Scudo Sports

Bisiklet Kazaları

Scudo
Facebookta denk geldi. Dün istanbul'da bir bayan arkadaş, karşı şeritten hatalı dönüp yine hatalı olarak benzinliğin çıkış kısmından benzinliğe girmeye çalışan hanzo tarafından yaralanmış.. Elinde açık kırık, ayak bileğinde kırık ve kaburgasında kırık oluşmuş. Allah'tan ölümlü bir kaza olmamış, artık yaralanma ve kırıklara bile şükür eder duruma geldik.

556073838_3276613005835264_6331702949664657340_n.jpg
 
Türkiye'de;

Sürücü kursunda ezbere değil, pratiğe dayalı, dop dolu, günlük hayata uygun eğitim,
Her yeni sürücünün kusurlu hareketlerinin 2 yıl boyunca takibi ve puan sınırını aşması halinde, aday sürücülüğünün iptali,
Her yerleşim birimine, gerçekten bu işi bilen ve uygulayanlar tarafından eğitimler sağlanarak; mahalin tüm risk analizi ve uzun vaadeli planlarının yapılması, gelecek yıllara uygun şekilde yol dizaynı gerçekleştirilmesi (kaldırım genişliğinden, eğimine, bisiklet yolundan, araç park alanına...),
Tüm trafik polislerinin eğitilmesi, gördükleri tüm uygunsuz hareketlere karşı anında aksiyon almaları için yetki verilmesi ve daha fazla risk olan alanlarda daha sık çalışma yapmalarının sağlanması,
Motorlu taşıt, motorsuz taşıt ve yayaların kurallara harfiyen uyumu için kamu spotlarının arttırılması,

gerçekleşmedikçe bir çözüm olacağını düşünen varsa, elimde uygun fiyata verebileceğim sihirli değnek var.
 
Türkiye'de;

Sürücü kursunda ezbere değil, pratiğe dayalı, dop dolu, günlük hayata uygun eğitim,
Her yeni sürücünün kusurlu hareketlerinin 2 yıl boyunca takibi ve puan sınırını aşması halinde, aday sürücülüğünün iptali,
Her yerleşim birimine, gerçekten bu işi bilen ve uygulayanlar tarafından eğitimler sağlanarak; mahalin tüm risk analizi ve uzun vaadeli planlarının yapılması, gelecek yıllara uygun şekilde yol dizaynı gerçekleştirilmesi (kaldırım genişliğinden, eğimine, bisiklet yolundan, araç park alanına...),
Tüm trafik polislerinin eğitilmesi, gördükleri tüm uygunsuz hareketlere karşı anında aksiyon almaları için yetki verilmesi ve daha fazla risk olan alanlarda daha sık çalışma yapmalarının sağlanması,
Motorlu taşıt, motorsuz taşıt ve yayaların kurallara harfiyen uyumu için kamu spotlarının arttırılması,

gerçekleşmedikçe bir çözüm olacağını düşünen varsa, elimde uygun fiyata verebileceğim sihirli değnek var.
Bugün bir haber gördüm. Sahte çakar takan bir araca 350k ceza, 30 gün trafikten men ve şoföre 30 gün hak mahrumiyeti vermişler. Buna nispeten kazalarda da böyle caydırıcı cezalar olursa güzel olur. Ayrıca ben toplum olarak bir çöküşte olduğumuzu düşünüyorum. Belki de buradan ne yaparsak yapalım düzelmez.
 
Türkiye'de;

Sürücü kursunda ezbere değil, pratiğe dayalı, dop dolu, günlük hayata uygun eğitim,
Her yeni sürücünün kusurlu hareketlerinin 2 yıl boyunca takibi ve puan sınırını aşması halinde, aday sürücülüğünün iptali,
Her yerleşim birimine, gerçekten bu işi bilen ve uygulayanlar tarafından eğitimler sağlanarak; mahalin tüm risk analizi ve uzun vaadeli planlarının yapılması, gelecek yıllara uygun şekilde yol dizaynı gerçekleştirilmesi (kaldırım genişliğinden, eğimine, bisiklet yolundan, araç park alanına...),
Tüm trafik polislerinin eğitilmesi, gördükleri tüm uygunsuz hareketlere karşı anında aksiyon almaları için yetki verilmesi ve daha fazla risk olan alanlarda daha sık çalışma yapmalarının sağlanması,
Motorlu taşıt, motorsuz taşıt ve yayaların kurallara harfiyen uyumu için kamu spotlarının arttırılması,

gerçekleşmedikçe bir çözüm olacağını düşünen varsa, elimde uygun fiyata verebileceğim sihirli değnek var.
Haklısın. Yaşadığım ülkeye başka yerden gelip yerleşen bireylerin,gelmiş oldukları ülkeden aldıkları ehliyeti 1 sene kullanma izni veriyorlar. Ama nedense bu listeye Türkiye'yi almıyorlar. Sebebi ise Türkiye'de ehliyetin nasıl alındığını biliyoruz diyorlar. Gerçekten haklılar, arkadaşımın Türkiye'den ehliyeti var ama bisiklet bile süremez. Ehliyeti nasıl aldın diyorum, zamanında para yolladım posta ile bana ehliyet yolladılar diyor 😂
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: Victor Osimhen
Christoph Daum Beşiktaş teknik direktörü olduğu yıllarda bir gazeteye şöyle bir röportaj vermişti: Türkiye’de araç kullanmak çok kolay, sadece şunu bilmeniz yeterli, hiçbir trafik kuralına uyulmuyor. Eğer bunu biliyorsanız trafikte araç kullanmak kolay.
 
Yola bakınca eğer Çatalca yolu değilse(ki) değil,bunun dışında sanırım otobanı kullanmışlar, umarım maddi hasarlı atlatılmıştır, (öncelikle cana birşey gelmediğini umarak)eğer otoban kullanıldı ise sonuçta her türlü bisikletli arkadaşlar için sıkıntılı durum söz konusu(otoban konusunda inşallah yanılıyorumdur), aracın ve bisikletin hasarına bakılınca bir ihtimalle hafif atlatılmıştır diye düşünüyorum,tabi çarpma etkisi ile kafa gibi pamuk ipliğine bağlı bir uzvun yere nasıl temas ettiğini bilmeden bir umut ve inşallah diyorum, geçmiş olsun!!!!
 
Yola bakınca eğer Çatalca yolu değilse(ki) değil,bunun dışında sanırım otobanı kullanmışlar, umarım maddi hasarlı atlatılmıştır, (öncelikle cana birşey gelmediğini umarak)eğer otoban kullanıldı ise sonuçta her türlü bisikletli arkadaşlar için sıkıntılı durum söz konusu(otoban konusunda inşallah yanılıyorumdur), aracın ve bisikletin hasarına bakılınca bir ihtimalle hafif atlatılmıştır diye düşünüyorum,tabi çarpma etkisi ile kafa gibi pamuk ipliğine bağlı bir uzvun yere nasıl temas ettiğini bilmeden bir umut ve inşallah diyorum, geçmiş olsun!!!!
ilerideki üst geçite bakılırsa otoban olma ihtimali düşük bence tabi bilmiyorum tam yerini.
Şu kazaya ve arabanın kaputuna bakınca yaya ve bisiklet korumalı hatta havayastıklı kaputların geliştirilmesi çok yerinde olmuş.
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
Kaza yeri Narcity sırtı, Maltepe, otoyol değil. Kazaya uğrayan arkadaş iyi sayılır, kask kafayı kurtarmış diye mesajını okudum Whatsapp grubunda
1759589964181.png


Omurga da çatlak ve belde kırık varmış ama kafa sağlam, durumu kritik değilmiş
 
Son düzenleme:
Bisikletçi arkadaşlara geçmiş olsun.

Otoyol olmasa bile İstanbul'da bazı yollarda kesinlikle bisiklet sürülmesinin yasaklanması lazım. Öyle tehlikeli yollar var ki asfaltı kaymak gibi olduğu için yol bisikletçileri girmek istiyor. Kendimden biliyorum İstanbul'da yaşarken ben de giriyordum.
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
Bazen internette denk geliyorum Garmin Varia Radar şöyle iyi, böyle faydalı ancak arkadan saatte 160 km hızla öküzün biri geliyorsa ve sana çarpıyorsa Garmin Radar olsa ne olur olmasa ne olur?
 
Kaza yeri Narcity sırtı, Maltepe, otoyol değil. Kazaya uğrayan arkadaş iyi sayılır, kask kafayı kurtarmış diye mesajını okudum Whatsapp grubunda
330668 dosyayı görüntüle

Omurga da çatlak ve belde kırık varmış ama kafa sağlam, durumu kritik değilmiş
Buna bile şükür ediyorsak bilemedim,kendi adıma sevindim çünkü, arkadaşlar gerçekten şanslıymış demek biraz abesde olsa gerçek bundan ibaret,.. Otoban konusunda yanıldığımada sevindim,Avrupa yakasında sadece görseldeki resme benzeyen Çatalca civarı (otoban olmayan tek bi yol var) dışında böyle düzgün yol olmadığı için benzetmiş olabilirim, ama yanılmak bazen iyi geliyor insana..... arkadaşlara geçmişler olsun....

Bisikletçi arkadaşlara geçmiş olsun.

Otoyol olmasa bile İstanbul'da bazı yollarda kesinlikle bisiklet sürülmesinin yasaklanması lazım. Öyle tehlikeli yollar var ki asfaltı kaymak gibi olduğu için yol bisikletçileri girmek istiyor. Kendimden biliyorum İstanbul'da yaşarken ben de giriyordum.
Evet aynen durum bu , Anadolu yakası oturanlar gerçekten bana göre şanslı,ama maalesef Avrupa yakası çok sıkıntılı çarpık yapılaşma ve şantiyeleşme süreçleri her yeri örümcek ağı gibi sarmış, öyle ki eskiden (90larda) piknik yapmaya ailece gittiğimiz Karaburun,Çatalca, Göktürk vs yollar rezalet ötesi olmuş.. şahsen o yüzden dışardan pek sağlıklı olarak görünmesede İstanbul dışı kaçabildiğim kadar kaçıyorum,en azından trafikten ve stresten,derlerya gittiğim yol yol değil ama manzarası çok güzel....
 
Bazen internette denk geliyorum Garmin Varia Radar şöyle iyi, böyle faydalı ancak arkadan saatte 160 km hızla öküzün biri geliyorsa ve sana çarpıyorsa Garmin Radar olsa ne olur olmasa ne olur?
Objektif olmak gerekirse bu durumda işe yaramaması diğer durumlardaki faydasını nötrlemez bence, Tır üzerimizden geçse kaskımız bi işe yaramaz mesela. Genel olarak önlemler riskleri azaltabilir, ne kadar düşük risk o kadar az kaza ve yaralanma. Hiç bir önlem riski sıfırlamaz. Hayatta en önemli şeylerden biri risk yönetimi özellikle bizim gibi ülkelerde.
 
Bu kazalar nasıl oluyor ben anlam veremiyorum, keşke kamera görüntüsü olsa da anlasak. Diz koca yolda gidiyorsun sağda bisikletli emniyet şeridinde gidiyor hadi olan sağ şeridin en sağında gitsin, nasıl çarpıyorsun, telefonla felan mı oynuyorlar da görmüyorlar cidden anlamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kerem Atalar
Belinde kırık olan bisikletçi ölmediğine şükrediyor, ne hale geldik
İrfan Hocam çaresizlik bu olsa gerek,ne zaman kaza haberi ile ilgili forumda bir post atılsa,daha açmadan inşallah yaşıyordur diye içimden geçiriyorum...10 taneden birinde buna denk geliyoruz sanırım ondan..
 
Bu kazalar nasıl oluyor ben anlam veremiyorum, keşke kamera görüntüsü olsa da anlasak. Diz koca yolda gidiyorsun sağda bisikletli emniyet şeridinde gidiyor hadi olan sağ şeridin en sağında gitsin, nasıl çarpıyorsun, telefonla felan mı oynuyorlar da görmüyorlar cidden anlamıyorum.
Çok riskli süren bisikletçilere / bisikletlilere de denk geldiğim oluyor, yolun sağını kullanmayan, kontrolsüz sağ-sol yapan, yani kılçıksız değiliz biz bisiklet sürenler de zaman zaman. Yani trafik kültürü ve kural bilgisi herkesi bağlıyor ama durumu biliyorsunuz :(
 
Geri