Scudo Sports

Bisiklet tavsiyeleri

@Byburak aslında vites sayısının önemi var tabii ki çünkü kondisyonunuz yerine gelmeye başladıkça 24 viteste boşa düşmeye başlayacaksınız ama bunun da çaresi örneğini verdiğim gibi dişli setini değiştirerek vites sayınızı yükseltebilirsiniz ama bu da tabii ki ekstra bir maliyet demek. Eğer iki seçenek arasında çok fazla fark yoksa 27 vitesi almanızı tavsiye ederim.
 
Scudo
1386,00 TL sedona 420 . 2015 modeli. Farklı sitelerde

1800.1850 civarı 2016 modeli de farklı sitelerde bu fiyatlar da. Arada çok fazla fark var. 24 vites ve 27 vites 24 de renk farkı var diye biliyorum. Arada ki fark çok fazla değil mi? Ayrıca 24vitesi27 ye çıkartmak aradaki farktan daha ucuz olmaz mı?
 
Amortisörsüz bir bisikleti kesinlikle önermem. Carraro'nun amortisörsüz şehir bisikletini kullanıyorum tüm çukurlarda,tümseklerde hafifçe ayağa kalkmak zorunda kalıyorum yoksa o çukur resmen iskelet sisteminize işliyor. Tekerlerin sert olmasının da etkisi var tabi. Ne kadar düz yolda gitseniz bile kaldırıma çıkmak ya da bozuk yola girmek zorunda kalabilirsiniz.
Düz yolda süreceksiniz sanırım. Hızınız yükseleceğinden pedalı boşa çevirmemek adına vites önemli olabilir. Belki ikinci el temiz de bulabilirsiniz.
Kolay gelsin
 
@Byburak Sedona kullanmadım ama hem renk bakımından hem görünüş olarak çok güzel...:harika:
Yalnız ömürlük bişey istiyorum bir daha değiştirmem derseniz Trek alın derim(ama"alpha gold aluminum" yazanı almak lazım):harika:
 
@nuri06 amortisörsüz bi bisiklet dediğiniz gibi zorlayabilir. Yine site içinden bi arkadaşım bana MERIDA speeder 200d modelini önerdi ona yoğunlaştım ama oda amortisörsüz bi model şimdi kafam yine karıştı.
@Emre Yönlüer siz MERIDA speeder 200d modeline ne diyorsunuz?
 
Sedona 420 kullanıcısıyım tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: shielD
Selamlar.
1. Cannondale Quick 5 kullanıcısıyım. Mükemmel bir bisiklet. Basit ama işlevsel. Tavsiye ediyorum.
2. Kesinlikle disk fren ve amortisör tavsiye etmiyorum.
3. Sedona ya da Carraro arasında kalırsanız Sedona'yı tercih edin. İnce ayrıntılar çok önemli ve Sedona çok üstün.
4. Trek, distribütöründen mi bilmem ama Türkiye'de fahiş fiyat satılıyor. ABD'de eşdeğer modelleri Cannondale ile aynı iken, Türkiye'de arada uçurum var. Yani Cannondale-Trek arasında kalırsanız Cannondale derim.
5. Seleyi ve pedalı (Pedal metal değil plastikse) alır almaz değiştirmenizi öneririm. Sedona'nın orijinal pedalları harika ama mesela benim Cannondal'inki berbattı (plastik). Yani parçaları kullanmadan oracıkta sıfırken takasa sokun demek istiyorum. Sedona 410 alırsanız güzel bir Brooks sele takma şansınız olacaktır. Hemen yapın.
6. Genel olarak tüm bisikletlerde Türkiye şartlarında teker kalınlığı 700X38 olamlı bence. 700X35 de kabul görebilir. Arazi lastiklerinden kaçının. Patlamaya ve yağmura biraz dayanıklı (commuter ya da yoksa touring) tarzı lastik taktırın bisikletinizde zaten yoksa. Sedona 410 sanırım 700X35'lik ve bu tanıma uyuyor.
7. Bisikletin boyunuza uygunluğu en önemli şey.
8. En kötü bisiklet seçimi bile bisikletsizlikten iyidir :) Derhal alın derim.
 
@Şükrü Güllüoğlu ilginize teşekkür ederim . Yaptığınız yorumlar çok değerli. Şu MERIDA speeder 200 modeline ne diyorsunuz? Amortisörsüz bi bisiklet ve bende şehir içerisinde kullanacağım çok fazla sorun çıkartır mi rahatsız eder mi? Bi de disk freni neden önermiyorsunuz? Ben bu işlerden pek anlamıyorum ama beni aydınlatırsanız sevinirim? Tekrar teşekkür ediyorum
 
@Byburak Selamlar. Merida da üst kalide bir bisilet. Speeder hiç sürmesemde çok süratli görünüyor. Büyük keyif verecektir dolanmaktan ziyade tempolu uzun süre sürecekseniz.
Söyle düşünün: Amortisörsüz dağ bisikletleri de var hem de dünyanın en iyi markaları satıyor. Amortisöz binbir emek harcayarak kazandığınız hızı düşürüyor. Ayrıca ekstra ağırlık yapıyor. 3 yıldır kentsel dönüşümün göbeğinden, kasislerden, çukurlarda, kaldırımlardan amortisörsüz bisikletimle gidiyorum. Amortisör, ilk bakışta bir üstünlük ve rahatlık gibi gözükse de tecrbülenince sadece dağda ya d ağır arzide işe yarayacağını anlıyorsunuz.

Disk fren de benzer bir konu. Disk frenin üstünlüğü çamur, toz, toprağa bulanmış bir bisiklette ortaya çıkıyor. Bakımı, tamiri, ayarı çok zor. Disk frenin V frene (V fren klasik pabuçlu fren) göre daha uzun dayandığı efsanesine de inanmayın. Sentetik pabuç denilen şeyi takınca disk fren ile aynı süre dayanıyor.

Deneme şansınız olursa Merida Speeder ile Sedona 410 bir karşılaştırın. Bize de yazın merak etim nasıl hissettiriyor diye ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Byburak
@Şükrü Güllüoğlu mersin il sınırları içerisinde tek bi yer var gerçekten sağlam markaların olduğu bisikletin satıldığı bi yer var düşünün. Başka yerler varsa da ben bilmiyorum ya da bana uzak yerler. Bugün oraya gittim ve tabiri caizse uyuz gibi bi adam. Doğru düzgün ilgi alaka yardım hiçbir şey yok. Disk fren amortisör diyor başka bir şey demiyorum. Belli ki daha pahalı ve para kazanma derdinde. Elinde sedona 410modeli vardı ama MERIDA speeder modeli yoktu . Varsa da o adamın olduğu yerde bisiklet deneyebilecegi mi zannetmiyorum . Sizin tavsiyelerinizi göz önünde bulundurarak MERIDA speeder 200 modelini alacağım. Disk fren olmayan v freni alacağım artı amortisör de yok bildiğim kadarı ile. Umuyorum ki siparişini verip elime ulaştıktan sonra tecrübelerimi paylaşacağım . Tekrar teşekkür ediyorum
 
RENKLERBeyaz (Siyah / Kırmızı)
ÖLÇÜLER47 cm - 50 cm - 52 cm - 54 cm
VİTES SAYISI27
KADROSpeeder Lite
MAŞASpeeder BC Straight V
ARKA VİTESShimano Tiagra GS
ÖN VİTESShimano M371 48
VİTES KOLU Shimano Altus Rapidfire
FREN KOLUDahili
FRENV-FREN Linear
AYNAKOLSR Suntour NCX 48A-38-28 CG
ORTA YATAKShimano Cartridge
ZİNCİRKMC M99 9s
HAZNE ÖNOV Alloy
JANTMerida Comp 20 Pair
KASETSunRace CS-9S 11-28
LASTİKLERMaxxis Detonator 32 60
BOĞAZMerida Comp OS 6°
FURŞ TAKIMIBig Conoid Semi
SELE BORUSUMerida Road Comp 31.6 mm
SELEMerida Sport 5
PEDALXC Pro Alloy
AĞIRLIK10.65 kg
@Şükrü Güllüoğlu hocam ürün Özellikleri bunlar .. Xc pro alloy diyor pedalA . Netten baktım ama emin olamadım. Anlamıyorum da pek. Pedal plastik mi metal mi? Bi de bu özelliklere ek olarak değişmesi gereken bi parça var mı sizce? Seda bisikletten sipariş vereceğim kendi bulunduğum şehir içerisinde alamayacağım. Değişmesi gereken parça var ise direk bülent bey ile görüşeceğim. Fazla soru sordum ama vereceğiniz cevaplar için şimdidedm tekrar tekrar teşekkür ediyorum
 
Alloy diyor ise metaldir. Bu zaten bütçenizi doldurur diye tahmin ediyorum. Ekstra seleye gerek yok gibi duruyor. Başka parçaya gerek yok. Giyim kuşam işlerine geçebilirsiniz :) Kask almayı da unutmayın sakın.
 
  • Beğen
Tepkiler: shielD
@Şükrü Güllüoğlu hayırlısı ile şu bisikleti bi alayım da. :) aksesuar kask vesaire o olaylara sonra geçeceğim. Merida speeder 200v fren de karar kıldım daha fazla kurcalamayacam . Çünkü kafam çok karışıyor ve canımı sıkmaya başlıyor bu durum :) sizin de söyledikleriniz üzere v fren olacak ve amortisörsüz olacak. Tekrar teşekkür ediyorum @Şükrü Güllüoğlu
 
Amortisorsüz bisikletle gerçekten sıkıntı çıkmadan sürmenize şaşırdım. Birkaç defa tümseklerde beynim sarsılmıştı gerçekten. Esneme 0. Tekerler sert. Metal bir şeyin üzerindeyken 4-5cm bile olsa oturarak düştüğünüzü düşünün. Neredeyse esneyen tek şey siz. Her zaman olmasa bile arada gerçekten zarar veren sarsıntılar yaşadım. Hıza bağlı olarak değişir tabi. Ama 20km nin üstüne çıkmadan da sarsıntı geçirdiğim çok oldu. Tümseklerde sürekli ayağa kalkmak zorunda kalıyorum. Dağ bisikleti de kullandım bence kesinlikle çok fark var. Bende bisiklet almayı düşünüyorum ama kesinlikle amortisörsüz almam. Ama çok düzgün yolsa kendiniz bilirsiniz. Amortisörsüz bisiklet ile amotrisör arasında diyelim ki performans kaybı var , alacağınız tekerlek boyu kısmen zaten telafi edecektir. Dilerseniz sürerek test edin bu daha sağlıklı olur. Haftada 50-60 km yapacaksanız ve bir de düz yolda kullanıyorsanız çok düşünmenize gerek yok derim. Arkadaşlarınızda varsa binin.
Ben kendim bianchi speed 3000 kullandım. Yazları haftada 40km falan yapardım ve yollar hep yokuş. Şimdi 29 inç düşünüyorum ve yine dağ bisikleti. Yokuş yorarsa yorsun amaç zaten spor diyorum. Hele ki spor olarak kendinizi kasmıyorsanız fazla kafanız karışmasın vitesi iyi olan herhangi bir amortisörlü bir şehir bisikleti varsa deneyin derim ben.
Marka olarak ne yazıkki önerebileceğim bir şey yok. Çünkü sadece bianchi ve carraro kullandım. Bianchinin vitesi kötü(başka problem yaşamadım), carronunki 10 numara atmada takılma yoktu(onunda tek sorunu amortisörsüz olması) ama modelini hatırlamıyorum. çevrenizde deneme şansı bulursanız bence önce deneyin derim.
 
@nuri06 Ben her gün kesintisiz biniyorum neredeyse yaz kış. Sürekli oturma kaygınız varsa bisiklet size uygun bir araç değil :) Bisiklette sürekli ayağa kalkarsın. Hele ki dağ bisikletçilerini izleyin derim. Çukurlarda ve kasislerde ayağ kalkıp hafif ön kaldırıp ön tekeri geçirdikten sonra ağırlığı öne veriyorsunuz... Bu ve bunun gibi ufak sürüş tekniklerini uygulamak bisiklete binmenin bir parçası.
 
  • Beğen
Tepkiler: BurakS
Merhaba, ben Sportive 330 kullanıcısıyım. Öncelikle belirteyim ki üzerindeki setlere göre bu fiyata bu kaliteyi başka bir modelde bulmak pek münkün değil. Ayrıca gayet de mennunum. Lakin sizin yerinizde olsam başlangıç bisikleti olarak yaklaşık 2000 liraya 330 alacağıma 1100 liraya Sedona 410 alırım. Emin olun pişman olmazsınız. Hatta fazlaca düşünüp kafanızı karıştırmadan 410'nu alın. Keyfinize bakın. Hem paranız cebinize kalsın, hem de güzel bir başlangıç yapmış olun.
 
@nuri06 Amortisörsüz fitness olsun, yol olsun bu bisikletlerle seleye löp diye oturulup gidilmez yalnız. Vücudunuzun bisiklet üzerinde dinamik olması lazım, çukurları yolu takip edeceksiniz, zaten seleye ağırlığınızın kabaca %80'ini veriyorsanız %20 pedallarda olacak daima, bozuk yolda ağırlık direk pedalda, toto azıcık yukarıda olacak. Eklemlerinizi amortisör olarak kullanmanız gerekecek. Daha önce yazmıştım galiba buraya, dağ bisikleti kullanan birine eski bisikletim cannondale quick 5'i vermiştim dolansın diye, abi bu ne ya kütük gibi diye geldi adam :) Alışmış hamur gibi dağa, yol şehir nasıl kullanılır bilmiyor. Bende ilk aldığımda öyle gelmişti, bisikletten falan anlamazdım ondan önce kullandığım bisiklet çift amortisör bianchi idi, araba koltuğunda gider gibi giderdim, özellikle koltuğa oturup çukura girerdim. Şimdi de tam tersi, amortisörsüz iyi bir bisiklet nasıl kullanılır öğrendikten ve alıştıktan sonra asla amortisörlü bir bisiklete dönemem, bu esnemezliği, rijitliği-kıvraklığı bırakmam imkansız. Tamamen alışma meselesi, bir kere de alıştıktan sonra bir daha dönüş yok :)
 
@BurakS amortisörsüz bisiklet hala bende ve 1 seneden fazladır sürüyorum. Çocukluğumda da en az 8 sene amortisörsüz bisiklet kullandım. Genelde akşamları sürdüğüm için son anda farkettiğim tümsekler oluyor, bazende dalgınlıkla görmediğim. Dediğin gibi pozisyonda önemli ancak bazen oturuş pozisyonu ne olursa olsun belli bir hızda muhakkak etkileniyor insan. Hele ki yokuş aşağı 60 la giderken bir tümsek çıktığında hızımı çok düşürmek zorunda kaldığımda resmen lanet okuyorum. Rahatlık için belli bir performans kaybını(ki bunun çok olacağını da sanmam) rahatlıkla göze alabilirim. Hele ki dağ bisikletindeki o esmene rahatlığını gördükten sonra. Karşılaşabileceği aksaklıklar bunlar bence. Eğer yollar düzgünse sıkıntı yaşamaz elbette. Alacak kişi kendisi karar versin, bir aşamadan sonra zevk tercihi olduğu için fazla söze gerek yok.
 
Vallah arkadaşlar kusura bakmayın da herkes farklı konuşuyor. Biri amortisör şart onsuz olmaz kasis yokuş bozuk yok vesaire. Biri diyor ki ben şu kadar zamandır kullanıyorum işte ekstra ağırlık gereksiz amortisörsüz daha iyi 5 kullanılıyor bisiklet falan filan. Kafam ciddi derecede karışıyor. Ben Merida speeder 200v fren amortisörsüz bisikletin siparişini bugün itibari ile seda bisikletten bülent beye verdim. Yarın kargoya verecek. Hakkımız da hayırlısı olsun artık aldık bi bisiklet bi sıkıntı olmadan gelirse kurulumu yaptırıp binersem artık bisiklet ile ilgili bi konu açacağım. Kendince fikrini söyleyen yorum yapan bana yardımcı olmaya çalışan herkese çok teşekkür ediyorum
 
Geri