Scudo Sports

Bisiklet, Tarih, Dev Bir Kolleksiyon! Keyfini Çıkarın...

halilanlatımın ve paylaşımın icin ne kadar teşekkür etsek azdır sayende biraz daha arşivimiz genişledi saolasın
 
Scudo
@Bulunmaz

halil sana çok teşekkür ederim bu tarihi bizimle paylaştığın için,,, renkli zincir var:)
 
Arkadaşlar selam

Hepinize tekrar tekrar yorumlarınız ve güzel düşünceleriniz için teşekkür ederim. Bu konuyu açtığımdan beri gelen teşekkürün haddi hesabı yok. O nedenle bu konuyu sabitleme kararı aldım.

Hayırlı olsun.
 
Bu kolleksiyona paha biçmek? Hiç sanmıyorum... Çünkü hem çok zengin hem de çok özel parçalara da sahip.
 
@HaliliOzturk

scott spark 30 :3500 euro

bisiklet , tarih , dev bir kolleksiyon konusu : paha biçilemez

paranın satın alamayacağı şeylerde vardır gerisi için sadece master card :D
 
@Bulunmaz

renkli zincirler var . sramların fln vardı hatta forumda renkli zincirli gördüğüm 2 tane bisiklet var .
 
Halil, bu harika derlemeden dolayı seni kutluyorum. Ben bu müthiş koleksiyonda yer alan 1892 tarihli "The Express"in bisikletin evriminde bir sıçrama olduğunu düşünüyorum. Kadrosu, zinciri ve dişli sistemiyle bisiklete neredeyse son şeklini vermiş. Bir sanat eseri sayılabilecek farı ise bu "şeytan icadının" yeni bir ulaşım aracı olduğunu haykırıyor:) 1903 Tribune senin de dediğin gibi her şeyiyle en binilesi bisiklet. Benim ondan sonraki favorim ise tüm ağır görünümüne rağmen 1947 Silver King. Bisikletin saflığı ile klasik bir Rolls Royce'un aristokrat havasını birlikte taşıyor sanki. Smokin filan giyip onunla cemiyetlere akmak lazım:)
 
@semid

1892 The Express hakkında söylediklerinize ben de katılıyorum. Aslında yazmayı unuttuğum ancak dikkatli gözlerden kaçmayacak inanılmaz bir detay daha var o bisiklette. Aynakola bakacak olursanız, pedal için geniş bir yuva olduğunu görürsünüz. Bu sayede ayna kol çapının da (bizim 170, 175 mm diye bu günlerde andığımız) ayarlı olduğuna şahit olursunuz...

Silver King ise gerçekten hepsinin içinde ayrı bir yere sahip. Metalin sadece "kara" olduğu yıllarda böyle bir bisiklete sahip olmak, sanıyorum ki çok az şanslı insana kısmet olmuştur.
 
Taa o zamanlar da bile şaftlı bisikletin olması beni şaşırttı ve doğrusu şaft da çok iyi gizlenmişti. Paylaşım için teşekkürler...

Acaba zamanımızda da şaftlı bisikletler satılmakta mıdır,ben hiç görmedim de..
 
İnsallah ilerdi benimde bir koleksiyonum olur.. Zamının ayırdığın icin allah kat kat zaman versin.. ;)
 
Ya gerçekten süper resimler insan baktıkça ibret oluya bizim lastiğimize bak eskilere bak tahta dan yaa:)
 
abi geçmişimizi öğrenmek iyi geldi kolleksiyon için teşekkür ederim
 
"1954 Hercules Team" tarzında ilk bisikleti American Flyers filminde görmüştüm ve o andan itibaren o tarz bisikletlere vuruldum.En sevdiğim özelliği vitesi kadrodan değiştiriyorsun(filmi izlerken buna anlam verememiştim ama sonradan anladım) ve fren kabloları kısaltılmadığı için yukarıdan geliyor.
 
Halil bey emeğinize sağlık.
Benim en hoş bulduğum ilk zamanlardaki bisikletlerde çember ve selede ahşap malzeme kullanılması. Çocukluğumda babamın ağaçtan mamul bir bavulu vardı onu anımsadım.
 
Doğru, ahşapın ne kadar geniş bir kullanım alanı var ve dikkatli olduğunuzda ne kadar kolay yenilenebilir olduğunu farkediyor insan.

Diğer yandan benim dikkat ettiğim konulardan birisi de eski zamanlarda ayna kol boyunun ile ayarlanabilir olması... Gidon boğazı, ayna kol vs... Şimdi ise 3 gr için neler yapıyoruz :).
 
Geri