan AEA ya Allah rahmet eylesin diyorum. Hatırlattiginiz için de tesekkurler.
Forum da bir çok deneyimli ve de bilgili üye var. Hatta birisi şimdi askerde. Biraz göz gezdirin. Yol yarış bisikletine karar kılmışsınız. Tekerinize taş değmesin diyelim. Yaptığımız km ve kullandığımız motordan tahminen en az 5 motor degistirdiginizi farzediyorum. Şimdi iyi bir şey alayim sonra tekrar uğraşmam demeyin. Bu sektörde sınır yokmuş ben de şaşırarak öğrendim. Hatta kullandığınız motorun fiyatına yakın bisikletler var . O yuzden fazla sartlanmayin. Ama dediginiz markalardan da vazgeçmezseniz iyi olur. Ama önceliğiniz size uygun olcude ve ayarda bisiklet alın. Hatta mümkünse gruplara katilin. Etrafınızda bisiklet kullanan arkadaşınız varsa onunla alış verişe gidin , onunla tura çıkın. Fazla acele de etmeyin şu an zaten ölü sezon hemen alsanız bile kullanma imkanı bulamayabilirsiniz. Muhakkak bisikletleri deneyin. Kolay gelsin.
 
Yol bisikleti olarak Scott Speedster 20 öneririm. Ne bir SS motosiklet kadar sert ne de commuter motosiklet kadar yumuşaktır. Fakat bence hibrit bir bisikletle alın, biraz zaman geçtikten sonra kararınızı verirsiniz. Hibrit bir bisiklet olarak Scott Sub 10 öneririm.

Vereceğiniz paranın birazını da ekipmana ayırın, aynı motosikletlerdeki gibi; kask ve gözlük şart. Yama takımı, pompa, bisiklet çakısı gibi yardımcı aletleri mutlaka çantanızda bulundurun. İsteğe göre bisiklet forması ve kilometre sayacı alabilirsiniz.
 
Merhaba bürçeniz güzel bence alabileceğinizin en iyisini alın.
Veya özel yaptırın tam istediğiniz gibi olsun .
 
@Levent Gocmen hoşgeldiniz.
Ben bundan yaklaşık 3 sene önce MTB'den yola bisikletine geçmeye karar verdim aslında zaten MTB'yi de 1 senedir kullanıyordum. Yol bisikleti alırken bir çok kişiye danıştım fakat burada fikir ayrılıkları oluyor. Bunun sebebi ise hangi parçanın en önemli olduğu fikrine göre önceliklerin değişmesi. Kadro - sistem ve jantlar.. Ben jantları sona atarak ve tabi arkadaşların tavsiyesi ile Mosso TCA 105 ((link)) model bir bisiklet aldım. Kadro alüminyum (piyasadaki diğer modellerde kadroyu 2 sefer dövüyorlar bu modelde kadro 3 sefer dövülmüş - ne kadar dövüldüğü demirin sertliğini arttıran bir etken). 105 set ise ne başlangıç ne de ileri seviye beni sanırım ömür boyu idare edebilecek bir ekipman. Tabi ben alırken 3.200 lira gibi bir şeydi ve jantlar baya basitti. Bir süre böyle kullandıktan sonra yurtdışı sitelerden jantlarımı upgrade ettim ve aradaki farkı cidden hissedilebilir şekilde anlayabiliyorsunuz.

Ben küçük bir ilçede yaşıyorum hatta o kadar ki burada bisikletçi bile yok. O yüzden bisikleti internet üzeriden aldım ve arabamla 40-50km gidip bir bisikletiçi bulduktan sonra toplattım. Benim bu konudaki tavsiyem işi bilen bu konuda gerçekten usta olan (ve mümkünse kendi de bisiklete binen) bir bayiden bisikletinizi almanız. Ben Mosso aldığım zaman bilinen bir marka olmadığı için ve internet üzeriden aldığım için bazı problemler yaşadım ve bayiden almadığım için zaman zaman muhattap bulamadım. Markanın bence böyle bir etkisi var yoksa sistem yada jantlar zaten bisiklet markası değil, sadece aldığınız markanın kadrosunu ve satış sonrası hizmetini alıyorsunuz, bence böyle düşünmek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
@mariokaldato

Çok teşekkür ederim üstad. Yavaş yavaş şekillenmeye başlıyor, kadro modelleri,sistemleri vs. Ben de sizin düşüncenizdeyim, ne çok üst seviye ne de cok alt seviye.

@Mustafa Zeybek

Mustafa teşekkürler bu güzel bilgiler için, bu bilgiler doğrultusunda ben bu setlerin incelemelerini ilk fırsatta yapacağım. Hangi setin ne iş yaptığını ve birbirinden farklılıklarını vb. detayları.

Ayrıca bu fren sistemi ile ilgili de konuyu daha derinleştirecek olursak, Evet; ben yağmur çamur, non-stop çıkıp sürerim, muhakkak yağmur kanallı lastik takımım olur, severek yaptığım işlerde engellere takılmaktan hoşlanmam :)

Hidrolik işletimi mi maliyetli ? Yoksa satın alıp upgrade etmesi mi?
Ayrıca yağmur ile alakası nedir? Diskler yağmurda daha mı performanslı ? daha mı iyi fren yapıyor?

@Onur İstanbul


Samimi mesajınız ve iyi dilekleriniz için teşekkür ederim, yavaş yavaş kafamda birşeyler oluşuyor, sanırım kadroda ortak kanı : Endurance. Bu netleşti gibi. kalanları yavaş yavaş oturttukça hayırlısı ile hepsi gelecektir. Dediğiniz gibi uzaylıyım şuan :)

@hamlet2006

Örneklerine bayılıyorum çünkü, tam merkezden ifade ediyor ve söylediklerin bende cok ciddi anlamda bakışımı netleştiriyor :) Bunun için tekrar teşekkür ederim. Çok başını ağrıtacağım gibi gibi ;)

@Desertiger

Teşekkürler, aslınsa insanlar dedi diye takılmak değil de, bilgisizlikten gidip yanlış tercih yapmamak adına bu noktaya takılıyorum :)

@hamlet2006

Teşekkürler tekrar,
Hepsini ilk fırsatta tek tek inceleyip tekrar konusuyor olacağız.


@ahlaksız

Görüşünüze saygı duyuyorum, fakat pek katılamıyorum sanki ;)
Her yolun bir başlangıcı vardır diye düşünüyorum. Mesela motosiklet'e adım atacak her genç, ilk önce racing ile başlamak ister. Halbuki racing son noktadır. Fakat artık 2018'e geldik ve racing dizaynında, aynı sürüş dinamiğinde, fakat gücü racing gibi olmayan starter SuperSport makineler var, ve insanlar bunlar ile başlayabiliyorlar.



@Çağdaş78

Çok çok teşekkürler, 2017 'de yaşadığımız en derin kayıplarımızdan birisi idi Barkın, Allah rahmetini eksik etmesin, söylenecek çok şey yok maalesef, motosiklet camiasında bu kadar bilgili, kültürlü ve aynı zamanda işini iyi yapan bir alternatif model daha maalesef yok.. Tekrar özlem ile anıyorum.

XEnEl0.png


Motosiklet konusunda en az 10 tane farklı motosiklete sahip olmuşumdur, bunların içerisinde SuperSport / Sport Touring / Yol endurosu / Scooter / gibi bir çok farklı model oldu. Hiç bir konuda Nirvana'ya ulaşabileceğimin hayalini kurmuyorum zaten :) Motosiklet gerçekten çok ağır bir hobi, maddi olarak sanıyorum bisiklet ile yanyana gelemezler, 1 takım lastik 1.500 TL iken, iyi bir makine bu gün 60 binden başlıyor. Ayrıca ekipman konusuna hiç girmek istemiyorum ama, iyi bir kask 3.000 ve yanına alacağınız intercom vb. ile bu rakam 5 binleri buluyor. (Shoei, Arai ,Scala vb. mixlerde)

Derdim yarış koşan insanların bindiği bir bisikleti alayım değil eblette, fakat aldıktan 1-2 ay sonra veya 1 sezon sonra bu bana yetmiyor, ya da beni mutlu etmiyor diyerek değiştirme ihtiyacı doğmaması. Tabiki bir süre sonra yetmeyecek, mutlu etmeyecek bu cok farklı, umarım izah edebilmişimdir.

Çevremde bisiklet süren var, ama bisikletleri pek bana uygun değil, bu deneme konusunu bisikelte karar verdikten sonra etraflıca düşünmem gerekecek sanırım.





@Fireblade

Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Tabiki ekipman icin bir bütçe ayırıyor olacağım. Bahsettiğiniz modelleri de ayrıca inceliyor olacağım.

@Ercn


Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
Maalesef herşeyi ilk başta mükemmel bir şekilde elde edemeyiz. O yüzden bazı aksaklıkları, vb. durumları tecrübe etmeden öngörmek veya üstesinden gelmenin mümkünatı yok.

Bu tarz platformlarda insanların tecrübeleri sizin yolunuza ışık tutsada, dediğim bazi durumlar yaşanmadan öğrenilmiyor. Tekrar teşekkürler.
 
@Levent Gocmen öncelikle girmiş olduğunuz bu yol hayırlı olsun. 105 (5800) setli karbon maşalı bahsettiğiniz markalar rahat rahat isteklerinizi karşılar diye düşünüyorum. bende direk başlangıç olarak sizin gibi başladım yol bisikletine. Bence imkanınız olursa kadro boyu size uygun yada yakın ölçülerde olan bir yol bisikletini deneyimleyin. neden derseniz; Çünkü bana göre normal bir bisikletten sonra bambaşka bir deneyim. her zevke uymayabiliyor.
 
@Levent Gocmen hidrolik disk fren her koşulda daha az güç ile daha iyi fren performansı sunar sadece yağmurlu havada değil uzun inişlerdede az yorulmanızı sağlar (uzun inişlerden kastım freni bıraktığınızda pedal çevirmeden bisikletin 50 kmh gibi bi hıza cıktığı diklikteki inişler) dezavantajlarına gelirsek bakımı uğraştırır,herhangi bir sorun çıkarırsa herkes yapamaz ve pahalıya patlayabilir fakat çok da sorun çıkarmazlar, herhangi bir jant frenine göre 250 gram yada daha fazla ağırlık yaparlar,bide jantların örüm şekli ve göbekler değistiği için daha pahalı. Yanlışım varsa affola.
 
  • Beğen
Tepkiler: dodurgalı_06
@Levent Gocmen
Rica ederim:) kuru ortamda kaliteli v frenler de iş görüyor. Masraf dediğim şeyi açıklamaya çalışayım; normalde YOL vites kolunda hem fren, hem vites telleri bulunur. Hidrolik YOL vites kolunda ise hortumla vites teli bir arada olduğu için pahalı oluyor. Dağ bisikletinde ise vites kolu ayrı, fren kolu ayrı olduğu için alırken çok büyük masraf olmuyor.

Ben bakımının zor olduğunu düşünmüyorum, sorun çıkarırsa bir miktar masraf açabilir ama bu da düşük bir ihtimal. Umarım düzgün anlatabilmişimdir :D
 
@Levent Gocmen

Bir bisikletçiyi en çok rahatsız eden engel siz tam kaptırmış sürerken lastiğinizin patlamasıdır.Özellikle patlamalar art arda olursa yeni başlayan birini bisikletten soğumaya kadar götürür.Bisiklete yeni başladığımda benim de başıma gelmişti.Size tavsiyem bisikletinizi aldıktan sonra patlak korumalı bir lastik almanız(schwalbe marathon gibi).Tabi lastik ölçüleri vb filan bunlarla kafanızı karıştırmak istemem bu dediğim bisikletinizi aldıktan sonra yapılacak birşey.Yukarıdaki yazınızı görünce belirtmek istedim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Geri