Scudo Sports

Bisiklet ehliyeti

Merhaba;

Elektrikli bisikletlere nisan ayından itibaren A1 ehliyeti gerekiyor ancak scooter tipi değilde bisiklet kadrolu olanlarda ehliyet gerekmiyor diye düşünüyorum çünkü yol almak için yine pedal gücü öncelikli, elektrik sistem sadece bir yardımcı olarak görülüyor.

ilk mesajda 1997 yılı için link verilmiş;
(link)
 
Scudo
@Çagatay Çimşit


Evet çok haklısınız fakat diğerleri bizim gibi düşünmüyolar.
Aslında mantık şu; kara yolu vergi veren ve ehliyet gerektiren araçlar için yapılmıştır ve bunlar dışında bir vasıta kişi vb. kara yolunda seyreder ve kazaya karışırsa yol onların olmadığı için suçlu duruma düşer.

Buna 8/8 hatalı olan bir yayanın (yaya yolunu kullanmayan veya kırmızı ışıkta geçen bir yaya olsun vb. ) kaza geçirmesini örnek verebiliriz.
Araç haklıdır çünkü yol onundur. Gerekiyorsa yayada ceza kesilebilir.

Bisiklette malesef o kategoriye giriyor. :mad:
 
@Baran ÖZKAN

Pardon mesajınız gözümden kaçmış:

"SÜRÜCÜ BELGESİ ALMASI ZORUNLU OLMAYANLARDA ARANACAK ŞARTLAR:"

isimli madde 1983 senesinde varken 1997 de kaldırılmış. Yani az da olsa 1983 yılında adımız varken 1997 de varlığımızdan haberleri bile yok nerdeyse ;)
 
Anlaşıldı. Yasaların bisikletçilere söylemek istediği şu ' her türlü suçlusunuz ozaman kaçın '. Kaçarım kimsede bulamaz:)
 
  • Beğen
Tepkiler: AHMET67
ya bu ne çetrefilli bir durum her iki ucuda bisikletliye dönük kanunları u şeklinde mıknatıs yapmışlar hep bizi çekiyor
 
Karayolları trafik kanunda köklü bir değişikliğe ihtiyaç var,bu köklü değişiklik yapılırken biz bisikletllerinde bir baskı grubu oluşturabilmemiz için tek çatı altında birleşmemiz gerekmektedir.Umarım bisiklete gönül vermiş dernek,klüp,sivil toplum örgütleri,resmi olmayan gruplar, topluluklar vb lerini bir tek çatı altında toplayacak bir organizasyona kısa sürede kavuşuruz.Bütün bisiklet severlere saygılarımı ve sevgilerimi gönderiyorum...
 
@OMER AYYILDIZ

arkadaş 2006 yılında aniden önüme atlayan yayadan kaçarken bu seferde yaya aynı yöne kaçtı allahdan yavaşdım hafif dokundum hiç bir şey olmadı sadece çevredeki insanlar panikledi ler bagrışma çagrışma ana baba günü gibi oldu ortalık yinede ben insanlık yaptım durdum tedbir aldım polis çagırdım 8/8 de yaya suçlu oldugu, tutanaklarada böyle geçtigi halde cezayı bana kestiler ve o zaman 169 tl ceza ödettiler cezayı yaya ya ödetmek içinde yayayı şikayet edecekmişim oooooo mahkeme açılacakmış yani uzun hikaye gittim savcıya bu işi uzatmıyalım cezayı ödeyeyimde kapatın bu dosyayı dedim ve vergi dairesine paşa paşa ödedim ve dosya kapandı hiçde yaya ya ceza kesmediler bilakis çarptıgım (daha dogrusu o bana çarptı )yayayanın babası okkalı bir babaymış nede çok yalakası varmış siyah zırhlı araçlar bir anda duyan belinde silahlı adamlar etrafımı sardı abi şoförü ortadan kaldıralımmı gibi laf ettilersede bende kolaysa bir deneyin dedim neyse babası bırakmadı gerek yok bir şey olmamış olsaydı ben size bırakmazdım demezmi ya karakola ne demeli haklı oldugum halde karakoldaki polisler o aileyi tanıyorlarmış olayı duyan karakoldaki bütün polisler gelen geçen hepsi lan sen kimsinde felancanın çocuguna çarparsın görürsün gibi laflar etiler allahdan karakolda tutanak tutan polis bu adamın bir sucu yokki ne diye ne göstercen dedide biraz geri çekildiler bu ülkede kanun arkası kalın olanlardan yana haklı oldugunun bir önemi yok sakın bir kazaya karışmayın allah korusun bir anda haklıyken haksız olursun bu ülkede
 
karıştığınız trafik kazalarındaki polisin verdiği suç durumunuza göre verdiğiniz hasarı karşılamakla tükümlüsünüz. tabii bu yükümlülüğüde sizin adınıza yaptırdığınız trafik sigortası karşılıyor. peki ehliyet var. bisikletinizle bir araca arkadan çarptınız ve hasar verdiniz. mesela bir mersedesin arka stop lambasını kırdınız. karşılamakla yükümlüsünüz. trafik sigortası olmadığından dolayıda bu bu hasarı cebinizden ödemek zorunda kalırsınız. o zaman ya trafiğe çıkılmayacak, yada bisikletinize plaka alıp ayrıca trafik sigortası yaptıracaksınız.
 
Arkadaşlar,2918 sayılı trafik kanununda belirtilen kurallara uymak koşulu ile-Ki bisikletler için ehliyet zorunluluğu yoktur-herhangi bir kazaya karışır iseniz,tıpkı trafikteki diğer araç gibi muamele görürsünüz.Aksi bir durum sözkonusu olamaz.Zira trafik,tanımında da açıkça belirtildiği gibi MOTORSUZ araçları da kapsar ve hiç kimse sizden ehliyet talep EDEMEZ.Tek yapmanız gereken trafik ekibini çağırıp tutanak tutturmaktır.Tutanağa neyin nasıl olduğunu yazacak,mümkünse fotoğraf,var ise tanık yazacaksınız.Unutmayınız Bisiklet trafiğin bir unsurudur.Sağdan gidin.Bisiklet yolu varsa yola çıkmayın.Araç sollamayın.Kaza prosödürü anlattığım gibidir,aksini yapan polis te olsa suç işler ve mahkemede bunu açıklamak zorunda kalır.HAKLI İSENİZ TAVİZ VERMEYİN.
 
Evet burada bisikleti trafiğin dışında görenlere pabuç bırakmamak önemli. Trafik yönetmeliğinde bisiklet için otoyola giremez diyor. Bunun dışında her yol türü için hız limitlerine kadar yazılmış. Yani trafikte motorsuz araç olarak varsınız, kavşaklarda geçiş önceliğiniz de tanımlanmış.

Maddi hasar olduğunda dünyanın her yerinde suçlu olan bedelini öder. Sigorta yapmaya değecek bir durum olduğunu düşünüyorsanız bu yolu izleyebilirsiniz. Eğer suçunuz yok ise kimse size para falan ödetemez kanunlar çerçevesinde.
 
@Çagatay Çimşit

Ben yönetmeliklerde bu maddeleri bulamadım.
Yardımcı olabilir misiniz? Link, madde vb. nereden görebiliriz acaba?
 
AŞAĞIDA ANLATILAN OLAYLAR KİŞİ VE KURUMLAR TAMAMEN HAYAL ÜRÜNÜDÜR.

merhaba ben TBMM trafik düzenleme zart zurt komisyonu Başkanı zeki Günaydın.

son yıllardan yapılan akaryakıt zamlarını dikkate alarak , motorsuz taşıt olan bisikletin teşviki konusunda " BİSİKLETLİLER İLE İLGİLİ KURUM VE KURULUŞLARIN BASKI/ISRAR/ EYLEM " leri sonucu aşağıdaki düzenlemeleri yaptık.

1- bu kısmları siz doldurabilirsiniz.
2-bu kısmları siz doldurabilirsiniz.
3-bu kısmları siz doldurabilirsiniz.
4-bu kısmları siz doldurabilirsiniz.
5-
6-
7-
.
.
.
.

yukarıda maddeler halinde verilmiş olan düzenleme ve bisiklet haklarını bisiklet satan her mağaza bisiklet sattığı her müşteriye vermek zorundadır.vermeyenler hakkında cezai işlem uygulanacaktır.

belediyeler afiş ve büyüükkkkkk pankartlarla " bisikletliler haklarınızı biliyormusunuz " şeklinde çalışmalar yapıp insanların bu yöne eğilmelerini sağlamak zorundadır. yoksa alayını belediye değil köy yaparız.

ha bide bisiklet yolu yapın belediyeler. yoksa anayollarınızıda kapatırız.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
@zeki günaydın

Tuttum bunu :in:
ilk maddeyi yazmak bana nasip oldu :)

1) Bisiklet sürücüsü seyir halinde veya durmakta iken motorlu bir araç tarafından sıkıştırılır veya taciz edilirse bisiklet sürücüsünün şikayeti üzerine X kanununun X maddesine göre cezai işleme tabi tutulur.

Biraz yasaya dönük oldu ama önce yasanın düzenlenmesi gerek diye düşündüm ;)
 
@OMER AYYILDIZ

Linkte pdf formatında yonetmelik var. Eylül 2010 tarihli bir dosya.

(link)

Hız sınırları madde 100 altında tabloda verilmiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: OMER AYYILDIZ
Evet otoyollar (halk arasında "otoban" olarak isimlendirilen) haricinde heryerde belirli hız sınırlarımız var.

Bu güzel ama yinede kazalardaki cezai işlemler ve bisikletliyi koruyucu anlamda maddeler ciddi anlamda yetersiz.

İnşallah o günleri de görürüz :)
 
Benim motosiklet ehliyetim var yani A2 sınıfı . Bu aynı zamanda bisiklet ehliyeti yerine geçer mi acaba bilmiyorum , yani bir kaza durumunda polislik olursak ehliyetin yok senin diyip direk suçlu konumuna düşürülmem herhalde . Başıma gelmediği için bilemiyorum .
 
Avrupa Birliği uyum yasalarında, trafik kanunları düzenlemesinde bisikletle ilgili madde yok denilerek, kabul görmemiştir.Yeniden düzenleme yapılmadı ama yapılınca bisikletle ilgili trafik kanunlarında daha açık yasalar göreceğiz.
 
peki arkadaşlar b sınıfı otomobil ehliyeti işe yarar mı? benim ehliyetim b sınıfı.. kaza esnasında polislik bir durum olursa, polis, bu ehliyetle ancak araba kullanırsın bisiklette geçersiz der mi ? neticede b sınıfı ehliyetle motor kullanılamıyor, A2 şart. Ama en azından bir ehliyetimiz var, araba kullanıyorum, en azından trafik kurallarını biliyorum, ehliyet sahibiyim
 
Bu konunun başındakiler güncel olan yani trafik.gov.tr adresindekilerle tamamen tezat. Bisikletin nerde gideceği, sadece bir kişi olacağı, girebileceği, giremeyeceği yollar, hız limitleri, dönüş üstünlükleri ve en önemlisi ehliyet GEREKMEDİĞİ belirtilmiştir.

Ancak bisikletinize motor kiti takarsanız durum değişebilir. Çünkü o motorlu bisiklettir.
 
Bilgilendirici konuları açıp değerli fikirlerinizi paylaştığınızi için çok teşekkür ederim işte böyle forumların platformların değeri ortaya daha da çıkıyor! :) Umarım ilerleyen günlerde ilerleyen bisiklet satışları ve bilinç düzeyi arttıkça trafik kanunumuz bisiklet yollarına yönelik geniş çabalar yapacaktır .. Tabiki eşssiz değerli çalışmaları bulunan Bisikletliler Derneğinden Murat Suyabatmaz başkanımızın çabalarına destek katkı ve çeşitli fikirler sunarak acil çözüm aramalıyız.. Teşekkürler şimdiden bu konulardaki insan ve can öncelikli çabalarınız için. ;)
 
Geri