Scudo Sports

Bisiklet ağırlıkları... Bisikletin kaç kilo?

Scudo
Cannondale caad 12 kullaniyorum.alü +karbon olmasina ragmen 8.1 kg

@uslsy cannondale caad 12 kullaniyorum
Alü+carbon 8.1kg:D
 
@Imlampre
Caad12lerin duraace modeli hariç stok jantları çok kötü. Ben de caad12 kullanıyorum, prime carbon profil jantları tavsiye ederim. Bir de opsiyonel olarak karbon gidon ve karbon raylı sele alınırsa sürüş karakteri olarak ideal bir bisiklet elde ediliyor. Öteki türlü gerçekten sert bir bisiklet.
 
@Imlampre

Set nedir. Makine di2 ve aero. Aerolar bir tık ağır oluyor ve di2 da biraz daha ağır. Sonuç bu oluyor
 
@Mhmm@


@Imlampre
Güle güle kullanın, 6069 aluminum imiş

Benimki de 6066 aluminyon :ssrtcbya:
 
@Murat Cömez
8kg dh çok iyi yaa :) iyi tırmanış iyi iniş maşallah iyi günlerde kullanın
 
@tMisagi

Durun bunu ben anlatayım...

Üniversite 1. sınıfa gidene kadar (2004) hep çelik kadrodaydım. Zaten drop bar da kullanmıyordum. Ancak ilkokuldan liseye kadar geçen süre boyunca uyumak-derste olmak-denize girmek ve futbol oynamak haricinde hep bisiklet üstündeydim. Hani küçük sayılabilecek bir çocuk için nispeten uzun mesafe sürüyorduk. Bir kaç kez Samsun-Sinop yapmıştık hatta (tabii ki yolda çadır kurup konaklayarak). Dropbarı elbette bisiklet yarışlarından biliyordum. Kadroların alüminyum yapılabildiğini de biliyorduk.

Üniversiteye gidince bisikletten 3-4 ay uzak kaldım. O sıralar bir arkadaşım bilgisayar toplar gibi bisiklet toplamaya başlamıştı. "Deli heralde elleşmeyeyim" diye düşünmüştüm çünkü "bisiklet toplama" kavramı ile ilk defa karşılaşıyordum. Neyse yanılmıyorsam 1-2 ay içerisinde tamamlamıştı bisikletini. Bin bir rica ile "1 tur vermesini" sağlamıştım.

AMAN ALLAHIM!!!! 10 kadans ile dünya turu yapabilirim gibi hissetmiştim... Ben zaten sürmüyordum gibi bişeydi. Kendiliğinden gidiyordu adeta...

Üniversite ile birlikte sahne kurulumu yapan bir ses ışık firmasında çalışıyordum. 30 gün boyunca tek bir gün dahi izin almadan iş-okul-iş-okul.. yaptım. Yevmiyelerden birikenlerin üzerine sağdan soldan borç harç alıp ilk yol bisikletimi aldım... Ama benimki, arkadaşımın bisikletinden yaklaşık 1.5 kilo kadar daha ağırdı.

İşte o günden bu yana ister istemez ağırlığa bakar oldum. Muhtemelen forumdaki hemen hemen herkeste de benzer bir durum geçerlidir. Ha ama şunu da söyleyeyim. Belli bir ağırlığa indikten sonra 100-200 gram indirebilmen için inanılmaz paralar dökmek gerektiği için takıntı olmayacak. Mesela benim şu anki bisikletim suluk harici 9.1 kilo. 7-8'e inebilmem için ciddi para ayırabilmem lazım ki... Dolar uzaktan bana el sallıyor :tskler: (5 demek istiyor sanırım) O yüzden hiiç takıntı yapmadan kardeş kardeş bisikletimi sürmeye devam ediyorum :)
 
@Mhmm@
Tesekkürler ama bisiklet malesef DH degil, sadece CC ama yinede cift süspansiyonlu bir bisikleti icin bu hafiflik bence iyi bir basari ki lastikler ile ic lastiklerden bi 500g daha ine bilir yalniz ozaman CC olarak kulanilmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@caglara. Güzel bir yazı olmuş teşekkür ederim açıklaman için :) o zaman en kısa zamanda tarticam bisikleti . Cünkü mart-nisan veya mayisda tura cikmayi düşünüyorum bakalım kaç kiloymuş :)
 
@Murat Cömez
Demek oluyor ki dh, cc, mtb nedir aralarındaki farkları bir bisikletsever olarak öğrenmem gerek :harika:
 
@uslsy ful 105 jantlar mavic aksium
Beni ikna eden alüminyumun karbon kadar hafif olmasıydı.dünyanın em hafif alü bisikleti secildi hangi seneydi hatırlamıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: uslsy
@Imlampre
Tam emin değilim biryerde okumuştum hafızamda kalan, bisikletinizin özelliği premium alüminyum kullanılarak kadrosunun yapılması buda diğer alüminyum kadrolara göre daha hafif olmasını sağlıyor. Güzel bir bisiklet kazasız belasız kullanmanız dileğiyle. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Chainreaction dan brand-x rd-01 diye bir kadro aldım. 6061 alü T6 ve karbon alaşımlı maşa. Karışık alt seviye vites, fren ve jant seti ile kullanıyorum. 11 kg ve ben de 83 kiloyum...:)mutluyum...:)
 
@Imlampre

İşte rijitliği ve havaya karşı direncinin minimum olması, di2 vs. o farkı fazlasıyla kapatıyor emin ol. Esneme minimize edildiği için bastığının karşılığını anında alıyorsun. Bilhassa rampalarda ayağa kalkınca ikisinin arasındaki fark bariz çıkıyor ortaya. Ama şunu çok net söyleyebilirim elindeki alü nün lideri bence. Keyifle bin. Çok güzel bisiklet. Alüye 105in üstünde bir yatırımı da fazla buluyorum açıkçası. Tam kıvamında makinen.. :):harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Ağır bisiklet, hafif bisiklet / Alü bisiklet, karbon bisiklet farkını Strava'daki PR'lar ortya çıkartıyor. :)
 
@uslsy tesekkür ederim aslinda masa üstünde arada ufak tepek farklar elbette var.eski bisikletim kron rc 2000.ama halen rc ile yaptıgım PR leri yapmış degilim.1 senedir caad 12 bende.
İşin püf noktası yeteri kadar antrenman o kadar performans ve sonuç.
 
Geri