Scudo Sports

Bisiklet bakım ve onarım ücretleri

Sonuna kadar katılıyorum ama uzun aralık kısmına örnek verelim. Mesela göbekler belirli aralıklarla bakım ister. Çünkü içerisindeki gres yağı zamanla özelliğini kaybeder. Zincir bakım, değişim ister. Hepsinin belirli bir vakti vardır ama bence her sene ilkbahar aylarında komple bir elden geçmeli. Uzun aralık diyince 5-10 sene anlaşılmasın :)

Tamircinin yapacağıyla kendinizin yapacağını ayırın demişsiniz. Buna da katılıyorum. Hatta biraz daha kendimce düzenleyip şöyle söyleyeyim: ilk başta bisikletçiye yaptırdıklarınızı zamanla kendiniz yapabilir hale gelmeye çalışın ve bisikletçiye sonraki zamanlarda uğramayın. Bisiklet bizimle bütünleşen basit mekanik bir alet. Onunla yeri geliyor şehir merkezinden onlarca kilometre uzaklaşıp dağların arasına gidebiliyoruz. Bu ıssız mekanlarda oluşabilecek problemlere karşı ben her bisiklet kullanıcısının kendini kurtarabilecek teknik bilgiye sahip olmasını tavsiye ederim. Mesela jant teli kırıldığında akordu kaçan jantın kadroya sürtmemesi için ufak bir akort tecrübenizin olması gerekiyor ki en yakın bisikletçiye ulaşabilin. Birkaç örnek arıza daha sayılabilir. Günü bu şekilde kurtarabilirsiniz.

İyi bir bisiklet kullanıcısı olmak bence birkaç farklı alanda yeterli olabilmeyi gerektirir. Tabii ki herkes için geçerli değil. Amaca göre değişebilir.
1- Bisiklet teknik bilgi ve bakım, onarım
2- Bisiklet kullanabilme teknikleri
3- Beslenme ve antrenman bilgileri
4- Aksesuar ve giyim konusunda yetkinlik
5- Trafikte önsezi

Yukarıda saydıklarımı bisikletin dalları olarak da kabul edebiliriz. Yalnız bu dalların hepsine hakim olma işi yalnız bize düşüyor. Yıllardır içerisinde olduğum bu sporun yetkinliklerine kavuşabilmek için birçok bilgilendirici kaynak taradım ve halen taramaya devam ediyorum. Bisiklet sürmekten aşırı keyif aldığım gibi bisikletin bu alt dallarında bilgi sahibi olmak için yaptığım araştırmalar esnasında da oldukça keyif alıyorum. Bunlardan birisi(en önemlisi) de bakım onarım ve teknik bilgidir.

Mesela bisikletimi geçen sene komple boyadım. Tüm parçalarını kendim söktüm ve taktım. Tüm bunları yaparken bir bisikletçiden yardım almadım. Bunları yapabilmek için uzun süren araştırmalarım ve bilgi edinim sürecim oldu tabii.

Sonuç olarak özet geçecek olursam; bisikletinize vakit ayırın. Hemen en ufak arıza için bisikletçilere koşmayın çünkü bu öğreneceğiniz bilgiler yolda işinize yarayabilir. Hiç olmazsa el becerileriniz gelişir ve keyifli zaman geçirmek için bahaneniz olur. Aynı zamanda daha ekonomiktir. Bisiklet sürmek ne kadar basit gözükse de birçok alt dalı var. Tüm bunların hepsinde yetkinliğe ulaşmak bence tam anlamıyla bir bisikletli olmanın temel şartıdır.
İki tane yol bisikletim var. İkisi de 8 senelik. Göbek bakımı hiç yapmadım. Şimdiye kadar götürdüğüm teknisyenler de önermedi.
 
Scudo
İki tane yol bisikletim var. İkisi de 8 senelik. Göbek bakımı hiç yapmadım. Şimdiye kadar götürdüğüm teknisyenler de önermedi.
Forum içinde bir kullanıcıdan ikinci el Ultegra wh-6800 jant seti aldım. Genel olarak durumu iyiydi ama arka jantta bir problem vardı. Plastik bir parçanın aşınmasına bağlı olarak gelişen bu sorunda komple göbek içi mil ve bilye setini yeniledim orijinal shimano parçasıyla. Daha önce hiç bakım yapılmadığını zannediyorum. Buyurun aşağıda yağın son vaziyetinin fotoğrafı var. Yağ özelliğini yitirmiş ve çanakları çizmeye başlamış. Takdir sizin. Ben göbek bakımını önemsiyorum.

1000008860.jpg1000008859.jpg1000008856.jpg
 
Forum içinde bir kullanıcıdan ikinci el Ultegra wh-6800 jant seti aldım. Genel olarak durumu iyiydi ama arka jantta bir problem vardı. Plastik bir parçanın aşınmasına bağlı olarak gelişen bu sorunda komple göbek içi mil ve bilye setini yeniledim orijinal shimano parçasıyla. Daha önce hiç bakım yapılmadığını zannediyorum. Buyurun aşağıda yağın son vaziyetinin fotoğrafı var. Yağ özelliğini yitirmiş ve çanakları çizmeye başlamış. Takdir sizin. Ben göbek bakımını önemsiyorum.

328075 dosyayı görüntüle328076 dosyayı görüntüle328077 dosyayı görüntüle
Ne kadar sürede bir yapmalıyız? 105 arka göbek fiyatına baktım gözüm bı korktu. Nasıl yapılacağını falan da bilmiyorum hiç.

Eski dağ bisikletimde ordan oraya zıplar merdiven iner kaldırımdan yüksek ziplardım.

Göbek bakımı falan hiç yapmadım. En son lastik sağa sola hafif oynuyordu. Sonra arka göbek dağıttı. Yeni göbek yaptırdım 1000 liraya
 
arkadaşlar bisiklet bakımı kullanım ve konum ve coğrafik şartlar doğru orantılı olarak değişir.

senede 10k üstü yaptıgınız bir bisikletin zaten rulmanları bitecek, zinciri bitecek , lastikleri bitecek, yokuşlu bi yer değilse disc veya pad bitmeyebilir ama yokuş varsa oda bitecek. eğer yağmur çamur biniyorsanız bu süreler çok daha da kısalır. başka şeyler de çıkabilir.

ben avrupa yakasında olmama rağmen sadece bostancıda bulunan bisiklet sepetine gidiyorum. ama çoğu şeyi de kendim yapmayı öğrendiğim için bu aralar biraz uzak kaldım.
 
Bence de göbek bakımları , en azından orta göbek bakımı , furs bakımı, fren ve vites ayarları , lastik sök-tak ekipmanları bulundurulmalı.. ruble sökme , zincir sökme aparatlari bulundurulmali.. bunun yaninda doğru gresler ve yağlar edinilmeli.. geriye kalan sadece bike fit ve jant akoru ya da örumü kalabilir, ki bunları da yapabilen varsa zaten kendi atolyesini kurmuştur.. Bisiklet mekanikcilerinin nedense son zamanlarda çoğu işlerini sallamaz oldu... Parasiyla bile yapmıyorlar... Belki alyan setleridir, tork setleridir, fren pedleri ve dişli yedekleridir pahalıya mal olabilir ama bir defalık iyi bir yatırım, önünüzdeki 2-3 yıllık bakımı rahat kurtarır.. Bunu Berber muhabbetine benzetiyorum.. bir kere berbere gittiğinde saç sakala verdiğin para ile bir makine alıp, ömür boyu berbere bağış yapmaktan kurtarır adamı..
 
Gerek işçilik kalitesi gerekse anlamsız yüksek fiyatlar nedeniyle elimden de az biraz geldiğinden kendi atölyemi kurdum. Rulmandan, göbek bakımlarına, zincir bakımından ruble temizliğine kadar söküp yapmayı öğrendim. Şimdi kafam rahat. :harika: Canım sıkıldıkça vakit buldukça bakımlarımı kendim yapıyorum. KM beklemiyorum. 2 Yol, 2 de MTB bisikletim var.
 
Bisikletçilerden düzgün bakım hizmet alamadığım için veya aradığım parçaları bulamadığım için kendi bakımlarımı kendim yapmaya ve ihtiyacım olan parçaları kendim temin etmeye başladım. Zamanla parça getirme işi gelişti ve ticarete döndü. Bakım işi de geçmişte benim yaşadıklarımı yaşayıp bana gelmeye başlayan sürüş ekibinin bakımlarını yapmaya başlamamla birlikte ciddiye binmeye başladı. Daha yenice hem satış hem bakım yaptığım bir mağaza açtım. Gelgelelim yılladır kimseye bakım yaptırmadığım için piyasadan hiç haberim yok :D

Kendim de dükkana gelen giden kişilerden gereğinden çok daha fazla ücret istenen işçilikleri ya da malzemeleri görüyorum. Ucuz olsun pahalı olsun düzgün yapılmayıp da benim düzelttiğim birçok bisikletle karşılaşıyorum. Ama asıl olay fiyat verirken hem müşteri hem de ustaymışım gibi iç çatışma yaşıyor olmam. Kendi kendime bir yandan "yuh 10 dakikalık işe o kadar para istenir mi? " derken diğer yandan da usta gibi "dünya kadar masrafım, harcadığım zamanım, emeğim ve teknik bilgi birikimim var. Bu işten iyi para almam gerek." diye düşünüyorum ve geriliyorum. Kullanmaya çalıştığım ölçütüm işi yapıp ücreti aldıktan sonra yaşadığım manevi tatmin ve aldığım ücretin yaptığım işe harcadığım kaynaklara ( zaman, alet, tecrübe, teknik bilgi) değip değmemesi.
 
Daha yenice hem satış hem bakım yaptığım bir mağaza açtım.
Hayırlı uğurlu olsun Mustafa. Bol kazançlar dilerim. Yolumuz Denizli'ye düşerse mutlaka uğrarız. Adres bilgilerini de burada paylaş istersen 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
İzmir'de komple göbekler furç dahil jant akort dahil 1000tlye yaptırdım geçen haftalarda.Hatta arka fren teli eskimiş bazı yerleri atmış onuda değiştirdi.
Nerde yaptırdınız
 
Bisiklette jant rulman degisimi haric tüm bakimlari yapabilme kapasitesine eristim gecen ay. O skilide yakinda acicamda jantimi riske atamiyorum :)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Deniz-
Bisiklet aksesuar fiyatları çok yükselmiş. 2-3 sene önce 600 TL'ye fener almışım şuan 2600 TL'ye satılıyor daha ucuzu yok. Dolar hesabı yapıyorum bugün olması gereken fiyat 1500 TL. Dostlar yine 2018 yılında 2 tane Shimano zincir yağı almışım hala kullanıyorum bu arada tanesi 35 TL'ye almıştım yine dolar hesabı yapıyorum şuan 250 TL olması lazım ama 600 TL'den bir adet shimano zincir yağı satıyor inanılmaz bir ekonomik bozukluk var.
 
Bisiklet aksesuar fiyatları çok yükselmiş. 2-3 sene önce 600 TL'ye fener almışım şuan 2600 TL'ye satılıyor daha ucuzu yok. Dolar hesabı yapıyorum bugün olması gereken fiyat 1500 TL. Dostlar yine 2018 yılında 2 tane Shimano zincir yağı almışım hala kullanıyorum bu arada tanesi 35 TL'ye almıştım yine dolar hesabı yapıyorum şuan 250 TL olması lazım ama 600 TL'den bir adet shimano zincir yağı satıyor inanılmaz bir ekonomik bozukluk var.
Fiyatlar doların piyasadaki değerine göre değil de doların olması gerektiği rakama göre ayarlanıyor. Dolar baskılandığı için bu şekilde durum malesef.
Bisiklette jant rulman degisimi haric tüm bakimlari yapabilme kapasitesine eristim gecen ay. O skilide yakinda acicamda jantimi riske atamiyorum :)
Size ek olarak akordu yapamıyorum. Onun dışında diğer her türlü bakımı kendim yapıyorum ben de :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ikemath
Fiyatlar doların piyasadaki değerine göre değil de doların olması gerektiği rakama göre ayarlanıyor. Dolar baskılandığı için bu şekilde durum malesef.
Doların olması gereken diye bir değer yok, basbayağı esnafların açgözlülüğü. Bunu ben değil ekonomi eğitimi almış herkes söylüyor. Aynı adamlar çalıştırdığı insanlara da o oranda maaş zam veriyor mu? Tabi ki vermiyor. Yurtdışında kira, dükkan masrafları eleman masrafı, vergi dahil kar ederek 100euroya satılan bir ürünün Türkiye'de 250euroya satılmasının mantıklı hiç bir açıklaması olamaz.
 
Dağ bisikletime " ön-arka balata değişimi 1200 tl , ön-arka vites tel-kablo değişimi 500 tl , orta göbek bakımı 300 tl , ön arka hidrolik yağ dolum 500 tl , furş bakımı(furş değişecekmiş) 750 tl toplamda 3250 tl fiyat aldım mecbur yaptırıyorum. Şu işlemleri benim öğrenmem lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Elimin boşa çıkmasıyla ilk işim ön göbeğe bakım yapmak oldu. Jantları aldığımdan beri aklımdaydı ama gereksinim duymadığım için yapmıyordum. Son 1 aydır boşluk yapmaya başlayınca açtım içini. Bir de ne göreyim? Çok ince bir yağ tabakası haricinde yağ yok içerisinde. Toz kapakları da sağlam ve görevini iyi yapmış. Acaba olması gerekeni ben mi yanlış biliyorum? Herneyse güzelce lityum gresini yuvaya sürüp bilyaları yatağına koyup üzerinden biraz daha gres sürdükten sonra güzelce boşluğunu aldım kapattım. Bir iş daha tamam :)

Açtığımda karşılaştığım manzara:
1000096024.jpg


Kapatmadan önceki son hali:
1000096026.jpg
 
Doların olması gereken diye bir değer yok, basbayağı esnafların açgözlülüğü. Bunu ben değil ekonomi eğitimi almış herkes söylüyor. Aynı adamlar çalıştırdığı insanlara da o oranda maaş zam veriyor mu? Tabi ki vermiyor. Yurtdışında kira, dükkan masrafları eleman masrafı, vergi dahil kar ederek 100euroya satılan bir ürünün Türkiye'de 250euroya satılmasının mantıklı hiç bir açıklaması olamaz.
Haklısınız. Fiyat sadece döviz üzerinden belirlenmiyor. Enflasyonist ortamı yaratan ilk etken insanın ta kendisidir. Örnek verecek olursam;

Aliexpress üzerinden 300 TL'ye almış olduğum orijinal ürünü Türkiye'ye o markayı getiren internet mağazası 1000 TL fiyata satışa koyuyorsa bu da fiyatları yukarı doğru çeker haliyle. Ki toplu alımlarda daha ucuza getirebildiğini düşününce
 
  • Beğen
Tepkiler: mcanerg
Hayırlı uğurlu olsun Mustafa. Bol kazançlar dilerim. Yolumuz Denizli'ye düşerse mutlaka uğrarız. Adres bilgilerini de burada paylaş istersen 👍
Teşekkür ederim. Bu başık altında reklam yapmış gibi olmak istemiyorum ancak yolunuz Denizli' ye düşerse beklerim :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Geri