Scudo Sports

Bisan Kaptan yenilenme projesi

@irfan yılmaz

Öncelikle ilginize teşekkür ederim,22 jantlar bulunsa iç dış lastiklerini de bulmak sorun olacağından düşüncem 20 jantta(kontra göbekle) 1.50 lastiklerle kullanmak yönünde ağırlık kazanıyor.Alüminyum çift kat jantlar olabilir.20 janta geçince sürüş özellikleri ve görünüm ne kadar değişir bunu kestiremiyorum, iyi günler sağolun.
 
Scudo
Selam,bugün matkap ucuna takılan tel fırçalar ve zımpara taşları aldım,daha önce kazıma yöntemiyle yaptığım yerleri ve ulaşamadığım girintileri temizledim ,maşa üstündeki krom lug parçayı çıkardım maşa boyanırsa takmayabilirim.Son resimler bunlar;

(link)
(link)

Zımparanın arkasını bantla güçlendirip şerit şeklinde kestim,böyle daha iyi sonuç aldım
(link)


(link)

(link)

(link)


(link)


Ayaklık demiri ,zincir korumalık kesimi ve aynakol tarafındaki kadroyu desteklediğini düşündüğüm kısım canavarla alındı; bu noktada kadroyu zayıflatma ihtimali olup olmadığından emin değilim bu yüzden yorumlarınızı öğrenmek isterim.

(link)

(link)
 
arkadaşlar birşey soracağım; kadroyu ve gerekli parçaları temizlerken kumlama tekniğini neden kullanmıyorsunuz? çokta pahalı olacağını zannetmiyorum, bi araştırın..
 
Selamlar, 20" jant kullanımı lastik çapını ort 5-6cm arası küçülteceği için birim yol için pedal sayısı artacaktır, bu durumda daha yüksek diş adedine sahip bir aynakol kaçınılmaz olacaktır. Doğukan'ında söylediği gibi bakımla toparlanabilecek gibiyse hiç değiştirmeyin. öte yandan 20" jant kullanımı bisikletin yerden yüksekliğini ort 3 cm alçaltacağı için özellikle viraj dönerken pedalı, tümseklerde ise direkt aynakolu yere sürtmenize yol açabilir, lastik ölçüsünü değiştirmek varolan geometriyi komple değiştirecektir. 24" jant içinde olumlu/olumsuz yönleriyle 20" için söylediklerimin tam tersi geçerlidir..
 
@fahrettin akansu

Merhaba teşekkür ederim,göbekleri değiştirip eski jant setiyle devam etmeyi düşünüyorum ama jantlar ya da lastikler yıprandığında mecburen 20 jant setine geçip 46x16 dişli oranı 52x16 gibi orana çıkarılabilir belki ancak orjinal görünümün çok bozulmasından korkuyorum.
Bunun dışında arka göbek değişimini yaparken 28 delik kontra göbek takıp eski fren sistemiyle kullanıp,ilerde olası 20 jant değişikliğine gidildiğinde doğrudan kontra sisteme geçmeyi planladım.
 
Merhaba,kadronun boyası bugün tamamlandı,yakında resimleri ekleyeceğim,ancak sedefli siyah la başlayan boya işlemi vernik katı için altın ve açık yeşilli beyazlı sedef eklenmesiyle renk daha açıldı.Bu hali de fena değil ama İçime sinmezse ve mümkünse vernik katını kaldırıp beyaz sedef eklemiş siyaha dönmeyi düşünüyorum.
 
Boya cok güzel görünüyor. Parlak renk gercekten iyi olmus göz alıcı.

Benim elimdede bir bisan korsan var sanırım tek varkı kadrounun ortasında katlama yeri olmaması onun dısında baya benziyor. Gerekli bilgi birikimim yok aslında bi ara heveslendim boyası için deil ama biraz topalrmak istedim. Arka göbegim fixed gear sanırım pedalı geri cevirince duruor. Fakat akra milim yamuk ve mili ayıramadım içini acmaya claısırken dahada beter oldu.

Bisikletciye gittim 40 tl ye içini deiştirirz yeni gibi olur dedi pek güvenemedim şimdişik öle yatıyor. Ama topalrayıp yapma hevesim var. Cevremde sizin gibi yardım alabilcem birileri olsa cok güzel olurdu elbet.

http://img850.imageshack.us/img850/8109/fotograf496.jpg

http://img267.imageshack.us/img267/5780/fotograf504.jpg

Durum bu sizinki gibi temiz bir boya sonrasında toparlamak kolay olcak gibi ama işte cesaret edemiyorum.
 
@Uğur Recep AKGÜL

Merhaba,katlanma özelliği olmaması dışında tümüyle aynı kadro ve parçalara sahip görünüyor,janlar 22 ,fren sonradan kontraya çevrilmiş sanıyorum, ayrıca yazılar sonradan eklenmiş gibi duruyor.
Benim de ilk toplama yenileme projem olduğu için fazla deneyimim yok ancak danışmak istediklerinizi sorabilirsiniz.
Tam anlamıyla bir yenileme düşünüyorsanız gereken tüm parçalara ulaşabileceğinizden emin olun ve güvenebildiğiniz bir bisikletçiyle iletişim kurun.Mesela 22 jant set ve lastikler artık çok zor bulunduğundan ilerde olası ihtiyaç durumunda ne yapılabileceğini düşünmek gerekir.
Kadronun boyanması belirleyici olduğundan boyayı sökmek ,fırçalamak ve bolca zımparalayıp boyaya hazır etmek önemli ,bunları siz yapmazsanız boyacı fiyatı yüksek söyleyebilir.
Kolay gelsin ..
 
Bisiklet üzerindekiler orjianl. Boya deiştigini falan sanmıyorum. Cok meraklı cok bisikletten anlayan birileri kullanmadı ve 2. el olarak alınmadı hatıra diyebilirim.

Benden 10-15 yas kadar büyük olan bir akrabamızdan kaldı bayan kendisi. Bisiklette herhalde 7-8 yıldır bende ilk zamnlar kullanıyordum sonrasında arızalandı merakta yoktu ozamanlar. Allahtan atmadık satmadık şidmi biraz daha hevesim var ama bakalım. Üzerindeki yazıların sonradan ayzldıgını düşünmüyorum ama olabilir. Lastikler dediginiz gibi 22'' ön lastikte herhangi bir problem yok şişilk durumda. Arka lastikte dısta asınma var ama cok uzun yol kullanılmaca için sorun olmaz. İç lastikginde sibobun ignesi yok oda bulunur.

Dedigim gibi en büyük sıkıntım arka lastik mili. Fixed gearında sonradan tkaıldını düşünmüyorum favorite göbegin markası.
 
Kadronun boya ve desen işleri nihayet bitti,yakında toplanacak..
 
Kaptan bisan ilkokul 4.sınıfta iken bana alınan ilk bisikletimdi. Ne yollar katettim. Güzel bisikletti.
 
Gercekten cok hosuma gitti ozellikle deri dikilen kisimlar ve lastikler. Boya isciligide bir hayli guzel olmus ben sada sade severim ama bolede guzel durmus. Fren goremedigimize gore fixed sanirim?

Gule gule kullanin
 
@cparlakgul

Teşekkür ederim,kontra fren yapıldı,lastikler değişmedi renk biraz sararmış durumda, beyaz lastik kalemiyle beyazlatmayı düşünüyorum .Her aşama içime sinmesi için zamana yayarak çalıştım.desenlerin vektör olarak toplanması ,reklamcının uygun zamanını denk getirmek 2.desen boyama-cila aşamaları epey zaman aldı.Sözgelimi desenleri yerleştirmek 1 hafta ,boyandıktan sonra bantlar söküldüğünde kalan yapışkan bant izlerini boyaya zarar vermeden temizlemek 2 günümü aldı.
Bisan markasının logosu At figüründen yola çıkarak doğa-çiçekler-hayvanlar şekilinde bir tema seçip kadroda nasıl yerleşebileceği üstünde düşündümve bu şekilde uygulamaya çalıştım .Özellikle reklam ve baskı işi yapan tanıdığım olmasaydı küçük boyutlu ve detaylı figürleri kimse yapmayacaktı.Ağırlıklı olarak kadroya yoğunlaştığımdan değişen parçaların kalite ve uyumunda eksiklerim olabilir.
Değişen parçalar: Gidon,sele,sele borusu,zincir,kontra göbek,18li dişli,jant telleri,pedallar.
Kesilen-çıkarılan parçalar:Çamurluk, ön arka fren kaliperleri,ön-arka fren kolları,(kabloları)arka taşıma sepeti,ayaklık bağlantısı,kadro destek plakası.
Ağırlık 15.7kg dan 13 kg ya düştü.Önemli bir fark -sürüş daha akıcı ve rahatladı ancak kadro ağır olduğundan daha fazla düşemeyecektir.
Deriyi selede yapıştırarak,seleborusu,gidon ve boğazında tespih ipiyle üzerinde ölçü alıp dikerek birleştirdim.Özellikle derinin birleşme noktasının üstü üste değil çıkıntı yapmayacak şekilde yan yana gelemesine dikkat ettim.
Özetle ilk yenileme çalışmam olmasına rağmen sonuçtan memnunum,çok kafa yorduğumu ve uğraştığımı söylemeliyim,selede ve gidonda kalan bir kaç küçük iş tamamlandığında yeni resimleri ekleyeceğim.
Öneri ve eleştirilerinizi yazarsanız memnun olurum herkese teşekkür ederim...
 
  • Beğen
Tepkiler: Cengiz Parlakgül
@hsnbky
Teşekkür ederim ,beğenilecek bir çalışma yaptıysam ben de mutlu olurum,iyi günler...
 
Bisan bu haliyle daha çok satardı eminim.. Çok güzel çalışma elinize sağlık...
 
Deri dikimleri bisan kaptana yakışmış. emeğine sağlık.
 
Geri