Scudo Sports

Bisiklet tavsiyeleri

@Decsan Alıntı yaptığınız ve 2000lik bisiklet önerdiğiniz mesaj bugün yazılmış. Kimden nasıl alıntı yaptığınıza dikkat etmeli ve elbette alıntı yaptığınız mesajı da okumalısınız. 1000 lirayı geçmesin yazmış.
 
Scudo
@Decsan İyide ben seni kastetmedim ki hocam. btwin triban 500"ün lastikleri kaç milimetre? 23 milimetre. Şehirde kullanacak adam neden gidip 23 milimetre lastikli bisiklet kullansın ki?

Sen belki seviyorsundur bisikletini ama şehir içi ulaşım için yol yarış bisikleti kullanan kısım 3/10 bile değildir. Hem adı üstünde şehir bisikletleri var.

Adam neden yol yarış bisikletlerindem daha konforlu olduğu "KESİN OLARAK" bilinen bir bisiklet dururken 23 milimetre lastikli bir bisiklet alsın ki?
 
@BisikletKolikK

Peki bisikletli kuryelerin neden çok büyük oranda fixed bike ve yol bisikleti (neredeyse hepsi bu tip bisikletler kullanır, geri kalan ufak kısım ise flat bar yol bisikleti kullanır...) kullandığını düşünüyorsunuz? Düşünce tarzınızı merak ettim


En keyiflisi: :D

Ahmaklar mı acaba :naslyany:
 
@jamallyon Hocam Mosso Legarda'lara bakabilirsin. Mdm 1721 modelini kullanıyorum yeni aldım. Bisiklette hiç amortisör yok ama yola verdiği tepki aynı araba gibi kasislerde araba gibi yavaşlıyorum ve hızlı girince gerçekten araba gibi sarsıyor :) Araba tutkum olduğu için bisiklette de araba keyfi aradım ve buldum :D Fakat siz dağ tepede tırmanmak istiyorum demişsiniz. Legardanın Mdm değil de Msm olan modelleri var. Kilitli maşa ister yolda gidin ister dağda. Yolda giderken maşayı kilitliyorsunuz amortisör kayıpları azalıyor. Bence bir bakın derim.
 
@07yusuf
cevabı okusaydın 1000 ₺ sınırında öneri yaptığımı da görürdün..

@BisikletKolikK
Benim hangi bisiklet türünü sevmem ayrı konu ancak şehirde 23 teker yol kullanılmaz klişesi yanlıştır. Bunu kullanan adamlar söylüyor kullanmayanlara söylüyor..
Bırakalım klişeleri gerçeklere bakalım..
Yol kadrosu drop bar 23 teker bal gibi şehir merkezinde kullanılır hem manevra hem hız hem farklı sürüş pozisyonları avantajları ile öne geçer..
Triban gibi kadrolarda bagaj deliği çamurluk delikleri bile varken ikinci eli komik fiyatlarda ilken neden beş kilo daha ağır ve kısıtlayıcı bir tür olan MTB kullanılsın ne gerek var?
 
  • Beğen
Tepkiler: K-Pax
@Decsan Hocam ya anlamıyorsun ya da anlamak istemiyorsun, yani adı üstünde "ŞEHİR BİSİKLETLERİ" var. Hem daha konforlular, hem dik bir sürüşleri var hem de daha çok avantajı var. Bütün bu avantajlara rağmen "bisikletini şehirde ulaşım için" kullanacak adamın yol bisikleti kullanması için bir sebep yok.

@Serkan Mıstınoğlu Ben daha önce yol bisikleti kullanan kurye görmedim hocam, bisikletli postacı falan görüyorum arada onlarda 28" elektrikli bisikletler kullanıyorlar.

Şehir için yapılmış "şehir bisikletleri" var sonuçta, ve konfor olarakta sürüş pozisyonu olarakda yol bisikletlerinden rahatlar. X kişisi zevk için yol bisikletiyle işe gidebilir, istisnalar kaideyi bozmaz.
 
@BisikletKolikK
Evet anlamıyorum çünkü hepsini kullandım.
Bu ısrar neden?
Sekiz kilometre yarım saat bilemedin bir saat konforlu olsa ne okur olmasa ne?
Dik kullanım drop barda da mümkündür ayrıca fazlası da var. Bagaj deliği var çamurluk imkanı sunuyor..
Artı hız sunuyor
Manevra kabiliyeti sunuyor
İvme sunuyor
Gerektiğine aero sürüş pozisyonu sunuyor
Daha iyi yol tutuyor
Ve haftasonu yola vurmak isteyene mani olmuyor..

Şehir bisikleti de güzel bir seçim dileyen alsın kullansın kimse almasın demiyoruz. Öneren kimseye de kızmıyoruz ama siz sanki öcüymüş çok abes bir şemiş gibi eninde sonunda herkesin geleceği türe karşı çıkıyorsunuz..
 
  • Beğen
Tepkiler: K-Pax
@Decsan İşte bende onu diyorum, normal bir şehiriçi bisiklet kullanıcısının konfora ihtiyacı var ve aero pozisyona falan ihtiyacı yok. Burada sabahtan beri normal kullanıcılardan bahsediyoruz, bisikleti sadece ulaşım için kullanan kullanıcılardan. Adamın evi işine 4-5 kilometre mesela. İşte o senin zevklerin hocam, aero-ince lastik-hız senin zevklerin.
"GENEL ANLAMDA" baktığımız zaman şehir bisikletinin amaçlarından birisi konfordur.

İşte bak o 1 saat senin için konfor önemli değil ama diğer insanlar için önemli. Mesela tepe iniş bisikletiyle işe gidip geldiğini düşün, 1 saat yorulsan ne olur demi?

Bak işte burada normal insanların kanısından uzaklaştık.
Normal bir yol bisikleti kullanıcısıyla, bisikleti sadece ulaşım aracı olarak kullanmak arasında dağlar kadar fark var hocam. Birisi işe spor olarak bakıyor bir tanesi ise sadece ulaşım aracı olarak bakıyor.

Yukarıdada yazdın haftasonları kendimi yola vuruyorum diye, tam işte burada yukarıda bahsettiğim ayrım oluştu. Benim burada bahsettiğim bisikletini sadece şehiriçinde ulaşım aracı olarak kullanan kişiler.
Birisi gelip dağ bisikleti başlığına yol bisikleti kullanıyorum dağ bisikleti yerine ormanda yol bisikleti kullanın demekle aynı şey bu.

Bisikletler amaçlarına göre KATEGORİLERE-TÜRLERE bu yüzden ayrılıyorlar, normalde yol bisikleti de dağda sürülüyor. Şehir bisikleti de dağda sürülüyor. Ama etik olan bu değil işte.
 
@BisikletKolikK
Yola vurmak işini çook yanlış anlamışsın.. o bu işin artısı.. ister yap ister yapma..

Hergün işe bir saat bisikletle gidip gelseydin aero pozisyona ihtiyaç duyardın. Kafadan poyrazı yendiğin anda bacakların çözülür gidonun altına kafanı sokardın..
İşe gidip gelmek isteyen kişi için yol bisikleti önerilir önermeye de devam ederiz.
Bu arada elektrikli bisiklet cevabın ciddi mi şakamı anlamadım?


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: K-Pax
@vivianas Hocam 3X8 ile 3X9"un farkları şunlar;

3X8"in avantajları:
-Ciddi derecede daha ucuza parçaları bulunabiliyor.
-Aklına gelebilecek heryerde parçası bulunabiliyor.

3X9"un avantajları:
-Kaset dişli aralıkları daha az buda daha kolay vites geçişleri sağlıyor.
-Aynı şekilde vites teli çekme aralıkları daha kısa olduğu için daha kolay vites atabiliyorsun, buda konfora olumlu bir etki yapıyor.
-3X9"daki setler genel olarak 3X8"lerin kalite sıralaması olarak da bir üst segmentinde yer alıyor. Shimano Tourney/Altus/Acera/Alivio/Deore/Deore LX/SLX/Deore XT/XTR gibi düşünebilirsin.
3X(X) X sayısı arttıkça kalite de artıyor teoriye göre. Ayrıca 3X8 İLE 3X9"un ön aktarıcısı, aynakolu, zinciri, arka aktarıcısı, vites kolları, kaset dişlisi tamamen değişik birbirinden.
 
@Decsan Hangi elektrikli bisiklet?
Ben zaten bisikletleri amaçları için kullanmaktan bahsediyorum. Şehiriçi ulaşımda bisiklet kullanan 10 kişiye sorsan aero pozisyon 2/10"û için bile önemli değildir. Sen yol bisikleti kullanmaya devam et hocam.

@Decsan Hocam neden anlamıyorsun?
-Daha kalın lastikler.
-Daha dik bir oturuş.
-Daha konforlu bir sürüş.
-Daha iyi bir dişli oranı.
-Daha iyi bir fren mesafesi.
-Daha geniş bir sele.

Bütün bu özellikler varken neden "BİSİKLETİNİ SADECE ŞEHİRDE KULLANACAK NORMAL BİR KULLANICI" gidip yol bisikleti alsın?
Bu adam neden?
-Daha ince lastikler.
-Öne doğru eğik bir oturuş.
-Daha konforsuz bir sürüş.
-Daha kötü bir dişli oranı.
-Daha kötü bir fren mesafesi.
-Daha dar bir sele.

Bunu neden tercih etsin?
Bana mantıklı bir şekilde "YUKARIDA BAHSETTİĞİM KULLANICININ" 2. seçeneği kullanması için sebepler söylersen buradaki herkes anlamış olur.
 
@BisikletKolikK Cok tesekkur ederim ozaman öyle abartılacak kadar bi gereksinim yok.
Bazıları daha yavaş gidersin, yokuş çıkmazsin gibi yorumlarda bulundular biraz tereddütde kalmıştım. Peki bu Giant Talon 3 Hakkında ne düşünüyorsunuz? Bu fiyata full deore set 27-30vitesli seçenekler var fakat o markalardan şikayetçi olan çok fazla kişi var. Sizin önerebileceğiniz bir bisiklet varmıdır?
 
@BisikletKolikK

İnce lastikler ve dişli oranları daha iyi yokuş çıkan daha "az yorucu" bir bisiklet yapar yol bisikletini. Performans peşinde değilseniz gayet dik pozisyonda sürebilirsiniz. Dar bir gidon sizi araçlar arasında da rahat ettirir. Dar sele kalça kemiklerinizle ilgilidir. Ben yol bisikletinde 145mm sele kullanıyorum. Daha geniş bir sele ağrı sızı verir sadece. Fren mesafesinin kötü olmasını ise hiç anlamadım. Üstelik işe gidip gelmek içinse, daha az eforla daha fazla yol alacağınız için yol bisikleti daha verimli bir tercih olacaktır. (Kargocuların kullanım sebebi de bu zaten)
 
#REZ
bende aynı durumdayım fakat yolum çok fazla yokuşlu :( city fun 60v almaya karar verdim güzel karar mı sizce ?
 
@fatih.12

Burada aynakol ve ruble önemli

upload_2017-9-6_10-43-18.png

beğendiğiniz model için en düşük viteste 28/28 oranı var. Eğer yolunuz çok yokuşluysa ve bisiklete yeni başlıyorsanız bu biraz sert gelebilir. Bu oranı 28/34 26/32 ve daha üzerinde olursa yokuşlarda daha rahat edersiniz.
 
@bisikletmeraklisi
Salcano City Fun modellerinden bütçenize uyanı alabilirsiniz.

(Bütçesi daha yüksek olanlara da Lapierre Urban Shaper ları öneriririm.)
 
@vivianas Hocam inan bu bisiklet hakkında en ufak bir bilgim yok. Donanım yükseldikçe ağırlık teorik olarak azalır ama 1 tık daha iyi donanım ancak 200-300 gram daha az ağır olur, ki oda bazı bisikletlerde. Mesela 5A kalitedeki donanıma sahip bir bisiklet 1A kalitede donanıma sahip bir bisikletten daha hafif olabiliyor. Yokuş çıkmak dişlilerla alakalıdır. giant, orbea, specialized gibi markaların giriş seviyesi bisikletlerini almak yerine ben her zaman Yerli markalarımızın orta seviye bisikletlerini tercih ederim. 2000 TL"ye dediğim markalarda en alt donanım olur genelde, Yerli bisikletlerimizde ciddi derecede daha iyi donanım oluyor. Yaklaşık 2000 TL"ye 3X7 bir tane orbea incelemiştim ve teknik özellik olarak yerlerdeydi. Sırf üzerinde specialized yazıyor diye aynı donanımdaki bir bisiklete ciddi derecede fazla para vermek benim mantığıma aykırı.
 
bende sedona 410da var günlük kullanım için aldım. heybe vs. takmaya işe gidip gelirkende kullanıyorum. hemde lapierrre yol bisikleti var. eşya taşıma derdim olmasa sedona ya binesim gelmiyor. yol ile daha kıvrak hareket edebiliyorum trafikte. ayrıca köprü bağlantılarında çok daha rahat hızlanıp araçlara daha iyi uyum sağladığım için sorunsuz olarak ilerleyebiliyorum.
Haa şehir bisikleti olarak aldığım sedona 410 da gayet güzel ve kullanışlı. heybeleri takıp eşyalarımı koyup uzun kısa heryere gidebiliyorum. ikisininde zevki başka. ben şehir içinde amortisörlü bir bisikleti düşünmüyorum. çünkü ilk bisikletim btwin rr540 dı. önce ince lastikler taktım baktım gene yoruyor değiştirdim. pişman değilim onuda görmüş oldum. şimdi eğer arazi ile işim yoksa amortisörlü bisikletlerden uzak duruyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Decsan
@BerkEvren Hocam teorik olarak konforlu olan şehir bisikletidir. Şehiriçinde bende dağ bisikleti kullanıyorum; lastikleri kalın, frenleri çok iyi ve çok konforlu.
Bu onu şehir bisikleti yapar mı?
-Hayır.
Nasıl benim dağ bisikletim şehir bisikleti değil ve ben onu zevklerim için şehirde kullanıyorsam bu da öyle bir durum.

Burada kilitlenebilir maşalı ve kilitli amortisörlü tepe inişi bisikleti tavsiye etmekle aynı şey bu, ayrıca tepe iniş bisikletleri çok konforludur.
Amortisörleri de kilitlersen düz yolda tamam.
Yukarıdaki verdiğim örnekle aynı şey oldu bu.

Birisinde "GEREKENDEN" fazla kalın lastik ve birisinde "GEREKENDEN" fazla ince lastik var.
Bir bisikletin şehiriçinde kullanılabiliyor olması onu şehir bisikleti yapmaz hocam. Zevk için kullanman da onu şehir bisikleti yapmaz.
 
Geri