Scudo Sports

Bisiklet Kazaları

Konuyu bulandırmak istemem ama burada paylaşılan ya da sağda solda gördüğümüz irili ufaklı kazalarda bisikletçilerin de ciddi hataları var.

Tabi bir yandan da bu hataları yapmaya mecbur bırakılıyorlar, orası da bambaşka bir konu.
 
Scudo
Konuyu bulandırmak istemem ama burada paylaşılan ya da sağda solda gördüğümüz irili ufaklı kazalarda bisikletçilerin de ciddi hataları var.

Tabi bir yandan da bu hataları yapmaya mecbur bırakılıyorlar, orası da bambaşka bir konu.
Zaten hatalı olup olmamak farketmiyor,araç sürücüsü yüzde yüz suçlu bile olsa 3 5 sene ya yatıyor yada yatmıyor,burada bisiklete binip kazada ölen kişilerin tek hatası sanırım Türkiye'de bisiklete binmek!
Mesela geçende benim paylaştığım kazada kusurlu olan bisiklet sürücüsü idi,rahmetli kırmızıda geçmiş tamamda birader araç sürücüsü şehiriçi hız sınırına uıymuş olsa kırıklarla atalatılabilecek bir kaza olurdu,servis sürücüsü burada çocuğa arkadan direk vurmuş zaten nerde eşgal modeller var ya taksici yada dolmuşçu,bu herifin kurala uyma ihtimali yüzde 10 bile değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy ve MakRo
Yeni, Yamanlar Mahallesi yakınlarında seyir halindeyken, arkasından gelen yabancı plakalı otomobilin çarpması sonucu şarampole savruldu."
%100 gurbetçidir, diye düşünerek haberin bağlantısına tıkladım ve yine şaşırtmadı:

"Kazaya karışan sürücünün yaz tatilini geçirmek üzere memleketine geldiği öğrenildi. Sürücü, ifadesi alınmak üzere jandarma karakoluna götürüldü."

"Bu işi Alamanya'da yapsam bir tarafımdan kan alırlar, memlekete gideyim de doya doya bir cinayet işleyeyim"
, diye düşünmüştür. Safariye gider gibi böyle...
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz- ve MakRo
Screenshot_20250731_210326.jpg
 
Kendisine acil şifalar diliyorum.

Bisikletli için "trafik kurallarına uyarak" demişler ama bisikletlinin geldiği yöndeki tüm araçlar dururken sadece kendisi geçiyor acaba görmediğimiz bir nokta mı var? Yıllardır gerek yaya gerekse bisikletli iken ışıklarda duruyorum daha sarı yanar yanmaz araçlar harekete başlıyorlar. Orada yeşil yanıyor olsa arkasından çıkan en azından 1 tane araç olurdu. Olan olmuş, ne desek boş oluyor artık.
 
Kardeşimize acil şifalar dilerim.

Burada diğer araçların duruyor olması aslında o yönde kırmızı yandığını gösteriyor. Yani kardeşimiz ilk hatasını burada yapmış. Bisiklette trafik unsuru olduğu için o da kırmızı ışıkta durmalıydı. Diyelim ki o an sarı yandı ve yola çıktı. Diğer araçların hareket etmemesi ve bisikletin ivmesini de hesaba kattığımızda bu da eleniyor. Başka bir mesele de aracın sürati. Ne olursa olsun bu tür bir kavşağa gelindiğinde hız düşürülmeli fakat bizim kendini F1 pilotu sanan insanlarımız bunu umursamıyor bile.

Madem trafiğe çıkan araç sürücüleri hız limitlerine uymuyor, o zaman araçlara GPS bağlantılı bir sistem zorunlu entegre edilip o bölgedeki hız sınırı ne ise araca yapay zeka otomatik olarak müdahale etmeli ve hız sınırından yukarı çıkmaması sağlanmalı.
 
Kardeşimize acil şifalar dilerim.

Burada diğer araçların duruyor olması aslında o yönde kırmızı yandığını gösteriyor. Yani kardeşimiz ilk hatasını burada yapmış. Bisiklette trafik unsuru olduğu için o da kırmızı ışıkta durmalıydı. Diyelim ki o an sarı yandı ve yola çıktı. Diğer araçların hareket etmemesi ve bisikletin ivmesini de hesaba kattığımızda bu da eleniyor. Başka bir mesele de aracın sürati. Ne olursa olsun bu tür bir kavşağa gelindiğinde hız düşürülmeli fakat bizim kendini F1 pilotu sanan insanlarımız bunu umursamıyor bile.

Madem trafiğe çıkan araç sürücüleri hız limitlerine uymuyor, o zaman araçlara GPS bağlantılı bir sistem zorunlu entegre edilip o bölgedeki hız sınırı ne ise araca yapay zeka otomatik olarak müdahale etmeli ve hız sınırından yukarı çıkmaması sağlanmalı.
Araba suçlu fakat haklı ve ölmemek icin yaya gecirinde yaya gibi bisiklete binmeden gitmek gerek daha temkinli olarak yürüyerek gitse idi kaza olmayabilirdi.
 
Burada diğer araçların duruyor olması aslında o yönde kırmızı yandığını gösteriyor. Yani kardeşimiz ilk hatasını burada yapmış. Bisiklette trafik unsuru olduğu için o da kırmızı ışıkta durmalıydı. Diyelim ki o an sarı yandı ve yola çıktı. Diğer araçların hareket etmemesi ve bisikletin ivmesini de hesaba kattığımızda bu da eleniyor. Başka bir mesele de aracın sürati. Ne olursa olsun bu tür bir kavşağa gelindiğinde hız düşürülmeli fakat bizim kendini F1 pilotu sanan insanlarımız bunu umursamıyor bile.

Madem trafiğe çıkan araç sürücüleri hız limitlerine uymuyor, o zaman araçlara GPS bağlantılı bir sistem zorunlu entegre edilip o bölgedeki hız sınırı ne ise araca yapay zeka otomatik olarak müdahale etmeli ve hız sınırından yukarı çıkmaması sağlanmalı.
Görüntünün sağında hiç araç gelmediği için kime yeşil yanıyor, ilk başta anlaşılmıyor ama kavşakta duran araçlardan bir çıkarım yapılabiliyor.

Burada, araç sürücüsüne hatalı demek çok basite kaçmak olur. Hareket etmeyen araçlara bakıldığında, kameranın olduğu şerit ve bisikletlinin geldiği karşı şerit, muhtemelen bölünmüş ama ana yol olmadığı için uzun bekleyecek olan taraflar. Burada sorun yok. Soldaki araçların beklemesi, sola döneceklerini gösteriyor. Onlara kırmızı yanıyor çünkü görüntülerin en başındaki araçlar gibi "ana yol" tarafına düz gideceklere yeşil yanmış durumda. 10. saniyede (çarpışma olduktan sonra) görüntünün sağında kırmızı ışıkta araç bekliyor. O araçlar da tam karşılarındaki anayolda duran ve sola dönüş yapacak olanlarla aynı şekilde bekliyor. Bu nedenle, bisikletliye çarpan aracın geldiği şeritte düz gidenler için yeşil yanıyor olması çok çok olası.

Burada çarpan aracın tek hatası hızı. Kavşak noktasına şehiriçi hız sınırlarının üstünde giriyor olabilir. Sol şerittei kırmızıyı bekleyen araçlar nedeniyle, bisikletliyi son anda görmesi kaçınılmaz olur.

Bisikletli kazazedenin, kırmızıda araçlar bekliyor diye geçmeye çalışması; düz gidenlere yeşil yandığı için kavşakta hızını düşürmeyen ve kendisini görmeyen sürücüyle çarpışması kaçınılmaz olmuş.

Araçlara yapay zeka yerleştirilmesini, zorunlu müdahaleler yapılmasını "şu şartlarda" doğru bulmuyorum. Fren yerine gaza, gaz yerine frene basılması gereken anlarda, otonom sürüş sistemleri %100 doğru kararlar vermiyorlar. Hız sınırlamasını da araç üstünden kısıtlamak yapılabilir ama gerektiğinde hız yapamazsanız da değişen bir şey olmaz, kazaya karışılır.
 
@Semih Cavdar bahsettiğiniz kişi profilinden baktım,Stravada kullandığı bisiklet markası ile kaza anı görseldeki marka tutuyor 😔😔😔,diyecek hiçbir şey bulamıyorum, umarım kurtulamadı kısmı yanlış bilgidir 😔😔😔 artık hiç bir yerde güvende değiliz,daha bugün bir bayan sürücü,Bakırköy Galleria karşısında sapakta göz göre göre öldürecekti beni, altındaki kocaman jip ve gördüğü halde arkamdan gaza basıyor, sanırım benide çabuk hızlanan bir jip olarak düşündü.....
 
Son düzenleme:
@Semih Cavdar bahsettiğiniz kişi profilinden baktım,Stravada kullandığı bisiklet markası ile kaza anı görseldeki marka tutuyor 😔😔😔,diyecek hiçbir şey bulamıyorum, umarım kurtulamadı kısmı yanlış bilgidir 😔😔😔 artık hiç bir yerde güvende değiliz,daha bugün bir bayan sürücü,Bakırköy Galleria karşısında sapakta göz göre göre öldürecekti beni, altındaki kocaman jip ve gördüğü halde arkamdan gaza basıyor, sanırım benide çabuk hızlanan bir jip olarak düşündü.....
Malesef haber doğruymuş, vefat etmiş arkadaşımız..

Kazada şu şekilde oldu diye yazmışlar..

Lüleburgaz Yarış için sağlık raporu almış eve dönerken emniyetten gidiyormuş önünde araç durmuş onu sollarken arkadan gelen çarpmış.

whtss.png
 
Allah rahmet etsin arkadaşa. Böyle haberler duyunca kahroluyorum artik. Herkez çok dikkatli olsun. Rotalarinizi yaparken otoyollardan uzak durmaya gayret edin. Bizim ülkemizde bisiklet kültürü yok bunu kabul edelim ve trafige o mantaliteyle çıkalım.
 
(link)

Okullarda,camilerde bisiklet dağıtılmasın.Eğitimini vermediğin araç zarar getirir.Acemilerimiz daha çok olmak üzere profesyonellerimiz de ölüyor.Motorcular,kuryeciler ayrı bir konu,çözüm yok..Hem neyimiz çözülmüş ki bu da çözülsün.Ankara'da ben araba kullanmaya korkuyorum.Ailemden ehliyetli kişilere bile arabayı sürdürmemeye çalışıyorum.Bu çocukcağız kamyonun sesini duymamış mı acaba!Selamlar,saygılar.
 
Son düzenleme:
üzülerek söylüyorum. ben bisiklet sporunu bıraktım bu motorsikletlerin çoğalmasından sonra. adam sağından solunda jet gibi geçiyor.
motor terörüne bir çare bulunmalı. ben arabalardan değil de motorlardan korkuyorum daha çok
Allah rahmet eylesin metin ekici'ye
 
Metin Ekici'nin kazasi yukarda yazildigi gibi olmuşsa yazık olmuş.
Allah rahmet eylesin.
 
Son düzenleme:
Rahmetlinin kazasini simdi televizyonda gordum. Kaza yaya trafiğine tamamen kapali cok islek bi otobanda olmuş. Bu kadar profesyonel biri neden bu riske girmiş,cidden üzüldüm. TCR'de bile yoğun trafikli otobanlar yasak.
Juliana Buhring bile 2012-2013 dünya turu seyahatinde alttaki sözü söylemişsse, İstanbul'da 2025 şartlarında çok da zorlamanın bi anlamı yok. Önceden de yazmıştım. İstanbul'da bisiklet sürmek yerine koşmak daha makul bi etkinlik. Şu şehirden hayırlısıyla bi ayrılabilsek keşke.
Kitabın adı:
This Road I Ride: My Incredible Journey from Novice to Fastest Woman to Cycle the Globe
Hindistan'da bisikletle gezene kadar Napoli'deki trafiğin kötü olduğunu düşünüyordum. O zamanlar daha da kötüleşemeyeceğine inanıyordum. Ama her zaman daha da kötüleşebilir. Avrupa ve Asya'yı birbirine bağlayan büyük tarihi kapı İstanbul'daki trafik, araç çılgınlığının bambaşka bir boyutunu tanımlıyor. Bugüne kadar geçtiğim en kaotik şehir olabilir. Neden başka kimsenin bisiklet kullanmadığını çok geçmeden anlıyorum.
 
Geri