Scudo Sports

Bir günde en fazla kaç km yaptınız?

Evet bi rekor denemesi olmuştu forumdan bir abimiz medyanın ve diğer kişilerin gölgesinde İstanbul- İzmir yaptı bir günde.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tolga Gürgün
Scudo
dün akşam ve bu sabah toplamda 107 km yaptım ve şuanda diz kapaklarım sanki 5 ton ağırlığında gibi.

öyle hafif tempoda değil genelde bisikleti zorlayarak kullandım
 
mersin-elvanlı-mersin.. güzel bir balık sefası da yaptık.. toplam 100 km..
 
Şimdi düşünüyorumda, dağ bisikletiyle günde 200km(gezmeler dolaşmalar dahilinde) tamamlamışlığım var. Yol bisikleti alırsam rekorum ne kadar olur. Sizin rekorlarınızı da merak ettiğim için bu konuyu açtım. Lütfen paylaşırsanız sevinirim...
 
Bugün 73.81 km yol yaptım, şu an bacaklarım beni değil, ben bacaklarımı taşıyorum.:D Ama bol yokuşluydu belki de ondan fazla yoruldum.
 
Ben günü birlik en fazla 90 km yaptım ama bir keresinde gurup halinde İstanbuldan çıkıp Bulgaristan'a 500 km yol yapmıştık tur 7 gün sürdü ve altımızda dağ bisikletleri vardı ve yanımıza ne çadır nede heybe almıştık (ne cesaret varmış bizdede) yolu zar zor bitirdik ama herkese çok kolay geçti diyorduk (erkeklikten ödün vermiyecez ya) ama otel odasına girdiğimizde kimse yataktan kalkamıyordu :)
 
Gravel bisikletimle hafta sonları turlarında 150 - 200 km, bikepacking'li turlarımda günde 200 - 250 km, maraton denememde de 24 saatte 400 km yapmış biri olarak yol bisikletine geçtiğimde ortalamam +8 - +10 arttı. Tabi bunda son zamanlarda yaptığım antrenmanların katkısı da var. Doğal olarak mesafeyi de arttırıyor. Ama karbon kadronun tüm titreşimleri iletmesi ve daha agresif geometrisi gravel'ime göre daha çok yoruyor beni, dayak yiyorum resmen. :) Onun için uzun yolculuklarda gravel'e devam. Tavsiyem uzun yol için değil performans için yol bisikleti düşünün. MTB ile bile kendinizi biraz zorlayarak 1-2 aya 200 km üzerine çıkabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
Bisikleti bu Haziran 'da aldım Antalya sıcağında çok çok uzun tur denemem de olamadı ki zaten kondisyon da yapmam gerekti aynı zamanda , şu anki rekorum 40km .
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Tunç
@JusTiMe

Gravel bisikletimde 105 set var, yol bisikletimde Ultegra Di2. Aralarında nasıl bir fark var dersen, performans farkını anlayabilecek kadar profesyonel bir bisikletçi değilim. İkinde de vitesin değişmesi çok stabil ve seri. Ama ben bisiklet sürmekten, sürerken bisikletin bana fiziksel olarak hissettirdiklerinden zevk alıyorum. Ultegra hele ki Di2 bam başka. Konuya gelecek olursak, karbon kadro güç aktarım verimliliği ve hafiflik bakımından avantaj sağlar, 105 set ise bana göre bu sporu aktif olarak yapmaya hayli yeterli bir set. Ama her zaman söylendiği gibi iş bisikleti sürende bitiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: JusTiMe
@Ziya On Road karbon kadro tüm titreşimi iletiyor mu? hımm.. o zaman alü daha mantıklı ?
 
Claris'den 105 grup sete, Alü'den karbon kadroya geçen birisi olarak farkın uçurum olduğunu söyleyebilirim.
105'den sonra ki race, pro kategorisinde olan Ultegra Dura-Ace di2 leri kullananlar daha iyi bilir henüz o kadar olamadık :ssrtcbya: Ancak karbon bir bisiklet de uyguladığınız gücün yanıtını alıyorsunuz. Kötü vites sistemlerinde o dişliye mi geçsem, aşağımı insem yukarıda mı çalışmaya devam etsem derdi yok 105'de, istediğiniz dişlide adam akıllı çalışıyor.

Kullandığım bisiklet Cube Attain GTC Karbon 105. Bu kadroya geçtikten sonra Ankara-Polatlı gidip tekrar bisiklet üzerinde rahatlıkla eve dönebiliyorum. (+150km)
 
@srdrmrs

Şöyle söyleyeyim gravel bisikletimde Merida Speeder alü kadro var. Çok dayanıklı, hafif. Bir çok macera yaşadık, engelli bozuk yolları aştık. Oldukça konforlu. Performansa yönelik bisiklete bilmeye başladığımda fark ettim ki kadro fena esniyor. Performans için bu dezavantaj. Pedala basıldığında gücün en az kayıpla çekiş sistemine aktarılması gerekli. Amaç tursa, engebeli, bozuk yolsa alü (6061 alışım) titreşimleri emmekte çok iyi. Ama performanssa kesinlikle karbon.

@Celâl Y.

Ultegre Di2 6870 HD fren set ve 105 HD fren set kullanıyorum. Vites performansı konusunda açıkçası fark hissedemiyorum. Ama alü kadrodan sonra aero karbon kadroya geçiş çok farklı bir his, deneyimlemek gerek.
Di2 içinde deyimimi söylecek olursam, güzel bir his veriyor. En çok arka aktarıcının konumuna göre ön aktarıcıyı kendisinin ayarlaması ve motor sesi hoşuma gidiyor. Birde bazen 105'de kolu fazla itip 2 vites birden değiştirirken, di2 de klik olayı olduğundan böyle bir durum oluşmuyor.

11-32 rubleden 11-25 rubleye geçiş yaptım. Performans artınca 25 den yukarsına ihtiyaç duymuyorum. Dişlilerin bir birine yakın olması da kadansımı daha iyi bulmama olanak sağlıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cyanide ve JusTiMe
@Ziya On Road
Ziya sanırım bisiklete yaklaşımımız benzeşiyor. Ben de uzun mesafe performans sürüşleri yapmayı amaçlıyorum. Şimdilerde kendime uzun yola da gidebileceğim bir yol bisikleti bakıyorum. Fakat sen uzun yol için önermemişsin yol bisikletini galiba? Kafanda ne var? Bu amaçla kullanmak için ( hem uzun yola gidecek hem de performans verecek) hangi marka modeller var aklında?
Sanırım safkan yol bisikletleriyle bu iş epey yıpratıcı oluyor?
Ben şu an tur bisikletini 28 lastiklerle kullanıyorum. Sadece tur lastiğini çıkarıp conetinental grand prix 4000 s taktım bu bile performansımı epey artırdı. Nerdeyse 30 ortalamaya yaklaşıyorum bazen. Laf aramızda Yol bisikletli arkadaşların birkaçından da kom kapmışlığım bile var
 
@IMad @Ziya On Road 105i dememin sebebi kategorisi ultegradan hafif değişik olmasından sanki daha çok uzun yollara adanmış seri gibi gravelinde olduğunu söylüyorsan öyle 1 bisiklet mutlak benim için çok harika bisiklet olacaktır. Nedeni benim performans 1 yana uzun yollar için klasik olacak 1 bisiklet arayışımdan :)
 
Konu hız ve uzun mesafe olunca oldukça dikkatimi çekti. Son 2 aydır yol bisikletine ve performanslı sürmeye heves saldım. Ama işin özünde ben bir turcuyum. Benim gibi düşünenler varsa fikir verir diye deneyimlerimi paylaşayım. Bu arada hayatının merkezinde bisiklet olan bir insanım, o yüzden bir çok şeyden kısıp bisiklete harcama yapıyorum. 3 tane bisikletim var. Biri kendi restore ettiğim fixie, Cipollini NK1K Disk kadro yol bisikletim ve hepsinden vazgeçip ondan asla ondan vazgeçemeyeceğim Merida Speeder 200 kadro üzerine topladığım gravel bisikletim. Gravel kültürü ülkemizde bilindik değil, hala yol mtb tartışması yapılıyor. Ha bir de her disk frenli yol bisikletinin cyclocross sanılması var, o ayrı dert. Bisikleti yol, mtb, şehir olarak 3 ana kategoriye ayırırsak yol kategorisinde incelemek yapısı gereği daha doğru.

Öncelikle gravel bisikletimden beklentim ne?

Hafif olması, seri olması, konforlu olması, dayanıklı olması.
Konfor kişiden kişiye değişir, bisikletimi çok rahatsız bulan epey arkadaşım var. Ama ben üzerinde 1 gün içerisinde 19 saat oturup 400 km yol yapmış birisi olarak çok konforlu buluyorum. Seri olması geometrisinde saklı, hafiflik ve dayanıklık ise tamamen bütçeyle alakalı.

Ne amaçla kullanıyorum?

Her gün evden işe, hafta sonları kamplı turlar ve hafif arazi (orman, toprak yok) turları, yıllık izinlerde uzun soluklu (1500-2000 km) turlar.
Malum çalışan olunca izinler sınırlı, hal böyle olunca bu kısa zamanda daha uyun mesafeler gidip daha fazla yeri gezmek istiyorum. Şehir içinde de trafikle birlikte seri şekilde gidebilmem gerekli.

Bisikletimin parçalarını ve bu parçaları neden seçtiğimi aktarayım.

Kadro: Merida Speeder 200 D kadro. Öncelikle açıları gravel olabilmesine oldukça müsait. Yüksek alın borusu, 40c'ye kadar lastik kalınlığını desteklemesi, daha iyi frenleme için disk fren uyumu, kaliteli, hafif ve dayanıklı alü malzeme.
Jantlar: DT Swiss Spline 24 D, daha önce Shimano'nun 105 serisi cycrocross göbeklerini ve Alexrims çemberlerini kullandım, çok başımı ağrıttılar. Sonra DT Swiss'e geçtim. Rulmanlı göbekler çok akıcı, harika bir hub sesi var. 14.000 km geride kaldı, daha en ufak sıkıntı yok, üstelik ne yollardan gittiler.
Vites Sistemi: Kollar ST-RS685 Ultegra sınıfı olarak geçiyor, aktarıcılar, aynakol, rube ve zincir 105. Hem drop gidon hem de hidrolik fren olsun isteyince bütçe kabardı ve 105 setle tanıştım. Çok dayanıklı ve stabil bir set, hakkını veriyor. Sadece daha önce ST-RS505 olan kolları ST-RS685 yükseltim, daha konforlu.
Frenler: RS785 kaiperler, RT99 rotorlar ve J04C metal balatalar. Disk fren benim için olmazsa olmaz. Bir de IceTech olunca tadından yenmiyor. Uzun turlarımda yüklü halde (bikepacking set, bisiklet ile 35 kg'yi buluyor) kimi zaman 30 km iniş yaptığım oluyor, konfor ve güç esas.
Sele Borusu, Gidon Dirseği: Pro LT serisi, Pro markasını oldukça kaliteki buluyorum.
Gidon: Easton EA70 AX gravel gidonu. Droplar dışarı doğru açılı, bu durum arazide daha iyi kontrol ve uzun yolda konfor sunuyor.
Lastikler: 3 çeşit lastiğim var. Shwallbe G-One 38c, arazin zor olduğu turlarda kullanıyorum. Wtb Exposure 32c, hafif arazi ve turun çoğunluğu soğuk asfaltsa kullanıyorum, Shwallbe Spacer 28c, şehir içi ve sıcak asfalt turlarda kullanıyorum.
Gidon Bandı: Kesinlikle Zipp Service Course CX. Konfor ve kontrol için şart.
Sele: Sele kişisel bir üründür. Asıl meselesi selenin leğen kemiğini doğru desteklemesi. Kullandığım Selle Royal'den memnunum.

Gravel bisikletimle 21.000 km'yi geride bıraktık. Onu kullanmaktan büyük zevk alıyorum. Yol bisikletimi almadan önce peletonlarada katıldık, geride kalmadı. Gelidonya Feneri patikasından indik, Orta Karadeniz'i, Akdeniz'i, Ege'yi dolaştık. Benim kafamda olanlara gravel bisikleti şiddetle tavsiye ederim.

RDzD7Z.jpg

moAoQP.jpg

MDADO2.jpg

GDMDdV.jpg

 
@Ziya On Road Bu sayede alacağım 3.bisiklete karar vermiş oldum tabi alabilecek durumda değilim alacakta değilim tabi :D
 
@Ziya On Road Hocam reblicaları neden bıraktınız ? Sağlam bulmuştunuz. Açılı drop bar çok iyi fikir. Alttan tutarken özellikle ayağa kalkınca barın üst kısmı bilekler rahatsız ediyor eşit hizzada olunca. Hidrolik disk yerine mekanik disk olsaydı frenler el yorar mıydı acaba ? Bende de nedensizce giant anyroad hayranlıgı var :) tasarımı çok hoş ancak sanırım kadro ortasına bikepacking çantası olmaz.
 
Geri