Scudo Sports

Bisiklet sporu neden bu kadar pahalı?

Telefonla bisiklet teknolojisini karşılaştırmak çok ama çok yanlış. Bir akıllı telefonun içinde nanoteknolojiyle üretilmiş onlarca mikroçip bulunur. Ekran teknolojisini ve diğer elektronik komponentleri saymıyorum bile. Kimse bana bir akıllı telefonun silikon yongasiyla bisiklet kadrosunun üretim maliyetini karşılaştırmasın. Evet ihtiyacımiza göre tercih yaptığımızda çok da pahalı gelmiyor fakat karşılaştırmaları daha doğru yapmaya çalışalım.
 
Scudo
1 Paket sigara 9 lira, ayda 30x9 = 270 lira, yılda 12x270 = 3240 lira... en ucuz sigarayı içsen 2000 lira senelik. Üstelik sağlığınızdan olup ilaçlara para vereceksiniz.

bu paralara ortalama bir yol bisikleti bile alınır, o bu şu bahanesi boldur bizim milletimizin. E tamam bisiklet alamadın koşu yap, bir ayakkabı bir şort bir t-shirt alınamaz mı? Yok koşmak zor bisiklet zor pedal çevirmek hepsinden daha zor. Karbon alamadım yokuşu çıkamadım bahanemiz bol bir milletiz.

Kitap okumaya vaktimiz yok, spor yapmaya paramız yok. Hep yok, polonyası Macaristanı bizden zengin ya ondan herkes spor yapıyor.
 
Öncelikle Hüseyin bey rüzgar sörfü güzel espri çok güldüm kullandığınız bisiklette Specialized güle güle iyi günlerde kullanın.:) Amaca yönelik bir bisiklet aldığımızı var sayalım ne yapacağız bisiklet ilen hafta sonları biraz tur atacağız arada bir de arkadaşlarla bisikletli takılacağız tabi ki de sporumuzu da yapacağız amacımız bu peki hangi bisiklet ? Bu amaçlar doğrultusunda 500 TL mtb ya da şehir bisikleti aldığımızı var sayıyorum (marketlerde satılan çift amartisörlü de olur) marka önemli değil çünki amaca hizmet ediyoruz.Bildiğiniz üzre sadece bisikletle bitmiyor zaruri ihtiyaçlar kask ,far,stop,ufak bir arka çanta,pompa,suluk,kilit,eldiven v.b bu saydıklarımın da 150 TL tutuyor diyelim bu zaruri ihtiyaçlar dediğimin tümünü ucuz çin malı olarak hesap ettim hani amaca yönelmiş durumdayız ya ..Toplamda amaca yönelerek 650 TL bir harcama yapmış olduk ..Acaba bu amaca yönelme bizi kısa vade mi kurtarır karımıza olur ? yoksa uzun vade de mi ? Sadece size değil Hüseyin bey tüm forum arkadaşlarıma soruyorum ?
 
Bisikleti aldığım gün sigarayı bıraktım taksitini ödüyor zaten :)

Ama anlatmaya çalıştığım şey üretim maliyetine göre bisiklet ve ekipmanlarının pahalı oluşu. Bunlar bu kadar pahalıya üretilmiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: koray kalay
Pahalı olması rekabet edecek çok fazla firmanın olmamasıdır ve olmasıda zor görünmektedir, çünkü ğer piyasaya yeni firmalar girerse rekabet ortamı oluşur fiyatlar düşer, firmalar bunu engellemek amacıyla büyümeye başlayan firmaları satın alırlar örneğin; "SR Suntour’un Marzocchi’yi satın almak istemesi" firmaların kuruluş amacı maksimum kar etmektir, mikroekonomide maksimum kar için bazı yöntemler vardır, eğer bir ürün çok pahalı değilse veya onu ikame edecek mal sayısı sınırlı ise o ürünün talebi değişken değildir, karı maksimum seviyeye çıkartmak için ürünün fiyatı arttırılır ve diğer firmalarda çogu zaman fiyat indirimine gitmez örneğin rockshox taki ve fox daki benzer özellikteki maşaların fiyatı aynıdır, eğer indirime giderse firma daha az kazanacaktır, her bütçeye göre maşa üretimi yaparlar, xx çok pahalı alamıyorum en azından rlt alayım dersiniz ve yine kazanır. Tabiki sadece bu değildir, örneğin bazı kadro üretimi yapan firmalar daha akıcı kadrolar yapmak için f1 mühendisleriyle çalışıyorlar, kendi rüzgar tünellerini inşaa ediyorlar. hepsi maaliyet.
 
Sevgili ertunga, aslında rüzgar sörfü espri değildi :) 1998 den beri yani 15 yıldır ana spor dalı olarak ilgileniyorum.Windsurf yorucu, yıpratıcı bir spor.Yıllar geçtikçe tekniğiniz artsa da yaradılış gereği gücünüz ya da sağlığınız eskisi gibi kalamıyor.Ben Mart -Kasım arası yapabiliyorum hatta bu sene Mayıs'ta başlayabildik.Hava koşulları, buna bağlı gelişen hastalıklar, (üşütme, böbrek hastalıkları,bel, sırt vs.) sezonu daha da daraltabiliyor.Gençlikte her şey daha kolay tabi :) Eh kışında yatıyoruz tabi.Buna bağlı birden aşırı kilo alma vs.. gibi sıkıntılara çözüm ararken, eski aşkımız bisiklette karar kıldık.Bizim yaş gurubumuzda evladiyelik diye bir tabir vardır.O nesilden olduğumuz için midir, nedir bilemiyorum, yanlış anlaşılmasın tabi de ucuz bir şey alamıyorum.Paran olmaz eyvAllah, ama varsa da hakkını vermenin doğru olacağını düşünüyorum (Paranın değil tabi ki alınan ürünün :) ).Eskilerin dediği gibi pahalıdır vardır bir hikmeti ucuzdur vardır bir illeti diye düşündüğümden gidip Specialized'a o parayı verdim.Uzun vade de karda mıyım zararda mı bunu zaman gösterecek.Ama onda biri fiyatına 2. el bir bisiklet alan bir kardeşimle geçtiğimiz C.tesi İzmir-Ç.Altı yaptık.Sonuçta ikisi de gidiyor.O benden çok daha rahat hareket ediyor, oraya buraya bırakıyor.Ben yanından ayrılamıyorum :eek:
 
Hüseyin bey ikimizin yaşıda kemale ermiş bundan sonra bizi bisiklet paklar extreme sporlar ağır gelir :) öncelikle geçmiş olsun ..Tabi ki belli bir alım gücünde iseniz windsurf'ten sonra bisiklet ucuz bile gelmiştir:)Şimdi hak verdim size ...Sağlıcakla kalın Hüseyin bey.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hüseyin Sakaoğlu
@emrahozkan

aynen katılıyorum size arkadaşlar bisikletin fiyatını sorunca Oha diyorlar. kullandıkları telefon iyi bir bisiklet parası. bende akıllı telefon aldım pişman oldum. keşke biraz daha uygun bir telefon alıp bisiklete harcasaydım parayı diye
 
@Caner Kaya

Sevgili Caner,silikon yongaset ile bisiklet kadrosunu karşılaştırmak elbette abes.Ama,iş üretim maliyetine geldiğinde durum farklı.Eminim ki bir İ phone 5 telefonun üretim maliyetinin 200 $ ,samsung galaxy s4 ün üretim maliyetinin 244 $ olduğunu biliyorsun.

Üretim maliyeti lisans konusu uzatmayayım ancak maliyet açısından bakıldığında ürün sayısal olarak arttıkça birim maliyet azalacağından,ardında çok daha karmaşık bir teknoloji yatan ürün bile,basit bir bisiklet kadrosundan daha az maliyetle üretilebiliyor.Ayrıca bu sektördeki kar marjları % 100'ün üzerinde.

Bisiklet üreticileri ise malesef o kadar şanslı değil.En azından on binlerce alıcı,bir bisikletin 2014 modelini almak için mağaza kapılarında yatmıyor.Talep sıkıntısı yok,sadece markalararası rekabet var.

Bir karbon kadronun üretim maliyeti,üretimde kullanılan karbonun üretiminden,kullanılabilir mamul madde oluncaya kadar süren prosesin sonuna kadar elli kat artıyor.Fiber nispeten ucuz ancak yüzlerce derecede ısıtılmış karbon atomuyla,en az o kadar karmaşık fiber malzemenin evlilikleri de bir o kadar zor.Hele hele ortaya sadece bir karbonfiber folyo çıktıysa.

Bir kalıp lazım.Tasarım pahalı.O kalıp milyonlarca dolar değerinde.O kalıba uygun karbon folyonun büyük kısmı elle örülmekte;bu daha da pahalı.Üretim maliyetlerini açıklamasalar da,farklı kaynaklardan elde edilen hammadeler ve üretim prosesinin çeşitliliği sebebiyle birim maliyetin oldukça yüksek olduğu açık.

6061-7075 vs Aluminyum kadroları hiç saymıyorum bile.Çünkü sadece aluminyumla bitmiyor ki.Zirkonyum,çinko ve dahası var hamurda.6061 bir kadroya aluminyum kaynak yapacak bir yer haritada yok.Bırakın 6061'i,daha basit sadece dövülerek inceltilmiş Aluminyum malzemeyi bile birleştirmek derdin büyüğü.

Yani?

İyi bir bisiklet pahalı.Kadrom çatlarsa nasıl kaynak yaparım? Gibi bir soru yok çünkü böyle bir kaynak sadece adamın fabrikasında ve "Arama" diyor.İhtiyaç yok ! Zira ben buna yaşam boyu garanti verdim.Üzerinden kamyon geçmezse çatlamaz.Binerek bu bisikleti eskitemezsin.

Onun için pahalı.

Öte yandan sigara ve telefon örnekleri biraz sıkıntılı.Ya adam sigara içmiyor ve hala 3310 kullanıyorsa:)
 
Evet haklısın, zaten amacım bu konuyu gündeme getirip çeşitli fikirlerin ortaya çıkmasıydı, en iyi açıklamayı sen yaptın ;)

Bence de sorun üreticilerin sürümden kazanamamaları. Benim kullandığım Kron Dynamic modeli 2013 yılında kaç tane satmıştır ki Türkiye'de? İşte bunlar yüzünden üretici de ürün başına aldığı karı artırıyor. Ki koca şirketi döndürebilecek para kazansın.

Şunu da belirtmeden geçmeyeyim; Iphone'ların verilen üretim fiyatları fabrikasyon harcamalarıdır. Arkasındaki AR-GE ve şirketin onu üretmek için beyaz yaka olarak harcadığı adam-saat maliyetleri hiçbir zaman eklenmez bu fiyata. Çünkü bu masrafları hiçbir zaman bilemeyiz, açıklanmaz. Dolayısıyla 2000 liralık Iphone'un benim 1550 liralık bisikletimden daha ucuza imal edildiğine inanmam çok çok zor.

Ne zaman bütün dünya bisiklete biner, o zaman bisiklet fiyatları normal seviyeye gelir :)
 
Üretim maliyetinin tanımı açık.Neleri kapsadığı da.Marka değeri var.Apple'in marka değeri 100 milyar dolar.Bisikletçileri toplasan bir "elma" etmez değil mi...Yine de bütün bunlar bir bisikletin,"Üretim maliyeti" bağlamında,nano teknolojiyle üretilmiş silikon yonga'dan daha pahalıya malolduğu gerçeğini değiştirmiyor.Aksine bu durum,bir bisikletin,akıllı telefondan neden çok daha pahalıya malolduğunu açıklıyor aslında.Samsung Galaxy den 200 milyon satmış.Apple İphone 4 ve 4s den 220 milyon.Bisiklet gibi 1500 tane değil.Metalurji dünyanın her yerinde çok pahalı.Madenler hala insan'la çıkartılıyor.Amerika'da da,Çin'de de.Yine de "İnanmam" diyorsan canın sağolsun:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Rocketman
Öncelikle sporcu tişörtleri, formalar, çantalar, gözlükler, markalar falanlar filanlar bütün spor dallarında karşımıza çıkıyor. Almamak, kişinin kendi elinde. 20 yılı uzun yolda olmak üzere, 30 yıla yakındır bisiklet kullanıyorum, onbinlerce km yol yaptım; kask, tayt, forma, gözlük, pahalı çantalar vs hiçbir şeyim olmadı. Bir kere, formanın hakkını vermek diye bir söz vardır; ben profesyonel sporcu değilim ki üzerinde bilmem ne yazan formalar giyerek bisiklete bineyim. Profesyonel olsaydım, sponsorum olurdu ve ekipman derdim olmazdı, formam da olurdu. Profesyonel sporcu olmak istiyor muyum? İstemiyorum. Bana dünyanın en hafif bisikletini de verseler, Tour de France koşamam. E, o zaman kafadan karbonu eledim. Gelelim ayakkabılara... SPD kilitli pedala daha geçen sene geçtim. Dechatlon'dan geçen sene 60'ar liraya Shimano'nun ayakkabısını ve M520 pedalını aldım. Pahalı mı? Değil... SPD, yarış ayakkabısı kadar performansıma katkı sağlamasa da, bisiklete binmediğim zamanlarda yürüyebildiğim için tercih ettiğim bir ayakkabı. Çok pahalı yarış ayakkabılarını da eledim. Kask sevmiyorum, taytla da rahat etmiyorum; bunları da eledim:) Bir şort ve penye tişört işimi görüyor, Lacoste'u ve Polo'yu da eledim:) Geriye binmek kalıyor arkadaşım. Bu ülkede Ferrari sahibi olsan, düzgün olarak bineceğin kaç kilometre yol var? Tarabya, Bebek, Emirgan, Ortaköy civarında az Ferrari, Maserati sollamadım bisikletle:) Adamlar sadece arabaları bağırtıyorlar, gidemiyorlar ki:) Ya trafik kalabalık oluyor, ya da yollar bozuk... Geçen sene, Ultegra donanımlı bir Cannondale Cad10/3 aldım... Bu bisikletle sadece Ankara-Eskişehir, Ankara-Afyon gibi düzgün yollarda binebiliyorum. Şehirde binmek mümkün değil ki... İncecik lastiklerle, magandaların, trafik canavarlarının olduğu, cam kırıklarıyla dolu pis bir şehirde gezmek hiç de keyifli değil. O zaman, başlangıç için böyle bir bisiklete de gerek yok. Şehirde, her yerde kullandığım, Avrupa'ya bile gittiğim, bit pazarından alınma 17,5 kilogramlık bisikletimi kullanıyorum. Üzerinde Shimano'nun en alt modeli parçalar var ama çok keyif alarak biniyorum. 600-700 liraya çok güzel bisikletlet var piyasada. Bu rakam yüksek diyorsan, ikinci ellere bakarsın, yine yüksek diyorsan bit pazarlarına bakarsın. Bit pazarından 70-80 liraya alınacak bir bisiklete, zaman içinde ufak tefek değişiklikler yaparsan hem bisikleti tanımış, hem de en kötü yollarda bile korkmadan binmiş olursun.
Uzun lafın kısası; pahalı ürünler, üst düzey donanımlar çok çekici görünebilir ama, bence çok da önemli değil.
Senin sorunun cevabını da diğer cevap yazanlar vermişler zaten. Bu ülkede vergi yüksek. O kadar vergi veriyoruz ama hala düzgün bir sokak, sağlıklı bir altyapımız yok. Devletten de bisiklete binenleri desteklemesini asla beklemesin kimse; burası Hollanda, Norveç falan değil.
 
Bisikletlerin pahalı olduğunu düşünmüyorum ben yerli markalar çok uygun fiyatlardan satış yapıyorlar . Yabancı markalarda yurt dışına göre fiyat farkı oluyor. Giyim aksesuar olarakta büyük spor mağazaları tercih edilebilir decathlon gibi. En olmadı aslan gibi çinden çok uygun satış yapan siteler var. Onlar tercih edilebilir. Ben bisiklet ve ekipmanlarının pahalı olduğundan ziyade Türkiye`de satın alım gücünün düşük olduğunu düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: NS. ve Emre Ekinci
Şimdi aslında konu şöyle dağılıyor, bisiklete binmek pahalı değil, aksine ulaşım olarak kullanırsanız ucuz bile. Ama ben sporcuyum yarışa katılıcam derseniz evet pahalı, adamın bir jant seti 3000 usd, ama o sporcuların sponsorları var ve takımları destekliyor, normal şartlarda hiçbir amatörün 12000 tl lik bisiklete ihtiyacı yok. Alışveriş hastası yaptılar insanları parası olan alıyor o ayrı konu. Neyse bu pahalı ve pro malzemeler ise az sayıda üretilip çok emekle tasarlanıyorlar, o yuzden pahalılar, üzerinize özel elbise diktirmekle, hazır almak arasındaki fark gibi. Birçok bisiklet parça üreticisi butik çalışıyor küçük fabrikalarda üretim yapıyor. Yani bu sporu çok pahalı yapmak da mümkün çok uygun fiyatlarla da.
 
Bence de sorun satın alma gücünde. Bir malın pahalı veya ucuz olması görece. Ancak şu da var ki bisikletteki ekipman ve aksesuarlarımız çeşit olarak biraz fazla.
 
-Bisiklet bir heves veya hobiden ziyade bir tutkuya dönüşmüşse
-Kullandığımız bisiklet artık ihtiyaçlarımızı karşılamıyorsa. Yani bisikletin maksimum performansı tatmin etmiyorsa
-Bütçemiz üst sınıf bir bisiklet almaya yetmiyorsa
Ve bunların hepsi aynı anda mevcutsa bisiklet sporu pahalı görünebiliyor.

Yoksa google'ya girip özellikle de downhill veya tt bisiklet modellerini pahalıdan ucuza doğru sıralayıp sadece fiyatlara bakarsak ''bu spor çok pahalı beaa'' diyebiliriz.
piyasada 10.000 Euro fiyatlı bisikletler mevcut. Bütçemiz yetse bile bisikletin hakkını verebilecek miyiz acaba?

Bisiklet haricinde amatör olarak fotoğrafçılıkla ilgileniyorum. Giriş seviyesi bir D-SLR makinem, 3 farklı lensim ve ekipmanlarım mevcut. Bu seti 3 sene önce yaklaşık 3000 lira bütçeyle toplamıştım. Pahalı mı? İşin içeriği hakkında bilgisi olmayanlar için yüksek bir rakam olmasına rağmen bana göre uygun fiyatlıdır. Hatta aynı adama Canon 1200 mm 5.6 USM lensin fiyatının yaklaşık 200.000 TL (ikiyüzbin) olduğunu söylesem gözlerini belertip şaşı bakar. (Leica'yı bu kategoriye koymuyorum. 2 milyon dolara lens fiyatı için ben bile gözlerimi belertirim)
 
@emrahozkan

Iste yorum bu, nekadar güzel söylemis arkadasimiz. 3240TL'yi ver sigaraya ve sanki cok iyi bir seymis gibi verdigin paraya acima ama 1000 2000 liralik bisiklete cok pahali de.
 
(link)
(link)

şimdi bu ikiside yağmurluk, birisi bisiklet için birisi normal şartlar için ben bunların ucuz olanını aldım ve bisikletde kullanıyorum. elimle ve kendi düşüncelerime göre kumaş farkı yok. şimdi neden bu sporu kendime pahalı yapayımki. yaza girerken o 49 liralık yağmurluk 20tl yada 30tl ye düşebilir ozaman alabiliriz. ayrıca benim aldığımın kapşonuda var :)

bu arada yağmurluk almak isteyenlerede tavsiyem olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Ayaz
20 yıl aradan sonra 3 ay önce başladığım bisiklet sevdamın (maliyetler iki kişi ve iki bisiklet için) bana maliyetinden bahsedeyim.
Bisikletler 1.700.TL
Kask+eldiven+lamba+stop+flaşör+suluk+suluk kafesi+alyan anahtarı+iç lastikler+yama seti+piller+araç taşıma aparatı+seleler= yaklaşık 1.100.TL
Jant akort sehpası+tamir standı+tamir alet takımı= 380.TL
Toplam 3.180.TL
Bilgisayar başında geçirdiğim zaman paha biçilemez. :)
Pahalı mı? Pahalı gibi geliyor şahsen. Ama bunları şöyle halledebilirdim. 380.TL yi kafadan geç. Bisikletler toplamda 900.TL olabilirdi. Aksesuarlar da alt seviye almış olsaydım 500. TL olabilirdi. Yani 1.400.TL iki kişi ve iki bisiklet için. Herkesin bütçesi ne elverir bilmem ama bu açıdan bakınca sanki çok da pahalı değil.
 
karşılaştırma isteyen buraya buyursun.

Bisiklete dair her şeyin pahalı olma sorunsalı

şöyle bir şey de var. Günümüzde korkunç paraları iç edip bu paraları sıvayacak yer bulamayan dünyamın insanı için biz aciz kullara ulaşılamaz olan emtialar üretilmekte. Adamlar bu emtialar ile kendilerini aynileştirmeyi, bu emtia ile deneyimleme duygusunu yaşamayı bir ayrıcalık görüyor. Bsiklet sektörüde bu konumdan azade değil. Adamın hava atacağı, sıradan insanla ayrışacağı bir metası olacakki kendini aristokrat hissetsin. Yoksa demokrasi çağında kim sallar aristonun kraksisini. Farklı olacak, güçlü olduğunu ayrıcalıklı olduğunu soylu olduğunu ortaya koyacak. Bizede ulan adama bak 25000 kaymelik bisiklete biniyor muhabbeti kalacak.
Biz yine yunusun o bin yıl öncesinden günümüze düşen bilge sesi ile cevap verelim:
yol oldurki doğru vara, göz oldurki hakkı göre
er oldurki alçakta dura, yüceden bakan göz değil
 
Geri