Scudo Sports

Bisiklet ağırlıkları... Bisikletin kaç kilo?

@Mhmm@ Hocam lastiklerden 10 gr kazandım demişsin de;
Benim Peugeot`un orijinal lastikleri SCHWALBE 700X25 LUGANO ve tanesi 350 gr (toplam 700 gr.)
Baharda almayı düşündüğüm lastik Michelin Lithion 2 ve tanesi 235 gr (toplam 470 gr.)
700 gr - 470 gr = - 230 gr avantajım olacak.

Sizin hesapta veya gramajlarda sorun yok değimi, yoksa -10 gr için değişim yapmaya gerek yok..
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
Scudo
@Angaralı Barış

Aslında değişiklilerimin hiç birini ağırlık için yapmadım

stok lastilkerim maxxis dolomites 185 gr adedi diken batsa patlıyordu
şuan hutchinson atom kevlar pro 179 gr adedi kevlar zırhlı olduğundan diken patlatamıyor. aslında 12 gr ama 10 gr yazdım :)
 
IMG_20181101_161133.jpg IMG-20181009-WA0022.jpg

Lapierre Sensium 500 2016 L kadro 105 set
Lastik ve Jant değişimi yapıldı(orjinalinde shimano rs10 jant ve michelin dynamic sport 700x25 lastikler var)
Jantlar Token C28 Prime(carbon)-1385 gram ve üzerinde gelen ultra hafif QR(51gram-titanium)
Lastikler Vittoria Open Corsa Evo Slick-700x23 ve Veloflex Master 700x25(bu lastik 700x25 olmasına rağmen vittoria dan çiftinde 30 gram daha hafif. Tartıda üzerinde open corsa takılıydı)
52x36 172.5 aynakol(Orjinalinde 50x34 175mm aynakol var idi)
İç lastikler Btwinn 700x18-25 lastikler(ultra light lastikler ile bir miktar kazanım yapılabilir)
Fizik Arione r3 Regular sele(orjinalinde sele italia x1 var idi)
Gidon-Gidon boğazı-Sele borusu değişimi ile ağırlık biraz daha aşağıya inebilir belki...
Bu haliyle pedal-suluk kafesi-sayaç tutucu-lamba tutucu dahil 7.78 kg gelmekte
 
@Mhmm@
Ağırlık takıntın yoksa vittoria zaffiro pro slick öneririm. 1,5 senedir kullanıyorum girmediğim yol kalmadı nazar değmesin 1 kere bile patlamadı.
 
@Bigpatron
Patlayacaksa 260 gr önemli değil düşünebilirim ilerde mevcut lastik aşınmadı daha

@Bigpatron
Türkiye'de farklı olur ama Bergen ne de olsa bir Kuzey Avrupa ülkesinde
 
Suluk hariç, pedallar dahil 7.6 kg. Ultegra 68xx Di2 Disk, 48mm profil jant seti.

7aEOEr.jpg
 
29" 48 kadro 3X vites çekiş sistemi ile 11,6 çıkıyordu. 1X sisteme geçince 11,3 oldu. Pedallar çift taraf olduğu için ağır, hafif bir model alırsam 11 kiloya düşer hayırlısıyla.

Ön lastik 720gram geliyor, ön jant ile aynı ağırlıkta neredeyse :)

180370 dosyayı görüntüle
 
10 gr i hesaplayan var masaallah :) ben neden hiç ilgilenmiyorum kilosuyla yeniyim diyemi acaba ? Yani hiç merak etmedim bisikletim kaç kilo :)
 
@tMisagi

Yol bisikleti kullaniyorsan elbet ilgilenirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: tMisagi
@uslsy yani yol bisikleti kullanıyorum ama işin eglencesindeyim galiba daha içine girememişim demekki :) dün beylikdüzü ikitelli gidip geldim baştan aşağı çamura bulandım hiç bu kadar eğlendiğimi hatırlamıyorum :)
 
@tMisagi
Bazıları gelip "Bisikleti 5KG hafifletmek için milyarlar harcayacağınıza kendinizi zayıflatın" diyecek :) Ama bisikletten kaybedilen 5KG dünyalara bedel.
11,5KG bisiklet ile 10KG bisiklet arasında bile çok ama çok ciddi hafiflik farkı var. Bunu; kullanmadan anlaması zor, beyin kabullenmek istemiyor çünkü :)

10KG dağ bisikleti kullanırken uçuyor gibi hissediyorsunuz, şuan 11,6 kullanıyorum ve ağır geliyor.
 
Agırlık takıntısını bisiklette başarının bir mutemmim cüzü haline getirenlere 1990 öncesi paris roubaix yarışındaki ortalamalara bir dikkat kesilmelerini istirham ediyorum. O günün çelikleri eminimki 10 kg nin altında değildi. O zamanlar herkes doping yapıyordu şeklinde savunma yapacak olan arkadaslar evet bugünün yarişçilarının hepsi birer melek.
 
@volkan ismail Scultura kadrosunu seviyorum. Karbon sizinki, güle güle kullanın. Çok şık gerçekten. Kadro ağırlığını biliyor musunuz?
 
@Mustang54 Sizi tebrik ederim gerçekten iyi kilo vermişsiniz. bisiklet ağırlığı ile ilgili değişiklik hissetmemeniz normal çünkü anladığım kadarıyla aynı bisikleti kullandınız.
Bisikleti hafiflettiğinizde performans artışını hissedersiniz diye düşünüyorum.
 
Geri